Μέρες τώρα μετά την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών ο άεργος εθνικός εισαγγελέας, γραμματέας του ΚΚΕ Δ. Κουτσούμπας βρήκε.... τον ένοχο του δυστυχήματος. Είναι ο καπιταλισμός και η κερδοφορία των ιδιωτικοποιήσεων, λέει. Κάτι ως δόγμα. Ότι συμβεί στον κόσμο φταίει το σύστημα.
Μια ιστορία και μια ερώτηση.
Το 1989 , πριν ακόμα καταρρεύσει το κομμουνιστικό καθεστώς και διαλυθεί η ΕΣΣΔ , δυο επερχόμενα τρένα το Νο 211 Novorodisk-Adler και το Νο 212 Adler- Novorodisk με 1284 επιβάτες στην υπερσιβηρική γραμμή κοντά στην περιοχή Ούφα στην αυτόνομη περιοχή του Μπασκίρ, την ώρα που συναντιόντουσαν, μια διαρροή υγροποιημένου φυσικού αερίου από τον κεντρικό αγωγό της περιοχής ανατίναξε τα δύο τρένα.( https://hiddenshell.ru/el/krupneishaya-zheleznodorozhnaya-katastrofa-v-istorii-sssr-samaya/)
Η σοβιετική πετροχημική βιομηχανία είχε επιλέξει το τοίχωμα του αγωγού να είχε λεπτότερο τοίχωμα από το απαιτούμενο και το 1984 το Σοβιετικό Υπουργείο Πετρελαίου είχε ακυρώσει την εγκατάσταση ενός αυτόματου συστήματος ανίχνευσης διαρροών. (Κάτι σαν τηλεματική θα λέγαμε). Το ανθρώπινο λάθος όμως παραμόνευε στη γωνία. Ένας εκσκαφέας το 1985 προκάλεσε ρήγμα στον αγωγό χωρίς να το αντιληφτεί κανείς . 4 χρόνια μετά έγινε διάβρωση του αγωγού και η περιοχή μούσκεψε από υγροποιημένο προπάνιο και βουτάνιο. Τα τρένα συναντήθηκαν στο συγκεκριμένο σημείο και μια σπίθα που δημιούργησαν οι τροχοί ήταν ικανή να τα ανατινάξει.
Νεκροί; 575 μεταξύ των οποίων 181 ήταν παιδιά και 623 τραυματίες με πολλαπλά εγκαύματα. (Σιδηροδρομική καταστροφή στην Ουφά. https://en.wikipedia.org/wiki/Ufa_train_disaster)
Κανείς υπουργός δεν παραιτήθηκε, καμία διαμαρτυρία δεν έγινε και η μετά 6 χρόνια απόφαση του δικαστηρίου έριξε τις ευθύνες στους επικεφαλείς της κρατικής εταιρείας Nefteprovodmontazh και στους εργοδηγούς με μεγίστη ποινή 5 χρόνια. Για πολιτική ευθύνη ή καταδίκη πολιτικών αξιωματούχων δεν συζητάμε.
Οι πιθανές αιτίες σύμφωνα με τα πορίσματα των ειδικών Dmitry Chernov και Didier Sornette:
-Εργασιακή κουλτούρα
-Έλλειψη μέτρων ασφαλείας των εργαζομένων
-Ακύρωση της προσθήκης τηλεμετρίας
-Κατασκευαστικά λάθη του αγωγού
-Αλλαγή χρήσης του αγωγού και
-Ελλιπής επιθεώρηση για τις αυξομειώσεις της πίεσης των αερίων εντός του αγωγού.
Είμαι πολύ περίεργος κ. Κουτσούμπα πως θα δικαιολογούσατε ένα τέτοιο δυστύχημα στον πρώην υπαρκτό σοσιαλισμό που δεν υπήρχαν ιδιωτικές εταιρείες και συμφέροντα;
Αντώνης Κρούστης
συγγραφέας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου