Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019

Η έννοια του δημοσίου συμφέροντος στα δημόσια έργα

Η ταχύτερη και με τους καλύτερους δυνατούς όρους εκτέλεση και ολοκλήρωση των δημοσίων έργων, καθώς και η απόδοση τους στους πολίτες πρέπει να είναι η προτεραιότητα όσων καλούνται να υπηρετήσουν από θέσεις ευθύνης τον ....
συγκεκριμένο χώρο.

Αυτό επισήμανε ο Βουλευτής Θεσσαλονίκης της ΝΔ Ά Θεσσαλονίκης κ. Στράτος Σιμόπουλος, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του βιβλίου “Εκτέλεση-Επίβλεψη ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ” του Πολιτικού Μηχανικού, Ζήση Παπασταμάτη, που αποτελεί το πληρέστερο και πιο ενημερωμένο εγχειρίδιο για την αναλυτική αποτύπωση του Ν.4412/2016.



Ο κ. Σιμόπουλος ο οποίος διατέλεσε Γενικός Γραμματέας Δημόσιων Έργων σημείωσε:



“Πιστεύω ότι πέρα από τους νόμους εκείνο που ενδιαφέρει τους πολίτες είναι το ίδιο το έργο. Για αυτό όταν έπρεπε να πάρω αποφάσεις, αυτές δεν εστίαζαν ούτε στον εργολάβο ούτε στις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας, αλλά στο πως θα ολοκληρωθεί το έργο. Η έννοια της πολιτικής ευθύνης ή του δημοσίου συμφέροντος είναι πολύ διαφορετική από άτομο σε άτομο. Εάν πχ δεν προχωρούσε. ένα οδικό έργο και κάθε 3 μήνες είχαμε ένα θανατηφόρο δυστύχημα σε μία επικίνδυνη στροφή του οδικού άξονα με ποιά κριτήρια θα καθορίζαμε την έννοια του δημοσίου συμφέροντος; Η λύση έπρεπε να βρεθεί μεταξύ του εργολάβου και των υπηρεσιών, μία λύση πάντα στα όρια του νόμου, αλλά όχι απόλυτα νομολατρική” τόνισε ο κ. Σιμόπουλος.



“Οι αποφάσεις μας πρέπει να στηρίζονται στους νόμους, αλλά χρειάζονται και πολιτικά κριτήρια» σημείωσε επίσης και αναφερόμενος στον Ν. 4412, τον οποίο περιγράφει σε μεγάλη λεπτομέρεια το βιβλίο, τόνισε “πως χρειάζονται νομοθετικές πρωτοβουλίες για να βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό, πχ για τον τρόπο με τον οποίο οι αναθέτουσες αρχές έχουν το προνόμιο, χωρίς την ύπαρξη κανόνων, να αποκλείουν κάποιες προσφορές ή να ερμηνεύουν κατά το δοκούν την χαμηλότερη. Απαιτείται να μπουν κάποια πλαίσια”.

Ο κ. Σιμόπουλος υπογράμμισε ακόμη ότι “από εδώ και πέρα τα έργα θα είναι χρηματοδοτούμενα από Ευρωπαϊκά προγράμματα, από την ΕΤΕΠ, με μελέτες κόστους-οφέλους, ελέγχους κτλ. Έχει περάσει η εποχή που ο κάθε δήμαρχος μπορούσε ανάλογα με τις προσβάσεις στην πολιτική ηγεσία να παίρνει κονδύλια. Όταν ήμουν στην Γενική Γραμματεία είχαμε πχ την δυνατότητα από χρήματα του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, να χρηματοδοτούμε τους δήμους για έργα ασφαλτοστρώσεων. Πλέον δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Περνάμε, τέλος, σε μία νέα γενιά έργων που θα απαιτεί συμπράξεις”.