Την εφαρμογή του Μνημονίου Συνεργασίας, που δεν εφαρμόστηκε ποτέ αν και υπεγράφη το 2010 ανάμεσα στους φορείς της Θεσσαλονίκης και την «Αττικό Μετρό» και είχε την ....
έγκριση της τότε κυβέρνησης, επαναφέρει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Όπως τόνισε ο Πρόεδρος του Μιχάλης Ζορπίδης, στην χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του ΔΣ του Ε.Ε.Θ., στην οποία έγινε ενημέρωση για την πορεία του έργου, «δεν είναι δυνατό να διατίθενται από την Πολιτεία ποσά- ρεκόρ για τις αρχαιολογικές έρευνες, που ξεπερνούν τα 130 εκ. ευρώ ή μερικά δισεκατομμύρια για τα τεχνικά έργα, τις απαλλοτριώσεις και τις επεκτάσεις και να μην έχει προβλεφθεί η διάθεση ελάχιστων σχετικά κονδυλίων για τους ανθρώπους που έχασαν τις δουλειές τους και τις επιχειρήσεις τους με ευθύνη της Αττικό Μετρό επειδή καθυστερούσε επί χρόνια τις εργασίες».
Το Ε.Ε.Θ. αξιώνει την εφαρμογή του Μνημονίου, που υπέγραψαν το 2010 με την «Αττικό Μετρό» οι φορείς της πόλης και προβλέπει έμμεσες αποζημιώσεις στους πληγέντες μέσω εκπτώσεων και ειδικών ρυθμίσεων στην Εφορία, τα Ασφαλιστικά Ταμεία αλλά και τα τιμολόγια ρεύματος, υδροδότησης και αποχέτευσης. «Θα μας βρουν απέναντι όσοι αγνοήσουν τους επαγγελματίες», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ζορπίδης.
Ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Θ. δεν έκρυψε την δυσφορία του για την ακύρωση, μόλις στις 3.10 μ.μ., της συμμετοχής στη συνεδρίαση του προέδρου της «Αττικό Μετρό» κ. Γιάννη Μυλόπουλου. Την ενημέρωση έκανε ο διευθυντής της εταιρίας κ. Γ. Κωνσταντινίδης και ο τεχνικός προϊστάμενος Γεράσιμος Δώσσας, που απάντησαν σε ερωτήσεις του προέδρου και των μελών του Δ.Σ. του Ε.Ε.Θ.
Μιλώντας για το θέμα του Μνημονίου, ο κ. Κωνσταντινίδης σημείωσε ότι η «Αττικό Μετρό» δεν είναι αρμόδια για την εφαρμογή του, καθώς απαιτείται νομοθετική ρύθμιση, που έχει τεθεί από την εταιρία σε τρεις κυβερνήσεις, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Πέντε αγκάθια!
Ο κ. Ζορπίδης εξέφρασε επίσης την δυσφορία του για τα εξής θέματα:
Γιατί ο κ. Κωνσταντινίδης δεν ήταν σε θέση να απαντήσει για το πότε θα λειτουργήσει πλήρως το μετρό. «Η απάντηση που μας έδωσε ότι το έργο θα είναι έτοιμο δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση της δουλειάς των αρχαιολόγων στην Βενιζέλου, δεν λέει τίποτε. Γιατί μπορεί στο τέλος της διετίας να βρεθεί εκεί ένα αρχαιολογικό εύρημα και οι εργασίες να συνεχιστούν για ακόμη μήνες ή και χρόνια, όπως είδαμε στο παρελθόν.
Γιατί η περιπέτεια του σταθμού Βενιζέλου οδηγεί μοιραία στη λειτουργία ενός «κολοβού» μετρό, από τη Νέα Ελβετία έως το Συντριβάνι, που δε θα βοηθήσει καθόλου την πόλη.
Γιατί τελικά θα κλείσει τμηματικά για ένα καλοκαίρι η Βενιζέλου, κάτι, που, όπως θύμισε ο κ. Ζορπίδης, αρχικά διέψευδε η «Αττικό Μετρό». Ο σχεδιασμός για αμφιδρόμηση της Ίωνος Δραγούμη είναι αμφίβολο εάν θα αποτρέψει το κυκλοφοριακό κομφούζιο.
Γιατί στην περιοχή Αλατίνη καθυστερεί η αποκατάσταση του δρόμου, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες της περιοχής να έχουν οδηγηθεί σε μαρασμό. Ο κ. Κωνσταντινίδης, που έκανε λόγο για απαράδεκτη και πονεμένη ιστορία, απάντησε ότι για τις καθυστερήσεις ευθύνεται η ΕΥΑΘ που δεν προχώρησε στην μεταφορά του αγωγού μέσα στο χρονοδιάγραμμα.
Γιατί δεν υπάρχει, όπως παραδέχθηκε ο κ. Κωνσταντινίδης, ορατή χρηματοδότηση για τις επεκτάσεις προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιο. «Φοβόμαστε ότι θα βάλετε λαμαρίνες και ελλείψει χρηματοδότησης θα μείνουν εκεί και θα ταλαιπωρούν τους περίοικους για πολλά χρόνια», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ζορπίδης.
έγκριση της τότε κυβέρνησης, επαναφέρει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Όπως τόνισε ο Πρόεδρος του Μιχάλης Ζορπίδης, στην χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του ΔΣ του Ε.Ε.Θ., στην οποία έγινε ενημέρωση για την πορεία του έργου, «δεν είναι δυνατό να διατίθενται από την Πολιτεία ποσά- ρεκόρ για τις αρχαιολογικές έρευνες, που ξεπερνούν τα 130 εκ. ευρώ ή μερικά δισεκατομμύρια για τα τεχνικά έργα, τις απαλλοτριώσεις και τις επεκτάσεις και να μην έχει προβλεφθεί η διάθεση ελάχιστων σχετικά κονδυλίων για τους ανθρώπους που έχασαν τις δουλειές τους και τις επιχειρήσεις τους με ευθύνη της Αττικό Μετρό επειδή καθυστερούσε επί χρόνια τις εργασίες».
Το Ε.Ε.Θ. αξιώνει την εφαρμογή του Μνημονίου, που υπέγραψαν το 2010 με την «Αττικό Μετρό» οι φορείς της πόλης και προβλέπει έμμεσες αποζημιώσεις στους πληγέντες μέσω εκπτώσεων και ειδικών ρυθμίσεων στην Εφορία, τα Ασφαλιστικά Ταμεία αλλά και τα τιμολόγια ρεύματος, υδροδότησης και αποχέτευσης. «Θα μας βρουν απέναντι όσοι αγνοήσουν τους επαγγελματίες», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ζορπίδης.
Ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Θ. δεν έκρυψε την δυσφορία του για την ακύρωση, μόλις στις 3.10 μ.μ., της συμμετοχής στη συνεδρίαση του προέδρου της «Αττικό Μετρό» κ. Γιάννη Μυλόπουλου. Την ενημέρωση έκανε ο διευθυντής της εταιρίας κ. Γ. Κωνσταντινίδης και ο τεχνικός προϊστάμενος Γεράσιμος Δώσσας, που απάντησαν σε ερωτήσεις του προέδρου και των μελών του Δ.Σ. του Ε.Ε.Θ.
Μιλώντας για το θέμα του Μνημονίου, ο κ. Κωνσταντινίδης σημείωσε ότι η «Αττικό Μετρό» δεν είναι αρμόδια για την εφαρμογή του, καθώς απαιτείται νομοθετική ρύθμιση, που έχει τεθεί από την εταιρία σε τρεις κυβερνήσεις, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Πέντε αγκάθια!
Ο κ. Ζορπίδης εξέφρασε επίσης την δυσφορία του για τα εξής θέματα:
Γιατί ο κ. Κωνσταντινίδης δεν ήταν σε θέση να απαντήσει για το πότε θα λειτουργήσει πλήρως το μετρό. «Η απάντηση που μας έδωσε ότι το έργο θα είναι έτοιμο δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση της δουλειάς των αρχαιολόγων στην Βενιζέλου, δεν λέει τίποτε. Γιατί μπορεί στο τέλος της διετίας να βρεθεί εκεί ένα αρχαιολογικό εύρημα και οι εργασίες να συνεχιστούν για ακόμη μήνες ή και χρόνια, όπως είδαμε στο παρελθόν.
Γιατί η περιπέτεια του σταθμού Βενιζέλου οδηγεί μοιραία στη λειτουργία ενός «κολοβού» μετρό, από τη Νέα Ελβετία έως το Συντριβάνι, που δε θα βοηθήσει καθόλου την πόλη.
Γιατί τελικά θα κλείσει τμηματικά για ένα καλοκαίρι η Βενιζέλου, κάτι, που, όπως θύμισε ο κ. Ζορπίδης, αρχικά διέψευδε η «Αττικό Μετρό». Ο σχεδιασμός για αμφιδρόμηση της Ίωνος Δραγούμη είναι αμφίβολο εάν θα αποτρέψει το κυκλοφοριακό κομφούζιο.
Γιατί στην περιοχή Αλατίνη καθυστερεί η αποκατάσταση του δρόμου, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες της περιοχής να έχουν οδηγηθεί σε μαρασμό. Ο κ. Κωνσταντινίδης, που έκανε λόγο για απαράδεκτη και πονεμένη ιστορία, απάντησε ότι για τις καθυστερήσεις ευθύνεται η ΕΥΑΘ που δεν προχώρησε στην μεταφορά του αγωγού μέσα στο χρονοδιάγραμμα.
Γιατί δεν υπάρχει, όπως παραδέχθηκε ο κ. Κωνσταντινίδης, ορατή χρηματοδότηση για τις επεκτάσεις προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιο. «Φοβόμαστε ότι θα βάλετε λαμαρίνες και ελλείψει χρηματοδότησης θα μείνουν εκεί και θα ταλαιπωρούν τους περίοικους για πολλά χρόνια», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ζορπίδης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου