Πέμπτη, 6 Ιουλίου 2017

Αντε πάλι το παραμύθι: Κρατικοποιείται ο ΟΑΣΘ! Εντός Ιουλίου ψηφίζεται το νομοσχέδιο!

Είναι η χιλιοστή φορά που διαβάζουμε και γράφουμε για το νομοσχέδιο και νόμο δεν βλέπουμε.
Κατατέθηκε χτες στη Βουλή το....
νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, το οποίο προβλέπει την ίδρυση των δύο νέων δημοσίων φορέων (ΟΣΕΘ και ΑΣΥΘ), για την εκτέλεση και την εποπτεία των συγκοινωνιών, στα πρότυπα των Συγκοινωνιών της Αθήνας.

Μέσω αυτού, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών προχωρά στην κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, μετά τη λύση της οικονομικής συμφωνίας με τον Οργανισμό, με την περιουσία του να μεταβιβάζεται στο ελληνικό δημόσιο.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο σχέδιο νόμου το οποίο παρουσίασε σήμερα ο κ. Σπίρζτης από τη Θεσσαλονίκη και το οποίο πρόκειται να ψηφιστεί εντός του Ιουλίου, ο Οργανισμός θα συνεχίσει να εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου του 2019, διάστημα κατά το οποίο θα συνεχίζει να κατέχει και να διαχειρίζεται τα περιουσιακά του στοιχεία.

Ο υπουργός Υποδομών, δεσμεύτηκε ότι διασφαλίζονται όλες οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων σε ΟΑΣΘ και ΣΑΣΘ, ενώ επανέλαβε ότι συμμετοχή στον εποπτικό φορέα μπορεί να έχει έως ποσοστό 49%, η Τοπική Αυτοδιοίκηση.

«Ο ΟΑΣΘ αποκτά δημόσιο χαρακτήρα. Δηλαδή αποϊδιωτικοποιείται από ένα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο εξήντα χρόνων», είπε ο κ. Σπιρτζης.

Στο δημόσιο η περιουσία του Οργανισμού- Στον ΟΑΣΘ οι μεταφορές μέχρι το 2019

Όπως τονίστηκε σήμερα σε συνέντευξη τύπου στο υπουργείο Μακεδονίας Θράκης, η ανώτατη διάρκεια της σύμβασης του 2001, έχει παρέλθει. Η δε παράταση της σύμβασης που κυρώθηκε με νόμο του 2008 είναι αόριστη και αντίκειται στις διατάξεις του κανονισμού.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, όλη η περιουσία του ΟΑΣΘ μεταβιβάζεται αυτοδικαίως στο ελληνικό δημόσιο, αλλά παραμένει στην κατοχή του ΟΑΣΘ για τους σκοπούς της προσωρινής ανάθεσης σε αυτόν του μεταφορικού έργου μέχρι 3/12/2019.

Από τη δημοσίευση του νόμου στην εφημερίδα της κυβερνήσεως, λύεται η οικονομική συμφωνία μεταξύ δημοσίου και ΟΑΣΘ που συνάφθηκε με αντικείμενο την ανάθεση και εκτέλεση και εκμετάλλευση της αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη. Από τη λύση της οικονομικής συμφωνίας, περιέχεται αυτοδικαίως στο ελληνικό δημόσιο το σύνολο της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΟΑΣΘ. Η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων, η αξία των οποίων έχει αποσβεστεί, γίνεται άνευ ανταλλάγματος.

Για τα περιουσιακά στοιχεία, τα οποία δεν έχουν πλήρως αποσβεστεί, το ελληνικό δημόσιο καταβάλλει στους μετόχους του ΟΑΣΘ τη μη αποσβεσθείσα αξία, σύμφωνα με το άρθρο 25.

Το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων παραμένει στην κατοχή και χρήση του ΟΑΣΘ για τις ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου που του ανατίθεται προσωρινά. Για όσο διάστημα ο ΟΑΣΘ έχει την κατοχή των περιουσιακών στοιχείων, βαρύνεται με τις δαπάνες συντήρησης και καλής λειτουργίας τους καθώς και με κάθε φορολογική, ασφαλιστική ή άλλη υποχρέωση επ’ αυτών.

Διασφαλίζονται οι θέσεις εργσίας – Παραμένει ίδια η τιμή του εισιτηρίου

Ερωτηθείς για το μέλλον των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε ότι "όλες οι θέσεις εργασίας τόσο του προσωπικού του ΟΑΣΘ όσο και του ΣΑΣΘ διασφαλίζονται πλήρως και μεταφέρονται στους δύο νέους φορείς".

Σχετικά με το εισιτήριο διαβεβαίωσε ότι η τιμή του δεν θα αυξηθεί. «Οι τιμές του εισιτηρίου παραμένουν Δεν παραμένουν στις ίδιες τιμές οι νοσηρές καταστάσεις που γνωρίζετε», σχολίασε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Βεβαιωθείτε ότι διαβάσατε τους Ορους σχολιασμού πριν αναρτήσετε το σχόλιό σας. Υπεύθυνος για κάθε σχόλιο είναι ο ίδιος ο σχολιαστής και η συμμετοχή του στη συζήτηση τεκμαίρει την ανεπιφύλακτη αποδοχή αυτού του όρου, όπως άλλωστε αναγράφεται σε κάθε άρθρο, πριν την πλατφόρμα σχολιασμού.