Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016

Ο Σπίρτζης παρέδωσε σήμερα τον Βόρειο Ανισόπεδο Κόμβο Κατερίνης,

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παρέδωσε σήμερα τον Βόρειο Ανισόπεδο Κόμβο Κατερίνης, μετά από....
δεκαετίες εμπλοκών και καθυστερήσεων.

Η παράδοση του κόμβου ικανοποίησε πάνδημο αίτημα των πολιτών της περιοχής

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παρέδωσε σήμερα στην κυκλοφορία τον Βόρειο Ανισόπεδο Κόμβο Κατερίνης, μετά από δεκαετίες εμπλοκών και καθυστερήσεων. Ένα έργο, που αποτελούσε πάνδημο αίτημα των κατοίκων της περιοχής και αποδεικνύει στην πράξη την πρόθεση της κυβέρνησης να μπει οριστικό τέλος στα σταματημένα έργα και τις ατέρμονες εργολαβικές διεκδικήσεις .
Από την Κατερίνη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, όπου μετέβη σήμερα το μεσημέρι συνοδευόμενος από το Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Δέδε, υπογράμμισε την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να ξεβαλτώσει όλα τα κολλημένα έργα. Μάλιστα, ανέφερε ότι «έχουν προχωρήσει οι διαπραγματεύσεις της πέμπτης παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Μαλιακός –Κλειδί για να ολοκληρωθεί το έργο εντός του 2017».
Παράλληλα ανακοίνωσε, ότι εξασφαλίστηκε η κατασκευή και νέας εξόδου από τον αυτοκινητόδρομο στην κατεύθυνση από Κατερίνη - Θεσσαλονίκη προς Λάρισα –Αθήνα με την οποία εξασφαλίζεται η σύνδεση του αυτοκινητόδρομου με την παραλία της Σκοτίνας.

Ο Βόρειος Ανισόπεδος Κόμβος Κατερίνης, αποτελεί ακόμη ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της παθογένειας που μάστιζε τα δημόσια έργα στη χώρα μας, καθώς το έργο εξαιρέθηκε από την αρχική εργολαβία μολονότι είχε δημοπρατηθεί, λόγω έλλειψης απαλλοτριώσεων. Όπως υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα δημόσια έργα, βάζει οριστικό φραγμό στην επανάληψη τέτοιων φαινομένων: «Το νέο θεσμικό πλαίσιο ορίζει ότι δεν μπορεί να δημοπρατηθεί κανένα έργο αν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, όπως και η προσπάθεια και οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί από την διυπουργική επιτροπή που συντονίζει ο Αλέκος ο Φλαμπουράρης σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης και το Υπουργείο Οικονομίας για την αλλαγή του τρόπου, που θα γίνονται από εδώ και στο εξής οι απαλλοτριώσεις δείχνει τα θεσμικά βήματα, που πρέπει να κάνει η χώρα για να μην έχουμε την επανάληψη τέτοιων φαινομένων».

Επίσης ο υπουργός απάντησε σε ερώτηση για την ανακοινωθείσα επίσχεση εργασίας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ: Κανένα σχόλιο επ’ αυτού, να ρωτήσετε τους εργαζόμενους. Το μόνο που μπορεί να πει κανείς, γιατί μέχρι χθες βλέπανε θετικά τις συναντήσεις και τις εξελίξεις είναι ότι δεν θα συνεχιστεί ο εκβιασμός των πολιτών της Θεσσαλονίκης και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης από μια ομάδα συμφερόντων δεκαετιών που λυμαίνονται την πόλη και τις αστικές συγκοινωνίες της».




Ακολουθούν το πλήρες κείμενο των δηλώσεων του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη.

Καταρχάς να ευχηθούμε χρόνια πολλά στο Δήμαρχο, που εκπροσωπεί τους πολίτες της Κατερίνης λόγω της ημέρας. Τελείως τυχαία σήμερα παραδίδεται ένας κόμβος που ξεκίνησε το 1990. Καθυστέρησε 26 χρόνια, όπως αντιλαμβάνεστε για τους γνωστούς λόγους. Διεκόπη το έργο μετά το 1998 που είχε δημοπρατηθεί, ενώ ήταν ένα κύριο έργο για την είσοδο της πόλης. Τα προβλήματα σχετίζονταν με τις απαλλοτριώσεις και τη χρηματοδότηση του έργου. Κι αυτό μας δείχνει, για να βγάζουμε και τα συμπεράσματα που πρέπει να βγάλουμε, ότι τόσο το νέο θεσμικό πλαίσιο που ορίζει ότι δε μπορεί να δημοπρατηθεί κανένα έργο αν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, όπως και η προσπάθεια και οι αποφάσεις που έχουν παρθεί από την διυπουργική επιτροπή που συντονίζει ο Αλέκος ο Φλαμπουράρης σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης και το Υπουργείο Οικονομίας για την αλλαγή του τρόπου που θα γίνονται από εδώ και στο εξής οι απαλλοτριώσεις δείχνει τα θεσμικά βήματα, που πρέπει να κάνει η χώρα για να μην έχουμε την επανάληψη τέτοιων φαινομένων. Το έργο έχει ενταχθεί στον αυτοκινητόδρομο του Μαλιακού και στην παραχώρηση, που θα έχει συνολικό μήκος 26 χλμ. Τα 11ο χιλιόμετρο από αυτά θα είναι σήραγγες. Έχει προχωρήσει πάρα πολύ. Είναι από τις μεγαλύτερες σήραγγες των Βαλκανίων και σύντομα θα δοθούν στους πολίτες της χώρας για να χρησιμοποιηθούν. Έχουν προχωρήσει επίσης οι διαπραγματεύσεις της πέμπτης παραχώρησης και έχουν βρεθεί λύσεις για να ολοκληρωθεί και αυτό το έργο τον Μάρτιο του 2017. Δυστυχώς κληρονομήσαμε και σε αυτό το έργο προβλήματα που δεν είχαν επιλυθεί με την αναθεώρηση της σύμβασης από την προηγούμενη κυβέρνηση. Και με την ολοκλήρωση του έργου έχουμε πετύχει, να κάνουμε έναν ακόμη κόμβο, 2 χιλιομέτρων μετά τα διόδια της Λεπτοκαρυάς, για να μπορούμε να διευκολύνουμε του πολίτες της Πιερίας και της Θεσσαλίας να έχουν κι άλλη πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο της περιοχής. Πιστεύω ότι αυτό θα βοηθήσει και την οδική ασφάλεια των παρόδιων δρόμων και των επαρχιακών δρόμων και στην πρόσβαση των πολιτών στην παραλία.
Απάντηση για τον ΟΑΣΘ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μια είδηση της τελευταίας στιγμής, πριν από λίγο οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ αποφάσισαν επίσχεση εργασίας. Ένα σχόλιο επ’ αυτού.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κανένα σχόλιο επ’ αυτού, να ρωτήσετε τους εργαζόμενους. Το μόνο που μπορεί να πει κανείς, γιατί μέχρι χθες βλέπανε θετικά τις συναντήσεις και τις εξελίξεις είναι ότι δεν θα συνεχιστεί ο εκβιασμός των πολιτών της Θεσσαλονίκης και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης από μια ομάδα συμφερόντων δεκαετιών που λυμαίνονται την πόλη και τις αστικές συγκοινωνίες της.