Του Βαγγέλη Στολάκη
Στα γρανάζια της… γραφειοκρατίας, και πιο συγκεκριμένα του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, έχει «κολλήσει» εδώ και μήνες το φιλόδοξο σχέδιο της μοναδικής ελληνικής βιομηχανίας...
οχημάτων, της NAMCO AE, να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή των ιστορικών τζιπ PONY. Η εταιρεία δεν έχει λάβει τη σχετική άδεια, ενώ ο φάκελος για την αδειοδότηση βρίσκεται στα χέρια του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη, και της γενικής γραμματέως, Πέτυς Πέρκα, από τον περασμένο Φεβρουάριο. Αποτέλεσμα αυτής της καθυστέρησης είναι να μη δίνεται το «πράσινο» φως για την παραγωγή των πρώτων ελληνικών οχημάτων, με την ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία να «αιμορραγεί» καθημερινά, όπως δηλώνουν τα στελέχη της, τα οποία εξετάζουν το ενδεχόμενο μεταφοράς της έδρας της σε κάποια γειτονική χώρα.
Η έναρξη της παραγωγής των αυτοκινήτων PONY θα ξεκινούσε τον Δεκέμβριο του 2014. Ωστόσο, λόγω των εκλογών που ανακοινώθηκαν, ενώ τα περισσότερα γραφειοκρατικά ζητήματα είχαν λυθεί επί της προηγούμενης κυβέρνησης, η διαδικασία «πάγωσε». Αυτό που έμενε ήταν να φτάσει η πιστοποίηση της ΕΒΕΤΑΜ, ενός κρατικού μηχανισμού πιστοποίησης στο υπουργείο Μεταφορών, το οποίο στη συνέχεια θα εξέδιδε τη σχετική άδεια. Ο χρόνος, ωστόσο, έχει περάσει, η NAMCO όχι μόνο δεν έχει ξεκινήσει την παραγωγή PONY παρά τις 400 παραγγελίες που έχει, αλλά όλα δείχνουν πως το φιλόδοξο σχέδιο του ιδιοκτήτη της αυτοκινητοβιομηχανίας, Πέτρου Κοντογούρη, να δημιουργήσει στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης, πέριξ των εγκαταστάσεων, μια δεύτερη βιομηχανική περιοχή εγκαταλείπεται.
Περιμένοντας την άδεια
«Περιμένουμε», αναφέρει στο «Π» ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Νικόλαος Ρούσσης. «Είμαστε έτοιμοι εδώ και τρία χρόνια για να ξεκινήσουμε ξανά την παραγωγή του PONY. Τόσα χρόνια δεν υπήρχε το νομοθετικό πλαίσιο για να μπορέσει κάποιος να μας πιστοποιήσει, να μας δώσει την έγκριση τύπου του αυτοκινήτου. Θέλαμε να μας πιστοποιήσει ελληνικός φορέας, γιατί εάν πηγαίναμε στο εξωτερικό μπορεί να μας έκλεβαν την ιδέα. Ενώ είχαν υποσχεθεί στην ΕΒΕΤΑΜ ότι θα την πιστοποιήσουν, περιμέναμε πολύ καιρό. Η διαδικασία, ωστόσο, σταμάτησε με τις πολιτικές αλλαγές. Εδώ και έναν μήνα,όμως, ψηφίστηκε ο νόμος που δίνει στην ΕΒΕΤΑΜ τη δυνατότητα να πιστοποιεί. Ωστόσο, εμείς ακόμα δεν έχουμε άδεια», σχολιάζει.
Όπως συμπληρώνει ο κ. Ρούσσης, ο φάκελος της NAMCO έχει κατατεθεί εδώ και τέσσερις μήνες στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ωστόσο, τα στελέχη της εταιρείας, αν και οι κυβερνώντες αντιμετωπίζουν το εγχείρημά τους θετικά, δεν τους έχουν δώσει τη σχετική άδεια.
400 παραγγελίες και προσλήψεις
Ο κ. Ρούσσηςαπευθύνει κραυγή αγωνίας. «Αιμορραγούμε καθημερινά. Πρέπει να είμαστε εντάξει απέναντι στις υποχρεώσεις μας και στους εργαζομένους μας. Πρέπει να συντηρούμε το εργοστάσιο που έχουμε μεταξύ της Θέρμης και της Ραιδεστού και να είμαστε έτοιμοι για να προχωρήσουμε στην παραγωγή», λέει.
Σήμερα, στην εταιρεία απασχολούνται 35 άτομα, ενώ υπολογίζεται πως εάν δοθεί η σχετική άδεια και ξεκινήσει η παραγωγή των αυτοκινήτων, θα προσληφθούν άμεσα 120 άτομα. Σε βάθος χρόνου, οι προσλήψεις θα αγγίξουν, σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις στελεχών της NAMCO, τις 400. Εκτιμάται, μάλιστα, ότι όταν δοθεί το «πράσινο φως» θα κατασκευάζονται κάθε μέρα πέντε οχήματα, της σειράς 0100, που είναι μια δοκιμαστική σειρά.
Σύμφωνα με τον κ. Ρούσση, η εταιρεία σήμερα έχει περισσότερες από 400 παραγγελίες από Έλληνες και ξένους πελάτες. «Υπάρχει λίστα με ανθρώπους που λατρεύουν το PONY. Μας παίρνουν κάθε μέρα και μας ρωτούν, εάν υπάρχουν εξελίξεις», υποστηρίζει. Η ελληνική αγορά είναι ένα κομμάτι στο οποίο σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί η NAMCO, αφού σχεδιάζει να βγάλει το PONY στους δρόμους του Κονγκό, της Μοζαμβίκης και της Αιγύπτου.
Δεύτερη ΒΙΠΕ
Επιδίωξη του ιδιοκτήτη της εταιρείας είναι στο προσεχές διάστημα να δημιουργηθεί γύρω από το εργοστάσιο ένα cluster, μια βιομηχανική περιοχή στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης που θα παράγουν καρέκλες, φανάρια, πλαστικά, ελαστικά. Από εκεί η εταιρεία θα προμηθεύεται όλα τα υλικά που χρειάζεται για την κατασκευή ενός PONY. «Θέλουμε να μειώσουμε τις εισαγωγές. Να δουλεύουμε με Έλληνες», τονίζει ο κ. Ρούσσης.
Αν και τα στελέχη γνωρίζουν πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη μιας τέτοιας εταιρείας στην Ελλάδα, σκοπεύουν να περιμένουν το… κράτος μέχρι τον Σεπτέμβριο. «Δεν μπορούμε να αντέξουμε περισσότερο. Ή θα ξεκινήσουμε μέχρι τότε την παραγωγή ή θα αναγκαστούμε να φύγουμε σε κάποια γειτονική χώρα», λέει ο κ. Ρούσσης, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου στην ελληνική κυβέρνηση. «Θέλουμε να βοηθήσουμε να ξεκινήσει αυτή η… ανάπτυξη», σημειώνει και αποκαλύπτει πως, ήδη, η εταιρεία έχει δεχθεί δύο προτάσεις από χώρες με ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες για να ξεκινήσει εκεί η παραγωγή του θρυλικού PONY. «Καθόμαστε στην Ελλάδα, γιατί είμαστε…τρελοί. Είμαστε άνθρωποι που αγαπάμε τα παιδιά μας και την πατρίδα μας. Γι’ αυτό καθόμαστε. Θα περιμένουμε λίγο ακόμα. Μέχρι τον Σεπτέμβριο ή θα ξεκινήσουμε ή θα φύγουμε εκτός», καταλήγει ο κ. Ρούσσης.
Τι είναι το PONY;
Η εταιρεία NAMCO είναι 100% ελληνική και η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία εντός συνόρων. Ιδρύθηκε από τους αδελφούς Κοντογούρη το 1973, με σκοπό την κατασκευή και όχι απλώς τη συναρμολόγηση του θρυλικού ελληνικού αυτοκινήτου PONY. Τα ελληνικά PONY κυκλοφόρησαν σε συνολικά 14 χώρες. Η παραγωγή τους, ωστόσο, διεκόπη το 1983. Το νέο όχημα, πέμπτης γενιάς, αποτελεί αποτέλεσμα έρευνας και ανάπτυξης πολλών ετών. Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με μηχανικά μέρη τελευταίας τεχνολογίας, σχεδιασμένο με βάση την αρχή της εταιρείας για κλασικό styling.
Από την έντυπη έκδοση του Παρασκηνίου
http://www.paraskhnio.gr/i-grafeiokratia-frenarei-to-pony/
Στα γρανάζια της… γραφειοκρατίας, και πιο συγκεκριμένα του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, έχει «κολλήσει» εδώ και μήνες το φιλόδοξο σχέδιο της μοναδικής ελληνικής βιομηχανίας...
οχημάτων, της NAMCO AE, να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή των ιστορικών τζιπ PONY. Η εταιρεία δεν έχει λάβει τη σχετική άδεια, ενώ ο φάκελος για την αδειοδότηση βρίσκεται στα χέρια του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη, και της γενικής γραμματέως, Πέτυς Πέρκα, από τον περασμένο Φεβρουάριο. Αποτέλεσμα αυτής της καθυστέρησης είναι να μη δίνεται το «πράσινο» φως για την παραγωγή των πρώτων ελληνικών οχημάτων, με την ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία να «αιμορραγεί» καθημερινά, όπως δηλώνουν τα στελέχη της, τα οποία εξετάζουν το ενδεχόμενο μεταφοράς της έδρας της σε κάποια γειτονική χώρα.
Η έναρξη της παραγωγής των αυτοκινήτων PONY θα ξεκινούσε τον Δεκέμβριο του 2014. Ωστόσο, λόγω των εκλογών που ανακοινώθηκαν, ενώ τα περισσότερα γραφειοκρατικά ζητήματα είχαν λυθεί επί της προηγούμενης κυβέρνησης, η διαδικασία «πάγωσε». Αυτό που έμενε ήταν να φτάσει η πιστοποίηση της ΕΒΕΤΑΜ, ενός κρατικού μηχανισμού πιστοποίησης στο υπουργείο Μεταφορών, το οποίο στη συνέχεια θα εξέδιδε τη σχετική άδεια. Ο χρόνος, ωστόσο, έχει περάσει, η NAMCO όχι μόνο δεν έχει ξεκινήσει την παραγωγή PONY παρά τις 400 παραγγελίες που έχει, αλλά όλα δείχνουν πως το φιλόδοξο σχέδιο του ιδιοκτήτη της αυτοκινητοβιομηχανίας, Πέτρου Κοντογούρη, να δημιουργήσει στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης, πέριξ των εγκαταστάσεων, μια δεύτερη βιομηχανική περιοχή εγκαταλείπεται.
Περιμένοντας την άδεια
«Περιμένουμε», αναφέρει στο «Π» ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Νικόλαος Ρούσσης. «Είμαστε έτοιμοι εδώ και τρία χρόνια για να ξεκινήσουμε ξανά την παραγωγή του PONY. Τόσα χρόνια δεν υπήρχε το νομοθετικό πλαίσιο για να μπορέσει κάποιος να μας πιστοποιήσει, να μας δώσει την έγκριση τύπου του αυτοκινήτου. Θέλαμε να μας πιστοποιήσει ελληνικός φορέας, γιατί εάν πηγαίναμε στο εξωτερικό μπορεί να μας έκλεβαν την ιδέα. Ενώ είχαν υποσχεθεί στην ΕΒΕΤΑΜ ότι θα την πιστοποιήσουν, περιμέναμε πολύ καιρό. Η διαδικασία, ωστόσο, σταμάτησε με τις πολιτικές αλλαγές. Εδώ και έναν μήνα,όμως, ψηφίστηκε ο νόμος που δίνει στην ΕΒΕΤΑΜ τη δυνατότητα να πιστοποιεί. Ωστόσο, εμείς ακόμα δεν έχουμε άδεια», σχολιάζει.
Όπως συμπληρώνει ο κ. Ρούσσης, ο φάκελος της NAMCO έχει κατατεθεί εδώ και τέσσερις μήνες στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ωστόσο, τα στελέχη της εταιρείας, αν και οι κυβερνώντες αντιμετωπίζουν το εγχείρημά τους θετικά, δεν τους έχουν δώσει τη σχετική άδεια.
400 παραγγελίες και προσλήψεις
Ο κ. Ρούσσηςαπευθύνει κραυγή αγωνίας. «Αιμορραγούμε καθημερινά. Πρέπει να είμαστε εντάξει απέναντι στις υποχρεώσεις μας και στους εργαζομένους μας. Πρέπει να συντηρούμε το εργοστάσιο που έχουμε μεταξύ της Θέρμης και της Ραιδεστού και να είμαστε έτοιμοι για να προχωρήσουμε στην παραγωγή», λέει.
Σήμερα, στην εταιρεία απασχολούνται 35 άτομα, ενώ υπολογίζεται πως εάν δοθεί η σχετική άδεια και ξεκινήσει η παραγωγή των αυτοκινήτων, θα προσληφθούν άμεσα 120 άτομα. Σε βάθος χρόνου, οι προσλήψεις θα αγγίξουν, σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις στελεχών της NAMCO, τις 400. Εκτιμάται, μάλιστα, ότι όταν δοθεί το «πράσινο φως» θα κατασκευάζονται κάθε μέρα πέντε οχήματα, της σειράς 0100, που είναι μια δοκιμαστική σειρά.
Σύμφωνα με τον κ. Ρούσση, η εταιρεία σήμερα έχει περισσότερες από 400 παραγγελίες από Έλληνες και ξένους πελάτες. «Υπάρχει λίστα με ανθρώπους που λατρεύουν το PONY. Μας παίρνουν κάθε μέρα και μας ρωτούν, εάν υπάρχουν εξελίξεις», υποστηρίζει. Η ελληνική αγορά είναι ένα κομμάτι στο οποίο σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί η NAMCO, αφού σχεδιάζει να βγάλει το PONY στους δρόμους του Κονγκό, της Μοζαμβίκης και της Αιγύπτου.
Δεύτερη ΒΙΠΕ
Επιδίωξη του ιδιοκτήτη της εταιρείας είναι στο προσεχές διάστημα να δημιουργηθεί γύρω από το εργοστάσιο ένα cluster, μια βιομηχανική περιοχή στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης που θα παράγουν καρέκλες, φανάρια, πλαστικά, ελαστικά. Από εκεί η εταιρεία θα προμηθεύεται όλα τα υλικά που χρειάζεται για την κατασκευή ενός PONY. «Θέλουμε να μειώσουμε τις εισαγωγές. Να δουλεύουμε με Έλληνες», τονίζει ο κ. Ρούσσης.
Αν και τα στελέχη γνωρίζουν πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη μιας τέτοιας εταιρείας στην Ελλάδα, σκοπεύουν να περιμένουν το… κράτος μέχρι τον Σεπτέμβριο. «Δεν μπορούμε να αντέξουμε περισσότερο. Ή θα ξεκινήσουμε μέχρι τότε την παραγωγή ή θα αναγκαστούμε να φύγουμε σε κάποια γειτονική χώρα», λέει ο κ. Ρούσσης, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου στην ελληνική κυβέρνηση. «Θέλουμε να βοηθήσουμε να ξεκινήσει αυτή η… ανάπτυξη», σημειώνει και αποκαλύπτει πως, ήδη, η εταιρεία έχει δεχθεί δύο προτάσεις από χώρες με ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες για να ξεκινήσει εκεί η παραγωγή του θρυλικού PONY. «Καθόμαστε στην Ελλάδα, γιατί είμαστε…τρελοί. Είμαστε άνθρωποι που αγαπάμε τα παιδιά μας και την πατρίδα μας. Γι’ αυτό καθόμαστε. Θα περιμένουμε λίγο ακόμα. Μέχρι τον Σεπτέμβριο ή θα ξεκινήσουμε ή θα φύγουμε εκτός», καταλήγει ο κ. Ρούσσης.
Τι είναι το PONY;
Η εταιρεία NAMCO είναι 100% ελληνική και η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία εντός συνόρων. Ιδρύθηκε από τους αδελφούς Κοντογούρη το 1973, με σκοπό την κατασκευή και όχι απλώς τη συναρμολόγηση του θρυλικού ελληνικού αυτοκινήτου PONY. Τα ελληνικά PONY κυκλοφόρησαν σε συνολικά 14 χώρες. Η παραγωγή τους, ωστόσο, διεκόπη το 1983. Το νέο όχημα, πέμπτης γενιάς, αποτελεί αποτέλεσμα έρευνας και ανάπτυξης πολλών ετών. Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με μηχανικά μέρη τελευταίας τεχνολογίας, σχεδιασμένο με βάση την αρχή της εταιρείας για κλασικό styling.
Από την έντυπη έκδοση του Παρασκηνίου
http://www.paraskhnio.gr/i-grafeiokratia-frenarei-to-pony/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου