Ερώτηση σχετικά με την προμήθεια αμπούλας αυτόματης κατάσβεσης από τον ΟΑΣΘ για τοποθέτηση στα....
λεωφορεία του που φέρεται, σύμφωνα με καταγγελίες, να μην διαθέτει τις απαιτούμενες από το νόμο προδιαγραφές και πιστοποιήσεις κατέθεσε η βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας Κατερίνα Μάρκου προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
(δείτε την καταγγελία εδώ: http://makpress.blogspot.com/2018/11/blog-post_876.html )
Συγκεκριμένα, σύμφωνα πάντα με τις καταγγελίες και με αφορμή σχετικό άρθρο που δημοσιεύθηκε στον Ελεύθερο Τύπο, το κατασβεστικό υλικό της αμπούλας φέρεται να μη διαθέτει έγκριση (αξιολόγηση) από την Πυροσβεστική, να μην φέρει σειριακό αριθμό (μητρώο) με τα στοιχεία που ορίζει η νομοθεσία, να μην διαθέτει πιστοποιητικό ISO 9001 κατασκευής εν ισχύ και να μη συνοδεύεται από το σχετικό πιστοποιητικό συμμόρφωσης του κατασβεστικού υλικού σύμφωνα με τα σχετικά πρότυπα ΕΝ.
Η βουλευτής επισημαίνει ότι έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά πυρκαγιάς σε λεωφορεία του ΟΑΣΘ (ενδεικτικά και πιο πρόσφατα το Φεβρουάριο στη γραμμή 15, το Μάρτιο στη γραμμή 31 και τον Ιούλιο στη γραμμή 11Β). Επομένως, είναι εύλογη η ανησυχία που προκαλούν οι ως άνω καταγγελίες στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης και οφείλει η Διοίκηση του ΟΑΣΘ να δώσει διευκρινίσεις εάν αληθεύουν.
Ζητά, λοιπόν, από τον αρμόδιο Υπουργό να ενημερώσει τη Βουλή αν έχει προχωρήσει η διοίκηση του ΟΑΣΘ στην προμήθεια αμπουλών αυτόματης κατάσβεσης το τελευταίο διάστημα και με ποια διαδικασία (διαγωνισμός ή απευθείας ανάθεση) και, εάν ναι, ποιες προδιαγραφές τέθηκαν από τον Οργανισμό για την εν λόγω προμήθεια, καθώς και αν διαθέτουν οι νέες αμπούλες όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά και προδιαγραφές που ορίζει η σχετική νομοθεσία για την καταλληλότητά τους για πυρόσβεση σε μηχανές λεωφορείων.
λεωφορεία του που φέρεται, σύμφωνα με καταγγελίες, να μην διαθέτει τις απαιτούμενες από το νόμο προδιαγραφές και πιστοποιήσεις κατέθεσε η βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας Κατερίνα Μάρκου προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
(δείτε την καταγγελία εδώ: http://makpress.blogspot.com/2018/11/blog-post_876.html )
Συγκεκριμένα, σύμφωνα πάντα με τις καταγγελίες και με αφορμή σχετικό άρθρο που δημοσιεύθηκε στον Ελεύθερο Τύπο, το κατασβεστικό υλικό της αμπούλας φέρεται να μη διαθέτει έγκριση (αξιολόγηση) από την Πυροσβεστική, να μην φέρει σειριακό αριθμό (μητρώο) με τα στοιχεία που ορίζει η νομοθεσία, να μην διαθέτει πιστοποιητικό ISO 9001 κατασκευής εν ισχύ και να μη συνοδεύεται από το σχετικό πιστοποιητικό συμμόρφωσης του κατασβεστικού υλικού σύμφωνα με τα σχετικά πρότυπα ΕΝ.
Η βουλευτής επισημαίνει ότι έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά πυρκαγιάς σε λεωφορεία του ΟΑΣΘ (ενδεικτικά και πιο πρόσφατα το Φεβρουάριο στη γραμμή 15, το Μάρτιο στη γραμμή 31 και τον Ιούλιο στη γραμμή 11Β). Επομένως, είναι εύλογη η ανησυχία που προκαλούν οι ως άνω καταγγελίες στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης και οφείλει η Διοίκηση του ΟΑΣΘ να δώσει διευκρινίσεις εάν αληθεύουν.
Ζητά, λοιπόν, από τον αρμόδιο Υπουργό να ενημερώσει τη Βουλή αν έχει προχωρήσει η διοίκηση του ΟΑΣΘ στην προμήθεια αμπουλών αυτόματης κατάσβεσης το τελευταίο διάστημα και με ποια διαδικασία (διαγωνισμός ή απευθείας ανάθεση) και, εάν ναι, ποιες προδιαγραφές τέθηκαν από τον Οργανισμό για την εν λόγω προμήθεια, καθώς και αν διαθέτουν οι νέες αμπούλες όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά και προδιαγραφές που ορίζει η σχετική νομοθεσία για την καταλληλότητά τους για πυρόσβεση σε μηχανές λεωφορείων.