Είστε ιδιοκτήτης ενός υπεραστικού λεωφορείου και κάνετε ας πούμε το δρομολόγιο Γιάννινα - Πρέβεζα. Στο δρόμο, σε μια στάση, κάποιος άνθρωπος κάνει .....
το γνωστό σινιάλο, για να ανέβει. Ανεβαίνει, σας λέει "για Πρέβεζα", πληρώνει ο άνθρωπος τα 5 ευρώ και κάθεται.
Λίγο παρακάτω ....μπλόκο της αστυνομίας !
"Τα χαρτιά σας", λένε οι αστυνομικοί στους επιβάτες και διαπιστώνουν ότι ο άνθρωπος που ανέβηκε από τη στάση είναι "αλλοδαπός στερούμενος νομιμοποιητικών εγγράφων διαμονής". Σας κατεβάζουν κάτω επιτόπου, σας συλλαμβάνουν και κατάσχουν επι τόπου το λεωφορείο σας !
Κι εσείς μένετε να σκούζετε το άκρως λογικό παράπονο "ε, πού να ξέρω ρε παιδιά, αν είναι έλληνας ή αλλοδαπός, αν έχει χαρτιά η όχι, άμα του έλεγα "σε κόβω για λαθρομετανάστη, για δείξε μου τα χαρτιά σου" θα με βγάζατε στο CNN ως ρατσιστή, φασίστα, ναζί, αβγό του φιδιού, κου κλουξ καν, ομοφοβικό και αντισημίτη μαζί και οι "αλληλέγγυοι" και "αντεξουσιαστές" θα μαρκάριζαν το σπίτι μου με κόκκινη μπογιά "εδώ μένει ρατσιστής οδηγός του ΚΤΕΛ".
Δεν πά να σκούζεις φίλε. Ο νόμος είναι νόμος ! Λειτουργεί ρε το κράτος !
Η ΕΙΔΗΣΗ https://typos-i.gr/article/gordios-desmos-oi-paranomes-metafores
Ο νόμος για την παράνομη μεταφορά ανθρώπων, είναι ιδιαίτερα αυστηρός και έτσι πρέπει να είναι, καθότι η διακίνηση ανθρώπων γίνεται πλέον σε επίπεδο κυκλωμάτων, κάποια από τα οποία δρουν και στην περιοχή των Ιωαννίνων, καθότι η περιοχή είναι παραμεθόρια. Από την αυστηρότητα του νόμου όμως, μέχρι την άκαμπτη εφαρμογή του, υπάρχει πολύς δρόμος και κάμποσοι επαγγελματίες που ενδεχομένως να πληγούν σημαντικά. Πριν από μερικές μέρες, ένας οδηγός λεωφορείου που πήρε επιβάτες από κανονική στάση του υπεραστικού ΚΤΕΛ, πέρασε το σαββατοκύριακο στο κρατητήριο και αφότου αφέθηκε ελεύθερος, περιμένει να περάσουν πέντε έως έξι μήνες για να πάρει το λεωφορείο του πίσω, το οποίο κατασχέθηκε. Χτες τα ξημερώματα, ένας οδηγός ταξί συνελήφθη για τον ίδιο λόγο.
Προκειμένου να προληφθούν τέτοια περιστατικά, εκπρόσωποι του υπεραστικού ΚΤΕΛ συναντήθηκαν με την ηγεσία της τοπικής αστυνομίας και αποφάσισαν ότι οι οδηγοί θα πρέπει μεν να παραλαμβάνουν επιβάτες από τις στάσεις της παραμεθορίου, αλλά στην περίπτωση αλλοδαπών, θα πρέπει να ειδοποιούν την αστυνομία ή το υπεραστικό ΚΤΕΛ. Προφανώς, ο ρόλος του οδηγού παραμένει λεπτός, γιατί το μέτρο αυτόματα «χαρακτηρίζει» οποιονδήποτε αλλοδαπό επιβάτη του λεωφορείου, αφετέρου, είναι ερώτημα η αποτελεσματικότητά του, καθότι και εδώ υπάρχει το πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού. Η απόφαση γνωστοποιείται στην εισαγγελία, τις αυτοδιοικητικές αρχές κ.λπ.
Ο πιο πρόσφατος νόμος που διέπει την είσοδο και παραμονή στη χώρα, ο 4251 του 2014, τροποποιεί επί το αυστηρότερο τον χαρακτηρισμό της παράβασης και τις ποινές. Συγκεκριμένα, είναι ποινικό αδίκημα η «διευκόλυνση της παράνομης διαμονής στη χώρα αλλοδαπού, υπηκόου τρίτης χώρας, που στερείται νομιμοποιητικών εγγράφων καθώς και η δυσχέρανση των ερευνών των αρχών για τη σύλληψη και απέλαση του αλλοδαπού αυτού». Για τους παραβάτες προβλέπονται ποινές φυλάκισης τουλάχιστον ενός έτους και χρηματικές ποινές που ξεκινάνε από 5.000 ευρώ.
Οι επαγγελματίες από την άλλη λένε κάτι που είναι λογικό: ότι δεν μπορούν οι ίδιοι να ελέγξουν τα χαρτιά των πελατών τους, γιατί πολύ απλά δεν είναι στην αρμοδιότητά τους και δεν υπάρχει και η τεχνική δυνατότητα. Επίσης, τέτοιου είδους έλεγχος μεταξύ πολιτών, είναι μάλλον…. Ασυνήθιστος. Φυσικά, στις περιπτώσεις που εν γνώσει του ο οδηγός μεταφέρει ανθρώπους χωρίς έγγραφα, τότε εμπίπτει δικαίως στις διατάξεις του νόμου. Αυτή όμως είναι μια άλλη υπόθεση, όχι εντελώς ασυνήθιστη πάντως.
Τα κυκλώματα παράνομης διακίνησης ανθρώπων, συνήθως επιχειρούν μέχρι τα σύνορα του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων, όπου αφήνουν τους επιβάτες. Από εκεί, συνήθως αυτοί καλούν κάποιο ταξί. Και εκεί, ξεκινάει η ιστορία που περιγράφεται παραπάνω…