Δευτέρα, 20 Μαΐου 2019

Ξεκινούν από την Τετάρτη τα δρομολόγια 85 και 92 του ΟΑΣΘ με λεωφορεία των ΚΤΕΛ

Ξεκινά από την προσεχή Τετάρτη η πραγματοποίηση των δρομολογίων των γραμμών 85 (Θεσσαλονίκη – Ευαγγελίστρια) και 92 (Κουφάλια - Άθυρα- Ραχώνα)του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Από το το Σάββατο 1 Ιουνίου, με λεωφορεία του ΚΤΕΛ θα ....
εκτελούνται και τα δρομολόγια των γραμμών 86, 89, 90 και 91.

Η σχετική ανακοίνωση του ΟΣΕΘ αναφέρει:

"Με σύγχρονα λεωφορεία θα πραγματοποιούνται από την Τετάρτη 22 Μαΐου τα δρομολόγια των γραμμών 85 (Θεσσαλονίκη – Ευαγγελίστρια) και 92 (Κουφάλια - Άθυρα- Ραχώνα) από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., σύμφωνα με σχετική απόφαση τροποποίησης του συγκοινωνιακού έργου που εκδόθηκε σήμερα από τον ΟΣΕΘ, σε εναρμόνιση με τη σχετική σύμβαση εκχώρησης έργου που υπογράφηκε την περασμένη Πέμπτη μεταξύ των τριών συμβαλλόμενων μερών, του ΟΣΕΘ, του ΟΑΣΘ και της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε..

Έως και αύριο Τρίτη (21/5) τα συγκεκριμένα λόγω δρομολόγια θα εκτελούνται από τον ΟΑΣΘ.

Το συνολικό έργο που αναλαμβάνει να πραγματοποιεί η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία το Σάββατο 1 Ιουνίου και αφορά επιπρόσθετα τις γραμμές 86, 89, 90 και 91".

Καμία αλλαγή στα εισιτήρια - Με εισιτήριο ΟΑΣΘ συνεχίζεται η μετακίνηση

Όπως έχει διευκρινιστεί από την ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε., οι επιβάτες θα συνεχίσουν να κινούνται με τα γνωστά υπάρχοντα εισιτήρια του ΟΑΣΘ, χωρίς καμία αλλαγή. Ισχύει η πολιτική κομίστρου του ΟΑΣΘ, αφού το ΚΤΕΛ δεν θα εισπράττει τα έσοδα, αλλά ο ΟΑΣΘ. Η μόνη διαφοροποίηση είναι ότι, οι επιβάτες θα μπορούν να προμηθευτούν εισιτήρια και εντός του λεωφορείου από τον οδηγό του ΚΤΕΛ.

Τι θα γίνει με στάσεις, αφετηρίες, τέρματα

Ο σχεδιασμός των γραμμών δεν αλλάζει. Το ΚΤΕΛ αναλαμβάνει την υποχρέωση να εκτελεί τα δρομολόγια που ορίζει ο ΟΣΕΘ, χωρίς κανένα δικαίωμα αλλαγής. Αφετηρίες, τέρματα και στάσεις, θα είναι ακριβώς οι ίδιες, όπως προγραμματίστηκαν και για τον ΟΑΣΘ.

Τι θα γίνει με τις μηνιαίες κάρτες

Οι κάρτες διαρκείας του ΟΑΣΘ, θα συνεχίσουν να ισχύουν και στις γραμμές οι οποίες θα εκτελούνται με λεωφορεία του ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Οι επιβάτες θα τις προμηθεύονται όπως και σήμερα από τα εκδοτήρια του ΟΑΣΘ ή τα γραφεία του. Το ΚΤΕΛ δεν εμπλέκεται στη διάθεση , καρτών. Όλη η διαχείριση των εσόδων, εισιτηρίων, κομίστρων, ανήκει στον ΟΑΣΘ. Η μοναδική αλλαγή για τους επιβάτες είναι στο λεωφορείο: αντί για τα Volvo του ΟΑΣΘ, οι επιβάτες θα βλέπουν τα Mercedes του ΚΤΕΛ (όπως στις φωτο του άρθρου).

Τι θα γίνει με τους ανέργους

Όπως αναφέρθηκε, το ΚΤΕΛ βάζει μόνο τα λεωφορεία του και τους οδηγούς του και τίποτε περισσότερο. Συνεπώς, συνεχίζει να ισχύει η πολιτική κομίστρου του ΟΑΣΘ, πράγμα που σημαίνει ότι οι άνεργοι στις αστικές γραμμές του ΟΑΣΘ, που θα εξυπηρετούνται με λεωφορεία του ΚΤΕΛ (85,86,89,90,91,92) δικαιούνται δωρεάν μετακίνησης, σύμφωνα με την πολιτική κομίστρου του ΟΑΣΘ , δείχνοντας στα όργανα ελέγχου 3 χαρτιά:
1. τη βεβαίωση εγγραφής στον ΟΑΕΔ ή το καρτελάκι ανεργίας, που έχουν οι παλιοί άνεργοι
2. την ανανέωση που κάνουν κάθε 3 μήνες οι άνεργοι ηλεκτρονικά, στο site του ΟΑΕΔ
3. την αστυνομική ταυτότητα

Αναλυτικά οι δικαιούχοι δωρεάν και μειωμένου εισιτηρίου, εδώ: http://oasth.gr/#el/komistra/

Θα γίνονται έλεγχοι;

Οι έλεγχοι έχουν ατονήσει στις γραμμές του ΟΑΣΘ, στις συγκεκριμένες όμως, βάση της σύμβασης μεταξύ δημοσίου -ΟΣΕΘ - ΟΑΣΘ - ΚΤΕΛ, θα υπάρξουν πολλαπλοί έλεγχοι: από ελεγκτές του ΟΣΕΘ, από ελεγκτές του ΚΤΕΛ και πιθανώς από ελεγκτές του ΟΑΣΘ. Στόχος των φορέων, είναι η μηδενική εισιτηριοδιαφυγή, καθώς το ποσοστό επιδότησης ανά επιβάτη, λόγω των μεγάλων αποστάσεων, είναι πολύ μεγάλο, συνεπώς δεν υπάρχουν περιθώρια ανοχής στους "τζαμπατζήδες". Άλλωστε οι φορείς έκαναν μια πολύ σοβαρή επένδυση και θα πρέπει το επιβατικό κοινό να ανταποκριθεί από την πλευρά του, τηρώντας την υποχρέωσή του να πληρώσει το ελάχιστο αντίτιμο του 1 ευρώ και του 0,50 ευρώ για πολλές κατηγορίες ή να συμμορφώνεται με την πολιτική κομίστρου του ΟΑΣΘ και να φέρει μαζί του τα απαραίτητα δικαιολογητικά για έκπτωση ή δωρεάν μετακίνηση.