Σάββατο 17 Μαρτίου 2018

Το όραμα του Αλαφούζου για τον Ολυμπιακό

Ο Αριστείδης Αλαφούζος που έφυγε στα 93 του χρόνια υπήρξε αυτοδημιούργητος και προσωπικότητα στους χώρους που ....
κινήθηκε. Δημιούργησε τεχνική εταιρεία, ασχολήθηκε με τη Ναυτιλία, αλλά και τις εκδόσεις. Αυτό που δεν ξέρουν πολλοί είναι ότι ασχολήθηκε και με το ποδόσφαιρο. Μάλιστα έφθασε πολύ κοντά, το 1977, να ηγηθεί του Ολυμπιακού.

Ήταν η εποχή που ο Νίκος Γουλανδρής είχε αφήσει δυσαναπλήρωτο κενό με την αποχώρησή του από τους «ερυθρόλευκους». Ο Ολυμπιακός είχε δημιουργήσει μια σούπερ ομάδα η οποία χρειαζόταν ένα ισχυρό οικονομικό παράγοντα για να την κρατήσει ζωντανή.

Ο Αριστείδης Αλαφούζος, 53 χρόνων, τότε, ήταν ένας πετυχημένος επιχειρηματίας. Είχε σπουδάσει Πολιτικός Μηχανικός στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο κι ήταν φίλος με τον τότε πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή.

Ο Λεωνίδας Θεοδωρακάκης είχε κάνει το «deal» με τον Έλληνα επιχειρηματία. Βρισκόμαστε τις πρώτες μέρες του Ιουνίου του 1977 κι ο Ολυμπιακός έχει αρχαιρεσίες στο τέλος του μήνα. Ο Αριστείδης Αλαφούζος ζητά την αναβολή τους επειδή θα λείπει στο εξωτερικό.1

Σε συνέντευξή του στην «Απογευματινή» της 22ας Ιουνίου 1977 μίλησε στον Χρήστο Ράπτη. Το εντυπωσιακό είναι ότι περιέγραψε μια… ολυμπιακή συμμαχία για να σωθεί ο σύλλογος.

«Αυτό το άντε να σχηματίσουμε μια διοίκηση γιατί δεν μας παίρνει ο καιρός δεν μου ταιριάζει. Πρέπει να γίνει ένα πρόγραμμα σαφές στο οποίο να υπάρχει πρόβλεψη και για το πιο μικρό πρόβλημα του συλλόγου…», ενώ όταν τον ρωτά ο δημοσιογράφος Χρήστος Ράπτης, εάν είναι πλούσιος και διατεθειμένος να βάλει χρήματα στον σύλλογο απαντά:

«Εξαρτάται το πώς εννοεί κανείς τον πλούσιο άνθρωπο. Πρόθεσή μου είναι στο να συμβάλλω σε εξυγίανση του Ολυμπιακού και γιατί όχι του όλου συστήματος που έχουμε στο ποδόσφαιρο. Υπάρχουν πλούσιοι που έχουν ένα μεγάλο ταμείο με λεφτά διαθέσιμα να τα κάνουν ό,τι θέλουν, άλλοι που έχουν επιχειρήσεις με μεγάλα κέρδη και χρέη κτλ. Δεν είμαι από τους ανθρώπους που κολυμπάνε στο χρήμα. Περνάνε τα εκατομμύρια από μπροστά μου, αλλά δεν τα βάζω ποτέ στη τσέπη μου. Από την μια μεριά τα εισπράττω κι από την άλλη τα επενδύω. Η επιχείρησή μου είναι μεγάλη και δυναμική. Σαν άτομο δεν έχω πολλά λεφτά για να ξοδεύω. Κάνω πολύ απλή ζωή. Όχι από τσιγκουνιά, αλλά γιατί έτσι έχω μάθει…»

22-6-77 Τελικά το σχέδιο δεν προχώρησε. Δύο χρόνια μετά, το 1979, ήρθε ο επαγγελματισμός στο ελληνικό ποδόσφαιρο και στη νεοσύστατη, τότε, ΠΑΕ μπήκε ο Σταύρος Νταϊφάς ως επικεφαλής ομάδας εφοπλιστών. Τα υπόλοιπα είναι λίγο πολύ γνωστά…

retrosport

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου