Κάτι ανάλογο έκανε και η Hellenic Train με το πόρισμα αυτού του Βέλγου που προσέλαβε.
Του ζήτησαν να αναφέρει έναν τρόπο που τα έλαια σιλικόνης στις μηχανές θα μπορούσαν να προκαλέσουν όλον αυτόν τον χαμό και εκείνος κινούμενος σε εντελώς θεωρητικό επίπεδο έκανε αυτό ακριβώς.
Και είναι και καλυμμένος καθώς κανένας δεν μπορεί να τον κατηγορήσει για κάτι.
Και έρχεται σήμερα το πόρισμα μιας Ανεξάρτητης Αρχής που θα έπρεπε να υπάρχει εδώ και δεκαετίες και την οποία το κράτος, υπό την τεράστια πίεση της κοινωνίας, υποχρεώθηκε -με βαριά καρδιά- να συστήσει, βασισμένο όχι σε θεωρίες αλλά σε όσα στοιχεία μπόρεσαν να έχουν οι επιστήμονες που την αποτελούν να ακυρώσει αυτή την πιθανότητα.
Γιατί ναι μεν δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα, μόνο να πιθανολογήσει, ποια χημική ουσία ευθύνεται για την πυρόσφαιρα και την φωτιά (και λογικό με τις τόσες παραλήψεις, εσκεμμένες ή μη, των αρμοδίων και τα αμέτρητα χαμένα στοιχεία) όμως τεκμηριωμένα αποκλείει κατηγορηματικά τα έλαια σιλικόνης.
Οι "άντε να τελειώνουμε, έχουμε και άλλες δουλειές" (δεν αναφέρομαι στα δίποδα κομματόσκυλα) έσπευσαν να υιοθετήσουν το βολικό, επιστημονικής φαντασίας, αφήγημα της Hellenic Train.
Κάποιοι άλλοι προτιμούμε το συμπέρασμα μιας ομάδας ανθρώπων την οποία το κράτος με βαριά καρδιά είδε να δημιουργείται και της οποίας οι ξένοι ειδικοί δεν είναι ιδιώτες (σαν τον επιστήμονα που προσέλαβε η Hellenic Train) αλλά είναι μέλη Ανεξάρτητης Αρχής της EE, της ERA (European Union Agency for Railways).
Υ.Γ.
Θέλει μέρες για να πάμε στην ουσία της δικής τους έρευνας που είναι η μελέτη δυστυχημάτων και οι οδηγίες για την αποφυγή νέων όμως και μόνο ο αριθμός (17) των συστάσεων προς τους εμπλεκομένους όπως και η ειλικρινής τοποθέτηση (όσες φορές κι αν τον ρώτησαν) του ξένου ειδικού πως σήμερα που μιλάμε δεν μπορεί να πει πως ο σιδηρόδρομος είναι ασφαλής, δείχνει πολιτικές ευθύνες (εννοείται διαχρονικές) και ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα.
Γιατί, στο καλύτερο των σεναρίων, της ανικανότητας ενός πολιτικού προσώπου ή του πολιτικού συνόλου, αυτή δεν λειτουργεί ως κριτήριο αθωότητας.
Αν είσαι ανίκανος να έχεις τον σιδηρόδρομο με ολοκληρωμένες συμβάσεις, με εγκατεστημένο σύστημα που να διασφαλίζει την αποφυγή συγκρούσεων, με το κατάλληλο τροχαίο υλικό, με ικανό σε αριθμό και ποιότητα προσωπικό κλπ και καταλήγουμε σε 57 θανάτους οι ευθύνες δεν νοείται να μην γίνονται και ποινικές.
Γιατί, συνεχίζοντας στο καλύτερο των σεναρίων, αν είσαι ανίκανος σαν πολιτικός προϊστάμενος να έχεις φροντίσει να υπάρχουν πρωτόκολλα που θα διασφαλίζουν για παράδειγμα πως δεν θα αλοιωθεί ο χώρος ενός δυστυχήματος και δεν θα είναι μπάτε σκύλοι αλέστε (που μετά προσπαθείς να καλύψεις τη δική σου ανεπάρκεια καλύπτοντας με τη στάση σου και ενόχους) οι ευθύνες ξεφεύγουν και πάλι από τα στενά πολιτικά όρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου