Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018

Έλενα Ράπτη: «Η κυβέρνηση δέχθηκε να μας πούνε οι Σκοπιανοί τι θα περιλαμβάνουν τα βιβλία της ιστορίας μας!»

Στο πλαίσιο των εργασιών κοινοβουλευτικού ελέγχου η....
Βουλευτής της Α΄ Θεσσαλονίκης Έλενα Ράπτη κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σχετικά με την αναθεώρηση των σχολικών μας βιβλίων από ειδική επιτροπή που προβλέπει η συμφωνία των Πρεσπών.

Η Έλενα Ράπτη ρωτά τον Υπουργό:

1. Ποια θα είναι η σύνθεση της επιτροπής που θα αναλάβει αυτό το έργο και πώς θα λαμβάνονται οι αποφάσεις;

2. Είναι οι αναφορές των βιβλίων μας στον Μακεδονικό Αγώνα μέρος της αναθεωρητικής διαδικασίας ή εξαιρούνται;

3. Εφόσον η απόφαση της επιτροπής θα βασιστεί σε «στέρεες ιστορικές πηγές και αρχαιολογικά ευρήματα» που πέρα από κάθε αμφιβολία (Βεργίνα, Αμφίπολη κλπ) δείχνουν πως η μία και μοναδική Μακεδονία είναι στην Ελλάδα, θα τεθεί και αυτό υπό αμφισβήτηση στο πλαίσιο ενός συμβιβασμού; Και αν τεθεί και γίνει δεκτό, πώς θα δικαιολογήσετε το ότι χαρίσατε το όνομα Μακεδονία σε έναν λαό που δεν του ανήκει;



Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης.

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Τι σκοπεύετε να αλλάξετε στα σχολικά μας βιβλία μετά τη συμφωνία των Πρεσπών;»

Κύριε Υπουργέ,

Με τα πρώτα απόνερα της κακής συμφωνίας που υπέγραψε η ελληνική κυβέρνηση στις Πρέσπες να κάνουν ήδη την εμφάνισή τους και μάλιστα σε έναν πολύ κρίσιμο τομέα, διαβάσαμε πρόσφατα, όπως άλλωστε γράφει και η σχετική υποχρέωση που αναλάβατε, πως ξεκινά το έργο της η ειδική κοινή διεπιστημονική επιτροπή, που θα συγκροτηθεί το επόμενο διάστημα (ένα μήνα μετά τη συμφωνία) προκειμένου να αναθεωρήσει (αρ. 8 παρ. 5) τα σχολικά εγχειρίδια των δύο χωρών και να βεβαιώσει πως δε θα περιλαμβάνουν αλυτρωτικές αναφορές.

Το θέμα έχει ασφαλώς μεγαλύτερη διάσταση από αυτή που έχουν ίσως αντιληφθεί όσοι υπέγραψαν αυτή την υποχρέωση. Καταρχήν, ποιοι θα είναι οι ειδικοί που θα θέσουν υπό κρίση την ιστορία μας, όπως αυτή αποτυπώνεται στα σχολικά μας βιβλία; Ξένοι που στερούνται ιστορικής γνώσης για τους εθνικούς μας αγώνες; Επιστήμονες τύπου Ρεπούση με πορίσματα τύπου «συνωστισμού στη Σμύρνη»; Ποιος θα αποφασίσει τι συνιστά εκδήλωση αλυτρωτισμού; Για παράδειγμα ο Παύλος Μελάς, ο Μακεδονικός Αγώνας και πολλά ακόμη στοιχεία της πραγματικής ιστορίας θα τεθούν υπό κρίση χάρη σε μια συμφωνία «μύλος» που επιχειρεί να αλέσει την ιστορία μας;

Με βαθιά ανησυχία για τις πρακτικές συνέπειες της υποχρέωσης αναθεώρησης των σχολικών μας βιβλίων,

Ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

1. Ποια θα είναι η σύνθεση της επιτροπής που θα αναλάβει αυτό το έργο και πώς θα λαμβάνονται οι αποφάσεις;

2. Είναι οι αναφορές των βιβλίων μας στον Μακεδονικό Αγώνα μέρος της αναθεωρητικής διαδικασίας ή εξαιρούνται;

3. Εφόσον η απόφαση της επιτροπής θα βασιστεί σε «στέρεες ιστορικές πηγές και αρχαιολογικά ευρήματα», που πέρα από κάθε αμφιβολία (Βεργίνα, Αμφίπολη κλπ) δείχνουν πως η μία και μοναδική Μακεδονία είναι στην Ελλάδα, θα τεθεί και αυτό υπό αμφισβήτηση στο πλαίσιο ενός συμβιβασμού; Και αν τεθεί και γίνει δεκτό, πώς θα δικαιολογήσετε το ότι χαρίσατε το όνομα Μακεδονία σε έναν λαό που δεν του ανήκει;



Θεσσαλονίκη, 16 Ιουλίου 2018

Αρ. πρωτ. 2/17.07.2018



Η Ερωτώσα Βουλευτής

Έλενα Ράπτη

Τι λέει το εξευτελιστικό άρθρο 8

ΑΡΘΡΟ 8

1. Εάν οιοδήποτε από τα Μέρη πιστεύει άτι ένα ή περισσότερα σύμβολα τα οποία συνιστούν μέρος της ιστορικής ή πολιτιστικής κληρονομιάς του χρησιμοποιείται από το άλλο Μέρος θα θέσει υπ' όψιν του άλλου Μέρους τη χρήση την οποία επικαλείται, και το άλλο Μέρος θα προβεί στις κατάλληλες διορθωτικές ενέργειες για να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το ζήτημα και να διασφαλίσει τον σεβασμό στην προαναφερόμενη κληρονομιά.
.....
....
5. Εντός ενός μηνός από τη θέση σε ισχύ της παρούσης Συμφωνίας, τα Μέρη θα συγκροτήσουν με ανταλλαγή διπλωματικών διακοινώσεων, στη βάση της ισότητας, μία Κοινή Διεπιστημονική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων σε ιστορικά, αρχαιολογικά και εκπαιδευτικά θέματα, για να εξετάσει την αντικειμενική, επιστημονική ερμηνεία των ιστορικών γεγονότων βασισμένη σε αυθεντικές, στοιχειοθετημένες και επιστημονικά στέρεες ιστορικές πηγές και αρχαιολογικά ευρήματα. Οι εργασίες της Επιτροπής θα τελούν υπό την επίβλεψη των Υπουργείων Εξωτερικών των Μερών σε συνεργασία με άλλες αρμόδιες εθνικές αρχές. Η Επιτροπή θα εξετάσει και, εφόσον θεωρήσει κατάλληλο, θα αναθεωρήσει οιαδήποτε σχολικά εγχειρίδια και βοηθητικό σχολικό υλικό όπως χάρτες, ιστορικούς άτλαντες, οδηγούς διδασκαλίας που χρησιμοποιούνται σε έκαστο από τα Μέρη, σύμφωνα με τις αρχές και τους σκοπούς της ΟΥΝΕΣΚΟ και του Συμβουλίου της Ευρώπης. Για τον σκοπό αυτό, η Επιτροπή θα θέσει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα ώστε να διασφαλισθεί ότι σε έκαστο από τα Μέρη κανένα σχολικό εγχειρίδιο ή βοηθητικό σχολικό υλικό σε χρήση τη χρονιά μετά την υπογραφή της παρούσης Συμφωνίας δεν περιέχει αλυτρωτικές / αναθεωρητικές αναφορές. Η Επιτροπή επίσης θα εξετάσει οιεσδήποτε νέες εκδόσεις σχολικών εγχειριδίων και βοηθητικού σχολικού υλικού όπως προβλέπεται σε αυτό το Αρθρο. Η Επιτροπή θα συνεδριάζει τακτικά, τουλάχιστον δύο φορές ετησίως, και θα υποβάλλει μια Ετήσια Εκθεση, για τις δραστηριότητες και τις συστάσεις της προκειμένου να εγκριθούν από το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας, όπως αυτό θα συσταθεί κατ' εφαρμογή του Αρθρου 12.