Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

Όνειδος η εξέλιξη του έργου του Μετρό

Σαφές μήνυμα προς τις νέες ηγεσίες των παραγωγικών υπουργείων, σε σχέση με τα έργα και τις παρεμβάσεις που πρέπει οπωσδήποτε να προωθηθούν στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία, έδωσε..
ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλλιας, με αφορμή την ομιλία του στην εκδήλωση κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Τμήματος, το Σάββατο 14 Φεβρουαρίου.
Παράλληλα επισήμανε εκ νέου την ανάγκη να αποκτήσει η πόλη μια νέα δραστηριότητα αναφοράς, ένα brand name, καθώς -όπως είπε- τα τελευταία 30 χρόνια η Θεσσαλονίκη όχι απλώς δεν εξελίσσεται -παρότι έχουν γίνει μελέτες επί μελετών και έχουν εξαγγελθεί στρατηγικοί στόχοι- αλλά περιθωριοποιείται.
Ο ίδιος απαρίθμησε τα προβλήματα που μαστίζουν τον κλάδο των μηχανικών εξαιτίας των κυβερνητικών επιλογών μετά την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης (όπως η αντιμετώπισή τους ώς εξιλαστήριων θυμάτων από τη φορολογία αλλά και η απόφαση επιβολής στον κλάδο -εν μία νυκτί και χωρίς να αναλογιστική μελέτη ή απαίτηση κάλυψης ταμειακής ανάγκης του ασφαλιστικού ταμείου των μηχανικών- της υποχρέωσης αλλαγής ασφαλιστικής κατηγορίας ανά τριετία, που είχε ως αποτέλεσμα τη σταδιακή εξωπραγματική αύξηση των εισφορών) .
Πρόσθεσε δε, ότι οι ιδιωτικοποιήσεις, το fast track αλλά και ο ίδιος ο τρόπος της ανάπτυξης της μεταποιητικής δραστηριότητας, δεν πρέπει ν' αντιμετωπίζονται πλέον με τη λογική του “άσπρο-μαύρο” ή τού “τα πουλάω όλα' ή 'δεν πουλάω τίποτα”.
Ειδικότερα, για τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, Δικτύων και Μεταφορών και πρόεδρο του κεντρικού ΤΕΕ, Χρήστο Σπίρτζη, ο κ. Μπίλλιας επισήμανε ότι επιβάλλεται να πει κάτι ουσιαστικό, τεκμηριωμένο και οριστικό για το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Όνειδος η εξέλιξη του έργου του Μετρό
“Για όνομα του Θεού, της κοινής λογικής ή ότι άλλου θέλει να επικαλεστεί κάποιος: 9,6 χιλιόμετρα δύο σηράγγων μονής τροχιάς με 13 σταθμούς είναι. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό, δεν καλούμαστε να λύσουμε πρωτοφανή προβλήματα [...] Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για αυτό το όνειδος για την Πολιτεία, την πόλη και τον τεχνικό κόσμο” είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι το ΤΕΕ/ΤΚΜ, σε συνεργασία με τους παραγωγικούς, επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς, έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για το θέμα.

Λιμάνι: το σημαντικότερο πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης αγνοείται
Σε σχέση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξέφρασε την πεποίθηση ότι το σημαντικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης αγνοείται. “Από το 1997, που ξεκίνησε η κατάθεση υπομνήματος στην πολιτική ηγεσία της χώρας, με αφορμή τα εγκαίνια της ΔΕΘ, το ΤΕΕ/ΤΚΜ διακηρύσσει ως πρωτεύουσα ανάγκη την ανάπτυξη του λιμανιού [...] Δεν μπορούν να μπαίνουν όλα στο ίδιο τσουβάλι. Ούτε “πωλείται” σε όλα, ούτε “δεν πωλείται τίποτα' [...] Το λιμάνι δεν είναι ΕΥΑΘ και το καλύτερο παράδειγμα για να αντιληφθούμε είναι το λιμάνι τού Πειραιά και η διαχείρισή του από την COSCO”, σημείωσε.

Αεροδρόμιο 'Μακεδονία”: το στρατηγικό σχέδιο ...ενηλικιώνεται αλλά νέος αεροσταθμός δεν υπάρχει
Για το αεροδρόμιο “Μακεδονία” σημείωσε ότι το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του κοντεύει να ...ενηλικιωθεί, αφού μετρά 16 χρόνια, και η δημοπράτηση του νέου αεροσταθμού ακόμη δεν είχε προχωρήσει. 'Είναι ανάγκη να αυξηθεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης, που δεν υπερβαίνει τα 3,5 εκατ. άτομα ενώ φέτος διακινήθηκαν πάνω από 5 εκατ. επιβάτες. Είναι ανάγκη να ενισχυθεί η δυνατότητα στάθμευσης αεροσκαφών. Να βελτιωθεί η ποιότητα των υπηρεσιών, να αυξηθούν τα κέρδη του αεροδρομίου” επισήμανε.

Πρόσθεσε ότι ο νέος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών πρέπει να δει τι γίνεται, συνολικά και στα επιμέρους έργα, με το Ενιαίο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών Μεταφορών 2010-2020.

Ο κ. Μπίλλιας κατέθεσε ακόμη τις προτάσεις του ΤΕΕ/ΤΚΜ προς τον νέο υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και προς τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης, που έχει παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες, στο Εθνικό Κτηματολόγιο, που ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί αλλά και σε θέματα οχλουσών υποδομών, για τις οποίες είπε ότι “το ζητούμενο δεν είναι να χαϊδεύει κάποιος τα αυτιά ομάδων πολιτών, που δικαίως ή αδίκως θεωρούνται ότι θίγονται, αλλά η Πολιτεία να εμπνεύσει εμπιστοσύνη στους πολίτες ότι θα εφαρμόσει τη βέλτιστη λύση, θα ασκήσει έλεγχο και θα περιφρουρήσει την εφαρμογή όλων των αναγκαίων μέτρων”.
Όσον αφορά τα αιτήματα προς τον υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας και τον αναπληρωτή υπουργό Έρευνας και Καινοτομίας, ο κ.Μπίλλιας επισήμανε ότι η κυβέρνηση πρέπει να στηρίξει την τεχνική παιδεία, δεδομένου ότι τα έργα που υλοποιούν οι μηχανικοί (πχ, υποδομές αντοχής σε υψηλή σεισμική δραστηριότητα) σχετίζονται με την ασφάλεια των πολιτών, οπότε η λογική της ήσσονος προσπάθειας για την ανάδειξη των μηχανικών δεν είναι επιτρεπτή. Επίσης, έκανε λόγο για την ανάγκη άρσης της απομόνωσης των πανεπιστημίων και των ερευνητικών ιδρυμάτων και τη σύνδεση εκπαίδευσης, έρευνας και παραγωγής.
Ο κ. Μπίλλιας κατέθεσε ακόμη προτάσεις σε σχέση με τον νέο αναπτυξιακό νόμο, ζητώντας, μεταξύ άλλων, τη θεσμοθέτηση ουσιαστικών χωρικών κινήτρων, τη συσχέτιση κινήτρων με νέες επενδύσεις και αύξηση της απασχόλησης, την υποστήριξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας νέων επιστημόνων σε καινοτόμα προϊόντα και τη δημιουργία θυλάκων επιχειρηματικότητας στην περιφέρεια.

Χαιρετισμοί και παρουσίες
Χαιρετίζοντας την εκδήλωση, ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, σημείωσε: “Είναι ώρα να κάνουμε μια καινούργια συμφωνία [...] Μας έχει ανατεθεί η υποχρέωση να αποδείξουμε ότι υπάρχει η δυνατότητα να δουλέψουμε όλοι μαζί με έναν στόχο: να κάνουμε την πατρίδα μας καλύτερη [...] Η κυβέρνηση και η Βουλή έχουν ταχθεί στο να επιστρέψει η Ελλάδα ισότιμα στο τραπέζι της Ευρώπης”.
Ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης υπογράμμισε: «είναι η ώρα της πράξης που θα κάνει τη ζωή και την πόλη άξια να τη ζούμε. Αγαπάς τη Θεσσαλονίκη; Απόδειξη στη πράξη», είπε χαρακτηριστικά.
Ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης τόνισε ότι αυτό που έχει ανάγκη περισσότερο αυτή τη στιγμή η πατρίδα είναι ανθρώπους που θα κάνουν τη δουλειά (doers) και όχι ανθρώπους που μένουν στα λόγια (speakers). «Το ΤΕΕ είναι μία πηγή έμπνευσης και γνώσης», υπογράμμισε.
Η βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του «Ποταμιού» Χριστίνα Ταχιάου αναφέρθηκε στην ανάγκη να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το Εθνικό Κτηματολόγιο, καθώς αποτελεί βασική προϋπόθεση για να επιταχυνθούν αναπτυξιακές διαδικασίες. «Η πόλη χρειάζεται άμεσα κουλτούρα συνεννόησης μεταξύ των φορέων και πρέπει να δουλέψουμε όλοι σ’ αυτήν την κατεύθυνση», είπε.
Ο βουλευτής Α΄Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, Σάκης Βαρδαλής, σημείωσε ότι η πορεία του κλάδου των κατασκευών στην Ελλάδα προσφέρεται για ουσιαστικά συμπεράσματα σε σχέση με την όλη κατάσταση στη χώρα, καθώς η κρίση εκεί ξεκίνησε πολύ πριν από το 2009. Πρόσθεσε ότι το ΚΚΕ, ώς κόμμα, θα προσπαθήσει να αναδείξει τα προβλήματα των Ελλήνων μηχανικών.
Εκπροσωπώντας τους Ανεξάρτητους Έλληνες, το στέλεχος του κόμματος Νικολέτα Στεργιοπούλου είπε ότι «τελείωσε ο καιρός της ‘κορδέλας’ ήρθε η ώρα να δουλέψουμε και να κάνουμε πράγματα».
Η Κορίνα Σοϊλεμετζίδου εκπροσώπησε τη ΝΔ και στον σύντομο χαιρετισμό της τόνισε ότι η κρίση σχεδόν μηδένισε το επάγγελμα του μηχανικού και οι προοπτικές είναι δυσοίωνες. «Η ΝΔ θα στηρίξει τη νέα κυβέρνηση σε ότι θετικό κάνει, πάντα βέβαια μη διακινδυνεύοντας την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας», κατέληξε.
Ο πρώην υπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Γεώργιος Ορφανός, επισήμανε ότι “το πρόβλημα της Ελλάδας επί δεκαετίες ήταν ότι η αντιπολίτευση υποσχόταν τα πάντα και όταν γινόταν κυβέρνηση ξεχνούσε τα πάντα”, ενώ κάλεσε τη νέα κυβέρνηση “να πει την αλήθεια τώρα, στο ξεκίνημα, αν θέλει να πετύχει κάτι”.
Εκπροσωπώντας την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Στάθης Αβραμίδης, σημείωσε την ανάγκη οι μηχανικοί να συσπειρωθούν γύρω από το ΤΕΕ, “γιατί μόνο έτσι η φωνή τους θα αποκτήσει δύναμη”.
Ο αναπληρωτής δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, εξέφρασε την ευχή η νέα κυβέρνηση να δώσει μια σειρά από λύσεις στα ζητήματα της πόλης, καθώς μέχρι σήμερα, “το σύνολο σχεδόν των στόχων που εξαγγέλθηκαν παρέμειναν απλοί στόχοι”. Πρόσθεσε ότι η έλλειψη μητροπολιτικής διοίκησης είναι εμφανής στη Θεσσαλονίκη, ενώ τα μικρά έργα που κατά καιρούς γίνονται προσομοιάζουν με ασπιρίνες σε βαριά ασθενή, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο ανάθεσης μελετών και έργων του δημοσίου.
Εκτός από τους προαναφερόμενους, παρόντες στην εκδήλωση –μεταξύ άλλων- ήταν οι βουλευτές Α’ Θεσσαλονίκης Δέσποινα Χαραλαμπίδου (ΣΥΡΙΖΑ) και Κώστας Γκιουλέκας (ΝΔ), ο δήμαρχος Βέροιας Κώστας Βοργιαζίδης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος Θεόφιλος Μυλωνάς, οι πρώην πρόεδροι του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Παναγιώτης Δέντσορας, Ανδρέας Κουράκης, Σάκης Τζακόπουλος και Τάσος Κονακλίδης, ο πρόεδρος του τμήματος Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ Νίκος Καλογήρου, ο δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης Δημήτρης Κούβελας, ο β’ αντιπρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Στέλιος Μαυρίδης, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων, Γιώργος Γάγαλης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης Δημήτρης Χατζόπουλος, ο πρόεδρος του Συλλόγου Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών Βορείου Ελλάδας Λευτέρης Καραγκιόζης, ο γραμματέας του Συλλόγου Χημικών Μηχανικών Δυτικής και Κεντρικής Μακεδονίας Γιάννης Καζάκος και ο πρόεδρος των Πολιτικών Μηχανικών Θεσσαλονίκης Κώστας Χατζής, ενώ και οι άλλοι κλαδικοί Σύλλογοι εκπροσωπήθηκαν από μέλη των ΔΣ τους.
Από την «οικογένεια» του ΤΕΕ παρόντες ήταν το μέλος της Διοικούσας του Κεντρικού ΤΕΕ Παναγιώτης Αντιβαλίδης, ο αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ Κώστας Λεονταρής, ο γενικός γραμματέας Άνθιμος Αμανατίδης και τα μέλη Δημήτρης Μήτρου, Γιάννης Δαρδαμανέλης, Νίκος Ζώκας, Γιώργος Τσακούμης, Βούλα Μασταγκά, Φιλιώ Γαλανάκη, Κώστας Σαμδάνης και Γιάννης Νάνος, ο αντιπρόεδρος της Αντιπροσωπείας του κεντρικού ΤΕΕ Χρήστος Βλαχοκώστας, ο πρόεδρος της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ/ΤΚΜ Βασίλης Γρηγοριάδης και ο αντιπρόεδρος Γκαμπριέλ Μανσούρ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου