Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018

Το εκατοστό ...οριστικό τέλος του MEGA

Είναι η εκατοστή φορά που διαβαζουμε τον τίτλο "οριστικό τέλος για το MEGA", "οριστικά μαύρο στο MEGA", οπότε λογικό είναι να κάνουμε συνειρμούς με το γνωστό.....
μύθο του Αισώπου για το βοσκό και το λύκο.

«Ταφόπλακα» από το ΣτΕ - Απέρριψε τις αιτήσεις που ζητούσαν να ακυρωθεί η απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης
Θέμα χρόνου είναι πλέον το τέλος μιας εποχής με το «μαύρο» στο «MEGA», μετά την απόφαση του ΣΤΕ για τον τερματισμό της λειτουργίας του καναλιού.

Το «μεγάλο» κανάλι δεν υπέβαλε δήλωση αλλαγής φυσιογνωμίας του προγράμματός του, μετά τη διακοπή ειδήσεων και ενημερωτικών εκπομπών, με αποτέλεσμα το οριστικό κλείσιμό του.

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται έτσι να δρομολογηθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες ενώ, εντός του Οκτωβρίου το κανάλι θα σταματήσει να εκπέμπει οριστικά.

Το ΣΤΕ θα στείλει την απόφασή του στο ΕΣΡ και αυτό με τη σειρά του θα τη γνωστοποιήσει στην ΕΕΤΤ και την DIGEA.

Ακολούθως θα διακοπεί το σήμα του, ενώ σειρά θα πάρουν τα... περιουσιακά του στοιχεία.

Μόλις εκδοθεί η απόφαση στο αίτημα των τραπεζών για να τεθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, θα αρχίσουν οι πλειστηριασμοί.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται πάντως αυτός της «πολύτιμης» ταινιοθήκης του MEGA για την οποία φυσικά έχουν εκφράσει ενδιαφέρον πολλοί επίδοξοι μνηστήρες

Νωρίτερα, υπενθυμίζεται πως επικύρωσε την επιβολή του «μαύρου» στον τηλεοπτικό σταθμό «MEGA», η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με προεδρεύοντα τον αντιπρόεδρο Γεώργιο Παπαγεωργίου και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Ηλία Μάζο, με δύο αποφάσεις της (2018-2019) απέρριψε τόσο την αίτηση ακύρωσης που είχε καταθέσει ο τηλεοπτικός σταθμός MEGA, όσο και αυτήν που είχαν καταθέσει 112 εργαζομένοι στον εν λόγω σταθμό.

Όλοι ζητούσαν να ακυρωθεί η υπ΄ αριθμ. 18/2018 απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης με την οποία διατάχθηκε ο τερματισμός λειτουργίας του MEGA, σύμφωνα με τις επιταγές του νόμου 4496/2017.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας υπογραμμίζουν στις αποφάσεις τους, ότι «μετά την εφαρμογή του Ν. 4496/2017 οι τηλεοπτικοί σταθμοί εξαρτούν τη συνέχιση της λειτουργίας τους από τη συμμετοχή τους σε προκηρυχθείσα διαγωνιστική διαδικασία αδειοδότησης».

Ακόμη, οι σύμβουλοι Επικρατείας υπογραμμίζουν ότι «στην περίπτωση μη συμμετοχής ή απαράδεκτης ή ανεπιτυχούς συμμετοχής τηλεοπτικού σταθμού σε προκηρυχθείσα διαδικασία αδειοδότησης επιβάλλεται κατά δέσμια αρμοδιότητα ο τερματισμός λειτουργίας του μετά την τήρηση της προβλεπόμενης διαδικασίας, χωρίς να καταλείπεται στάδιο εκτίμησης των κατ' ιδίαν περιστάσεων».

Η Ολομέλεια του ΣτΕ επισημαίνει ότι «σύμφωνα με τη συνταγματική αρχή του κράτους δικαίου που επιβάλλει τη διαφύλαξη του κύρους του νόμου, ως τύπος προγράμματος που αφορά την ενεστώσα λειτουργία τηλεοπτικού σταθμού, νοείται ο δηλωθείς κατά την προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία τύπος του προγράμματος, ο οποίος και προσδιορίζει το χαρακτήρα του σταθμού ως ενημερωτικού ή μη και όχι ο τύπος προγράμματος ο οποίος έχει τυχόν δημιουργηθεί αυθαιρέτως με τη μεταβολή της φυσιογνωμίας του δηλωθέντος προγράμματος του σταθμού, κατά παράβαση των κειμένων διατάξεων με τις οποίες κρίθηκε νόμιμη η επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε τηλεοπτικούς σταθμούς για μη νόμιμη μετατροπή του προγράμματός τους από ενημερωτικό, όπως είχε δηλωθεί, σε μη ενημερωτικό».

Η αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή -συνεχίζει η Ολομέλεια του ΣτΕ- «δεν ευρίσκει έρεισμα ούτε στις προπαρασκευαστικές εργασίες του άρθρου 14Α του εν λόγω νόμου, από τις οποίες ουδόλως προκύπτει ότι ο νομοθέτης σκοπούσε στην προστασία de facto δημιουργηθεισών καταστάσεων και τούτο ανεξαρτήτως της συνταγματικότητας μιας διάταξης με τέτοιο περιεχόμενο με την οποία απαγορεύεται η εκτός αδειοδοτικής διαδικασίας μεταβολή της φυσιογνωμίας του προγράμματος (και της εμβέλειας εκπομπής) των παρόχων».

Σε άλλο σημείο των δικαστικών αποφάσεων επισημαίνεται ότι «η τηλεοπτική εκπομπή τελεί (κατ' άρθρο 15 παρ. 2 του Συντάγματος) υπό τον άμεσο έλεγχο του κράτους προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επιδιωκόμενοι σκοποί (εξασφάλιση τηλεοπτικής στάθμης προγραμμάτων, πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας κ.λπ.) και δύναται να συνίσταται ο έλεγχος αυτός στην υπαγωγή της τηλεοπτικής εκπομπής σε καθεστώς προηγούμενης άδειας, χορηγουμένης κατά ισότιμο, αντικειμενικό και αμερόληπτο τρόπο, σχετικοί όροι και προϋποθέσεις».

Έτσι, δεν αντίκειται στην συνταγματική διάταξη του άρθρου 15 ή στις αρχές της αναλογικότητας και του κράτους δικαίου, νόμος που επιβάλλει τον κατά δέσμια αρμοδιότητα τερματισμό της λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών που δεν πληρούν ή δεν πληρούν πλήρως τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις λειτουργίας.

Τέλος, με 4 άλλες αποφάσεις της Ολομέλειας (2014-2017) απερρίφθησαν οι αιτήσεις ακύρωσης της Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας και των τηλεοπτικών σταθμών ΣΚΑΪ, Star και Ant1 που στρέφονταν κατά της τελευταίας αδειοδοτικής διαδικασίας.