Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, επιθεώρησε την.....
πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών σε δύο εργοτάξια του μετρό Θεσσαλονίκης.
«Πάμε να ολοκληρώσουμε το έργο, για να έχει η Θεσσαλονίκη αστικές συγκοινωνίες που της αρμόζουν και όχι αυτό που ζει αρκετές δεκαετίες».
Το 2020 ολοκληρώνεται το έργο στο σύνολό του μέχρι και την επέκταση της Καλαμαριάς
Πριν από ένα χρόνο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωνε στους πολίτες της συμπρωτεύουσας, τη συμφωνία για την επανεκκίνηση των κατασκευαστικών εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης, απαλλάσσοντας το δημόσιο από ρήτρες εκατομμυρίων ευρώ και ξεπερνώντας μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις ανυπέρβλητες εμπλοκές και προβλήματα που είχαν βαλτώσει το έργο.
Σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης συνοδευόμενος από το Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Δέδε και τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό κ. Γιάννη Μυλόπουλο επισκέφθηκε τα εργοτάξια των σταθμών «Αγία Σοφία» και «Παπάφη», πιστοποιώντας την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών, για την οποία δεσμεύτηκε η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Το μετρό έχει μπει οριστικά στις ράγες, τα εργοτάξια έχουν ζωντανέψει αφήνοντας οριστικά πίσω το οδυνηρό παρελθόν με τα ψευδή χρονοδιαγράμματα, τις πολύχρονες καθυστερήσεις, και τις αλλεπάλληλες εργολαβικές διεκδικήσεις. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «Δεκαπέντε μήνες πριν συζητούσαμε στην Αθήνα για να μην απολυθούν οι λιγοστοί εργαζόμενοι που ήταν στο δρόμο. Σήμερα έχουμε ένα άλλο έργο. Έχουμε μια άλλη εικόνα. Χιλιάδες εργαζόμενοι δουλεύουν στους σταθμούς του Μετρό στην κύρια γραμμή, για να ολοκληρωθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα έργα Πολιτικού Μηχανικού μέχρι το Μάρτιο του 2017 και το 2020 να έχει ολοκληρωθεί το έργο μέχρι και την επέκταση της Καλαμαριάς». Αναφερόμενος στις αρχαιολογικές εργασίες στον σταθμό «Αγία Σοφία», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισε ότι αναμένεται να ολοκληρωθούν βάσει χρονοδιαγράμματος μέχρι τον Μάρτιο του 2017.
Ακολουθούν αναλυτικά οι δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη για το μετρό Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ
«Δεκαπέντε μήνες πριν συζητούσαμε στην Αθήνα για να μην απολυθούν οι λιγοστοί εργαζόμενοι που ήταν στο δρόμο. Σήμερα έχουμε ένα άλλο έργο, έχουμε μια άλλη εικόνα, χιλιάδες εργαζόμενοι δουλεύουν στους σταθμούς του Μετρό στην κύρια γραμμή για να ολοκληρωθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα έργα Πολιτικού Μηχανικού μέχρι το Μάρτιο του 2017 και το 2020 να έχει ολοκληρωθεί το έργο μέχρι και την επέκταση της Καλαμαριάς. Δεν είναι μόνο για το έργο, αλλά και για την πόλη, για τους πολίτες. Μια απλή επίσκεψη μπορεί να δείξει τον πλούτο της πολιτιστικής κληρονομιάς που αποκαλύπτεται κάθε μέρα. Δεν είναι κάτι σπάνιο, άλλα μπροστά στα μάτια μας βρήκαν αρκετά νομίσματα της βυζαντινής περιόδου. Θα είναι πραγματικά ένας θησαυρός για την πολιτιστική κληρονομιά και της χώρας και της Θεσσαλονίκης. Οπότε πάμε καλά, πάμε να ολοκληρώσουμε το έργο και να δούμε και τις επεκτάσεις, για να έχει η Θεσσαλονίκη αστικές συγκοινωνίες που της αρμόζουν και όχι αυτό που ζει αρκετές δεκαετίες».
Για το Σταθμό Βενιζέλου
«Είχαμε μια πολύ μεγάλη καθυστέρηση από το παρελθόν, είχαμε και ιδιαίτερα ευρήματα. Έχει βρεθεί μια άλλη τεχνική λύση από αυτή που είχε συζητηθεί στην πόλη για χρόνια. Θα έχουμε μια μικρή καθυστέρηση στον σταθμό Βενιζέλου, η οποία όμως δεν θα καθυστερήσει το έργο και τη λειτουργία του αλλά θα αναδείξει ιδιαίτερα την ιστορία της Θεσσαλονίκης. Εκεί γίνεται συνεργασία και με άλλους φορείς, όχι μόνο με την Αττικό Μετρό, για να υπάρχει πραγματικά ένα ιστορικό μνημείο που οι επισκέπτες θα το βλέπουν και θα το καμαρώνουν»
Πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Γιάννης Μυλόπουλος: «To αργότερο μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου η ολοκλήρωση των δίδυμων σηράγγων»
«Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε σήμερα επιθεώρηση σε δύο χαρακτηριστικούς σταθμούς του μετρό της Θεσσαλονίκης. Σε έναν στον οποίο βρίσκονται σε εξέλιξη αρχαιολογικές εργασίες, κι αυτός είναι ο σταθμός Αγίας Σοφίας, και σε ένα σταθμό που βρίσκονται σε εξέλιξη κατασκευαστικές εργασίες, κι αυτός είναι ο σταθμός Παπάφη. Αυτή τη στιγμή, από τα τέλη Μαρτίου που ξεκινήσαμε το έργο της Θεσσαλονίκης, το οποίο ήταν σταματημένο επί χρόνια, όπως θυμόμαστε όλοι, βρισκόμαστε σε όλα τα μέτωπα σε πλήρη εξέλιξη, δηλαδή, από τις 28 Μαρτίου και μετά, που για πρώτη φορά εγκαινιάσαμε το ΤΒΜ (πάλι ο υπουργός ήταν εδώ στο σταθμό της Ν. Ελβετίας), ο μετροπόντικας έχει καλύψει 2.300 μέτρα υπόγειας σήραγγας συνολικά. Αυτή τη στιγμή μας μένει μόνο ένα 8% του συνολικού μήκους της σήραγγας να καλυφθεί από το ΤΒΜ, τον μετροπόντικα και υπολογίζουμε ότι μετά τις γιορτές, το πολύ μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου, θα έχει διανοιγεί το σύνολο των διδύμων υπογείων σηράγγων»
Απαντήσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις που αφορούσαν τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών και το αεροδρόμιο Μακεδονία.
«Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θα πληρωθούν, γιατί καταλήξαμε σε συμφωνία σε σχέση με τις διαφορές που υπάρχουν για τον ΦΠΑ με τον ΟΑΣΘ. Η συμφωνία που έγινε είναι αυτά τα χρήματα η διοίκηση του ΟΑΣΘ να τα διαθέσει για την πλήρη εξόφληση των δεδουλευμένων των εργαζομένων. Τα χρήματα θα κατατεθούν γρήγορα».
Ερωτηθείς αν πρόκειται να κατατεθεί προκαταβολή της κρατικής επιχορήγησης προς τον ΟΑΣΘ, ο κ. Σπίρτζης τόνισε: «Προκαταβολικά η επιχορήγηση δεν προβλέπεται να δοθεί. Δεν έχουμε καμία τέτοια συμφωνία. Αυτό που θα γίνει είναι, βάσει της συμφωνίας, ότι θα αποδοθεί ο ΦΠΑ όπως δικαιούται να τον πάρει ο ΟΑΣΘ».
***
Ο υπουργός μίλησε ακόμη και για αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα των έργων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», ώστε αυτό να λειτουργήσει απρόσκοπτα κατά τους θερινούς μήνες και να μην υπάρξει αρνητική επίδραση στην τουριστική κίνηση προς Θεσσαλονίκη και Βόρεια Ελλάδα
«Εργαζόμαστε για να βρούμε λύσεις, ώστε τουλάχιστον στην τουριστική περίοδο [τα έργα] να μην εμποδίσουν το μεταφορικό έργο και την τουριστική κίνηση».
Ερωτηθείς αν αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν αλλαγές χρονοδιαγραμμάτων στα έργα, απάντησε: «Ενδέχεται να έχουμε αλλαγές στον χρονοδιάγραμμα. Μπορεί να αλλάξει η σειρά των εργασιών και ένα κομμάτι του έργου να παραδοθεί λίγο αργότερα για να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργία του αεροδρομίου στους τουριστικούς μήνες».
πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών σε δύο εργοτάξια του μετρό Θεσσαλονίκης.
«Πάμε να ολοκληρώσουμε το έργο, για να έχει η Θεσσαλονίκη αστικές συγκοινωνίες που της αρμόζουν και όχι αυτό που ζει αρκετές δεκαετίες».
Το 2020 ολοκληρώνεται το έργο στο σύνολό του μέχρι και την επέκταση της Καλαμαριάς
Πριν από ένα χρόνο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωνε στους πολίτες της συμπρωτεύουσας, τη συμφωνία για την επανεκκίνηση των κατασκευαστικών εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης, απαλλάσσοντας το δημόσιο από ρήτρες εκατομμυρίων ευρώ και ξεπερνώντας μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις ανυπέρβλητες εμπλοκές και προβλήματα που είχαν βαλτώσει το έργο.
Σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης συνοδευόμενος από το Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Δέδε και τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό κ. Γιάννη Μυλόπουλο επισκέφθηκε τα εργοτάξια των σταθμών «Αγία Σοφία» και «Παπάφη», πιστοποιώντας την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών, για την οποία δεσμεύτηκε η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Το μετρό έχει μπει οριστικά στις ράγες, τα εργοτάξια έχουν ζωντανέψει αφήνοντας οριστικά πίσω το οδυνηρό παρελθόν με τα ψευδή χρονοδιαγράμματα, τις πολύχρονες καθυστερήσεις, και τις αλλεπάλληλες εργολαβικές διεκδικήσεις. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «Δεκαπέντε μήνες πριν συζητούσαμε στην Αθήνα για να μην απολυθούν οι λιγοστοί εργαζόμενοι που ήταν στο δρόμο. Σήμερα έχουμε ένα άλλο έργο. Έχουμε μια άλλη εικόνα. Χιλιάδες εργαζόμενοι δουλεύουν στους σταθμούς του Μετρό στην κύρια γραμμή, για να ολοκληρωθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα έργα Πολιτικού Μηχανικού μέχρι το Μάρτιο του 2017 και το 2020 να έχει ολοκληρωθεί το έργο μέχρι και την επέκταση της Καλαμαριάς». Αναφερόμενος στις αρχαιολογικές εργασίες στον σταθμό «Αγία Σοφία», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισε ότι αναμένεται να ολοκληρωθούν βάσει χρονοδιαγράμματος μέχρι τον Μάρτιο του 2017.
Ακολουθούν αναλυτικά οι δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη για το μετρό Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ
«Δεκαπέντε μήνες πριν συζητούσαμε στην Αθήνα για να μην απολυθούν οι λιγοστοί εργαζόμενοι που ήταν στο δρόμο. Σήμερα έχουμε ένα άλλο έργο, έχουμε μια άλλη εικόνα, χιλιάδες εργαζόμενοι δουλεύουν στους σταθμούς του Μετρό στην κύρια γραμμή για να ολοκληρωθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα έργα Πολιτικού Μηχανικού μέχρι το Μάρτιο του 2017 και το 2020 να έχει ολοκληρωθεί το έργο μέχρι και την επέκταση της Καλαμαριάς. Δεν είναι μόνο για το έργο, αλλά και για την πόλη, για τους πολίτες. Μια απλή επίσκεψη μπορεί να δείξει τον πλούτο της πολιτιστικής κληρονομιάς που αποκαλύπτεται κάθε μέρα. Δεν είναι κάτι σπάνιο, άλλα μπροστά στα μάτια μας βρήκαν αρκετά νομίσματα της βυζαντινής περιόδου. Θα είναι πραγματικά ένας θησαυρός για την πολιτιστική κληρονομιά και της χώρας και της Θεσσαλονίκης. Οπότε πάμε καλά, πάμε να ολοκληρώσουμε το έργο και να δούμε και τις επεκτάσεις, για να έχει η Θεσσαλονίκη αστικές συγκοινωνίες που της αρμόζουν και όχι αυτό που ζει αρκετές δεκαετίες».
Για το Σταθμό Βενιζέλου
«Είχαμε μια πολύ μεγάλη καθυστέρηση από το παρελθόν, είχαμε και ιδιαίτερα ευρήματα. Έχει βρεθεί μια άλλη τεχνική λύση από αυτή που είχε συζητηθεί στην πόλη για χρόνια. Θα έχουμε μια μικρή καθυστέρηση στον σταθμό Βενιζέλου, η οποία όμως δεν θα καθυστερήσει το έργο και τη λειτουργία του αλλά θα αναδείξει ιδιαίτερα την ιστορία της Θεσσαλονίκης. Εκεί γίνεται συνεργασία και με άλλους φορείς, όχι μόνο με την Αττικό Μετρό, για να υπάρχει πραγματικά ένα ιστορικό μνημείο που οι επισκέπτες θα το βλέπουν και θα το καμαρώνουν»
Πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Γιάννης Μυλόπουλος: «To αργότερο μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου η ολοκλήρωση των δίδυμων σηράγγων»
«Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε σήμερα επιθεώρηση σε δύο χαρακτηριστικούς σταθμούς του μετρό της Θεσσαλονίκης. Σε έναν στον οποίο βρίσκονται σε εξέλιξη αρχαιολογικές εργασίες, κι αυτός είναι ο σταθμός Αγίας Σοφίας, και σε ένα σταθμό που βρίσκονται σε εξέλιξη κατασκευαστικές εργασίες, κι αυτός είναι ο σταθμός Παπάφη. Αυτή τη στιγμή, από τα τέλη Μαρτίου που ξεκινήσαμε το έργο της Θεσσαλονίκης, το οποίο ήταν σταματημένο επί χρόνια, όπως θυμόμαστε όλοι, βρισκόμαστε σε όλα τα μέτωπα σε πλήρη εξέλιξη, δηλαδή, από τις 28 Μαρτίου και μετά, που για πρώτη φορά εγκαινιάσαμε το ΤΒΜ (πάλι ο υπουργός ήταν εδώ στο σταθμό της Ν. Ελβετίας), ο μετροπόντικας έχει καλύψει 2.300 μέτρα υπόγειας σήραγγας συνολικά. Αυτή τη στιγμή μας μένει μόνο ένα 8% του συνολικού μήκους της σήραγγας να καλυφθεί από το ΤΒΜ, τον μετροπόντικα και υπολογίζουμε ότι μετά τις γιορτές, το πολύ μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου, θα έχει διανοιγεί το σύνολο των διδύμων υπογείων σηράγγων»
Απαντήσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις που αφορούσαν τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών και το αεροδρόμιο Μακεδονία.
«Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θα πληρωθούν, γιατί καταλήξαμε σε συμφωνία σε σχέση με τις διαφορές που υπάρχουν για τον ΦΠΑ με τον ΟΑΣΘ. Η συμφωνία που έγινε είναι αυτά τα χρήματα η διοίκηση του ΟΑΣΘ να τα διαθέσει για την πλήρη εξόφληση των δεδουλευμένων των εργαζομένων. Τα χρήματα θα κατατεθούν γρήγορα».
Ερωτηθείς αν πρόκειται να κατατεθεί προκαταβολή της κρατικής επιχορήγησης προς τον ΟΑΣΘ, ο κ. Σπίρτζης τόνισε: «Προκαταβολικά η επιχορήγηση δεν προβλέπεται να δοθεί. Δεν έχουμε καμία τέτοια συμφωνία. Αυτό που θα γίνει είναι, βάσει της συμφωνίας, ότι θα αποδοθεί ο ΦΠΑ όπως δικαιούται να τον πάρει ο ΟΑΣΘ».
***
Ο υπουργός μίλησε ακόμη και για αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα των έργων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», ώστε αυτό να λειτουργήσει απρόσκοπτα κατά τους θερινούς μήνες και να μην υπάρξει αρνητική επίδραση στην τουριστική κίνηση προς Θεσσαλονίκη και Βόρεια Ελλάδα
«Εργαζόμαστε για να βρούμε λύσεις, ώστε τουλάχιστον στην τουριστική περίοδο [τα έργα] να μην εμποδίσουν το μεταφορικό έργο και την τουριστική κίνηση».
Ερωτηθείς αν αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν αλλαγές χρονοδιαγραμμάτων στα έργα, απάντησε: «Ενδέχεται να έχουμε αλλαγές στον χρονοδιάγραμμα. Μπορεί να αλλάξει η σειρά των εργασιών και ένα κομμάτι του έργου να παραδοθεί λίγο αργότερα για να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργία του αεροδρομίου στους τουριστικούς μήνες».