του Αλί Αλ- Γιουνάνι
Ο ιμάμης Άμπου Χανίφα και ένας άθεος επρόκειτο να συναντηθούν και να αντιπαρατεθούν σχετικά με την ύπαρξη ή μη του Υψίστου. Την ημέρα που είχαν αποφασίσει, όλοι μαζεύτηκαν στο σημείο εκείνο ώστε να....
παρακολουθήσουν την αντιπαράθεση αυτή.
Πέρασε η ώρα και ο ιμάμης δεν έλεγε να φανεί. Μετά από αρκετή ώρα τελικά έφτασε και τον ρώτησε ο άθεος:
– “Γιατί άργησες τόσο πολύ;”
Ο Άμπου Χανίφα απάντησε:
– “Αν σου πω ότι στον δρόμο καθώς ερχόμουν είδα κάτι θαυμαστό και έμεινα εκεί να το δω για λίγο, ότι ήταν ένα δέντρο στην ακτή του ποταμού, κόπηκε μόνο του και έπεσε στο έδαφος, το δέντρο κόπηκε και σχηματίστηκαν σανίδες μόνες τους, από τις σανίδες σχηματίστηκε ένα μικρό καραβάκι το οποίο κυλούσε στο ποτάμι, επιβίβαζε ανθρώπους οι οποίοι έδιναν χρήματα γι’ αυτό, όλα αυτά χωρίς τη βοήθεια κανενός, θα με πίστευες;”
Ο άθεος τότε γέλασε ειρωνικά και απάντησε:
– “Ενώ είσαι ένας τέτοιος άνθρωπος, εντούτοις λες τέτοιες ανοησίες, λέγοντας ότι όλα αυτά που περιγράφεις έγιναν μόνα τους, χωρίς κάποιος να πραγματοποιήσει όλη αυτή τη διαδικασία!”
Ο Άμπου Χανίφα τότε απάντησε:
– “Εάν αυτό είναι αδύνατο, δεν είναι ακόμα πιο παράξενο το να λες ότι όλος ο κόσμος (σύμπαν) έχει σχηματιστεί χωρίς τη βοήθεια κάποιου; Είναι η γη, ο ουρανός, ο ήλιος, τα αστέρια, οι κήποι, τα λουλούδια και τα φρούτα, τα βουνά και όλοι οι άνθρωποι και τα ζώα. Ήρθαν στη ζωή έτσι ξαφνικά χωρίς να υπάρχει κάποιος που να τα δημιούργησε; Εάν, σύμφωνα με ‘σένα, είναι ψέμα και αδύνατο ένα δέντρο να μετατρέπεται σε μία ξύλινη βάρκα χωρίς να μεσολαβεί κάποιος δημιουργός, δεν θα ήταν ακόμα πιο μεγάλο ψέμα το ότι ολόκληρο το σύμπαν ήρθε σε ύπαρξη χωρίς να υπάρχει δημιουργός;”
Ακούγοντας το αυτό ο άθεος, μετανόησε για την αυθάδεια του και ασπάστηκε το Ισλάμ.
–Tafseer Kabeer, Vol. 1, Pg. 221
* Ο Άμπου Χανίφα Νούμαν ιμπν Θάμπιτ γεννήθηκε στην Κούφα του Ιράκ το 699 μ.Χ. (80 μετά Εγίρας) και πέθανε στη Βαγδάτη το 767 μ.Χ. (150 μετά Εγίρας). Ήταν μεγάλος ιμάμης και άλιμ (λόγιος) του Ισλάμ. Ένας από τους τέσσερις μεγαλύτερους νομολόγους του Ισλάμ. Η συζήτηση αυτή φέρεται να έγινε στη Βαγδάτη, δίπλα στον ποταμό Τίγρη.
Ο ιμάμης Άμπου Χανίφα και ένας άθεος επρόκειτο να συναντηθούν και να αντιπαρατεθούν σχετικά με την ύπαρξη ή μη του Υψίστου. Την ημέρα που είχαν αποφασίσει, όλοι μαζεύτηκαν στο σημείο εκείνο ώστε να....
παρακολουθήσουν την αντιπαράθεση αυτή.
Πέρασε η ώρα και ο ιμάμης δεν έλεγε να φανεί. Μετά από αρκετή ώρα τελικά έφτασε και τον ρώτησε ο άθεος:
– “Γιατί άργησες τόσο πολύ;”
Ο Άμπου Χανίφα απάντησε:
– “Αν σου πω ότι στον δρόμο καθώς ερχόμουν είδα κάτι θαυμαστό και έμεινα εκεί να το δω για λίγο, ότι ήταν ένα δέντρο στην ακτή του ποταμού, κόπηκε μόνο του και έπεσε στο έδαφος, το δέντρο κόπηκε και σχηματίστηκαν σανίδες μόνες τους, από τις σανίδες σχηματίστηκε ένα μικρό καραβάκι το οποίο κυλούσε στο ποτάμι, επιβίβαζε ανθρώπους οι οποίοι έδιναν χρήματα γι’ αυτό, όλα αυτά χωρίς τη βοήθεια κανενός, θα με πίστευες;”
Ο άθεος τότε γέλασε ειρωνικά και απάντησε:
– “Ενώ είσαι ένας τέτοιος άνθρωπος, εντούτοις λες τέτοιες ανοησίες, λέγοντας ότι όλα αυτά που περιγράφεις έγιναν μόνα τους, χωρίς κάποιος να πραγματοποιήσει όλη αυτή τη διαδικασία!”
Ο Άμπου Χανίφα τότε απάντησε:
– “Εάν αυτό είναι αδύνατο, δεν είναι ακόμα πιο παράξενο το να λες ότι όλος ο κόσμος (σύμπαν) έχει σχηματιστεί χωρίς τη βοήθεια κάποιου; Είναι η γη, ο ουρανός, ο ήλιος, τα αστέρια, οι κήποι, τα λουλούδια και τα φρούτα, τα βουνά και όλοι οι άνθρωποι και τα ζώα. Ήρθαν στη ζωή έτσι ξαφνικά χωρίς να υπάρχει κάποιος που να τα δημιούργησε; Εάν, σύμφωνα με ‘σένα, είναι ψέμα και αδύνατο ένα δέντρο να μετατρέπεται σε μία ξύλινη βάρκα χωρίς να μεσολαβεί κάποιος δημιουργός, δεν θα ήταν ακόμα πιο μεγάλο ψέμα το ότι ολόκληρο το σύμπαν ήρθε σε ύπαρξη χωρίς να υπάρχει δημιουργός;”
Ακούγοντας το αυτό ο άθεος, μετανόησε για την αυθάδεια του και ασπάστηκε το Ισλάμ.
–Tafseer Kabeer, Vol. 1, Pg. 221
* Ο Άμπου Χανίφα Νούμαν ιμπν Θάμπιτ γεννήθηκε στην Κούφα του Ιράκ το 699 μ.Χ. (80 μετά Εγίρας) και πέθανε στη Βαγδάτη το 767 μ.Χ. (150 μετά Εγίρας). Ήταν μεγάλος ιμάμης και άλιμ (λόγιος) του Ισλάμ. Ένας από τους τέσσερις μεγαλύτερους νομολόγους του Ισλάμ. Η συζήτηση αυτή φέρεται να έγινε στη Βαγδάτη, δίπλα στον ποταμό Τίγρη.