Σημεία από την κεντρική προεκλογική εκδήλωση του υποψήφιου βουλευτή στην Α΄ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης με το Κίνημα Αλλαγής Γιάννη Μαγκριώτη, με θέμα....
«Βιώσιμη και εξωστρεφής ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και η κοινωνική συνοχή της» στη ΔΕΘ (Αίθουσα εκδηλώσεων Αιμίλιος Ριάδης).
Ο Γιάννης Μαγκριώτης, μιλώντας σε μια μεγάλη συγκέντρωση, τόνισε:
1) Για το διακύβευμα των εθνικών εκλογών
Στις εκλογές προχωράμε με διάλογο θέσεων και προτάσεων, χωρίς λασπομαχίες, για: α) Τη βιώσιμη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, β) την υποστήριξη της αναβάθμισης της εκπαίδευσης, γ) την προτεραιότητα στην κοινωνική συνοχή και απασχόληση και δ) την υπεράσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, των δικαιωμάτων της Κύπρου και του Ελληνισμού.
Το ΚΙΝΑΛ διεκδικεί τον ρόλο του καταλύτη ως κόμμα της λογικής και της μετριοπάθειας. Το πραγματικό δίλημμα για τη χώρα δεν είναι Τσίπρας ή Μητσοτάκης, το μεγάλο ζητούμενο είναι η πολιτική που θα πάει μπροστά τη χώρα μετά τις εκλογές. Ένα πυκνό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων στο κράτος, στην οικονομία και στο πολιτικό σύστημα για να μπούμε στον κύκλο της βιώσιμης εξωστρεφούς ανάπτυξης. Γι’ αυτό ήρθε η στιγμή να διατυπώσουμε δημόσια τα βασικά πεδία των μεταρρυθμίσεων, πάνω στα οποία πρέπει να τοποθετηθούν τα κόμματα. Τα κόμματα που θα συμφωνήσουν, θα υπογράψουν το κυβερνητικό πρόγραμμα της επόμενης τετραετίας. Το πρόγραμμα θα είναι γνωστό στους πολίτες και αυτοί θα ελέγχουν την υλοποίησή του. Κυβέρνηση με αγκαλιές στην πλατεία του Ζαππείου δεν γίνεται.
Η επόμενη μέρα θα είναι δύσκολη γιατί η απερχόμενη κυβέρνηση αφήνει τρύπες στην οικονομία και ένα κράτος βαρύ και αναποτελεσματικό. Η επερχόμενη κυβέρνηση της ΝΔ και η απερχόμενη του ΣΥΡΙΖΑ κρύβουν δυο αλήθειες:
α) Τα σχέδιά τους δεν πατούν στην πραγματικότητα και την επομένη των εκλογών θα αλληλοκαταγγέλλονται για το ποιος φταίει.
β) Ότι το βασικό δημοσιονομικό πλαίσιο είναι συμφωνημένο με τους Ευρωπαίους εταίρους μας.
Η Σύγχρονη Σοσιαλδημοκρατία στην Ελλάδα εκπροσωπεί τον πολιτικό χώρο στην ΕΕ που θέλει να επενδύσει στην ανάπτυξη και στον περιορισμό της λιτότητας.
Προτείνει τις μεταρρυθμίσεις στην ΕΕ για να γίνει πιο αποτελεσματική και ταυτόχρονα τις μεταρρυθμίσεις στις οικονομίες των χωρών της ΕΕ και των κρατών για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές στο παγκόσμιο εμπόριο.
Προτείνει τη δίκαιη και ανθρωπιστική αντιμετώπιση του προσφυγικού προβλήματος, με ταυτόχρονη ενίσχυση των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ.
Προτείνει ενίσχυση της κοινοτικής συνεργασίας σε θέματα ασφάλειας και άμυνας.
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να διεκδικήσει τη μείωση του συμφωνημένου πρωτογενούς πλεονάσματος από 3,5 % σε 2,5% μέχρι το 2022 και να καλύψει το δημοσιονομικό κενό που αφήνει η απερχόμενη κυβέρνηση, δυστυχώς είναι βέβαιο ότι θα συμφωνήσει ένα 5ο άτυπο μνημόνιο, όπως υλοποίησε ένα ανάλογο 4ο η απερχόμενη και ποτέ δεν το παραδέχτηκε.
Γι’ αυτό δεν πρόκειται να προχωρήσει στη μείωση των φορολογικών συντελεστών των νομικών προσώπων και των εισοδημάτων από κάθε πηγή, όπως εξήγγειλε και έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία, για να γίνουν επενδύσεις και να ανακουφιστούν οι φορολογούμενοι.
Του κ. Μητσοτάκη θα του έδινα πίστωση χρόνου μέχρι τον Δεκέμβριο και την ψήφιση του επόμενου προϋπολογισμού, όμως η διαφαινόμενη συμφωνία του με τον Κ. Καραμανλή για την ανάδειξή του στο ύπατο πολιτειακό αξίωμα της χώρας, αυτό του Προέδρου της Δημοκρατίας, μετά και την αναμενόμενη τροποποίηση του συντάγματος, του δίνει πολιτικό χρόνο, αλλά δημιουργεί τεράστια ηθικά και πολιτικά θέματα.
Πώς ο πρωθυπουργός που προκάλεσε την κρίση θα τιμηθεί με το ύπατο αξίωμα και πώς η συντηρητική παράταξη για πρώτη φορά στη μεταπολίτευση θα καταστρέψει την ισορροπία στους κεντρικούς εκπροσώπους της ελληνικής Δημοκρατίας;
2) Για τη βιώσιμη και εξωστρεφή ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και την κοινωνική συνοχή της ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
Βασική προϋπόθεση για την εξωστρεφή ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης αποτελεί η ύπαρξη σύγχρονων και ολοκληρωμένων αναπτυξιακών υποδομών.
Η Θεσσαλονίκη απέκτησε για πρώτη φορά master plan συγκοινωνιακών υποδομών την περίοδο 2010-2012, μετά από εντατική δουλειά ειδικών και ανοικτή διαβούλευση των φορέων της πόλης και είναι ιδιαίτερη η τιμή που νιώθω γιατί, ως υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, πρότεινα, συντόνισα τις ομάδες δουλειάς, τον δημόσιο διάλογο και δημοπρατήσαμε σημαντικά έργα, έχοντας διασφαλίσει τις μελέτες και τη χρηματοδότηση.
Βασικά έργα του σχεδίου αυτού, όπως η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, οι κόμβοι της περιφερειακής και η ανακατασκευή του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης στο Μακεδονία, δημοπρατήθηκαν την ίδια περίοδο και ο χρόνος ολοκλήρωσής τους για το μετρό ήταν το 2018, για τους κόμβους το 2015.
Δυστυχώς, μόνο το έργο του αεροδρομίου ολοκληρώθηκε με καθυστέρηση τεσσάρων χρόνων, ενώ τα άλλα δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα. Την ίδια περίοδο προετοιμάστηκε η δημοπράτηση της επέκτασης του μετρό δυτικά και προς το αεροδρόμιο και όλα σταμάτησαν ουσιαστικά το 2012. Σταμάτησε και η προετοιμασία για την αναβάθμιση της ανατολικής περιφερειακής με τον υπερυψωμένο κλάδο των 3,5 χιλιομέτρων από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου μέχρι την Πυλαία για να παίρνει τη διαμπερή κίνηση, η διαπλάτυνση με μια ακόμη λωρίδα ανά κατεύθυνση του τμήματος από Πυλαία μέχρι τον κόμβο Καρδίας, επίσης όλα πάγωσαν στο 2012.
Τέλος, δημοπρατήθηκε η κατασκευή του δεύτερου κλάδου του κεντρικού αποχετευτικού αγωγού για να τελειώσει το φαινόμενο των υπερχειλίσεων και της μόλυνσης του Θερμαϊκού και έπρεπε να τελειώσει το 2015 και ακόμη δεν έχει τελειώσει.
«Βιώσιμη και εξωστρεφής ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και η κοινωνική συνοχή της» στη ΔΕΘ (Αίθουσα εκδηλώσεων Αιμίλιος Ριάδης).
Ο Γιάννης Μαγκριώτης, μιλώντας σε μια μεγάλη συγκέντρωση, τόνισε:
1) Για το διακύβευμα των εθνικών εκλογών
Στις εκλογές προχωράμε με διάλογο θέσεων και προτάσεων, χωρίς λασπομαχίες, για: α) Τη βιώσιμη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, β) την υποστήριξη της αναβάθμισης της εκπαίδευσης, γ) την προτεραιότητα στην κοινωνική συνοχή και απασχόληση και δ) την υπεράσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, των δικαιωμάτων της Κύπρου και του Ελληνισμού.
Το ΚΙΝΑΛ διεκδικεί τον ρόλο του καταλύτη ως κόμμα της λογικής και της μετριοπάθειας. Το πραγματικό δίλημμα για τη χώρα δεν είναι Τσίπρας ή Μητσοτάκης, το μεγάλο ζητούμενο είναι η πολιτική που θα πάει μπροστά τη χώρα μετά τις εκλογές. Ένα πυκνό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων στο κράτος, στην οικονομία και στο πολιτικό σύστημα για να μπούμε στον κύκλο της βιώσιμης εξωστρεφούς ανάπτυξης. Γι’ αυτό ήρθε η στιγμή να διατυπώσουμε δημόσια τα βασικά πεδία των μεταρρυθμίσεων, πάνω στα οποία πρέπει να τοποθετηθούν τα κόμματα. Τα κόμματα που θα συμφωνήσουν, θα υπογράψουν το κυβερνητικό πρόγραμμα της επόμενης τετραετίας. Το πρόγραμμα θα είναι γνωστό στους πολίτες και αυτοί θα ελέγχουν την υλοποίησή του. Κυβέρνηση με αγκαλιές στην πλατεία του Ζαππείου δεν γίνεται.
Η επόμενη μέρα θα είναι δύσκολη γιατί η απερχόμενη κυβέρνηση αφήνει τρύπες στην οικονομία και ένα κράτος βαρύ και αναποτελεσματικό. Η επερχόμενη κυβέρνηση της ΝΔ και η απερχόμενη του ΣΥΡΙΖΑ κρύβουν δυο αλήθειες:
α) Τα σχέδιά τους δεν πατούν στην πραγματικότητα και την επομένη των εκλογών θα αλληλοκαταγγέλλονται για το ποιος φταίει.
β) Ότι το βασικό δημοσιονομικό πλαίσιο είναι συμφωνημένο με τους Ευρωπαίους εταίρους μας.
Η Σύγχρονη Σοσιαλδημοκρατία στην Ελλάδα εκπροσωπεί τον πολιτικό χώρο στην ΕΕ που θέλει να επενδύσει στην ανάπτυξη και στον περιορισμό της λιτότητας.
Προτείνει τις μεταρρυθμίσεις στην ΕΕ για να γίνει πιο αποτελεσματική και ταυτόχρονα τις μεταρρυθμίσεις στις οικονομίες των χωρών της ΕΕ και των κρατών για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές στο παγκόσμιο εμπόριο.
Προτείνει τη δίκαιη και ανθρωπιστική αντιμετώπιση του προσφυγικού προβλήματος, με ταυτόχρονη ενίσχυση των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ.
Προτείνει ενίσχυση της κοινοτικής συνεργασίας σε θέματα ασφάλειας και άμυνας.
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να διεκδικήσει τη μείωση του συμφωνημένου πρωτογενούς πλεονάσματος από 3,5 % σε 2,5% μέχρι το 2022 και να καλύψει το δημοσιονομικό κενό που αφήνει η απερχόμενη κυβέρνηση, δυστυχώς είναι βέβαιο ότι θα συμφωνήσει ένα 5ο άτυπο μνημόνιο, όπως υλοποίησε ένα ανάλογο 4ο η απερχόμενη και ποτέ δεν το παραδέχτηκε.
Γι’ αυτό δεν πρόκειται να προχωρήσει στη μείωση των φορολογικών συντελεστών των νομικών προσώπων και των εισοδημάτων από κάθε πηγή, όπως εξήγγειλε και έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία, για να γίνουν επενδύσεις και να ανακουφιστούν οι φορολογούμενοι.
Του κ. Μητσοτάκη θα του έδινα πίστωση χρόνου μέχρι τον Δεκέμβριο και την ψήφιση του επόμενου προϋπολογισμού, όμως η διαφαινόμενη συμφωνία του με τον Κ. Καραμανλή για την ανάδειξή του στο ύπατο πολιτειακό αξίωμα της χώρας, αυτό του Προέδρου της Δημοκρατίας, μετά και την αναμενόμενη τροποποίηση του συντάγματος, του δίνει πολιτικό χρόνο, αλλά δημιουργεί τεράστια ηθικά και πολιτικά θέματα.
Πώς ο πρωθυπουργός που προκάλεσε την κρίση θα τιμηθεί με το ύπατο αξίωμα και πώς η συντηρητική παράταξη για πρώτη φορά στη μεταπολίτευση θα καταστρέψει την ισορροπία στους κεντρικούς εκπροσώπους της ελληνικής Δημοκρατίας;
2) Για τη βιώσιμη και εξωστρεφή ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και την κοινωνική συνοχή της ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
Βασική προϋπόθεση για την εξωστρεφή ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης αποτελεί η ύπαρξη σύγχρονων και ολοκληρωμένων αναπτυξιακών υποδομών.
Η Θεσσαλονίκη απέκτησε για πρώτη φορά master plan συγκοινωνιακών υποδομών την περίοδο 2010-2012, μετά από εντατική δουλειά ειδικών και ανοικτή διαβούλευση των φορέων της πόλης και είναι ιδιαίτερη η τιμή που νιώθω γιατί, ως υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, πρότεινα, συντόνισα τις ομάδες δουλειάς, τον δημόσιο διάλογο και δημοπρατήσαμε σημαντικά έργα, έχοντας διασφαλίσει τις μελέτες και τη χρηματοδότηση.
Βασικά έργα του σχεδίου αυτού, όπως η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, οι κόμβοι της περιφερειακής και η ανακατασκευή του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης στο Μακεδονία, δημοπρατήθηκαν την ίδια περίοδο και ο χρόνος ολοκλήρωσής τους για το μετρό ήταν το 2018, για τους κόμβους το 2015.
Δυστυχώς, μόνο το έργο του αεροδρομίου ολοκληρώθηκε με καθυστέρηση τεσσάρων χρόνων, ενώ τα άλλα δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα. Την ίδια περίοδο προετοιμάστηκε η δημοπράτηση της επέκτασης του μετρό δυτικά και προς το αεροδρόμιο και όλα σταμάτησαν ουσιαστικά το 2012. Σταμάτησε και η προετοιμασία για την αναβάθμιση της ανατολικής περιφερειακής με τον υπερυψωμένο κλάδο των 3,5 χιλιομέτρων από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου μέχρι την Πυλαία για να παίρνει τη διαμπερή κίνηση, η διαπλάτυνση με μια ακόμη λωρίδα ανά κατεύθυνση του τμήματος από Πυλαία μέχρι τον κόμβο Καρδίας, επίσης όλα πάγωσαν στο 2012.
Τέλος, δημοπρατήθηκε η κατασκευή του δεύτερου κλάδου του κεντρικού αποχετευτικού αγωγού για να τελειώσει το φαινόμενο των υπερχειλίσεων και της μόλυνσης του Θερμαϊκού και έπρεπε να τελειώσει το 2015 και ακόμη δεν έχει τελειώσει.