Με διαδικασίες επιμελούς… αδιαφάνειας, το Υπερταμείο που έχει ταχθεί από το νόμο να διαχειρίζεται με απόλυτη ...
διαφάνεια την περιουσία του ελληνικού κράτους, ολοκλήρωσε, σύμφωνα με πληροφορίες, τη διαδικασία επιλογής συμβούλου επικοινωνίας και ανέθεσε τη σχετική σύμβαση στην Asset Ogilvy Public Relations, κάτι που εγείρει πολλά ερωτήματα στην αγορά για πιθανή σύγκρουση συμφέροντος (conflict of interest).
Γράφει ο: Νώντας Ψαρράς
Για την επιλογή της Asset Ogilvy δεν θα μπορούσε να υπάρχει αμφισβήτηση, καθώς αποτελεί εταιρεία επικοινωνίας εγνωσμένης αξίας, ενταγμένη σε γνωστό διεθνές δίκτυο, που διαχειρίζεται σημαντικούς εταιρικούς λογαριασμούς (Heineken, Nestle κ.α.).
Όμως, τίθεται από παράγοντες της αγοράς ένα πολύ σοβαρό ζήτημα σύγκρουσης συμφέροντος για την εν λόγω εταιρεία επικοινωνίας, λόγω της συνεργασίας της με τη γερμανική Frapport, «πελάτη» του ΤΑΙΠΕΔ (θυγατρική, πλέον, του Υπερταμείου) στην ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Όπως τονίζουν πηγές που έχουν καλή γνώση των εξελίξεων στην αγορά επικοινωνίας/δημοσίων σχέσεων, άλλη μεγάλη εταιρεία του χώρου, επίσης πολυεθνική, αρνήθηκε να διεκδικήσει τη σύμβαση συνεργασίας με το Υπερταμείο, ακριβώς επειδή είχε συνεργασία με γνωστό επιχειρηματικό όμιλο που εμπλέκεται σε μεγάλη ιδιωτικοποίηση και θεώρησε ότι θα ετίθετο θέμα σύγκρουσης συμφέροντος.
Το θέμα του conflict of interest είναι πολύ σοβαρός παράγοντας στην αξιολόγηση τέτοιων συνεργασιών των εταιρειών επικοινωνίας. Στην προκειμένη περίπτωση, διερωτάται κανείς τι θα συνέβαινε, άραγε, αν η Frapport ερχόταν σε κάποια αντιπαράθεση με το ΤΑΙΠΕΔ, το Υπερταμείο, ή το Ελληνικό Δημόσιο για κάποιο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων;
Θα οργάνωνε, άραγε, η ίδια εταιρεία επικοινωνίας εκστρατεία για την προβολή των θέσεων της Frapport κατά των δημόσιων φορέων και την ίδια ώρα θα έπρεπε να απαντήσει στην επιχειρηματολογία της Frapport με την ιδιότητα του συμβούλου επικοινωνίας του Υπερταμείου;
Όλα αυτά μπορεί να μοιάζουν «ψιλά γράμματα», αλλά είναι πολύ σοβαρά για ένα νέο θεσμό, όπως το Υπερταμείο, που καλείται να διαχειρισθεί μια κρατική περιουσία αμύθητης αξίας και από τον ιδρυτικό του νόμο υποχρεώνεται να δείχνει απόλυτο σεβασμό στη διαφάνεια.
«Για την εκπλήρωση του σκοπού της», αναφέρει ο ιδρυτικός νόμος, τον οποίο δεν δείχνει να τηρεί με μεγάλη ευλάβεια η διευθύνουσα σύμβουλος, Ράνια Αικατερινάρη, «η Εταιρεία λειτουργεί με εγγυήσεις πλήρους διαφάνειας».
Οι ίδιες απαιτήσεις για «εγγυήσεις πλήρους διαφάνειας», άλλωστε, έχουν μείνει κενό γράμμα και κατά το στάδιο της διαδικασίας αναζήτησης συμβούλου, που περιέργως έγινε με… απόλυτη μυστικότητα, με προσκλήσεις που απευθύνθηκαν ιδιωτικώς σε όσες εταιρείες είχε επιλέξει η διοίκηση του Υπερταμείου, με κριτήρια που μόνο η ίδια γνωρίζει, αφού δεν υπήρξε η παραμικρή σχετική δημοσίευση στην ιστοσελίδα του.
Ακόμη πιο περίεργο είναι το κριτήριο που έχει οδηγήσει τη διοίκηση του Υπερταμείου στην απόφαση να μη δημοσιευθεί σχετική προκήρυξη, αφού έχουν αναρτηθεί άλλες προκηρύξεις για αναζήτηση συμβούλων, για συμβάσεις με αμοιβές έως 30.000 ή 40.000 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, και για το σύμβουλο επικοινωνίας προβλεπόταν αμοιβή έως 40.000 ευρώ για παροχή υπηρεσιών ως το τέλος του έτους (το τελικό ποσό που έκλεισε η σύμβαση παραμένει άγνωστο), αλλά η διοίκηση του Υπερταμείου προτίμησε να μη δημοσιεύσει σχετική προκήρυξη, επιλέγοντας την «εμπιστευτική διαδικασία», που εύλογα γεννά ερωτήματά για τη σκοπιμότητά της και κάνει τους πιο καχύποπτους στην αγορά να μιλούν για «κατευθυνόμενη επιλογή».
Ίσως η κ. Αικατερινάρη να είναι σκόπιμο να σπάσει τη σιωπή της και να δώσει εξηγήσεις δημόσια γι’ αυτό το θέμα, καθώς στην περίπτωση αυτή η σιωπή δεν είναι χρυσός. Αντίθετα, μπορεί να είναι παρεξηγήσιμη…
πηγή: fmvoice.gr
(σσ. Να προσθέσουμε εμείς... ποια η σχέση του Προέδρου του Υπερταμείου Γ. Διαμαντόπουλου με την Asset Ogilvy... θα επανέλθουμε)
διαφάνεια την περιουσία του ελληνικού κράτους, ολοκλήρωσε, σύμφωνα με πληροφορίες, τη διαδικασία επιλογής συμβούλου επικοινωνίας και ανέθεσε τη σχετική σύμβαση στην Asset Ogilvy Public Relations, κάτι που εγείρει πολλά ερωτήματα στην αγορά για πιθανή σύγκρουση συμφέροντος (conflict of interest).
Γράφει ο: Νώντας Ψαρράς
Για την επιλογή της Asset Ogilvy δεν θα μπορούσε να υπάρχει αμφισβήτηση, καθώς αποτελεί εταιρεία επικοινωνίας εγνωσμένης αξίας, ενταγμένη σε γνωστό διεθνές δίκτυο, που διαχειρίζεται σημαντικούς εταιρικούς λογαριασμούς (Heineken, Nestle κ.α.).
Όμως, τίθεται από παράγοντες της αγοράς ένα πολύ σοβαρό ζήτημα σύγκρουσης συμφέροντος για την εν λόγω εταιρεία επικοινωνίας, λόγω της συνεργασίας της με τη γερμανική Frapport, «πελάτη» του ΤΑΙΠΕΔ (θυγατρική, πλέον, του Υπερταμείου) στην ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Όπως τονίζουν πηγές που έχουν καλή γνώση των εξελίξεων στην αγορά επικοινωνίας/δημοσίων σχέσεων, άλλη μεγάλη εταιρεία του χώρου, επίσης πολυεθνική, αρνήθηκε να διεκδικήσει τη σύμβαση συνεργασίας με το Υπερταμείο, ακριβώς επειδή είχε συνεργασία με γνωστό επιχειρηματικό όμιλο που εμπλέκεται σε μεγάλη ιδιωτικοποίηση και θεώρησε ότι θα ετίθετο θέμα σύγκρουσης συμφέροντος.
Το θέμα του conflict of interest είναι πολύ σοβαρός παράγοντας στην αξιολόγηση τέτοιων συνεργασιών των εταιρειών επικοινωνίας. Στην προκειμένη περίπτωση, διερωτάται κανείς τι θα συνέβαινε, άραγε, αν η Frapport ερχόταν σε κάποια αντιπαράθεση με το ΤΑΙΠΕΔ, το Υπερταμείο, ή το Ελληνικό Δημόσιο για κάποιο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων;
Θα οργάνωνε, άραγε, η ίδια εταιρεία επικοινωνίας εκστρατεία για την προβολή των θέσεων της Frapport κατά των δημόσιων φορέων και την ίδια ώρα θα έπρεπε να απαντήσει στην επιχειρηματολογία της Frapport με την ιδιότητα του συμβούλου επικοινωνίας του Υπερταμείου;
Όλα αυτά μπορεί να μοιάζουν «ψιλά γράμματα», αλλά είναι πολύ σοβαρά για ένα νέο θεσμό, όπως το Υπερταμείο, που καλείται να διαχειρισθεί μια κρατική περιουσία αμύθητης αξίας και από τον ιδρυτικό του νόμο υποχρεώνεται να δείχνει απόλυτο σεβασμό στη διαφάνεια.
«Για την εκπλήρωση του σκοπού της», αναφέρει ο ιδρυτικός νόμος, τον οποίο δεν δείχνει να τηρεί με μεγάλη ευλάβεια η διευθύνουσα σύμβουλος, Ράνια Αικατερινάρη, «η Εταιρεία λειτουργεί με εγγυήσεις πλήρους διαφάνειας».
Οι ίδιες απαιτήσεις για «εγγυήσεις πλήρους διαφάνειας», άλλωστε, έχουν μείνει κενό γράμμα και κατά το στάδιο της διαδικασίας αναζήτησης συμβούλου, που περιέργως έγινε με… απόλυτη μυστικότητα, με προσκλήσεις που απευθύνθηκαν ιδιωτικώς σε όσες εταιρείες είχε επιλέξει η διοίκηση του Υπερταμείου, με κριτήρια που μόνο η ίδια γνωρίζει, αφού δεν υπήρξε η παραμικρή σχετική δημοσίευση στην ιστοσελίδα του.
Ακόμη πιο περίεργο είναι το κριτήριο που έχει οδηγήσει τη διοίκηση του Υπερταμείου στην απόφαση να μη δημοσιευθεί σχετική προκήρυξη, αφού έχουν αναρτηθεί άλλες προκηρύξεις για αναζήτηση συμβούλων, για συμβάσεις με αμοιβές έως 30.000 ή 40.000 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, και για το σύμβουλο επικοινωνίας προβλεπόταν αμοιβή έως 40.000 ευρώ για παροχή υπηρεσιών ως το τέλος του έτους (το τελικό ποσό που έκλεισε η σύμβαση παραμένει άγνωστο), αλλά η διοίκηση του Υπερταμείου προτίμησε να μη δημοσιεύσει σχετική προκήρυξη, επιλέγοντας την «εμπιστευτική διαδικασία», που εύλογα γεννά ερωτήματά για τη σκοπιμότητά της και κάνει τους πιο καχύποπτους στην αγορά να μιλούν για «κατευθυνόμενη επιλογή».
Ίσως η κ. Αικατερινάρη να είναι σκόπιμο να σπάσει τη σιωπή της και να δώσει εξηγήσεις δημόσια γι’ αυτό το θέμα, καθώς στην περίπτωση αυτή η σιωπή δεν είναι χρυσός. Αντίθετα, μπορεί να είναι παρεξηγήσιμη…
πηγή: fmvoice.gr
(σσ. Να προσθέσουμε εμείς... ποια η σχέση του Προέδρου του Υπερταμείου Γ. Διαμαντόπουλου με την Asset Ogilvy... θα επανέλθουμε)