Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2017

Τέλος στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες ταξί

Στο «κλείσιμο» εκ νέου της αγοράς ταξί στην Ελλάδα με ....
νομοθετικές διατάξεις που ουσιαστικά καταργούν τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές (applications), όπως το taxibeat, προχωρά το υπουργείο Μεταφορών σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» .

Επίσης, επιχειρείται η κατάργηση της υπηρεσίας της μίσθωσης αυτοκινήτου με οδηγό από τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων μέσω τουριστικών γραφείων.

Το προσχέδιο νόμου που έχει ετοιμάσει ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και παρουσιάζουν «ΤΑ ΝΕΑ» προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη σύναψη συμβάσεων τριετούς διάρκειας μεταξύ των εταιρειών των διαδικτυακών εφαρμογών και των αυτοκινητιστών ταξί!

Ως εκ τούτου οι εταιρείες που έχουν ήδη αναπτύξει τις συγκεκριμένες εφαρμογές, με το νομοσχέδιο του Σπίρτζη θα πρέπει να μετατραπούν σε ολοκληρωμένες επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου, ενώ σήμερα λειτουργούν μόνο ως «διαμεσολαβητές».

«Οι διατάξεις αναμένεται να επηρεάσουν και τη γνωστή εταιρεία Beat (πρώην Taxibeat), η οποία δημιουργήθηκε από Έλληνες, έχει λανσάρει με επιτυχία τη δική της εφαρμογή σε αρκετές χώρες του εξωτερικού και πρόσφατα εξαγοράστηκε από τη γερμανική Daimler έναντι περίπου 40 εκατ. ευρώ (όσο δηλαδή πουλήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς!).

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών ουσιαστικά καταργεί και προηγούμενες διατάξεις που απελευθέρωναν την αγορά ταξί και επέτρεπαν την εκμίσθωση ΙΧ με οδηγό από τουριστικά γραφεία» τονίζεται στο ρεπορτάζ.

Ο δε ιδρυτής της Taxibeat Νίκος Δρανδάκης κάνει λόγο για ευθεία επίθεση στο μοντέλο που δημιούργησε και εκτιμά πως το σχέδιο νόμου που ετοιμάζει το Υπουργείο Μεταφορών επιδιώκει την κατάργηση του.

Και προσθέτει: «Αγνοούμε ποιο είναι το πρόβλημα που λύνει».

Ο΄ίδιος αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγών στην ελληνική Δικαιοσύνη, αλλά και στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα.

Σύμφωνα με τα "Νέα", το νομοσχέδιο Σπίρτζη θεωρείται «ρουσφέτι» του ΣΥΡΙΖΑ στον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί, Θύμιο Λυμπερόπουλο, ο ποίος ανήκε επί χρόνια στον χώρο της ΝΔ.

Σε ανάρτησή του στην επίσημη ιστοσελίδα του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Αττικής (ΣΑΤΑ) πανηγυρίζει για το νομοσχέδιο, πλέκοντας το εγκώμιο του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη.

«Ευτυχώς», γράφει, «βρέθηκε μια κυβέρνηση, ένας υπουργός που αυτό το νταβατζιλίκι, το σιχαίνεται. Και οι λόγοι δεν είναι ιδεολογικοί, είναι κοινωνικοί και εθνικοί. Αυτός ο νόμος είναι μια προσφορά στην εθνική οικονομία. Είναι μια γροθιά στο ιδιωτικό μονοπώλιο και σε όσους το σιγοντάρουν. Είναι η ελληνική απάντηση στις τακτικές της παγκοσμιοποίησης που στοχεύουν μόνο στην φτωχοποίηση των λαών και στην αρπαγή κρατικών εσόδων και εθνικού πλούτου».

Και στέλνει το μήνυμά τους στις εταιρείες που τόλμησαν να διεκδικήσουν μερίδιο αγοράς: «Αυτός που θέλει να δουλέψει στη χώρα μας είτε λέγεται uber, είτε taxibeat, θα πρέπει να σεβαστεί τους νόμους του κράτους και όχι να χειραγωγεί με παράνομες προσφορές την αγορά. Αλλιώς μπορεί να αποχωρήσει (όπως για παράδειγμα έγινε στην Δανία, στην Ουγγαρία και σε τόσες άλλες χώρες). Ελάχιστοι θα στεναχωρηθούν για την απώλεια…».

Η θέση της Beat (πρώην taxibeat)

ο Ελληνικό Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αποφάσισε να προωθήσει σχέδιο νόμου που μετατρέπει την Beat (πρώην Taxibeat) σε εταρεία παροχής μεταφορικού έργου, και όχι ηλεκτρονική πλατφόρμα διαμεσολάβησης όπως είναι σήμερα.
Με τον τρόπο αυτό το Υπουργείο εξαναγκάζει τους 8 και πλέον χιλιάδες οδηγούς της Beat σε σχέση αποκλειστικής απασχόλησης με την εταιρεία, κάτι που είναι πρωτοφανές στην ιστορία των Διαδικτυακών Εφαρμογών. Βασικός στόχος αυτής της αλλαγής είναι το ίδιο το μοντέλο της Beat: η αξιολόγηση και το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών προς τον σημερινό Έλληνα πολίτη.
Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες είναι ο μόνος και ασφαλής τρόπος να σκοτώσει κάποιος την καινοτομία και επιχειρηματικότητα. Κανείς δεν θα θέλει πλέον να δημιουργήσει στην Ελλάδα μια καινοτόμα τεχνολογική επιχείρηση όταν θα ξέρει ότι μπορεί να έρθει αντιμέτωπος με νόμους που αντιμετωπίζουν την επιχειρηματική του ιδέα με νοοτροπίες της δεκαετίας του ’60.
Η έναρξη του Taxibeat to 2011, αποτέλεσε το σημείο τομή για να αλλάξει εντελώς η εικόνα των αστικών μεταφορών στην Ελλάδα. Το ταξί έπαψε να είναι "ο ταρίφας" και έγινε ο σωστός και αξιοσέβαστος επαγγελματίας που όλοι αγαπούν να χρησιμοποιούν καθημερινά. Και όλα αυτά χάρη στο νέο μοντέλο που έφερε το Taxibeat: την αξιολόγηση του επαγγελματία, τις υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές, και την ανταμοιβή των καλύτερων του κλάδου.
Το Taxibeat μέσα στα χρόνια μεγάλωσε, έφτασε τους σχεδόν 1 εκατομμύριο πελάτες, έκανε επενδύσεις εκατομμυρίων, δημιούργησε εκατοντάδες θέσεις εργασίας, και έγινε το success story της χώρας στα σκληρότερα χρόνια της κρίσης - ένα success story που έδινε κουράγιο σε όλους τους Έλληνες ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε και συλλογικά σαν έθνος.
Οι διατάξεις του νέου νόμου για τις αστικές μεταφορές που αφορούν στην Beat (η μετατροπή της από μεσολαβητή σε εταιρεία μεταφορών, οι 3ετείς συμβάσεις με οδηγούς-υπαλλήλους) είναι ενάντια στην καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Ζητάμε να καταργηθούν τώρα και να μην ψηφιστούν από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.