Δημόσια Διαβούλευση για τον Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (...SMS απάτη)
Μετά από χιλιάδες καταγγελίες, επιτέλους η ΕΕΤΤ κούνησε τον κώλο της και κάτι πάει να κάνει. Η βασική ρύθμιση για να προστατευτούν ...κάπως τα θύματα των απατεώνων με τα ακριβά SMS είναι ότι πλέον....
απαιτείται SMS του συνδρομητή κινητής προς τους απατεώνες, που να αποδεικνύει ότι ζήτησαν εθελοντικά την εγγραφή. Φυσικά, αν εφαρμοστεί αυτό, ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ, μα ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ, χρήστης κινητού τηλεφώνου, δεν θα απαντήσει "ΝΑΙ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΓΓΡΑΦΩ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΑΣ (και να πληρώνω 40 ευρώ το μήνα σε ηλίθια μηνύματα δήθεν διασκέδασης).
ΟΛΟΙ καταλαβαίνετε, ότι ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ δεν πρόκειται να στείλει θετικό απαντητικό SMS. Επομένως; Τι λέτε; Να χάσουν οι εταιρείες τα δισεκατομμύρια που κονομάνε τώρα; ΌΧΙ ΦΥΣΙΚΑ!
Θα βρουν τρόπο να δημιουργούν μόνες τους το SMS ή να παραπλανούν το χρήστη και να μην καταλαβαίνει σε τι ακριβώς απαντάει θετικά! Θα ζητούν π.χ. από τον χρήστη δεκάδες άδειες και χωρίς να το καταλαβαίνει ο χρήστης θα δίνει εξουσιοδότηση στον απατεώνα, να στέλνει SMS χωρίς να το καταλαβαίνει ! Και αυτό θα γίνεται, επειδή απευθύνονται κυρίως σε άτομα μειωμένης αντίληψης γύρω από τις τεχνολογίες αυτές (ανήλικους κυρίως, άτομα με νοητικά προβλήματα, υπερήλικες που δεν καταλαβαίνουν τι πατάνε, κ.ο.κ.). Όχι μόνο σ΄αυτούς βέβαια.
Οπότε, όταν δει τις χρεώσεις και θα διαμαρτυρηθεί, θα του λένε "μα εσείς μας στείλατε SMS επιβεβαίωσης! Ορίστε, νά ΄το."
Και ο χρήστης, θα προσπαθεί να καταλάβει, πώς και πότε του ξέφυγε και απάντησε θετικά !
Οι εταιρείες αυτών των απατεώνων, γνωρίζουν πολύ καλά, ότι, αν οι χρήστες καταλάβαιναν πού εγγράφονται, δεν θα εγγραφόταν ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ !
ΚΑΝΕΙΣ δεν εγγράφεται εν γνώσει του, ΟΛΟΙ εξαπατώνται. Αν δεν υπάρχει παραπλάνηση, δεν θα υπάρξει ούτε μία εγγραφή !
Ο φίλος Χάρης, λοιπόν, ως ενεργός πολίτης και ευαίσθητος στα θέματα απάτης με τη χρήση της τεχνολογίας, συμμετείχε στη διαβούλευση και έστειλε το εξής κείμενο:
Θεσσαλονίκη
Μετά από χιλιάδες καταγγελίες, επιτέλους η ΕΕΤΤ κούνησε τον κώλο της και κάτι πάει να κάνει. Η βασική ρύθμιση για να προστατευτούν ...κάπως τα θύματα των απατεώνων με τα ακριβά SMS είναι ότι πλέον....
απαιτείται SMS του συνδρομητή κινητής προς τους απατεώνες, που να αποδεικνύει ότι ζήτησαν εθελοντικά την εγγραφή. Φυσικά, αν εφαρμοστεί αυτό, ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ, μα ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ, χρήστης κινητού τηλεφώνου, δεν θα απαντήσει "ΝΑΙ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΓΓΡΑΦΩ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΑΣ (και να πληρώνω 40 ευρώ το μήνα σε ηλίθια μηνύματα δήθεν διασκέδασης).
ΟΛΟΙ καταλαβαίνετε, ότι ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ δεν πρόκειται να στείλει θετικό απαντητικό SMS. Επομένως; Τι λέτε; Να χάσουν οι εταιρείες τα δισεκατομμύρια που κονομάνε τώρα; ΌΧΙ ΦΥΣΙΚΑ!
Θα βρουν τρόπο να δημιουργούν μόνες τους το SMS ή να παραπλανούν το χρήστη και να μην καταλαβαίνει σε τι ακριβώς απαντάει θετικά! Θα ζητούν π.χ. από τον χρήστη δεκάδες άδειες και χωρίς να το καταλαβαίνει ο χρήστης θα δίνει εξουσιοδότηση στον απατεώνα, να στέλνει SMS χωρίς να το καταλαβαίνει ! Και αυτό θα γίνεται, επειδή απευθύνονται κυρίως σε άτομα μειωμένης αντίληψης γύρω από τις τεχνολογίες αυτές (ανήλικους κυρίως, άτομα με νοητικά προβλήματα, υπερήλικες που δεν καταλαβαίνουν τι πατάνε, κ.ο.κ.). Όχι μόνο σ΄αυτούς βέβαια.
Οπότε, όταν δει τις χρεώσεις και θα διαμαρτυρηθεί, θα του λένε "μα εσείς μας στείλατε SMS επιβεβαίωσης! Ορίστε, νά ΄το."
Και ο χρήστης, θα προσπαθεί να καταλάβει, πώς και πότε του ξέφυγε και απάντησε θετικά !
Οι εταιρείες αυτών των απατεώνων, γνωρίζουν πολύ καλά, ότι, αν οι χρήστες καταλάβαιναν πού εγγράφονται, δεν θα εγγραφόταν ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ !
ΚΑΝΕΙΣ δεν εγγράφεται εν γνώσει του, ΟΛΟΙ εξαπατώνται. Αν δεν υπάρχει παραπλάνηση, δεν θα υπάρξει ούτε μία εγγραφή !
Ο φίλος Χάρης, λοιπόν, ως ενεργός πολίτης και ευαίσθητος στα θέματα απάτης με τη χρήση της τεχνολογίας, συμμετείχε στη διαβούλευση και έστειλε το εξής κείμενο:
(Σχετικά με το άρθρο 1 και την αποστολή-λήψη SMS πριν την εγγραφή σε μια ΥΠΠ (Υπηρεσία Πολυμεσικής Πληροφόρησης)
Να υποχρεωθούν οι πάροχοι να μην έχουν ενεργοποιημένη (όπως συμβαίνει τώρα) την δυνατότητα λήψης ΥΠΠ αλλά απενεργοποιημένη και να χρειάζεται κάποιος να ακολουθήσει ένα,δύο,τρία βήματα για να προβαίνει στην ενεργοποίηση.
Το αντίθετο ακριβώς από αυτό που ισχύει τώρα,που για να προστατευτεί κάποιος από αυθαίρετη εγγραφή του έπρεπε/πρέπει να ψάξει πως να απενεργοποιήσει τη δυνατότητα να λαμβάνει τέτοιου είδους μηνύματα.
Αν γίνει αυτό,τότε σε συνδυασμό με το εξερχόμενο sms που θα απαιτείται για εγγραφή σε τέτοιου είδους υπηρεσίες θα καθιστά την περίπτωση απάτης σχεδόν αδύνατη.
Χ...Τ....Να υποχρεωθούν οι πάροχοι να μην έχουν ενεργοποιημένη (όπως συμβαίνει τώρα) την δυνατότητα λήψης ΥΠΠ αλλά απενεργοποιημένη και να χρειάζεται κάποιος να ακολουθήσει ένα,δύο,τρία βήματα για να προβαίνει στην ενεργοποίηση.
Το αντίθετο ακριβώς από αυτό που ισχύει τώρα,που για να προστατευτεί κάποιος από αυθαίρετη εγγραφή του έπρεπε/πρέπει να ψάξει πως να απενεργοποιήσει τη δυνατότητα να λαμβάνει τέτοιου είδους μηνύματα.
Αν γίνει αυτό,τότε σε συνδυασμό με το εξερχόμενο sms που θα απαιτείται για εγγραφή σε τέτοιου είδους υπηρεσίες θα καθιστά την περίπτωση απάτης σχεδόν αδύνατη.
Η συμμετοχή στη διαβούλευση περιγράφεται εδώ:
https://www.eett.gr/opencms/export/sites/default/admin/downloads/Consultations/telecoms/DD_Multimedia_Code_of_Conduct_Update.pdf
Το μείον της διαδικασίας και αποτρεπτικό για κάποιους είναι πως οι προτάσεις πρέπει να σταλούν και ηλεκτρονικά και εντύπως!!!!
Κάτι που μας βάζει σε υποψίες, πως η ΕΕΤΤ δεν θέλει τελικά να σταματήσει την απάτη ! Διότι μόνο αν παραπλανηθεί κανείς, υπάρχει περίπτωση να γίνει συνδρομητής σε τέτοιες υπηρεσίες ! Αν δεν εξαπατούνταν οι χρήστες, οι εταιρείες αυτές δεν θα υπήρχαν! Είναι τόσο απλό!!!
Γιατί να δίνει κανείς εκατοντάδες ευρώ για να του στέλνουν ένα link με ανέκδοτα ή άλλες μπούρδες;;;