Σάββατο 27 Μαρτίου 2021

Διώρυγα του Σουέζ: τα παραλειπόμενα.

Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης 

Ημέρες τώρα βλέπουμε στους τηλεοπτικούς δέκτες μας ένα θηριώδες εμπορικό πλοίο έμφορτο εμπορευματοκιβωτίων να έχει καθίσει κάθετα στη διώρυγα, την οποίαν έχει κλείσει. Από ριπή ανέμου και/ή μηχανική βλάβη λένε. Αποτέλεσμα:

εκατοντάδες πλοίων έχουν παγιδευθεί στον δρόμο τους προς Μεσόγειο ή Ινδικό ωκεανό. Τεράστια οικονομική ζημία από την καθυστέρηση άφιξης των εμπορευμάτων στον προορισμό τους. Η τιμή τού πετρελαίου και συνακόλουθα της βενζίνης τσίμπησε. Θα τη νοιώσουμε στην τσέπη μας οσονούπω. Όσο η διώρυγα είναι κλειστή, θα πρέπει τα πλοία να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής για να καταπλεύσουν στην Ευρώπη.  Μεγάλη ζημιά.

        Εκείνο που δεν άκουσα να αναφέρει κάποιος, στα πλαίσια ανάλυσης της σπουδαιότητας [σημαντικότητας που λένε οι μορφωμένοι] της διώρυγας, είναι αυτό που συνέβη το 1956. Τότε που ο Νάσερ της Αιγύπτου, αφού κατέλυσε τη Μοναρχία το 1952, εθνικοποίησε την αγγλογαλλική εταιρεία που διαχειριζόταν  τη διώρυγα. Τότε που Βρεταννοί και Γάλλοι κήρυξαν τον πόλεμο στην Αίγυπτο για την αποκατάσταση της «΄κονόμας», μπαρδόν της τάξης ήθελα να γράψω. Αφού προηγουμένως είχαν βάλει το Ισραήλ να εισβάλει στη χερσόνησο του Σινά, κηρύσσοντας, έτσι, τον δεύτερο αραβοϊσραηλινό πόλεμο [ο πρώτος το 1948, ο τρίτος το 1967, ο τέταρτος το 1973].

         Τελικά παρενέβη ο ΟΗΕ εγκαθιστώντας ειρηνευτική δύναμη και οι εχθροπραξίες έληξαν.*

          Για να μην ξεχνιόμαστε.

Σώτος

*Έχω βαρεθεί να ακούω και να διαβάζω «θέλησαν να λήξουν το θέμα». Ρε φιλάρες, το «λήγω» είναι αμετάβατο. Ο πόλεμος λήγει, δεν τον λήγω. Τον πόλεμο τον τερματίζω, του βάζω τέλος κ.λπ.

Υ.Γ. Όλως περιέργως δεν αναπτύχθηκε συνωμοσιολογία τύπου «επίτηδες έκλεισαν τη διώρυγα, για να μας εξοντώσουν οικονομικά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου