Λευκός καπνός βγήκε αργά το μεσημέρι από το υπουργείο Μεταφορών, μετά το πέρας της δίωρης σύσκεψης. Οι δεσμεύσεις που ανέλαβαν Σπίρτζης και ΟΑΣΘ.
Λευκός καπνός βγήκε αργά το μεσημέρι από το υπουργείο Μεταφορών, μετά το πέρας της δίωρης σύσκεψης για τον ΟΑΣΘ, μόνον που κανείς δεν είναι βέβαιος πόσους μήνες θα διαρκέσει αυτός. Πάντως, όλες οι πλευρές θεωρούν το αποτέλεσμα της συνάντησης θετικό καθώς, όπως λένε, φαίνεται να διασφαλίζεται η λειτουργία του συστήματος αστικών συγκοινωνιών τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες. Αρκεί, βεβαίως, οι δεσμεύσεις οι οποίες αναλήφθηκαν εκατέρωθεν και συγκεκριμένα από τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, να τηρηθούν.
Ο υπουργός ανέλαβε δύο δεσμεύσεις. Η πρώτη είναι να καταβάλει μέσα στις προσεχείς ημέρες την δόση της κρατικής επιχορήγησης του Δεκεμβρίου. Η δεύτερη, να πιέσει ώστε να εκταμιευτεί το συντομότερο δυνατόν και πάντως, ως το τέλος του χρόνου ένα σημαντικό μέρος του ποσού των περίπου 18 εκατ. ευρώ τα οποία συμφώνησε ότι οφείλει το ελληνικό δημόσιο στον ΟΑΣΘ από την αλλαγή του ΦΠΑ. Από την πλευρά της η διοίκηση του ΟΑΣΘ ανέλαβε τη δέσμευση τα χρήματα αυτά να πηγαίνουν πρωτίστως για την εξόφληση των δεδουλευμένων των εργαζομένων (ήδη οφείλονται οι μισθοί του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου) και για την απόδοση του ΦΠΑ.
Ωστόσο, δεν υπήρξε κανένα νεότερο όσον αφορά το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών, καθώς ουσιαστική συζήτηση επ’ αυτού δεν έγινε.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο υπουργός κ. Σπίρτζης, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης, ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων Δημήτρης Τσερμενίδης, ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης καθώς και συνεργάτες του ΟΑΣΘ.
Η καταβολή των χρημάτων
Οι εκπρόσωποι της Θεσσαλονίκης ζήτησαν από τον υπουργό να διασφαλιστεί η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών για το επόμενο διάστημα και ασφαλώς για την περίοδο των εορτών. Το αίτημα διατυπώθηκε από τους κ. Κυρίζογλου, Πατουλίδου, Μπουτάρη και Τσαραμπουλίδη. Ο κ. Σπίρτζης δεσμεύτηκε για την άμεση καταβολή της δόσης του Δεκεμβρίου από την κρατική επιχορήγηση (της τελευταίας για το 2016) υπό τον όρο ότι με τα χρήματα αυτά θα εξοφληθούν οφειλόμενοι μισθοί προς τους εργαζόμενους. Όπως άλλωστε είχε συμβεί και στο πρόσφατο παρελθόν. Ωστόσο, τα χρήματα αυτά είναι λίγα (περίπου 3,9 εκατ.). Για το λόγο αυτό ζητήθηκε από τον υπουργό να καταβληθεί και μέρος των 18 εκατ. που οφείλονται στον ΟΑΣΘ από τον ΦΠΑ. Επειδή η διαδικασία έγκρισης της καταβολής του ποσού είναι χρονοβόρα (ίσως χρειαστεί και κύρωση από τη Βουλή) ζητήθηκε από τον κ. Σπίρτζη να εκταμιευτεί ένα μέρος του ποσού προκειμένου να καλυφθούν οι άμεσες ανάγκες του ΟΑΣΘ για το προσεχές τρίμηνο, τετράμηνο. Ο υπουργός είπε ότι θα μεριμνήσει ώστε να τρέξουν οι διαδικασίες με ταχύτερο ρυθμό ώστε τα 2/3 του ποσού, δηλαδή περίπου 12 εκατ. να καταβληθούν ως το τέλος του χρόνου. Τα υπόλοιπα 6 θα δοθούν σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Στεφανίδης, όπως και ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων κ. Τσερμενίδης είπαν ότι εφόσον υλοποιηθούν όσα υποσχέθηκε ο υπουργός τα λεωφορεία θα κινούνται κανονικά.
Το μέλλον του ΟΑΣΘ
Πάντως, για το μείζον θέμα που αφορά το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών δεν έγινε καμία ουσιαστική συζήτηση. Ο υπουργός κράτησε κλειστά τα χαρτιά του, αποφεύγοντας να παρουσιάσει κάποιες από τις σκέψεις του σχετικά με το τι σκοπεύει να κάνει με τη σύμβαση που έχει το ελληνικό δημόσιο με τον ΟΑΣΘ. Απλώς ζήτησε από τους άλλους να πουν τη γνώμη τους. Ο κ. Μπουτάρης είπε ότι οι δήμοι ενδιαφέρονται να μπουν με μετοχές σε ένα σχήμα, μαζί με τον ΟΑΣΘ, το οποίο θα εκτελεί την αστική συγκοινωνία στο νομό. Ο κ. Κυρίζογλου είπε ότι θα πρέπει πριν οι δήμοι να πάρουν απόφαση να υπάρξει οικονομοτεχνική μελέτη που να αφορά τη βιωσιμότητα ενός τέτοιου σχήματος. Ο κ. Τσαραμπουλίδης ζήτησε η συζήτηση για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών να γίνει γρήγορα και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Από την πλευρά του ΟΑΣΘ παρουσιάστηκαν κάποιες προτάσεις (εξορθολογισμός των δρομολογίων, μείωση του λειτουργικού κόστους, αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής κ.ο.κ.). Χαρακτηριστικά συνεργάτης του ΟΑΣΘ είπε προς τον υπουργό ότι με 30 εκατ. επιχορήγηση και αύξηση της τιμής του εισιτηρίου (περίπου στο 1,30 ευρώ), εμείς μπορούμε να εκτελέσουμε το έργο της αστικής συγκοινωνίας στο νομό.
Ο κ. Σπίρτζης απέφυγε να σχολιάσει την πρόταση του ΟΑΣΘ για αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, κρατώντας κλειστά τα χαρτιά του και στο θέμα αυτό. Επίσης, ρωτήθηκε και για τα αποτελέσματα των ελέγχων τους οποίους έκαναν στον ΟΑΣΘ επιθεωρητές, αλλά απέφυγε να δώσει ουσιαστικές απαντήσεις λέγοντας ότι «όλα τα στοιχεία έχουν σταλεί στη δικαιοσύνη, εκείνη θα αποφασίσει». Καμία συζήτηση δεν έγινε επίσης για τα οφειλόμενα προς τον ΟΑΣΘ από τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας.
Σύμφωνα, πάντως, με τους συμμετέχοντες στη συνάντηση, το κλίμα αυτή τη φορά ήταν καλύτερο σε σχέση με αντίστοιχες συναντήσεις κατά το πρόσφατο παρελθόν. Ο κ. Κυρίζογλου δήλωσε στη Voria.gr ότι «η κατάληξη κρίνεται θετική ως προς το αίτημα για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών τους επόμενους μήνες». Ο κ. Τσαραμπουλίδης τόνισε πως «η συνάντηση ήταν θετική όσον αφορά τη βραχυπρόθεσμη λειτουργία υπό την προϋπόθεση ότι ο κ. Σπίρτζης θα υλοποιήσει όλα για όσα δεσμεύτηκε». Ο κ. Μπουτάρης είχε και άλλες συναντήσεις στην Αθήνα. Για το λόγο αυτόν, μάλιστα, αναχώρησε από το υπουργείο Μεταφορών πριν να ολοκληρωθεί η συνάντηση.
Πηγή: http://www.voria.gr/article/thetiki-ipo-proipothesis-i-sinantisi-gia-ton-oasth-stin-athina
Λευκός καπνός βγήκε αργά το μεσημέρι από το υπουργείο Μεταφορών, μετά το πέρας της δίωρης σύσκεψης για τον ΟΑΣΘ, μόνον που κανείς δεν είναι βέβαιος πόσους μήνες θα διαρκέσει αυτός. Πάντως, όλες οι πλευρές θεωρούν το αποτέλεσμα της συνάντησης θετικό καθώς, όπως λένε, φαίνεται να διασφαλίζεται η λειτουργία του συστήματος αστικών συγκοινωνιών τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες. Αρκεί, βεβαίως, οι δεσμεύσεις οι οποίες αναλήφθηκαν εκατέρωθεν και συγκεκριμένα από τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, να τηρηθούν.
Ο υπουργός ανέλαβε δύο δεσμεύσεις. Η πρώτη είναι να καταβάλει μέσα στις προσεχείς ημέρες την δόση της κρατικής επιχορήγησης του Δεκεμβρίου. Η δεύτερη, να πιέσει ώστε να εκταμιευτεί το συντομότερο δυνατόν και πάντως, ως το τέλος του χρόνου ένα σημαντικό μέρος του ποσού των περίπου 18 εκατ. ευρώ τα οποία συμφώνησε ότι οφείλει το ελληνικό δημόσιο στον ΟΑΣΘ από την αλλαγή του ΦΠΑ. Από την πλευρά της η διοίκηση του ΟΑΣΘ ανέλαβε τη δέσμευση τα χρήματα αυτά να πηγαίνουν πρωτίστως για την εξόφληση των δεδουλευμένων των εργαζομένων (ήδη οφείλονται οι μισθοί του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου) και για την απόδοση του ΦΠΑ.
Ωστόσο, δεν υπήρξε κανένα νεότερο όσον αφορά το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών, καθώς ουσιαστική συζήτηση επ’ αυτού δεν έγινε.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο υπουργός κ. Σπίρτζης, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης, ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων Δημήτρης Τσερμενίδης, ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης καθώς και συνεργάτες του ΟΑΣΘ.
Η καταβολή των χρημάτων
Οι εκπρόσωποι της Θεσσαλονίκης ζήτησαν από τον υπουργό να διασφαλιστεί η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών για το επόμενο διάστημα και ασφαλώς για την περίοδο των εορτών. Το αίτημα διατυπώθηκε από τους κ. Κυρίζογλου, Πατουλίδου, Μπουτάρη και Τσαραμπουλίδη. Ο κ. Σπίρτζης δεσμεύτηκε για την άμεση καταβολή της δόσης του Δεκεμβρίου από την κρατική επιχορήγηση (της τελευταίας για το 2016) υπό τον όρο ότι με τα χρήματα αυτά θα εξοφληθούν οφειλόμενοι μισθοί προς τους εργαζόμενους. Όπως άλλωστε είχε συμβεί και στο πρόσφατο παρελθόν. Ωστόσο, τα χρήματα αυτά είναι λίγα (περίπου 3,9 εκατ.). Για το λόγο αυτό ζητήθηκε από τον υπουργό να καταβληθεί και μέρος των 18 εκατ. που οφείλονται στον ΟΑΣΘ από τον ΦΠΑ. Επειδή η διαδικασία έγκρισης της καταβολής του ποσού είναι χρονοβόρα (ίσως χρειαστεί και κύρωση από τη Βουλή) ζητήθηκε από τον κ. Σπίρτζη να εκταμιευτεί ένα μέρος του ποσού προκειμένου να καλυφθούν οι άμεσες ανάγκες του ΟΑΣΘ για το προσεχές τρίμηνο, τετράμηνο. Ο υπουργός είπε ότι θα μεριμνήσει ώστε να τρέξουν οι διαδικασίες με ταχύτερο ρυθμό ώστε τα 2/3 του ποσού, δηλαδή περίπου 12 εκατ. να καταβληθούν ως το τέλος του χρόνου. Τα υπόλοιπα 6 θα δοθούν σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Στεφανίδης, όπως και ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων κ. Τσερμενίδης είπαν ότι εφόσον υλοποιηθούν όσα υποσχέθηκε ο υπουργός τα λεωφορεία θα κινούνται κανονικά.
Το μέλλον του ΟΑΣΘ
Πάντως, για το μείζον θέμα που αφορά το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών δεν έγινε καμία ουσιαστική συζήτηση. Ο υπουργός κράτησε κλειστά τα χαρτιά του, αποφεύγοντας να παρουσιάσει κάποιες από τις σκέψεις του σχετικά με το τι σκοπεύει να κάνει με τη σύμβαση που έχει το ελληνικό δημόσιο με τον ΟΑΣΘ. Απλώς ζήτησε από τους άλλους να πουν τη γνώμη τους. Ο κ. Μπουτάρης είπε ότι οι δήμοι ενδιαφέρονται να μπουν με μετοχές σε ένα σχήμα, μαζί με τον ΟΑΣΘ, το οποίο θα εκτελεί την αστική συγκοινωνία στο νομό. Ο κ. Κυρίζογλου είπε ότι θα πρέπει πριν οι δήμοι να πάρουν απόφαση να υπάρξει οικονομοτεχνική μελέτη που να αφορά τη βιωσιμότητα ενός τέτοιου σχήματος. Ο κ. Τσαραμπουλίδης ζήτησε η συζήτηση για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών να γίνει γρήγορα και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Από την πλευρά του ΟΑΣΘ παρουσιάστηκαν κάποιες προτάσεις (εξορθολογισμός των δρομολογίων, μείωση του λειτουργικού κόστους, αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής κ.ο.κ.). Χαρακτηριστικά συνεργάτης του ΟΑΣΘ είπε προς τον υπουργό ότι με 30 εκατ. επιχορήγηση και αύξηση της τιμής του εισιτηρίου (περίπου στο 1,30 ευρώ), εμείς μπορούμε να εκτελέσουμε το έργο της αστικής συγκοινωνίας στο νομό.
Ο κ. Σπίρτζης απέφυγε να σχολιάσει την πρόταση του ΟΑΣΘ για αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, κρατώντας κλειστά τα χαρτιά του και στο θέμα αυτό. Επίσης, ρωτήθηκε και για τα αποτελέσματα των ελέγχων τους οποίους έκαναν στον ΟΑΣΘ επιθεωρητές, αλλά απέφυγε να δώσει ουσιαστικές απαντήσεις λέγοντας ότι «όλα τα στοιχεία έχουν σταλεί στη δικαιοσύνη, εκείνη θα αποφασίσει». Καμία συζήτηση δεν έγινε επίσης για τα οφειλόμενα προς τον ΟΑΣΘ από τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας.
Σύμφωνα, πάντως, με τους συμμετέχοντες στη συνάντηση, το κλίμα αυτή τη φορά ήταν καλύτερο σε σχέση με αντίστοιχες συναντήσεις κατά το πρόσφατο παρελθόν. Ο κ. Κυρίζογλου δήλωσε στη Voria.gr ότι «η κατάληξη κρίνεται θετική ως προς το αίτημα για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών τους επόμενους μήνες». Ο κ. Τσαραμπουλίδης τόνισε πως «η συνάντηση ήταν θετική όσον αφορά τη βραχυπρόθεσμη λειτουργία υπό την προϋπόθεση ότι ο κ. Σπίρτζης θα υλοποιήσει όλα για όσα δεσμεύτηκε». Ο κ. Μπουτάρης είχε και άλλες συναντήσεις στην Αθήνα. Για το λόγο αυτόν, μάλιστα, αναχώρησε από το υπουργείο Μεταφορών πριν να ολοκληρωθεί η συνάντηση.
Πηγή: http://www.voria.gr/article/thetiki-ipo-proipothesis-i-sinantisi-gia-ton-oasth-stin-athina