Εν αναμονή της απάντησης από τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα στην επίκαιρη ερώτηση που έχει καταθέσει, ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων Γιάννης Σαρίδης ....
συναντήθηκε με τον πρόεδρο του ΟΛΘ Κωνσταντίνο Μέλλιο, ζητώντας κι άλλες διευκρινίσεις για την αξιοποίηση του λιμανιου της Θεσσαλονίκης. Στη συνάντηση συμμετείχε και ο ειδικός συνεργάτης του βουλευτή Θόδωρος Καλαμίδας.
"Περιμένουμε το υπουργείο και το ΤΑΥΠΕΔ για τα ημιτελικά κείμενα , για να παραχωρήσει το δημόσιο το δικαίωμα της ΟΛΘ ΑΕ. Θα αλλάξει ο βασικός μέτοχος του ΟΛΘ και οι όροι για να πάρει το λιμάνι είναι να υπάρξει ανάπτυξη και επενδύσεις. Να ξεκαθαρίσει αν θα είναι η πρώτη προβλήτα μέσα . Επίσης και το παλιό τελωνείο που ανήκει στην Εταιρεία Διαχείρισης Ακινήτων. Για την υποστύλωση απαιτούνται 9,5 εκατ. ευρώ, μόνο για να μείνει όρθιο, όχι για να ανακαινιστεί. Η μόνη προοπτική είναι να συμπεριληφθεί στην σύμβαση παραχώρησης " ανέφερε ο κ. Μέλλιος επισημαίνοντας τα παρακάτω:
"Το δημόσιο συμφέρον είναι να αναπτυχθεί το λιμάνι για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας. Σήμερα είναι ένα μικρό λιμάνι παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε προνομιακή θέση. Οι μεγάλες εταιρείες των Βαλκανίων εισάγουν πρώτη ύλη από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και απ' αυτό εξάγουν το τελικό προϊόν. Αν δεν αλλάξει κατηγορία δεν θα υπάρξει ανάπτυξη για τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία. Για να δοθεί ζωή στο λιμάνι χρειάζονται επενδύσεις.Το 2007 τα κοντέινερ έφθαναν τις 450.000 και το 2014 ήταν 350.000 . Μέσα σε 7 χρόνια , χάθηκαν φορτία που πήγαν στη Βάρνα και στο Δυρράχιο".
"Για να αναπτυχθεί το λιμάνι πρέπει να κατασκευαστεί η 6η προβλήτα. Από το 1996 έχει ξεκινήσει το έργο για την εκβάθυνση και την επέκταση.Είναι το μοναδικό λιμάνι της Ευρώπης με βαθύτερη διείσδυση. Το βύθισμα θα αυξηθεί από τα 14 στα 16 μέτρα και έτσι θα έρθουν μεγαλύτερα πλοία και γερανοί. Προσπάθειες επέκτασης της 6ης προβλήτας έγιναν, τη διετία 2001-2002 και ήδη ξοδεύτηκαν 12 εκατ. ευρώ. Το ΤΑΥΠΕΔ σταματήστε τις εργασίες όταν αποφασίστηκε η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού".
Κερδοφόρο το λιμάνι
Ακόμη, ο πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε επισήμανε ότι :"Το λιμάνι έχει κέρδη, είναι μια απ' τις πιο κερδοφόρες εταιρείες στην Ελλάδα. Έχει 66 εκατ. ευρώ αποθεματικά. Είναι όμως σαν μια αγελάδα που γερνάει και σιγά- σιγά δεν θα παράγει γάλα. Το επιχειρηματικό σχέδιο 2017-2021 εγκρίθηκε από το ΔΣ .Εγκρίναμε τη λήψη δανείου ύψους 309 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων . Ήδη 8 επενδυτικά σχήματα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον ( η τουρκική εταιρεία αποχώρησε). Όποιος δώσει τα περισσότερα χρήματα για να αγοράσει τις μετοχές για το λιμάνι θα γίνει ο κύριος μέτοχος. Μας ενδιαφέρει στα 35 χρόνια να γίνονται επενδύσεις.
Για τους εργαζόμενους του ΟΛΘ θα υπάρχει η ίδια μέριμνα που υπήρξε στο λιμάνι του Πειραιά . Να διασφαλιστεί ότι οι συμβάσεις και οι κανονισμοί θα παραμείνουν ενώ θα μπορούν να αλλάξουν μόνο από την ελληνική πολιτεία. Πρέπει να υπάρχουν ίσιοι όροι δεν μπορεί να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά".
Στο τέλος της συνάντησης ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης Γιάννης Σαρίδης δήλωσε τα εξής : "Ευθύνη μου ως βουλευτής Θεσσαλονίκης είναι να αναζητώ επίμονα δύο πράγματα : τα περίφημα "ισοδύναμα" -για να ΄μπορέσουν να αποκατασταθούν αδικίες- αλλά και το που ακριβώς βρίσκεται η κόκκινη γραμμή ανάμεσα στην αξιοποίηση και το ξεπούλημα. Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρίσκονται και τα δύο.
Από τον τρόπο που θα διαχειριστούμε αυτόν τον "πνεύμονα" της ελληνικής οικονομίας θα φανεί, από τη μια, εάν όσα υφίσταται ο λαός θα έχουν κάποτε κάποιο αντίκρυσμα αλλά και ,από την άλλη ,θα γίνει ξεκάθαρο το που ακριβώς βάζει η ελληνική κυβέρνηση την γραμμή ανάμεσα στο ξεπούλημα και την αξιοποίηση. Σε κάθε περίπτωση έχω εμπιστοσύνη στους εργαζομένους και στην διοίκηση του ΟΛΘ και μαζί τους θα διεκδικήσω και εγώ με όλες μου τις δυνάμεις, τη διασφάλιση του δημοσίου και κατά επέκταση εθνικού συμφέροντος".
συναντήθηκε με τον πρόεδρο του ΟΛΘ Κωνσταντίνο Μέλλιο, ζητώντας κι άλλες διευκρινίσεις για την αξιοποίηση του λιμανιου της Θεσσαλονίκης. Στη συνάντηση συμμετείχε και ο ειδικός συνεργάτης του βουλευτή Θόδωρος Καλαμίδας.
"Περιμένουμε το υπουργείο και το ΤΑΥΠΕΔ για τα ημιτελικά κείμενα , για να παραχωρήσει το δημόσιο το δικαίωμα της ΟΛΘ ΑΕ. Θα αλλάξει ο βασικός μέτοχος του ΟΛΘ και οι όροι για να πάρει το λιμάνι είναι να υπάρξει ανάπτυξη και επενδύσεις. Να ξεκαθαρίσει αν θα είναι η πρώτη προβλήτα μέσα . Επίσης και το παλιό τελωνείο που ανήκει στην Εταιρεία Διαχείρισης Ακινήτων. Για την υποστύλωση απαιτούνται 9,5 εκατ. ευρώ, μόνο για να μείνει όρθιο, όχι για να ανακαινιστεί. Η μόνη προοπτική είναι να συμπεριληφθεί στην σύμβαση παραχώρησης " ανέφερε ο κ. Μέλλιος επισημαίνοντας τα παρακάτω:
"Το δημόσιο συμφέρον είναι να αναπτυχθεί το λιμάνι για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας. Σήμερα είναι ένα μικρό λιμάνι παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε προνομιακή θέση. Οι μεγάλες εταιρείες των Βαλκανίων εισάγουν πρώτη ύλη από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και απ' αυτό εξάγουν το τελικό προϊόν. Αν δεν αλλάξει κατηγορία δεν θα υπάρξει ανάπτυξη για τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία. Για να δοθεί ζωή στο λιμάνι χρειάζονται επενδύσεις.Το 2007 τα κοντέινερ έφθαναν τις 450.000 και το 2014 ήταν 350.000 . Μέσα σε 7 χρόνια , χάθηκαν φορτία που πήγαν στη Βάρνα και στο Δυρράχιο".
"Για να αναπτυχθεί το λιμάνι πρέπει να κατασκευαστεί η 6η προβλήτα. Από το 1996 έχει ξεκινήσει το έργο για την εκβάθυνση και την επέκταση.Είναι το μοναδικό λιμάνι της Ευρώπης με βαθύτερη διείσδυση. Το βύθισμα θα αυξηθεί από τα 14 στα 16 μέτρα και έτσι θα έρθουν μεγαλύτερα πλοία και γερανοί. Προσπάθειες επέκτασης της 6ης προβλήτας έγιναν, τη διετία 2001-2002 και ήδη ξοδεύτηκαν 12 εκατ. ευρώ. Το ΤΑΥΠΕΔ σταματήστε τις εργασίες όταν αποφασίστηκε η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού".
Κερδοφόρο το λιμάνι
Ακόμη, ο πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε επισήμανε ότι :"Το λιμάνι έχει κέρδη, είναι μια απ' τις πιο κερδοφόρες εταιρείες στην Ελλάδα. Έχει 66 εκατ. ευρώ αποθεματικά. Είναι όμως σαν μια αγελάδα που γερνάει και σιγά- σιγά δεν θα παράγει γάλα. Το επιχειρηματικό σχέδιο 2017-2021 εγκρίθηκε από το ΔΣ .Εγκρίναμε τη λήψη δανείου ύψους 309 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων . Ήδη 8 επενδυτικά σχήματα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον ( η τουρκική εταιρεία αποχώρησε). Όποιος δώσει τα περισσότερα χρήματα για να αγοράσει τις μετοχές για το λιμάνι θα γίνει ο κύριος μέτοχος. Μας ενδιαφέρει στα 35 χρόνια να γίνονται επενδύσεις.
Για τους εργαζόμενους του ΟΛΘ θα υπάρχει η ίδια μέριμνα που υπήρξε στο λιμάνι του Πειραιά . Να διασφαλιστεί ότι οι συμβάσεις και οι κανονισμοί θα παραμείνουν ενώ θα μπορούν να αλλάξουν μόνο από την ελληνική πολιτεία. Πρέπει να υπάρχουν ίσιοι όροι δεν μπορεί να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά".
Στο τέλος της συνάντησης ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης Γιάννης Σαρίδης δήλωσε τα εξής : "Ευθύνη μου ως βουλευτής Θεσσαλονίκης είναι να αναζητώ επίμονα δύο πράγματα : τα περίφημα "ισοδύναμα" -για να ΄μπορέσουν να αποκατασταθούν αδικίες- αλλά και το που ακριβώς βρίσκεται η κόκκινη γραμμή ανάμεσα στην αξιοποίηση και το ξεπούλημα. Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρίσκονται και τα δύο.
Από τον τρόπο που θα διαχειριστούμε αυτόν τον "πνεύμονα" της ελληνικής οικονομίας θα φανεί, από τη μια, εάν όσα υφίσταται ο λαός θα έχουν κάποτε κάποιο αντίκρυσμα αλλά και ,από την άλλη ,θα γίνει ξεκάθαρο το που ακριβώς βάζει η ελληνική κυβέρνηση την γραμμή ανάμεσα στο ξεπούλημα και την αξιοποίηση. Σε κάθε περίπτωση έχω εμπιστοσύνη στους εργαζομένους και στην διοίκηση του ΟΛΘ και μαζί τους θα διεκδικήσω και εγώ με όλες μου τις δυνάμεις, τη διασφάλιση του δημοσίου και κατά επέκταση εθνικού συμφέροντος".