Και σωστά θέλει. Μακάρι να επεκταθεί δυτικά (και με Σπίρτζη Υπουργό, γιατί αλλιώς δεν θα τελειώσει εξαιτίας των ...
αρχαιολόγων, που μόνο ο Σπίρτζης "έσφιξε τα λουριά" κι αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη προσφορά του στην πολιτική).
Βέβαια ο Δανιηλίδης ζητά να πάει το μετρό και στο ..Πανόραμα. Ε, μην το παρακάνουμε, στο Πανόραμα δεν μπορεί να ανέβει μετρό, λόγω ανηφόρας.
«Να επεκταθεί ο σχεδιασμός για το μετρό…»
• Προτάσεις του δημάρχου Νεάπολης-Συκεών Σίμου Δανιηλίδη για «ένα μεγάλο έργο που δεν πρέπει να μείνει ημιτελές» • «Επιβεβλημένη η επέκταση προς τη Σίνδο και νέα γραμμή για τους βορειοδυτικούς συνοικισμούς μέχρι το Πανόραμα»
Την πρότασή του για έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό των γραμμών του μετρό επαναφέρει ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, με αφορμή τη δημόσια συζήτηση που εξελίσσεται τελευταία για το μεγάλο έργο του μέσου σταθερής τροχιάς.
Σύμφωνα με τον Σίμο Δανιηλίδη, το έργο του μετρό για να έχει ολοκληρωμένη μορφή και να μπορεί σε βάθος χρόνου να καλύπτει τις ανάγκες περισσότερων περιοχών του νομού Θεσσαλονίκης. Κι αυτό για να εξυπηρετούνται χωρίς αποκλεισμούς επιπλέον εκατοντάδες χιλιάδες πολιτών από τους οικισμούς της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να έχει τουλάχιστον νέες προεκτάσεις έως τη Σίνδο και τη διασταύρωση Πανοράματος, ενώ θα πρέπει το δυτικό τμήμα της Γραμμής 2 να επεκταθεί και πέραν της προγραμματισμένης τελικής στάσης του νοσοκομείου «Γ.Παπαγεωργίου».
«Βρισκόμαστε σε συνθήκες που οι προτάσεις είναι εφικτές και υλοποιήσιμες, και ως εκ τούτου θα πρέπει να προωθηθεί άμεσα η ωρίμανσή τους με τελικό σκοπό τον σχεδιασμό και την υλοποίησή τους. Σε διαφορετική περίπτωση ένα μεγάλο, φιλόδοξο και οραματικό έργο κινδυνεύει να μείνει ημιτελές στη γέννησή του», αναφέρει μεταξύ άλλων.
Η δήλωση
Αναλυτικά η δήλωση του δημάρχου Νεάπολης-Συκεών, και αντιπροέδρου της ΠΕΔ-ΚΜ, Σίμου Δανιηλίδη έχει ως εξής:
«Το μεγάλο έργο του μετρό, το οποίο αποτελούσε επί πολλά χρόνια γενικό αίτημα της πόλης της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, το τελευταίο διάστημα δείχνει να επιταχύνει τους ρυθμούς ολοκλήρωσής του, τουλάχιστον στο πρώτο και βασικό σκέλος του σχεδιασμού του. Ταυτόχρονα, ωριμάζουν οι συνθήκες για την επέκτασή του και προς άλλες κατευθύνσεις με επιπλέον γραμμές, εντάσσοντας στον σχεδιασμό περισσότερες περιοχές κάλυψης και εξυπηρέτησης (ανατολικά προς Καλαμαριά και δυτικά προς το δήμο Παύλου Μελά).
»Είναι περιττό να αναφερθεί η αξία ενός τέτοιου συγκοινωνιακού έργου και τα οφέλη που θα προκύψουν από αυτό. Δεν είναι μόνο το οικονομικό σκέλος αυτό καθ’ εαυτό ως προς το κόστος και τον χρόνο μετακίνησης των πολιτών, αλλά και η συμβολή του στην ανάπτυξη περιοχών, και δη υποβαθμισμένων, όπως και η συμβολή του στην προστασία του περιβάλλοντος με ταυτόχρονη μείωση των ρύπων και εξοικονόμηση ενεργειακών πόρων.
»Υπάρχει ο κεφαλαιώδης κοινωνικός χαρακτήρας του καθώς ως δυναμικό μέσο μαζικής μεταφοράς θα κληθεί να εξυπηρετεί ημερησίως συμπολίτες μας με ελάχιστο κόστος μετακίνησής τους, με ταχύτερη εξυπηρέτησή τους κατά την προσέλευση στους χώρους εργασίας τους (και αντιστρόφως), αλλά κυρίως με συνθήκες που θα σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια του μετακινούμενου συμπολίτη μας, κρίσιμο στοιχείο για τους ηλικιωμένους.
»Για να μπορέσει αυτό το μεγάλο και οραματικό έργο που όλη η Θεσσαλονίκη διεκδίκησε και περίμενε επιτέλους να αποκτήσει σάρκα και οστά, θα πρέπει να αναπτύσσεται σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό, τόσο ως προς τις γραμμές-περιοχές κάλυψης όσο και από τις συνοδευτικές υποδομές (πάρκινγκ, κ.λπ.). Αυτό ακριβώς διεκδικούμε από την αρχή ως Τοπική Αυτοδιοίκηση γιατί κρίνουμε άκρως αναγκαίο και επιβεβλημένο ο χάρτης κάλυψης του μετρό να είναι όσο μεγαλύτερος μπορεί έτσι ώστε να ανταποκρίνεται με πλήρη επιτυχία στην αποστολή της ικανοποίησης των κοινωνικών αναγκών.
»Έτσι, με την ευκαιρία της συζήτησης για το μετρό, επαναφέρω σκέψεις, απόψεις και προτάσεις για τις γραμμές μετρό που κατέθεσα κατά το παρελθόν για όλο το νομό Θεσσαλονίκης, και συγκεκριμένα:
1. Να επεκταθεί η γραμμή προς δυτικά ώστε να φθάνει μέχρι τα ΤΕΙ και τη βιομηχανική ζώνη της Σίνδου, για να καλυφθούν οι ανάγκες δεκάδων χιλιάδων φοιτητών και εργαζομένων, που σήμερα ταλαιπωρούνται αφάνταστα, παρέχοντας ταυτόχρονα στήριξη και ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη των δυτικών περιοχών του νομού Θεσσαλονίκης,
2. Να υπάρξει γραμμή που από την οδό Λαγκαδά, στο ύψος των εργατικών πολυκατοικιών, θα εισέρχεται στην περιοχή της Νεάπολης και ακολουθώντας τον άξονα Ελ.Βενιζέλου-Ανδρ.Παπανδρέου-Γ.Παπανικολάου-Πεύκα-Εξοχή-Ασβεστοχώρι θα καταλήγει στη διασταύρωση Πανοράματος. Αυτό είναι αναγκαίο και επιβεβλημένο καθώς θα καλύψει τις ανάγκες μιας μεγάλης περιοχής και θα εξυπηρετήσει 200.000 και πλέον πολίτες μεταξύ των πολυπληθών οικισμών της Νεάπολης, των Συκεών, των Μετεώρων, της Πολίχνης, των Πεύκων, του Φιλύρου, της Εξοχής, του Ασβεστοχωρίου, του Πανοράματος και του Χορτιάτη, αλλά και τους επισκέπτες και χρήστες του νοσοκομείου «Γ.Παπανικολάου»,
3. Η γραμμή της οδού Λαγκαδά, δηλαδή το δυτικό τμήμα της γραμμής 2, με προγραμματισμένη τελική στάση το νοσοκομείο «Γ.Παπαγεωργίου», να επεκταθεί μέχρι και τη συνάντησή της με τη γραμμή Λαγκαδά-Διασταύρωση Πανοράματος, κάτι που είναι σχετικά εύκολο και χωρίς μεγάλο κόστος κατασκευής. Αυτό, πέρα από χρήσιμο, είναι και επιβεβλημένο καθώς ο εργατόκοσμος, οι φοιτητές, οι συνταξιούχοι, οι επαγγελματίες των περιοχών αλλά και όλοι οι κάτοικοι της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης δεν θα καλύπτονται από τη γραμμή Λαγκαδά. Όλοι μα όλοι πρέπει να έχουμε πρόσβαση ώστε να μην αποκλεισθεί ένα πολύ σημαντικό τμήμα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών, ένα πολύ σημαντικό τμήμα της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης και να μην μείνει έξω από την εξυπηρέτησή του από το μέσο σταθερής τροχιάς το μετρό.
»Σε κάθε διαφορετική περίπτωση ένα μεγάλο, φιλόδοξο και οραματικό έργο κινδυνεύει να μείνει ημιτελές στη γέννησή του. Βρισκόμαστε σε συνθήκες που οι παραπάνω προτάσεις είναι εφικτές και υλοποιήσιμες, και ως εκ τούτου θα πρέπει να προωθηθεί άμεσα η ωρίμανσή τους με τελικό σκοπό τον σχεδιασμό και την υλοποίησή τους.
»Στο σημείο αυτό θα μπορούσε να τεθεί και ο στόχος της προέκτασης της δυτικής γραμμής της οδού Λαγκαδά έως και το Δερβένι, έτσι ώστε -σε συνδυασμό και με άλλες υποδομές- να αποτραπεί η είσοδος χιλιάδων αυτοκινήτων στην πόλη προς όφελος του αστικού περιβάλλοντος αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς».
αρχαιολόγων, που μόνο ο Σπίρτζης "έσφιξε τα λουριά" κι αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη προσφορά του στην πολιτική).
Βέβαια ο Δανιηλίδης ζητά να πάει το μετρό και στο ..Πανόραμα. Ε, μην το παρακάνουμε, στο Πανόραμα δεν μπορεί να ανέβει μετρό, λόγω ανηφόρας.
«Να επεκταθεί ο σχεδιασμός για το μετρό…»
• Προτάσεις του δημάρχου Νεάπολης-Συκεών Σίμου Δανιηλίδη για «ένα μεγάλο έργο που δεν πρέπει να μείνει ημιτελές» • «Επιβεβλημένη η επέκταση προς τη Σίνδο και νέα γραμμή για τους βορειοδυτικούς συνοικισμούς μέχρι το Πανόραμα»
Την πρότασή του για έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό των γραμμών του μετρό επαναφέρει ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, με αφορμή τη δημόσια συζήτηση που εξελίσσεται τελευταία για το μεγάλο έργο του μέσου σταθερής τροχιάς.
Σύμφωνα με τον Σίμο Δανιηλίδη, το έργο του μετρό για να έχει ολοκληρωμένη μορφή και να μπορεί σε βάθος χρόνου να καλύπτει τις ανάγκες περισσότερων περιοχών του νομού Θεσσαλονίκης. Κι αυτό για να εξυπηρετούνται χωρίς αποκλεισμούς επιπλέον εκατοντάδες χιλιάδες πολιτών από τους οικισμούς της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να έχει τουλάχιστον νέες προεκτάσεις έως τη Σίνδο και τη διασταύρωση Πανοράματος, ενώ θα πρέπει το δυτικό τμήμα της Γραμμής 2 να επεκταθεί και πέραν της προγραμματισμένης τελικής στάσης του νοσοκομείου «Γ.Παπαγεωργίου».
«Βρισκόμαστε σε συνθήκες που οι προτάσεις είναι εφικτές και υλοποιήσιμες, και ως εκ τούτου θα πρέπει να προωθηθεί άμεσα η ωρίμανσή τους με τελικό σκοπό τον σχεδιασμό και την υλοποίησή τους. Σε διαφορετική περίπτωση ένα μεγάλο, φιλόδοξο και οραματικό έργο κινδυνεύει να μείνει ημιτελές στη γέννησή του», αναφέρει μεταξύ άλλων.
Η δήλωση
Αναλυτικά η δήλωση του δημάρχου Νεάπολης-Συκεών, και αντιπροέδρου της ΠΕΔ-ΚΜ, Σίμου Δανιηλίδη έχει ως εξής:
«Το μεγάλο έργο του μετρό, το οποίο αποτελούσε επί πολλά χρόνια γενικό αίτημα της πόλης της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, το τελευταίο διάστημα δείχνει να επιταχύνει τους ρυθμούς ολοκλήρωσής του, τουλάχιστον στο πρώτο και βασικό σκέλος του σχεδιασμού του. Ταυτόχρονα, ωριμάζουν οι συνθήκες για την επέκτασή του και προς άλλες κατευθύνσεις με επιπλέον γραμμές, εντάσσοντας στον σχεδιασμό περισσότερες περιοχές κάλυψης και εξυπηρέτησης (ανατολικά προς Καλαμαριά και δυτικά προς το δήμο Παύλου Μελά).
»Είναι περιττό να αναφερθεί η αξία ενός τέτοιου συγκοινωνιακού έργου και τα οφέλη που θα προκύψουν από αυτό. Δεν είναι μόνο το οικονομικό σκέλος αυτό καθ’ εαυτό ως προς το κόστος και τον χρόνο μετακίνησης των πολιτών, αλλά και η συμβολή του στην ανάπτυξη περιοχών, και δη υποβαθμισμένων, όπως και η συμβολή του στην προστασία του περιβάλλοντος με ταυτόχρονη μείωση των ρύπων και εξοικονόμηση ενεργειακών πόρων.
»Υπάρχει ο κεφαλαιώδης κοινωνικός χαρακτήρας του καθώς ως δυναμικό μέσο μαζικής μεταφοράς θα κληθεί να εξυπηρετεί ημερησίως συμπολίτες μας με ελάχιστο κόστος μετακίνησής τους, με ταχύτερη εξυπηρέτησή τους κατά την προσέλευση στους χώρους εργασίας τους (και αντιστρόφως), αλλά κυρίως με συνθήκες που θα σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια του μετακινούμενου συμπολίτη μας, κρίσιμο στοιχείο για τους ηλικιωμένους.
»Για να μπορέσει αυτό το μεγάλο και οραματικό έργο που όλη η Θεσσαλονίκη διεκδίκησε και περίμενε επιτέλους να αποκτήσει σάρκα και οστά, θα πρέπει να αναπτύσσεται σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό, τόσο ως προς τις γραμμές-περιοχές κάλυψης όσο και από τις συνοδευτικές υποδομές (πάρκινγκ, κ.λπ.). Αυτό ακριβώς διεκδικούμε από την αρχή ως Τοπική Αυτοδιοίκηση γιατί κρίνουμε άκρως αναγκαίο και επιβεβλημένο ο χάρτης κάλυψης του μετρό να είναι όσο μεγαλύτερος μπορεί έτσι ώστε να ανταποκρίνεται με πλήρη επιτυχία στην αποστολή της ικανοποίησης των κοινωνικών αναγκών.
»Έτσι, με την ευκαιρία της συζήτησης για το μετρό, επαναφέρω σκέψεις, απόψεις και προτάσεις για τις γραμμές μετρό που κατέθεσα κατά το παρελθόν για όλο το νομό Θεσσαλονίκης, και συγκεκριμένα:
1. Να επεκταθεί η γραμμή προς δυτικά ώστε να φθάνει μέχρι τα ΤΕΙ και τη βιομηχανική ζώνη της Σίνδου, για να καλυφθούν οι ανάγκες δεκάδων χιλιάδων φοιτητών και εργαζομένων, που σήμερα ταλαιπωρούνται αφάνταστα, παρέχοντας ταυτόχρονα στήριξη και ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη των δυτικών περιοχών του νομού Θεσσαλονίκης,
2. Να υπάρξει γραμμή που από την οδό Λαγκαδά, στο ύψος των εργατικών πολυκατοικιών, θα εισέρχεται στην περιοχή της Νεάπολης και ακολουθώντας τον άξονα Ελ.Βενιζέλου-Ανδρ.Παπανδρέου-Γ.Παπανικολάου-Πεύκα-Εξοχή-Ασβεστοχώρι θα καταλήγει στη διασταύρωση Πανοράματος. Αυτό είναι αναγκαίο και επιβεβλημένο καθώς θα καλύψει τις ανάγκες μιας μεγάλης περιοχής και θα εξυπηρετήσει 200.000 και πλέον πολίτες μεταξύ των πολυπληθών οικισμών της Νεάπολης, των Συκεών, των Μετεώρων, της Πολίχνης, των Πεύκων, του Φιλύρου, της Εξοχής, του Ασβεστοχωρίου, του Πανοράματος και του Χορτιάτη, αλλά και τους επισκέπτες και χρήστες του νοσοκομείου «Γ.Παπανικολάου»,
3. Η γραμμή της οδού Λαγκαδά, δηλαδή το δυτικό τμήμα της γραμμής 2, με προγραμματισμένη τελική στάση το νοσοκομείο «Γ.Παπαγεωργίου», να επεκταθεί μέχρι και τη συνάντησή της με τη γραμμή Λαγκαδά-Διασταύρωση Πανοράματος, κάτι που είναι σχετικά εύκολο και χωρίς μεγάλο κόστος κατασκευής. Αυτό, πέρα από χρήσιμο, είναι και επιβεβλημένο καθώς ο εργατόκοσμος, οι φοιτητές, οι συνταξιούχοι, οι επαγγελματίες των περιοχών αλλά και όλοι οι κάτοικοι της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης δεν θα καλύπτονται από τη γραμμή Λαγκαδά. Όλοι μα όλοι πρέπει να έχουμε πρόσβαση ώστε να μην αποκλεισθεί ένα πολύ σημαντικό τμήμα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών, ένα πολύ σημαντικό τμήμα της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης και να μην μείνει έξω από την εξυπηρέτησή του από το μέσο σταθερής τροχιάς το μετρό.
»Σε κάθε διαφορετική περίπτωση ένα μεγάλο, φιλόδοξο και οραματικό έργο κινδυνεύει να μείνει ημιτελές στη γέννησή του. Βρισκόμαστε σε συνθήκες που οι παραπάνω προτάσεις είναι εφικτές και υλοποιήσιμες, και ως εκ τούτου θα πρέπει να προωθηθεί άμεσα η ωρίμανσή τους με τελικό σκοπό τον σχεδιασμό και την υλοποίησή τους.
»Στο σημείο αυτό θα μπορούσε να τεθεί και ο στόχος της προέκτασης της δυτικής γραμμής της οδού Λαγκαδά έως και το Δερβένι, έτσι ώστε -σε συνδυασμό και με άλλες υποδομές- να αποτραπεί η είσοδος χιλιάδων αυτοκινήτων στην πόλη προς όφελος του αστικού περιβάλλοντος αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου