Καμιά φορά η πολιτική που ακολουθεί κανείς όντας στην εξουσία, ακόμα και την τοπική, μιλάει από μόνη της και...
δεν περιμένει τις ωραιοποιήσεις και τα άλλοθι που της δίνουν οι ίδιοι οι κυβερνώντες. Έτσι συμβαίνει και με την Διοίκηση Μπουτάρη, για τις προτεραιότητες της οποίας μιλάει η ίδια η σημερινή ημερήσια διάταξη του Δημοτικού Συμβουλίου, δίχως κανέναν διαμεσολαβητή. Σε αυτήν, καλούμαστε να ψηφίσουμε 9 μεταβάσεις: του Δημάρχου, 3 αντιδημάρχων, ενός ειδικού συμβούλου του και μερικών υπαλλήλων του Δήμου, στην Κολωνία (Γερμανία), στο Μπρίστολ (Μεγάλη Βρετανία), στις Βρυξέλλες, το Λβιβ (Ουκρανία), την Ρώμη και την Αθήνα.
Οι περισσότερες μεταβάσεις αφορούν σε δραστηριότητες επί της τουριστικής πολιτικής του Δήμου -η μονομέρειά του ως προς την υποστήριξη της μαζικής τουριστικής βιομηχανίας τείνει να τον υποβαθμίσει σε αντί-ΕΟΤ, όχι οργανισμό για την πολύπλευρη τοπική αυτοδιοίκηση. Μερικές άλλες, συναντήσεις που αφορούν στην πανευρωπαϊκή γραφειοκρατία της τοπικής αυτοδιοίκησης, που συνευρίσκεται κατά καιρούς σε συνέδρια και συναντήσεις, υποσχόμενη μεγαλόστομα «πολιτικές σύγκλισης» και άλλα τέτοια τεχνοκρατικά κορακίστικα, μηδενικού συχνά αντικρίσματος για την πόλη, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με την Ελληνική εμπειρία. Η δε επίσκεψη του Δημάρχου στην Κολωνία, αφορά στη σύναψη μνημονίου συνεργασίας των δυο δήμων. Η σύναψη μνημονίου συνεργασίας έχει ως κύριο αντικείμενό της την αναβάθμιση της κινητικότητας της νεολαίας, κάτι στο οποίο οι ίδιοι οι Γερμανοί προσβλέπουν ως μηχανισμό «απομύζησης εγκεφάλων».
Δεν είναι η πρώτη φορά που τα ταξίδια και οι επισκέψεις του Δημάρχου, και των αντιδημάρχων του, αποτελούν την μόνη έκφραση πολιτικής που αναδεικνύεται μέσω της ημερήσιας διάταξης του δημοτικού συμβουλίου. Κι αυτό δεν το λέμε στο πλαίσιο μιας κριτικής που αφορά στα έξοδα των ταξιδιών, ή ότι αυτά έχουν προσχηματικό χαρακτήρα. Ωστόσο, οι διαδημοτικές διεθνείς δημόσιες σχέσεις, ή η υπερεπένδυση, στα όρια της μονομανίας, στην μαζική βιομηχανία του τουρισμού, δεν δύνανται να υποκαταστήσουν τις σοβαρές παραλείψεις και τα κενά που έχει αφήσει η τοπική διακυβέρνηση Μπουτάρη. Σε μια συγκυρία, όπου από την Νέα Παραλία μέχρι την Ξηροκρήνη όλος ο κόσμος μιλάει για το κενό της απουσίας του Δήμου στην καθημερινή ζωή, ο Δήμαρχος και οι υφιστάμενοί του έχουν μπερδευτεί και νομίζουν ότι είναι εκπρόσωποι κάποιου Διεθνούς Οργανισμού.
Την ίδια στιγμή, η αποτελεσματικότητα και η παραγωγικότητα της διοίκησης Μπουτάρη είναι αντιστρόφως ανάλογη των χιλιομέτρων που έχει διανύσει από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, κι από συνέδριο σε συνέδριο. Και κατά τα άλλα αντιδημιουργικό χάος στην συντήρηση των υποδομών, στην διαφύλαξη των πάγιων επενδύσεων, μηδαμινή αστική καινοτομία στις πολιτικές (λογουχάρη για τα απορρίμματα, όπου το οργανικό τους μέρος, 36% – 37% του συνόλου των σκουπιδιών που παράγουμε στην πόλη, ακόμα περιμένει κάποια κερδοφόρα για τους πολίτες της αξιοποίηση, όπου τα μεταχειρισμένα λάστιχα περιμένουν τη σειρά τους δίπλα από τους μπλε ή πράσινους κάδους αντί να χρησιμοποιούνται στην ασφαλτόστρωση των δρόμων, όπως συμβαίνει σε άλλους καινοτόμους δήμους κ.ο.κ.).
Αυτή ακριβώς, η κατάφορη αντίθεση ουσίας και φαίνεσθαι είναι που μας εξοργίζει, με τους διοικούντες επί πλέον να μας αντιμετωπίζουν αφ’ υψηλού όντας «πολυταξιδεμένοι» (στις πλάτες μας), και γι’ αυτό δηλώνουμε ότι θα καταψηφίσουμε σε ένδειξη διαμαρτυρίας κάθε μετάβαση που περιλαμβάνεται στην παρούσα ημερήσια διάταξη.
Φυσικά και δεν είμαστε ενάντια ούτε στην διπλωματία των πόλεων, ούτε στην διεθνή δραστηριότητα των στελεχών της τοπικής αυτοδιοίκησης, ωστόσο σε ό,τι έχει να κάνει με την τωρινή διοίκηση, αυτά πλέον λειτουργούν ως άλλοθι για την εγκατάλειψη και την αδιαφορία των πραγματικών αναγκών που έχει η πόλη και οι κάτοικοί της.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΕΝΟΥΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
δεν περιμένει τις ωραιοποιήσεις και τα άλλοθι που της δίνουν οι ίδιοι οι κυβερνώντες. Έτσι συμβαίνει και με την Διοίκηση Μπουτάρη, για τις προτεραιότητες της οποίας μιλάει η ίδια η σημερινή ημερήσια διάταξη του Δημοτικού Συμβουλίου, δίχως κανέναν διαμεσολαβητή. Σε αυτήν, καλούμαστε να ψηφίσουμε 9 μεταβάσεις: του Δημάρχου, 3 αντιδημάρχων, ενός ειδικού συμβούλου του και μερικών υπαλλήλων του Δήμου, στην Κολωνία (Γερμανία), στο Μπρίστολ (Μεγάλη Βρετανία), στις Βρυξέλλες, το Λβιβ (Ουκρανία), την Ρώμη και την Αθήνα.
Οι περισσότερες μεταβάσεις αφορούν σε δραστηριότητες επί της τουριστικής πολιτικής του Δήμου -η μονομέρειά του ως προς την υποστήριξη της μαζικής τουριστικής βιομηχανίας τείνει να τον υποβαθμίσει σε αντί-ΕΟΤ, όχι οργανισμό για την πολύπλευρη τοπική αυτοδιοίκηση. Μερικές άλλες, συναντήσεις που αφορούν στην πανευρωπαϊκή γραφειοκρατία της τοπικής αυτοδιοίκησης, που συνευρίσκεται κατά καιρούς σε συνέδρια και συναντήσεις, υποσχόμενη μεγαλόστομα «πολιτικές σύγκλισης» και άλλα τέτοια τεχνοκρατικά κορακίστικα, μηδενικού συχνά αντικρίσματος για την πόλη, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με την Ελληνική εμπειρία. Η δε επίσκεψη του Δημάρχου στην Κολωνία, αφορά στη σύναψη μνημονίου συνεργασίας των δυο δήμων. Η σύναψη μνημονίου συνεργασίας έχει ως κύριο αντικείμενό της την αναβάθμιση της κινητικότητας της νεολαίας, κάτι στο οποίο οι ίδιοι οι Γερμανοί προσβλέπουν ως μηχανισμό «απομύζησης εγκεφάλων».
Δεν είναι η πρώτη φορά που τα ταξίδια και οι επισκέψεις του Δημάρχου, και των αντιδημάρχων του, αποτελούν την μόνη έκφραση πολιτικής που αναδεικνύεται μέσω της ημερήσιας διάταξης του δημοτικού συμβουλίου. Κι αυτό δεν το λέμε στο πλαίσιο μιας κριτικής που αφορά στα έξοδα των ταξιδιών, ή ότι αυτά έχουν προσχηματικό χαρακτήρα. Ωστόσο, οι διαδημοτικές διεθνείς δημόσιες σχέσεις, ή η υπερεπένδυση, στα όρια της μονομανίας, στην μαζική βιομηχανία του τουρισμού, δεν δύνανται να υποκαταστήσουν τις σοβαρές παραλείψεις και τα κενά που έχει αφήσει η τοπική διακυβέρνηση Μπουτάρη. Σε μια συγκυρία, όπου από την Νέα Παραλία μέχρι την Ξηροκρήνη όλος ο κόσμος μιλάει για το κενό της απουσίας του Δήμου στην καθημερινή ζωή, ο Δήμαρχος και οι υφιστάμενοί του έχουν μπερδευτεί και νομίζουν ότι είναι εκπρόσωποι κάποιου Διεθνούς Οργανισμού.
Την ίδια στιγμή, η αποτελεσματικότητα και η παραγωγικότητα της διοίκησης Μπουτάρη είναι αντιστρόφως ανάλογη των χιλιομέτρων που έχει διανύσει από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, κι από συνέδριο σε συνέδριο. Και κατά τα άλλα αντιδημιουργικό χάος στην συντήρηση των υποδομών, στην διαφύλαξη των πάγιων επενδύσεων, μηδαμινή αστική καινοτομία στις πολιτικές (λογουχάρη για τα απορρίμματα, όπου το οργανικό τους μέρος, 36% – 37% του συνόλου των σκουπιδιών που παράγουμε στην πόλη, ακόμα περιμένει κάποια κερδοφόρα για τους πολίτες της αξιοποίηση, όπου τα μεταχειρισμένα λάστιχα περιμένουν τη σειρά τους δίπλα από τους μπλε ή πράσινους κάδους αντί να χρησιμοποιούνται στην ασφαλτόστρωση των δρόμων, όπως συμβαίνει σε άλλους καινοτόμους δήμους κ.ο.κ.).
Αυτή ακριβώς, η κατάφορη αντίθεση ουσίας και φαίνεσθαι είναι που μας εξοργίζει, με τους διοικούντες επί πλέον να μας αντιμετωπίζουν αφ’ υψηλού όντας «πολυταξιδεμένοι» (στις πλάτες μας), και γι’ αυτό δηλώνουμε ότι θα καταψηφίσουμε σε ένδειξη διαμαρτυρίας κάθε μετάβαση που περιλαμβάνεται στην παρούσα ημερήσια διάταξη.
Φυσικά και δεν είμαστε ενάντια ούτε στην διπλωματία των πόλεων, ούτε στην διεθνή δραστηριότητα των στελεχών της τοπικής αυτοδιοίκησης, ωστόσο σε ό,τι έχει να κάνει με την τωρινή διοίκηση, αυτά πλέον λειτουργούν ως άλλοθι για την εγκατάλειψη και την αδιαφορία των πραγματικών αναγκών που έχει η πόλη και οι κάτοικοί της.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΕΝΟΥΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ