Πέμπτη 28 Απριλίου 2016

Πάρε ανάσα !

Γράφει ο Σωτήριος Καλαμίτσης

ΙΚΑ ΤΑΠΟΤΕ ΤΑΠΕΤ ΤΑΠΙΤ ΕΤΕΑ ΤΑΔΚΥ ΤΠΔΥ Τ.Σ.Α. ΤΣΠ-Η.Σ.Α.Π. ΤΠΕΑΠΙΕ Τ.Σ.Α.Υ. ΤΣΜΕΔΕ ΤΣΕΑΠΓ.Σ.Ο. ΤΑΕΥΕΕΟ ΤΕΑΠΕΤ ΤΕΑΠΕ.Υ.Δ.Α.Π. ΤΕΑΧ ΤΕΑΥΦΕ ΤΑΔΚΥ ΤΠΥΟ.Λ.Π. Τ ΠΠΟ.Σ.Ε. Τ Ε Α Π ΡΤ ΤΥΔΕ ΤΠΠ ΟΛΘ ΤΑΥΥΥΕ ΤΕΑΠΠΕΡΤ2 ΤΠΔΑ ΤΠΔΠ ΤΠΔΘ ΜΤΠΥ Τ.Ε.Β.Ε. Τ ΑΕ ΕΒΕΒΕΚ ΕΤΕΑΜ- ΤΕΑΕΥΕΕΟ ΟΑΕΕ ΕΤΕΑΜ-ΤΑΠΕΑΠΙ ΕΤΕΑΜ - ΤΕΑΠΕΥΔΑΠ ΤΕΑΧ ΤΕΑΔΥ ΤΕΑΠΟΚΑ ΤΕΑΠΕΡΤΤ ΕΤΑΑ –ΤΣΜΕΔΕ

Το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης της χώρας ....
είναι δαιδαλώδες, κατ’ επιεική χαρακτηρισμό. Κυριολεκτικά λαβύρινθος. Αρκεί μια ματιά στα καταστατικά μερικών μόνον Ταμείων, για να αντιληφθεί κανείς πώς λειτουργούσαν και εξακολουθούν να λειτουργούν με κοπτορραπτική αναλόγως των κελευσμάτων του γνωστού πελατειακού κράτους. Προ ημερών διάβασα ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο που φωτίζει από άλλη οπτική γωνία το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας και καταρρίπτει αρκετούς μύθους με στοιχεία και αριθμούς που δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει. Διαβάστε το. Αξίζει.

http://www.protagon.gr/epikairotita/asfalistiko-systima_test-44341084670

Εγώ προσπάθησα τις ημέρες αυτές να διαβάσω το νομοσχέδιο Καρούμπαλου και ομολογώ ότι δεν κατάλαβα και πολλά πράγματα. Άκουσα πως μερικοί το αποκαλούν και πράγματι «μεταρρυθμιστικό». Το βέβαιον είναι ότι με το νομοσχέδιο αυτό μειώνονται αισθητά οι κοινωνικοασφαλιστικές παροχές, πράγμα ουχί ευχερώς αποδεκτό. Και μόνον ότι οι τηλεπαραθυρόβιοι βουλευτές ή στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ πανηγυρίζουν για εθνική σύναξη € 384 είναι αρκετό για να αναρωτιέσαι «τί πίνουν;». Πώς να δεχθεί κανείς ότι θα παίρνει λιγότερη σύνταξη, επειδή το κράτος έφτασε στα όριά του και δεν μπορεί πια να δανείζεται για να επιχορηγεί τη σύνταξή του, επειδή τα λεφτά τρωγόντουσαν από τα λαμόγια ατιμωρητί; Επειδή του λέει η κ. Αυλωνίτου ότι έτσι σώζει το ΔΝΤ; [ Τι άλλο θ’ ακούσω Θεέ μου].

Μετά άκουσα λίγα λόγια που είπε στη Βουλή, ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής, ο εκπρόσωπος εκάστου φορέως ασφαλιστικού ή επαγγελματικού. Όλοι συμφωνούσαν ότι το νομοσχέδιο Καρούμπαλου είναι λαιμητόμος. «Μακελάρη του ασφαλιστικού» απεκάλεσε τον Καρούμπαλο η άμωμος κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου του αναμάρτητου ΠΑΣΟΚ που δίδαξε την επιστημονική λαμογιά και την ανταλλαγή ψήφων με διορισμούς σε επίπεδο ανώτερο και διδακτορικού. Μετά άκουσα τον εκπρόσωπο των δημοσιογράφων να μιλάει για το αγγελιόσημο και να ζητεί να παραμείνει αυτόνομο το Ταμείο τους, το οποίο δεν βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά ……. να επεκταθεί και στο διαδίκτυο το αγγελιόσημο, ώστε …… να μπορεί το Ταμείο να είναι ………βιώσιμο. Μού θύμισε, έτσι, ότι πολλά ΜΜΕ οφείλουν τεράστια ποσά από αγγελιόσημο. Άρχισα, λοιπόν, να ψάχνω μηχανικά για το αγγελιόσημο, οπότε έπεσα πάνω σε όμορφες διατάξεις, με τις οποίες υποτίθεται πως έγιναν τομές στο ασφαλιστικό σύστημα. Δείτε και μόνοι σας:

«Άρθρο 59 ν. 2084/1992 - Κοινωνικοί πόροι
..
2. Από 1.1.2001 οι θεσπισμένοι υπέρ φορέων η κλάδων ή λογαριασμών ασφάλισης Πρόνοιας, κοινωνικοί πόροι αποτελούν έσοδα του κατά το άρθρο 67 του παρόντος νόμου Λογαριασμού Αλληλεγγύης Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Για κάθε έτος, αρχής γενομένης από το έτος 1993 το 1/8 των κοινωνικών πόρων, οι οποίοι εισπράττονται απο φορείς πρόνοιας αποτελεί έσοδο του Λογαριασμού Αλληλεγγύης Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης και αποδίδεται σ`αυτόν από τους οικείους φορείς, κλάδους η λογαριασμούς. Σε περίπτωση που υπάρχει ενιαίος κοινωνικός πρός περισσότερων κλάδων του αυτού φορέα ασφάλισης, καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων το ποσοστόν του πόρου που αναλογεί σε κάθε κλάδο.

4. Κοινωνικοί όροι υπαγόμενοι στη ρύθμιση των προηγούμενων παραγράφων είναι οι εξής προβλεπόμενοι από τις ισχύουσες διατάξεις:
1) Ι.Κ.Α.
α. 0,27 δρχ. ανά χιλιόγραμμο καταναλισκόμενου άλατος
β. εισφορά στα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης
γ. εισφορά στα εισιτήρια ΗΕΜ-ΚΤΕΛ
δ. εισφορά στα εξαγόμενα καπνά
ε. εισφορά στα καταναλισκόμενα καπνικά προϊόντα
στ. εισφορά επί εγγείου φόρου καπνού
ζ. 1% στα έσοδα εξ εισφορών του Ταμείου Ασφαλίσεως Ασθενείας των Τραπεζών Πίστεως, Γενικής, και Αμέρικαν Εξπρές,
η. εισφορά 2% επί της αξίας του χάρτου, χαρτονίων, καθώς και των
τεχνουργημάτων από κυτταρίνη, χαρτί και χαρτόνι των κεφαλαίων 48 της συνδυασμένης ονοματολογίας.
θ. 0,25% στα πωλούμενα περιοδικά και εβδομαδιαίες εφημερίδες, 2% στα πωλούμενα υλικά από στοιχειοχητήρια.
2) Ταμείο Συντάξεως Αυτοκινητιστών (Τ.Σ.Α.)
α. εισφορά για κάθε εκμεταλλευτή επαγγελματικού αυτοκινήτου Ι.Χ.
β. δρχ. 20.000 για έκδοση άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτου Ι.Χ.
γ. δρχ. 3.000 για κάθε επέκταση ή έκδοση αντιγράφου άδειας ικανότητας οδηγού
δ. δρχ. 30.000 για την έκδοση επαγγελματικής άδειας ικανότητας οδηγού
ε. το 50% της εισφοράς παντός ιδιοκτήτου επαγγελματικού αυτοκινήτου.
3) Ταμείο Συντάξεως Προσωπικού Η.Σ.Α.Π.:
2 λεπτά για κάθε εισιτήριο απλής διαδρομής και 4 λεπτά για κάθε
εισιτήριο με επιστροφή της γραμμής Ομόνοιας-Κηφισιάς.
4) Ταμείο Προνοίας και Επικουρικής Ασφ.Προσωπικού Ιπποδρομιών Ελλάδος (Κλάδος Σύνταξης και Πρόνοιας)
α. 0,5% επί αμοιβαίου στοιχήματος,
β. 10% επί ανεξαργυρώτων δελτίων
………
6) Τ.Σ.Α.Υ. (Κλάδος Σύνταξης)
α. 6,5% ιατρόσημο στα εισαγόμενα ιδιοσκευάσματα από το εξωτερικό,
β. 6,5% ιατρόσημο στα ιδιοσκευάσματα που παρασκευάζονται ή
συσκευάζονται στην Ελλάδα
γ. Εισφορά κλινικών,

7) Ταμείο Συντάξεων Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Εργων (Κλάδος Σύνταξης)
α. 0,1% στο προϋπολογισμό πάσης φύσεως τεχνικών έργων και οικοδομών που εκτελούνται από το Δημόσιο και τους Δήμους και Κοινότητες,
β. από κινητό ένσημο,
γ. 0,1% στην αξία των εισαγομένων μηχανημάτων από την αλλοδαπή για εκτέλεση έργων οδοποιίας οικοδ. και υδρ. λιμεν.
8) Ταμείο Συντάξεως Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Γ.Σ.Ο. 0,10 δρχ. ανά χιλιόγρ. επί των γεωργικών προϊόντων και 0,20 ανά χιλιόγρ. κάθε είδους γεωργικών εφοδίων
9) Ταμείο Επικουρικής Ασφαλίσεως Εκπροσώπων και Υπαλλήλων Εργατικών και Επαγγελματικών Οργανώσεων (Κλάδος Σύνταξης) (Κλάδος Πρόνοιας)
α. 22/23 του 0,5 στα έσοδα των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης
β. 22/23 του 10% των εσόδων της Εργατικής Εστίας
α. 1/23 του 0,5% των εσόδων των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης
β. 1/23 του 10% των εσόδων της Εργατικής Εστίας
10) Ταμ.Επικ.Ασφαλίσεως Προσωπικού Εταιρειών Τσιμέντων (Κλάδος Σύνταξης)
2% στην τιμή των πωλ.τσιμέντων
11) Ταμείο Επικουρικής Ασφαλίσεως Προσωπικού Ε.Υ.Δ.Α.Π.
α. 1% για κάθε είδους προμήθειες της Εταιρίας Υδάτων, εξαιρουμένων των βασικών έργων υδρεύσεως
β. 1% για κάθε λογαριασμό υδροληψίας
12) Ταμείο Επικουρικής Ασφαλίσεως Χημικών
α. Δρχ. 0,30 για κάθε παραγ.τον.τσιμ.
β. Δρχ. 0,02 για κάθε χ/μο διατ. οι/τος
γ. Δρχ. 0,02 για κάθε χ/μο παρ. ζύμης
δ. Δρχ. 0,40 για κάθε τόν.παρ.οξέων
13) Ταμείο Επικουρικής Ασφαλίσεως Υπαλλήλων Φαρμακευτικών Εργασιών (Κλάδος Σύνταξης) 2% στην τιμή χονδρ.πωλ. φαρμ. από τις βιομηχανίες και αντιπροσώπους φαρμακευτικών ειδών
14) Ταμείο Ασφαλίσεως Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων
Κράτηση 2% στην αξία των με εργολαβία εκτελ.έργων και των για δημοπρ. προμηθ/νων υλικών από τους Οργ.Τοπ.Αυτοδιοίκησης και κράτηση 2% στα καταβαλ. από τους Οργαν.Τοπ.Αυτοδ.ενοίκια
15) Ταμείο Πρόνοιας Υπαλλήλων Ο.Λ.Π. (Κλάδος Πρόνοιας) Εισφορά Ο.Λ.Π. 2% για κάθε δαπάνη του Ο.Λ.Π. εξαιρέσει των μισθών του προσωπικού,
(Κλάδος Αρωγής)
ποσοστό 25% για το εισπραττόμενο ειδικό έσοδο, για υπερωρίες υπαλλήλων Ο.Λ.Π. και το τυχόν υπόλοιπο μετά την πληρωμή των υπερωριών
16) Ταμείο Προνοίας Προσωπικού Ο.Σ.Ε.
2% στα τιμολόγια των εισιτηρίων των δικτύων
17) Ταμείο Επικουρικής Ασφαλίσεως Προσωπικού Ραδιοφωνίας και
Τουρισμού (Κλάδος Πρόνοιας) 1,6% του εξ 20% αγγελιόσημου της τηλεόρασης (κρατικής και ιδιωτικής) και 3,8% του εξ 20% αγγελιόσημου του ραδιοφώνου (κρατικού και ιδιωτικού).
18) Ταμείο Υγείας Δικηγόρων Επαρχιών Δικαίωμα 1,25% για χρηματικές ποινές
19) Ταμείο Προνοίας Προσωπικού Οργανισμού Λιμένος Θεσ/κης
α. 2% στην αξία εκτελουμένων έργων μέσα στον Ο.Λ.Θ. και του κάθε
είδους προμηθειών υλικών, καθώς και σε κάθε πληρωμή.
(Κλάδος Πρόνοιας)
β. Από εκποίηση αζήτητων εμπορευμάτων
γ. Από πώληση άχρηστου υλικού
(Κλάδος Αρωγής)
δ. Από κρατήσεις σε δαπάνες ή έσοδα του Δημοσίου ή άλλων ν.π.δ.δ.
20) Ταμείο Αρωγής και Υγείας Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορίου Κράτηση 0,30% υπέρ του Ταμείου από πρόγραμμα κρατικών προμηθειών του Υπουργείου Εμπορίου
21) Ταμείο Επικουρικής Ασφαλίσεως και Προνοίας Προσωπικού ΕΡΤ2
(Κλάδος Πρόνοιας) 1,2% του εξ 20% αγγελιόσημου του ραδιοφώνου "κρατικού και ιδιωτικού", 0,9% του εξ 20% αγγελιόσημου της τηλεόρασης "κρατικής και ιδιωτικής".
22) Ταμείο Προνοίας Δικηγόρων Αθηνών
α. 1% στο κεφάλαιο που αναγράφεται στα καταστατικά των Εταιρειών
β. 20% στο δικαστικό ένσημο
γ. 1,75% στις χρηματικές ποινές
23) Ταμείο Προνοίας Δικηγόρων Πειραιώς
α. 0,25% για χρηματικές ποινές
β. 20% για δικαστικό ένσημο
24) Ταμείο Προνοίας Δικηγόρων Θεσ/νίκης
0,25% στις χρηματικές ποινές.
25) Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών υπαλλήλων
α. Κράτηση 3% σε δαπάνες για έργα, προμήθειες και προσφερόμενες
υπηρεσίες Δημοσίου από τρίτους.
β. Κράτηση 3% σε δαπάνες για έργα, προμήθειες νομικών προσώπων, ειδικών Ταμείων, αυτόνομων οργανισμών κ.λπ.
γ. Κράτηση 3% στα ενοίκια των δημοσίων καταστημάτων που καταβάλλουνοι πολιτικές υπηρεσίες στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό.
δ. Εσοδα από πώληση αχρήστου υλικού του Δημοσίου.
26) Τ.Ε.Β.Ε. (Κλάδος Σύνταξης)
Απόδοση πρόσθετου ποσοστού που αναλογεί στα κάθε είδους αναλογικά πάγια τέλη χαρτοσήμου.
27) Ταμείο Ασφαλίσεως Εμπόρων
Απόδοση πρόσθετου ποσοστού που αναλογεί στα κάθε είδους αναλογικά πάγια τέλη χαρτοσήμου.
5. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, επέρχεται κάθε τυχόν επιβαλλόμενη συμπλήρωση η διόρθωση του κατά την προηγούμενη παράγραφο πίνακα κοινωνικών πόρων.»

Είμαι βέβαιος πως δεν αντέξατε να διαβάσετε όλο το άρθρο 59 μέχρι τέλους. Πήρατε, όμως, μια ιδέα του πώς χρηματοδοτούνταν τα διάφορα Ταμεία από τρίτους άσχετους με τους ασφαλισμένους των Ταμείων. Όλοι αυτοί οι πόροι αποκαλούνται «εισφορές υπέρ τρίτων». Και όλα αυτά τα νομοθετούσαν οι αδιάφθοροι πολιτικοί μας που ουρλιάζουν ότι « δεν είναι όλοι ίδιοι» .
Μετά ήλθε ο νόμος 4254/2014, με τον οποίο καταργήθηκαν αρκετές από αυτές τις εισφορές υπέρ τρίτων, αλλά όχι όλες. Ιδού οι σχετικές διατάξεις:
«Άρθρο πρώτο –παράγραφος ΙΑ - ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΙΑ.3: ΜΕΙΩΣΗ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
1. Α. Από 1.7.2014 καταργούνται:
α. Η προβλεπόμενη από τη διάταξη της περίπτωσης α` της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν.δ. 3868/1958 (Α`178) εργοδοτική εισφορά 1%.
β. Η προβλεπόμενη από τη διάταξη της περίπτωσης β` της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν.δ. 3868/1958 (Α`178) εργατική εισφορά 1%.
γ. Η προβλεπόμενη από τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν. 2054/1952 (Α` 96) ειδική εισφορά 1% για την επιδότηση των στρατευμένων μισθωτών, όπως αντικαταστάθηκε με τη διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του ν. 2336/1995 (Α`189).
δ. Τα άρθρα 1, 2, 3 παράγραφος 1 περίπτωση γ` και παράγραφοι 2 και 3, τα άρθρα 4 έως και 11 και το άρθρο 13 του ν.δ. 3868/1958 (Α` 178), καθώς και οι κανονιστικές πράξεις που εκδόθηκαν δυνάμει των ως άνω άρθρων.
ε. Με την κατάργηση των ανωτέρω εισφορών καταργούνται οι αντίστοιχες παροχές που καλύπτονταν από τους σχετικούς πόρους. Για το έτος 2014 θα καταβληθεί το ήμισυ του προβλεπόμενου, με τις διατάξεις του ν.δ. 3868/ 1958 (Α` 178), ποσού οικογενειακών επιδομάτων.
Β. Από 1.7.2014 οι προβλεπόμενοι στο άρθρο 1 παράγραφος 2 του ν. 2434/1996 (Α` 188) πόροι του ΛΑΕΚ, σύμφωνα και με τις διατάξεις των άρθρων 14 και 15 του ν. 2224/1994 (Α`112), οι οποίοι αποτελούν πόρους του Ενιαίου Λογαριασμού για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών (ΕΛΕΚΠ) σύμφωνα με την περίπτωση α` της παραγράφου 4 του άρθρου 34 του ν. 4144/2013 (Α` 88) διαμορφώνονται από ποσοστό 0,81 %, σε ποσοστό 0,46% ως εξής:
α. Εργοδοτική εισφορά 0,24% υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Π.Ε.Κ.Ε.), σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν.υ 2224/1994 (Α` 122).
β. Εργοδοτική εισφορά 0,12% υπέρ του Ειδικού Κοινού Λογαριασμού Ανεργίας (Ε.Κ.Λ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 2224/1994 (Α` 122).
γ. Εισφορά εργαζομένου 0,10% υπέρ του Ειδικού Κοινού Λογαριασμού Ανεργίας (Ε.Κ.Λ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 2224/1994 (Α` 122).
Γ. Από 1.7.2014 η εισφορά εργοδότη του άρθρου 25 παρ. 1 του α.ν. 1846/1951 (Α΄ 179), όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει με το άρθρο 2 παρ. 1 του ν.δ. 465/1970 (Α΄ 57), υπέρ του κλάδου παροχών ασθένειας και μητρότητας σε χρήμα σε βάρος του εργοδότη καθορίζεται σε ποσοστό 0,25%.
2. Α. Από 1.1.2015 καταργούνται οι διατάξεις:
α. του πρώτου εδαφίου του άρθρου 5 του ν. 1878/1944 (Α΄ 217) υπέρ του Ταμείου Αλληλοβοηθείας Υπαλλήλων Εθνικού Τυπογραφείου (ΤΑΠΕΤ),
β. των περιπτώσεων 6, 7, 8 και 9 του άρθρου 10 της υπουργικής απόφασης 4888.6598/8.2.1928 (παράρτημα 26) που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 5 του ν. 2868/1922 (Α`119) και των περιπτώσεων δ`, ε` και στ` της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 142/1996 (Α`109) υπέρ του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού ΟΛΘ του Ταμείου Προνοίας Ιδιωτικού Τομέα (ΤΑΠΙΤ),
γ. του ν.δ. 1924/1942 (Α΄274), που κυρώθηκε με την 324/30.5.1946 (Α`183) Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου και της υπουργικής απόφασης Φ80000/ 19898/875/29.9.2008 (Β΄2132), υπέρ του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ-τ.ΕΤΕΑΜ) και του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού Εταιρειών Τσιμέντων του ΤΑΠΙΤ,
δ. των περιπτώσεων β΄ και γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 1726/1944 (Α`190), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 30 παρ. 1 του ν. 2262/1952 (Α`286) και της υπουργικής απόφασης Β/20102/17823/71/1.8.2008 (Β`1621) κατά το μέρος που αφορά τους ανωτέρω πόρους υπέρ του ΕΤΕΑ (τ. ΤΑΔΚΥ) και του Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ),
ε. των περιπτώσεων β΄ και γ΄ της παρ. 4 του άρθρου δέκατου έβδομου του ν. 3607/2007 (Α`245) και της υπουργικής απόφασης Φ30215/81/3/16.2.2010 (Β`160) υπέρ του Τομέα Πρόνοιας Ορθόδοξου Εφημεριακού Κλήρου Ελλάδος (ΤΠΟΕΚΕ) του ΤΠΔΥ,
στ. της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 3557/2007 (Α΄ 100) και της υπουργικής απόφασης Κ1-141/3.2.2009 (Β`198) υπέρ του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού Εμπορικών, Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών Επιμελητηρίων του Κράτους (ΕΒΕΒΕΚ) του ΤΠΔΥ,
ζ. του άρθρου μόνου του ν. 1114/1944 (Α΄ 12) που κυρώθηκε με την 324/30.5.1946 (Α΄ 183) Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου υπέρ του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (τ. ΕΤΕΑΜ- ΤΕΑΕΥΕΕΟ),
η. της παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 678/1977 (Α`246) υπέρ του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (τ. ΕΤΕΑΜ - ΤΕΑΕΥΕΕΟ),
θ. των παραγράφων 5β και 7 του άρθρου 3 του α.ν. 2276/1940 (Α΄ 117) και της παρ. 2 της υπουργικής απόφασης Φ80000/18926/832/1.9.2008 (Β΄ 1621) υπέρ του Κλάδου Κύριας Σύνταξης του ΟΑΕΕ, του ΕΤΕΑ (τ. ΕΤΕΑΜ-ΤΑΠΕΑΠΙ) και του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού Ιπποδρομιών του ΤΑΠΙΤ,
ι. της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του α.ν. 1740/1939 (Α΄ 197) και του άρθρου 1 του ν.δ. 1068/1942 (Α`42) υπέρ του ΕΤΕΑ (τ. ΕΤΕΑΜ - ΤΕΑΠΕΥΔΑΠ),
ια. των περιπτώσεων ζ΄, η΄, θ΄ και ι΄ του άρθρου 3 του ν.δ. 906/1941 (Α`459), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 9 του Καταστατικού του τ. ΤΕΑΧ (Β`42/1943) και την υ.α. Φ114/1134/12.11.2001 (Β`1449) υπέρ του ΕΤΕΑ (τ. ΤΕΑΙΤ-ΤΕΑΧ),
ιβ. του άρθρου 43 του ν. 1959/1991 (Α΄ 123) υπέρ του ΕΤΕΑ (τ. ΤΕΑΔΥ),
ιγ. της παρ. 3 του άρθρου 7 του ν. 2286/1995 (Α` 19) κράτησης υπέρ του Δημοσίου και του ΕΤΕΑ (τ. Ταμείου Αρωγής Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορίου -ΤΕΑΔΥ),
ιδ. της περίπτωσης ε΄ του άρθρου 5 του ν. 980/1942 (Α΄ 24), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 55 του ν. 3518/2006 (Α΄ 272) και του πρώτου εδαφίου της παρ. 19 του άρθρου 13 του ν. 3050/2002 (Α΄ 214), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 55 του ν. 3518/2006 υπέρ του ΕΤΕΑ (τ. ΤΕΑΠΟΚΑ),
ιε. της περίπτωσης α΄ της παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 2160/1993 (Α΄ 118) υπέρ του ΕΤΕΑ (τ. ΤΕΑΠΕΡΤΤ),
ιστ. της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 1 και της προβλεπόμενης για τους μη μετόχους κράτησης 1% της παρ.2 του άρθρου 3 του ν.δ.1050/1942 (Α΄36) σε συνδυασμό με τις διατάξεις της περίπτωσης γ΄ της παρ.1 του άρθρου 26 και του άρθρου 27 του π.δ.422/1981 (Α`114), καθώς και του άρθρου 5 του ν.δ.1050/1942 και της παρ.Α΄ του άρθρου 22 του π.δ. 422/1981 (Α`114) υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ),
ιζ. των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 6 του ν. 2452/ 1996 (Α` 283) υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ),
ιη. των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 4 του ν. 663/1977 (Α` 215), όπως τροποποιήθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 2145/1993 (Α` 88), καθώς και του έκτου εδαφίου του άρθρου 14 του π.δ. 258/2005, όπως ισχύει, υπέρ του ΟΑΕΕ σχετικά με έσοδα εκ ποσοστού επί των προστίμων, χρηματικών ποινών, δικαστικών εξόδων και των μετατροπών σε χρήμα,
ιθ. των περιπτώσεων β΄, γ΄, δ΄ και ιστ΄ της παρ. 1 του άρθρου 7 του α.ν. 2326/1940 (Α`145) υπέρ του ΕΤΑΑ -ΤΣΜΕΔΕ,
κ. της περίπτωσης ε` του άρθρου 8 του α.ν. 1563/1650 (Α`254), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του ν.δ. 2906/1954 (Α`155) υπέρ του Αυτόνομου Οικοδομικού Οργανισμού Αξιωματικών του Στρατού Ξηράς, Θαλάσσης και Αέρος (ΑΟΟΑ),
κα. της παρ. 3 του άρθρου 6 του ν.δ. 3348/1955 (Α` 242) υπέρ του ΕΤΑΑ -ΤΣΑΥ,
κβ. του άρθρου 13 παρ. 5 του ν. 2042/1992 (Α` 75 ) και των κατ` εξουσιοδότηση της διάταξης αυτής υπουργικών αποφάσεων 3422/1-3-1993 (Β` 690) και 2313.5/35/1993 (Β`846), του άρθρου 39 παρ. 2 περίπτωση ζ` του ν. 2008/1992 (Α` 16), όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 13 του ν. 2042/1992 και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 13 του ν. 3569/2007 (Α` 122), του ν.δ. 718/1970 (Α` 241) σε συνδυασμό με το άρθρο 16 παρ. 14 του ν. 3170/1955 (Α` 76), του άρθρου 176 του ν.δ. 187/1973 (Α` 261), της παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 2399/1996 (Α` 90), όπως ισχύει μετά την αντικατάσταση της με το άρθρο 2 παρ. 5 του ν. 2575/1998 (Α`23 ) και του άρθρου 2 παρ. 2 του π.δ. 242/2003 (Α` 219) υπέρ του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (NAT),
κγ. των περιπτώσεων α` και β` της παρ.1 του άρθρου 15 του ν.δ.135/1946 (Α`299) και του άρθρου 2 της υπουργικής απόφασης 131/3/1780 (Β`1088/1974), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, υπέρ του Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Αρτοποιών του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του ΟΑΕΕ,
κδ. της παρ.15 του άρθρου 17 του ν. 3144/2003 (Α` 111) υπέρ του τέως Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Εταιρειών Πετρελαιοειδών (ΤΕΑΠΕΠ) και της παρ.3 του άρθρου 19 της υπουργικής απόφασης Φ51020/5358/123/21.2.2013 (Β`409),
κε. της παραγράφου α` του άρθρου 4 του ν.δ. 1070/ 1942 (Α`43) και της παραγράφου 3 της υπουργικής απόφασης 37068/Σ.1202/3.11.1943 (Β`198) υπέρ του τέως Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Ασφαλιστών και Προσωπικού Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων (ΤΕΑΑΠΑΕ) και της υποπαραγράφου 1.1. της παρ.1 του άρθρου 8 της υπουργικής απόφασης Φ.51020/4883/105/21.2.2013 (Β`411).
Β. Από 1.1.2015, ο προβλεπόμενος πόρος της περίπτωσης β` της παρ.3 του άρθρου 149 του ν. 3655/2008 (Α`58) υπέρ ΑΚΑΓΕ, αντικαθίσταται με ετήσια επιχορήγηση μέσω πιστώσεων του Κρατικού Προϋπολογισμού ισόποση του εισπραττομένου πόρου.
Από 1.1.2015 οι προβλεπόμενες μη ανταποδοτικές χρεώσεις ή αποδόσεις του άρθρου 11 του ν. 4169/1961 (Α`81), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και του έβδομου εδαφίου του άρθρου 14 του π.δ. 258/2005, όπως ισχύει, σχετικά με έσοδα από πάγια τέλη χαρτοσήμου (ν.δ. 4435/1964, Α`217), όπως καθορίζονται με το άρθρο 59 του ν. 2084/1992 (Α`165) υπέρ του ΟΑΕΕ, αντικαθίστανται με ετήσια επιχορήγηση μέσω πιστώσεων του Κρατικού Προϋπολογισμού ισόποση των εισπραττομένων πόρων.»

Ελπίζω να υπήρξα αρκούντως διαφωτιστικός. Μην ψάξετε για μίτο της Αριάδνης. Δεν υπάρχει!
Καθώς τελείωνα το αρθρίδιο τούτο άρχισα να βομβαρδίζομαι από την είδηση ότι οι δανειστές απαιτούν εφεδρικά ή προληπτικά μέτρα, τα οποία θα ενεργοποιηθούν, ευθύς ως διαπιστωθεί ότι τα νέα μέτρα απέτυχαν. Τόλμησα να αναρωτηθώ: «Άδικο θα έχουν; Ποιος τους διαβεβαιώνει ότι με διάφορα τερτίπια, άλλως πουστιές, ερμηνείες και γνωμοδοτήσεις δεν θα αποφύγουμε την πιστή εφαρμογή των μέτρων;» Μας πήραν χαμπάρι!
Σώτος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου