Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2019

Χιόνι και κρατικός μηχανισμός

Πάνε τέσσερα χρόνια που σταμάτησα την δραστηριότητα μου σαν χειριστής εκχιονιστικών μηχανημάτων, και ....
βλέποντας το τι συμβαίνει στις ημέρες μας λόγο των «Ακραίων καιρικών φαινομένων», είπα να γράψω δυο αράδες σχετικές με τα φαινόμενα και τον κρατικό μηχανισμό ΤΟΤΕ, και τώρα, έτσι, για να τσιγκλήσω κάποιους, λίγους η πολλούς, δεν έχει σημασία.

Αρχίζοντας λοιπόν, πρέπει να παρατηρήσω πως «καλομάθαμε» όλοι να κάνουμε χειμώνα με λιακάδες και ζέστη…

Ξεχάσαμε οι πιο πολλοί (από ήντα και πάνω), πως παλιά, ο χειμώνας ήταν χειμώνας, και έκανε χιόνι μέχρι το γόνατο ακόμα και στα παραθαλάσσια.



ΤΟΤΕ, ΟΛΟΙ, προετοιμαζόταν ανάλογα για τις «επελάσεις» του χιονιά και γενικότερα της όποιας κακοκαιρίας. Βέβαια, με την πάροδο των χρόνων, και με την «προοδευτική παρέμβαση» των ανθρώπων στη φύση, άλλαξαν πολλά…

Μπαζωθήκαν ρέματα, κλπ, μολύνθηκε η ατμόσφαιρα, και γενικά, κάναμε ότι περνούσε από το χέρι μας για να δυσκολέψουμε τη ζωή μας.

Ας πούμε λοιπόν, πως ο χειμώνας στα χρόνια μας επέστρεψε όπως ήταν παλιά,

Με τα κρύα, τις παγωνιές, τα χιόνια, τις καταιγίδες, με όλα τα φυσικά του φαινόμενα τα οποία όπως και έγραψα πιο πάνω, είχαμε ξεσυνηθίσει, η και δεν είχαν κάποιοι γνωρίσει .

ΠΩΣ τα αντιμετωπίζουμε όλα αυτά, και ποιοι είναι οι «αρμόδιοι» για την αντιμετώπιση τους

Θα πείτε όλοι, πως είναι το κράτος, με τον «μηχανισμό» του, και εδώ αρχίζει το πανηγύρι.

Να μιλήσουμε για τον μηχανισμό αντιμετώπισης των χιονοπτώσεων που είναι και επίκαιρο.

Και ξεκινώ με μια απλή ερώτηση.

ΠΟΣΑ ΕΚΧΙΟΝΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ (πολυεργάτες (αλατιέρες), φρέζες, κλπ);

ΠΡΟΣΟΧΗ, όταν λέω διαθέτει, ΔΕΝ εννοώ μηχανήματα που μισθώνει από ιδιώτες, αλλά και τα ΑΣΧΕΤΑ λεπιδοφόρα (φορτωτές, γκρέιντερ, κλπ).

Καλή ερώτηση ε;

ΛΙΓΑ. Είναι γεγονός, πως ο στόλος για τον αποχιονισμό των ιδιωτών, είναι πολύ μεγαλύτερος από εκείνον του κράτους.

Αυτή τη στιγμή, το μεγαλύτερο μέρος του εθνικού οδικού δικτύου καλύπτεται από ιδιωτικές τεχνικές εταιρίες (Νέα οδός, Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου, Εγνατία Οδός, ΠΑΘΕ..).

Πάμε στις περιφέρειες…

Και εκεί, τα μηχανήματα ΔΕΝ επαρκούν.

Στους Δήμους, τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα.



ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ είναι οι Δήμοι της χώρας που διαθέτουν εκχιονιστικά μηχανήματα προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους, και όπως αποδείχτηκε, και αυτά ΔΕΝ επαρκούν, ενώ το χειρότερο, σε πολλές περιπτώσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουν οι αρμόδιοι τα προβλήματα του χιονιού, τοποθετούν λεπίδες σε ακατάλληλα οχήματα γι αυτό το σκοπό.

Ελλάδα χώρα της πατέντας…

Αναρωτιέμαι, τόσα χρόνια, το κράτος, δεν θα μπορούσε να προμηθευτεί ΔΙΚΟ ΤΟΥ εξοπλισμό τέτοιον που να καλύψει αν όχι όλες, έστω, τις περισσότερες ανάγκες του;

ΣΙΓΟΥΡΑ θα μπορούσε.

ΔΕΝ το έκανε.

Να μιλήσουμε για τον «σχεδιασμό» αντιμετώπισης των όποιων φαινομένων;

Καλύτερα όχι.

Το να βγαίνουν οι αρμόδιοι και να δηλώνουν πως «τέτοια φαινόμενα είναι πρωτόγνωρα και ΔΕΝ αντιμετωπίζονται, και έκαναν το καλύτερο δυνατόν», είναι απλά, δικαιολογίες και τίποτα παραπάνω.

Είχα γράψει και πιο παλιά, πως ο «ΑΠΟΧΙΟΝΙΣΜΟΣ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ».

Πρόληψη, είναι το να έχεις μηχανήματα ΠΑΝΤΟΥ, ΠΡΙΝ σου κλείσουν οι δρόμοι, ΠΡΙΝ αποκλειστεί κόσμος, ΠΡΙΝ…..

Θα μπορούσα να γράψω πολλές λεπτομέρειες για τον ΛΕΙΨΟ Κρατικό Μηχανισμό.. Νομίζω πως δεν χρειάζεται.

Θα κλείσω, αναφέροντας κάτι εξίσου σημαντικό το οποίο λέγεται «ΟΔΗΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ»…

Ο Έλληνας φίλοι μου, έχει «τάσεις αυτοκτονίας» στο τιμόνι.

Δώδεκα χρόνια στις Εθνικές οδούς κάνοντας αποχιονισμό, είδαν τα μάτια μου, αλλά και των συναδέλφων μου πάρα πολλά…

Σε οδόστρωμα χιονισμένο, ο «ραλίστας» να προσπερνά με πάνω από 100 χλμ την ώρα τα άλλα αυτοκίνητα, να κάνει «σφήνες» μπροστά από τις λεπίδες των εκχιονιστικών, και άλλα πολλά….

Πάρα πολλοί έχουν υπερεκτιμήσει τόσο τις δυνατότητες των οχημάτων τους όσο και τις οδηγικές τους ικανότητες.

Πολλούς από αυτούς, τους μάζεψαν από χαντάκια οι οδικές βοήθειες.

Κάποιοι, πήραν στο λαιμό τους άλλους που δεν έφταιγαν σε τίποτα…..

Αλλά θα μου πείτε, έφταιγαν τα «Καιρικά Φαινόμενα»….



Βασίλης Τσούγκαρης

tsougarisgnomi@gmail.com