Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018

Επίθεση της διοίκησης του ΟΑΣΘ στο συνδικάτο για τις ακατανόητες κινητοποιήσεις

Σε συνδικαλιστικό οργασμό βρίσκεται για μια ακόμη φορά ο ΟΑΣΘ, με αφορμή τροπολογίας που κατέθεσε ο Υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης και δίνει λύση σε παρανοϊκά προβλήματα που....
δημιούργησε η αλόγιστη επέκταση του ΟΑΣΘ ακόμη και μέχρι χωριά του ....Κιλκίς ! Ένα χρόνο μετά την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, ο Υπουργός που ..πληρώνει τους τζερεμέδες, διαπίστωσε ότι ο ΟΑΣΘ απλώθηκε σε τεράστια έκταση, με αποτέλεσμα να απασχολεί δεκάδες λεωφορεία σε απομακρυσμένα χωριά, να κάνει χιλιάδες δρομολόγια χωρίς ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ επιβάτη, να βάζει το χέρι στην τσέπη του έλληνα φορολογούμενου για να καλύπτει το κόστος αυτών των παρανοϊκών δρομολογίων κι έτσι έδωσε το δικαίωμα στον ΟΣΕΘ, τον φορέα που οργανώνει όλες τις συγκοινωνίες στο νομό Θεσσαλονίκης, να μπορεί να αφαιρεί τις απομακρυσμένες περιοχές, που εξυπηρετεί σήμερα ο ΟΑΣΘ, με άκρως κοστοβόρα δρομολόγια, με άθλια λεωφορεία και με παρανοϊκή συχνότητα και να συμπράττει με άλλους φορείς (ΚΤΕΛ, Δήμους, ιδιώτες), μπας και γλιτώσει κανένα ευρώ ο έλληνας ταλαίπωρος φορολούμενος από την Καλαμάτα, που πληρώνει να πηγαινοέρχονται άδεια τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, από τη Ραχώνα στα Κουφάλια !
Κι έτσι, ξύπνησε για μια ακόμη φορά ο επαναστατικός οίστρος των εργατοπατέρων του ΟΑΣΘ, που έτσι όπως το πάνε, αντιδρώντας σε κάθε προσπάθεια να γλιτώσει κανένα ευρώ το δημόσιο, θα φάνε το κεφάλι τους, ακριβώς όπως το έφαγαν οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ που δεν έβλεπαν τα σημεία των καιρών.


Τον προβληματισμό της εκφράζει η διοίκηση του ΟΑΣΘ με νέα ανακοίνωση της με αφορμή τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, που αφήνουν από το απόγευμα και αύριο όλη την ημέρα την πόλη χωρίς αστικές συγκοινωνίες.

Λέγοντας πως η τροπολογία που κατατέθηκε από το υπουργείο Μεταφορών και για την οποία αντιδρούν οι εργαζόμενοι είναι στο πλαίσιο της προσπάθειας του εκσυγχρονισμού που απαιτείται για το μεταφορικό έργο των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο ΟΑΣΘ επισημαίνει:

1. Με τη συγκεκριμένη τροπολογία σε καμία περίπτωση δεν θίγονται εργασιακά δικαιώματα και φυσικά ούτε τίθενται σε αμφισβήτηση οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον Ο.Α.Σ.Θ.

2. Επιχειρείται να γίνει μία ορθολογική διαχείριση του συνολικού συγκοινωνιακού έργου αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών στους νομούς Θεσσαλονίκης και Αττικής, με σταδιακή προσπάθεια αποτύπωσης και διαχωρισμού του έργου των αστικών συγκοινωνιών από το αντίστοιχο έργο των υπεραστικών συγκοινωνιών, το οποίο απαιτεί ιδιαίτερες προδιαγραφές για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Οι αστικές συγκοινωνίες παραμένουν ως έργο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, Ο.Α.Σ.Θ., οι δε υπεραστικές πρέπει να αποκτήσουν προδιαγραφές που αναλογούν σε απομακρυσμένες περιοχές των 30, 40 έως και 90 χιλιομέτρων από το κέντρο της πόλης.

3. Τα ΚΤΕΛ οφείλουν και αυτά να εκτελούν έργο όχι με τη λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού φορέα, αλλά με την ανάληψη του αναλογούντος ρίσκου. Δεν είναι δυνατόν το ρίσκο να το επωμίζεται αποκλειστικά το Δημόσιο και οι ιδιώτες να απολαμβάνουν κέρδη εκ του ασφαλούς. Για παράδειγμα, η τελευταία πρόταση των ΚΤΕΛ, που είδε το φως της δημοσιότητας, είχε αυτά τα χαρακτηριστικά και για το λόγο αυτόν δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

4. Στην τροπολογία που κατατέθηκε υπάρχει με σαφήνεια στην αιτιολογική έκθεση ότι η πρόθεση του υπουργείου είναι να αναζητήσει λύσεις μόνο εφόσον τα ΚΤΕΛ αρνούνται να αναλάβουν το έργο που τους αναλογεί.

5. Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα ΚΤΕΛ εκτελούν ήδη δρομολόγια στο πλαίσιο ενός σχεδιασμένου μεταφορικού έργου στα όρια του νομού Θεσσαλονίκης, εδώ και 7 χρόνια. Όμως ο συνολικός σχεδιασμός είναι προβληματικός, καθώς υπάρχουν σημαντικές επικαλύψεις δρομολογίων.

Με αυτά τα δεδομένα ο ΟΑΣΘ καλεί όλους τους πολίτες και ειδικότερα τους εργαζομένους του να μελετήσουν με μεγαλύτερη προσοχή τις συγκεκριμένες τροπολογίες.

Διαβεβαιώνει όλους τους κατοίκους των απομακρυσμένων, από την πόλη, περιοχών ότι η απόφαση του υπουργείου και της Διοίκησης του Ο.Α.Σ.Θ. είναι να μην αλλάξει η συχνότητα των δρομολογίων και να μην αυξηθεί το κόμιστρο.

Τέλος, θεωρεί ότι οι εργαζόμενοι του Ο.Α.Σ.Θ. έπρεπε να έχουν ήδη κατανοήσει το πνεύμα αλλά και τις διαθέσεις της σημερινής διοίκησης, η οποία έχει αποκαταστήσει την ομαλή καταβολή των μισθών τους, εφαρμόζει με θρησκευτική ευλάβεια την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που έχει υπογραφεί ανάμεσα στην διοίκηση και στο σωματείο εργαζομένων και έχει αποκαταστήσει την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού παρά τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζει. Και έχει επίσης εγγυηθεί σε όλους τους τόνους όλες τις θέσεις εργασίας.

«Σε καμία περίπτωση δεν έχουμε τη διάθεση να αμφισβητήσουμε το δικαίωμα των εργαζομένων να ασκούν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα και προφανώς το δικαίωμά τους να απεργούν. Ωστόσο οι αιτιάσεις τους μας δημιουργούν προβληματισμό και αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα», καταλήγει ο ΟΑΣΘ.