Ερωτηματικά εγείρονται για τον τρόπο που υποβάλλονται οι προμήθειες υλικών του ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με πληροφορίες .....
προμήθειες που υποβλήθησαν για λογαριασμό του ΟΑΣΘ τιμολογήθηκαν υπερδιπλασίως το τελευταίο διάστημα. Κατά τις ίδιες πληροφορίες οι προμήθειες και οι συμβάσεις προμηθειών γίνονται συχνά – πυκνά τελευταίως και χωρίς την διεξαγωγή διαγωνισμού με την διαδικασία του κατ’ επείγοντος.
Στις 21 Αυγούστου, σχεδόν ένα μήνα μετά την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης έδινε συνέντευξη στο ραδιοσταθμό 247, αναφερόμενος μεταξύ άλλων στον ΟΑΣΘ, στηλίτευε την προμήθεια από την πρώην Διοίκηση του Οργανισμού ποσότητας φρέον για τα κλιματιστικά των λεωφορείων με τιμή 11,70 ευρώ το κιλό, ενώ αντίστοιχα η ΟΣΥ προμηθευόταν το φρέον από την ίδια Εταιρεία με τιμή 5,5 ευρώ/κιλό, καταγγέλλοντας υπερτιμολόγηση κατά 100% …
Παρέλειψε ο Υπουργός να πει, αν και θα πρέπει να εγνώριζε ότι η αγορά αυτή είχε γίνει λίγες μόνον μέρες πριν τη δημοσίευση του ΦΕΚ του ν. 4482/17 (25/7/17 ) περί κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ και η πρώην Διοίκηση δεν είχε δικαίωμα να κάνει Διαγωνισμό και να παραγγείλει τις συνήθεις ποσότητες ψυκτικού υγρού.
Αναγκάστηκε λοιπόν να καταφύγει στο εμπόριο - και σε άλλη Εταιρεία - για να αγοράσει μικρή ποσότητα Φρέον και, ως εκ τούτου σε πολύ υψηλότερη της χονδρικής τιμή, ώστε να μη μείνουν τα λεωφορεία χωρίς κλιματισμό στη μέση του καλοκαιριού.
Όπως άλλωστε αναγράφεται σε προηγούμενο Δελτίο Παραγγελίας της πρώην Διοίκησης (5 Απριλίου 2017) και προ της επίμαχης περιόδου της αιφνιδιαστικής κρατικοποίησης, ο ΟΑΣΘ αγόραζε φρέον προς 5,5 ευρώ /κιλό, δηλ στην έως τότε συνήθη τιμή, βάσει του ετήσιου διαγωνισμού που είχε διεξαχθεί στις 16/5/16.
Σύμφωνα, ωστόσο με πληροφορίες:
Στις 3/8/17 η νέα, δημόσια πλέον, Διοίκηση του ΟΑΣΘ αγοράζει φρέον με 13,5 ευρώ/κιλό.
Στις 8/9/17 αγοράζει Φρέον με 16,0 ευρώ/κιλό.
Στις 19/10/17 ξαναγοράζει με 16,0 ευρώ /κιλό.
Βάσει των πληροφοριών, οι τιμές μονάδος που προμηθεύεται ο κρατικός ΟΑΣΘ το αντιψυκτικό υγρό είναι υπερδιπλάσιες της τιμής του ΟΣΥ, αλλά και πολύ υψηλότερες της τιμής που αγόρασε ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ τον ένα μεμονωμένο μήνα που ‘‘έτρεχε’’ η κρατικοποίηση, δημιουργώντας ερωτηματικά σχετικά με την υπερτιμολόγηση.
Επίσης, απορίες δημιουργεί και η ημερομηνία της τελευταίας προμήθειας:
19 Οκτωβρίου 2017 η νέα Διοίκηση του ΟΑΣΘ προμηθεύεται φρέον για να βάλει κλιματισμό (ψυκτικό φρέον) στα λεωφορεία το χειμώνα.
Επιπλέον, και οι τρεις παραπάνω προμήθειες γίνονται χωρίς Διαγωνισμό, παρ’ όλο που ο ΟΑΣΘ είναι από 25/7/17 δημόσιος φορέας , διέπεται δηλ από το ν.4412/16 περί δημοσίων συμβάσεων, προμηθειών κλπ, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο άρθρο 30, παρ 1 του ίδιου του Νόμου περί κρατικοποίησης του (ν. 4482/17).
Τέλος, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πληροφορίες, το τελευταίο δίμηνο οι προμήθειες (προϊόντων και υπηρεσιών) και οι συμβάσεις με χαρακτήρα επείγοντος και με αναθέσεις - χωρίς διαγωνισμούς – γίνονται με αυξημένη συχνότητα από τον ΟΑΣΘ, ενώ χρόνος για διαγωνιστικές διαδικασίες υπήρχε, δεδομένου ότι έχουν παρέλθει πέντε μήνες από την κρατικοποίηση του Οργανισμού.
Πηγή: http://www.sofokleousin.gr/mobile/archives/368843.html
προμήθειες που υποβλήθησαν για λογαριασμό του ΟΑΣΘ τιμολογήθηκαν υπερδιπλασίως το τελευταίο διάστημα. Κατά τις ίδιες πληροφορίες οι προμήθειες και οι συμβάσεις προμηθειών γίνονται συχνά – πυκνά τελευταίως και χωρίς την διεξαγωγή διαγωνισμού με την διαδικασία του κατ’ επείγοντος.
Στις 21 Αυγούστου, σχεδόν ένα μήνα μετά την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης έδινε συνέντευξη στο ραδιοσταθμό 247, αναφερόμενος μεταξύ άλλων στον ΟΑΣΘ, στηλίτευε την προμήθεια από την πρώην Διοίκηση του Οργανισμού ποσότητας φρέον για τα κλιματιστικά των λεωφορείων με τιμή 11,70 ευρώ το κιλό, ενώ αντίστοιχα η ΟΣΥ προμηθευόταν το φρέον από την ίδια Εταιρεία με τιμή 5,5 ευρώ/κιλό, καταγγέλλοντας υπερτιμολόγηση κατά 100% …
Παρέλειψε ο Υπουργός να πει, αν και θα πρέπει να εγνώριζε ότι η αγορά αυτή είχε γίνει λίγες μόνον μέρες πριν τη δημοσίευση του ΦΕΚ του ν. 4482/17 (25/7/17 ) περί κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ και η πρώην Διοίκηση δεν είχε δικαίωμα να κάνει Διαγωνισμό και να παραγγείλει τις συνήθεις ποσότητες ψυκτικού υγρού.
Αναγκάστηκε λοιπόν να καταφύγει στο εμπόριο - και σε άλλη Εταιρεία - για να αγοράσει μικρή ποσότητα Φρέον και, ως εκ τούτου σε πολύ υψηλότερη της χονδρικής τιμή, ώστε να μη μείνουν τα λεωφορεία χωρίς κλιματισμό στη μέση του καλοκαιριού.
Όπως άλλωστε αναγράφεται σε προηγούμενο Δελτίο Παραγγελίας της πρώην Διοίκησης (5 Απριλίου 2017) και προ της επίμαχης περιόδου της αιφνιδιαστικής κρατικοποίησης, ο ΟΑΣΘ αγόραζε φρέον προς 5,5 ευρώ /κιλό, δηλ στην έως τότε συνήθη τιμή, βάσει του ετήσιου διαγωνισμού που είχε διεξαχθεί στις 16/5/16.
Σύμφωνα, ωστόσο με πληροφορίες:
Στις 3/8/17 η νέα, δημόσια πλέον, Διοίκηση του ΟΑΣΘ αγοράζει φρέον με 13,5 ευρώ/κιλό.
Στις 8/9/17 αγοράζει Φρέον με 16,0 ευρώ/κιλό.
Στις 19/10/17 ξαναγοράζει με 16,0 ευρώ /κιλό.
Βάσει των πληροφοριών, οι τιμές μονάδος που προμηθεύεται ο κρατικός ΟΑΣΘ το αντιψυκτικό υγρό είναι υπερδιπλάσιες της τιμής του ΟΣΥ, αλλά και πολύ υψηλότερες της τιμής που αγόρασε ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ τον ένα μεμονωμένο μήνα που ‘‘έτρεχε’’ η κρατικοποίηση, δημιουργώντας ερωτηματικά σχετικά με την υπερτιμολόγηση.
Επίσης, απορίες δημιουργεί και η ημερομηνία της τελευταίας προμήθειας:
19 Οκτωβρίου 2017 η νέα Διοίκηση του ΟΑΣΘ προμηθεύεται φρέον για να βάλει κλιματισμό (ψυκτικό φρέον) στα λεωφορεία το χειμώνα.
Επιπλέον, και οι τρεις παραπάνω προμήθειες γίνονται χωρίς Διαγωνισμό, παρ’ όλο που ο ΟΑΣΘ είναι από 25/7/17 δημόσιος φορέας , διέπεται δηλ από το ν.4412/16 περί δημοσίων συμβάσεων, προμηθειών κλπ, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο άρθρο 30, παρ 1 του ίδιου του Νόμου περί κρατικοποίησης του (ν. 4482/17).
Τέλος, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πληροφορίες, το τελευταίο δίμηνο οι προμήθειες (προϊόντων και υπηρεσιών) και οι συμβάσεις με χαρακτήρα επείγοντος και με αναθέσεις - χωρίς διαγωνισμούς – γίνονται με αυξημένη συχνότητα από τον ΟΑΣΘ, ενώ χρόνος για διαγωνιστικές διαδικασίες υπήρχε, δεδομένου ότι έχουν παρέλθει πέντε μήνες από την κρατικοποίηση του Οργανισμού.
Πηγή: http://www.sofokleousin.gr/mobile/archives/368843.html