Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει την ιδιωτικοποίηση, δηλαδή ξεπούλημα, του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην κοινοπραξία «DIEP-Belterra Investments Ltd-Terminal Link SAS», η οποία ανακηρύχθηκε από το....
ΤΑΙΠΕΔ ως πλειοδότης στο δεύτερο γύρο του διεθνούς διαγωνισμού. Η διοίκηση του ΟΛΘ πανηγυρίζει επειδή η πώληση δήθεν «ανέδειξε την πραγματική αξία του λιμανιού» και ξεπέρασε το τίμημα του λιμανιού του Πειραιά, ενώ τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ πλέκουν το εγκώμιο του Ιβάν Σαββίδη που δήθεν «τηρεί τις υποσχέσεις του για επενδύσεις στη Βόρεια Ελλάδα». Στην πραγματικότητα όμως το 67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΘ ΑΕ, μιας εταιρίας που η καθαρή αξία της έχει εκτιμηθεί σε πάνω από 1 δισ. ευρώ, πουλιέται για 232 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία δεν θα διατεθούν για τις ανάγκες της κοινωνίας αλλά θα καταλήξουν στους δανειστές! Ολόκληρη η οικονομία της πόλης θα πληγεί από το ξεπούλημα.
Η ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι αποτέλεσμα των στρατηγικών επιλογών της ΕΕ για τις υποδομές και το δημόσιο πλούτο. Το μνημόνιο είναι το εργαλείο για την υλοποίηση των ιδιωτικοποιήσεων, που στο λιμάνι ήταν δρομολογημένη ήδη από τις κυβερνήσεις Σημίτη και Καραμανλή. Η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ το παρέδωσε στο ΤΑΙΠΕΔ και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, παρά τις υποσχέσεις της, όχι μόνο δεν «πάγωσε», αλλά επιτάχυνε τις διαδικασίες πώλησης. Μάλιστα το ΤΑΙΠΕΔ έκανε ό,τι μπορούσε για να το απαξιώσει και να το «χαρίσει» ουσιαστικά στους αγοραστές, ματαιώνοντας τις προγραμματισμένες επενδύσεις και τις απαραίτητες προσλήψεις νέου προσωπικού. Το προσωπικό που έχει απομείνει είναι αδύνατο να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες των δραστηριοτήτων του Λιμανιού, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται φαινόμενα πλημμελούς συντήρησης του υπάρχοντος εξοπλισμού.
Η εμπειρία από το Λιμάνι του Πειραιά δείχνει ότι η εργοδοσία δεν ενδιαφέρθηκε για «επενδύσεις», αλλά για το ξεζούμισμα των εργαζομένων από την πρώτη στιγμή με ατομικές συμβάσεις, χωρίς καμιά προστασία υγιεινής και ασφάλειας. Δείχνει όμως και ότι η εργατική τάξη δεν παραδόθηκε, αλλά αντιστάθηκε. Και θα συνεχίσει να αντιστέκεται μαχητικά σ’ αυτή τη γαλέρα, και να κερδίζει νίκες απέναντι στον πολυεθνικό κολοσσό.
Όσο κι αν πανηγυρίζουν η κυβέρνηση, η ΟΛΘ ΑΕ και τα παπαγαλάκια τους, οι εργαζόμενοι του Λιμανιού και γενικότερα το εργατικό κίνημα δεν έχουν πει την τελευταία τους λέξη. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις τους, που έδειξαν ξανά και ξανά την αποφασιστικότητά τους στον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, είναι ο μόνος δρόμος για να σταματήσουμε το ξεπούλημα, αλλά και για την πραγματοποίηση των αναγκαίων προσλήψεων και την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης που θα καλύπτει όλους τους εργαζόμενους κάθε εργασιακής σχέσης. Δεν πιστεύουμε τα ψέματά τους! Όσο περισσότερες υποδομές ξεπουλιούνται, τόσο περισσότερο η χώρα βουλιάζει στη μαύρη τρύπα του χρέους, που είναι σήμερα βαρύτερο παρά ποτέ. Το λιμάνι φτιάχτηκε με τον ιδρώτα και τους πόρους των εργαζομένων, και ανήκει στο λαό. Δεν πουλιέται!
Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ Θεσσαλονίκης καλεί το λαό και την εργατική τάξη της πόλης να συμπαρασταθεί στον αγώνα των εργαζόμενων του Λιμανιού ενάντια στην ιδιωτικοποίηση. Να μη δεχτεί τετελεσμένα. Απαιτούμε κρατικοποίηση του ΟΛΘ χωρίς κανενός είδους αποζημίωση, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο, ώστε να λειτουργεί για τα συμφέροντα της κοινωνίας και όχι μιας κοινοπραξίας καπιταλιστών. Με τους αγώνες μας θα σταματήσουμε το ξεπούλημα. Όπως και τις προηγούμενες φορές, με απεργίες, διαδηλώσεις και συντονισμό των κινητοποιήσεων! Απαιτούμε οι υποδομές της χώρας να μείνουν δημόσιες. Απαιτούμε τη διαγραφή του χρέους, αντί να σπαταλάμε το δημόσιο πλούτο και να θυσιάζουμε τα εργατικά δικαιώματα στο βωμό της αποπληρωμής του. Παλεύουμε για την αποδέσμευση από την ευρωζώνη και την ΕΕ που με πρόσχημα το χρέος επιβάλλει μνημόνια και ιδιωτικοποιήσεις. Δεν χρωστάμε, δεν πουλάμε, δεν πληρώνουμε!
ΤΑΙΠΕΔ ως πλειοδότης στο δεύτερο γύρο του διεθνούς διαγωνισμού. Η διοίκηση του ΟΛΘ πανηγυρίζει επειδή η πώληση δήθεν «ανέδειξε την πραγματική αξία του λιμανιού» και ξεπέρασε το τίμημα του λιμανιού του Πειραιά, ενώ τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ πλέκουν το εγκώμιο του Ιβάν Σαββίδη που δήθεν «τηρεί τις υποσχέσεις του για επενδύσεις στη Βόρεια Ελλάδα». Στην πραγματικότητα όμως το 67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΘ ΑΕ, μιας εταιρίας που η καθαρή αξία της έχει εκτιμηθεί σε πάνω από 1 δισ. ευρώ, πουλιέται για 232 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία δεν θα διατεθούν για τις ανάγκες της κοινωνίας αλλά θα καταλήξουν στους δανειστές! Ολόκληρη η οικονομία της πόλης θα πληγεί από το ξεπούλημα.
Η ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι αποτέλεσμα των στρατηγικών επιλογών της ΕΕ για τις υποδομές και το δημόσιο πλούτο. Το μνημόνιο είναι το εργαλείο για την υλοποίηση των ιδιωτικοποιήσεων, που στο λιμάνι ήταν δρομολογημένη ήδη από τις κυβερνήσεις Σημίτη και Καραμανλή. Η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ το παρέδωσε στο ΤΑΙΠΕΔ και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, παρά τις υποσχέσεις της, όχι μόνο δεν «πάγωσε», αλλά επιτάχυνε τις διαδικασίες πώλησης. Μάλιστα το ΤΑΙΠΕΔ έκανε ό,τι μπορούσε για να το απαξιώσει και να το «χαρίσει» ουσιαστικά στους αγοραστές, ματαιώνοντας τις προγραμματισμένες επενδύσεις και τις απαραίτητες προσλήψεις νέου προσωπικού. Το προσωπικό που έχει απομείνει είναι αδύνατο να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες των δραστηριοτήτων του Λιμανιού, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται φαινόμενα πλημμελούς συντήρησης του υπάρχοντος εξοπλισμού.
Η εμπειρία από το Λιμάνι του Πειραιά δείχνει ότι η εργοδοσία δεν ενδιαφέρθηκε για «επενδύσεις», αλλά για το ξεζούμισμα των εργαζομένων από την πρώτη στιγμή με ατομικές συμβάσεις, χωρίς καμιά προστασία υγιεινής και ασφάλειας. Δείχνει όμως και ότι η εργατική τάξη δεν παραδόθηκε, αλλά αντιστάθηκε. Και θα συνεχίσει να αντιστέκεται μαχητικά σ’ αυτή τη γαλέρα, και να κερδίζει νίκες απέναντι στον πολυεθνικό κολοσσό.
Όσο κι αν πανηγυρίζουν η κυβέρνηση, η ΟΛΘ ΑΕ και τα παπαγαλάκια τους, οι εργαζόμενοι του Λιμανιού και γενικότερα το εργατικό κίνημα δεν έχουν πει την τελευταία τους λέξη. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις τους, που έδειξαν ξανά και ξανά την αποφασιστικότητά τους στον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, είναι ο μόνος δρόμος για να σταματήσουμε το ξεπούλημα, αλλά και για την πραγματοποίηση των αναγκαίων προσλήψεων και την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης που θα καλύπτει όλους τους εργαζόμενους κάθε εργασιακής σχέσης. Δεν πιστεύουμε τα ψέματά τους! Όσο περισσότερες υποδομές ξεπουλιούνται, τόσο περισσότερο η χώρα βουλιάζει στη μαύρη τρύπα του χρέους, που είναι σήμερα βαρύτερο παρά ποτέ. Το λιμάνι φτιάχτηκε με τον ιδρώτα και τους πόρους των εργαζομένων, και ανήκει στο λαό. Δεν πουλιέται!
Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ Θεσσαλονίκης καλεί το λαό και την εργατική τάξη της πόλης να συμπαρασταθεί στον αγώνα των εργαζόμενων του Λιμανιού ενάντια στην ιδιωτικοποίηση. Να μη δεχτεί τετελεσμένα. Απαιτούμε κρατικοποίηση του ΟΛΘ χωρίς κανενός είδους αποζημίωση, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο, ώστε να λειτουργεί για τα συμφέροντα της κοινωνίας και όχι μιας κοινοπραξίας καπιταλιστών. Με τους αγώνες μας θα σταματήσουμε το ξεπούλημα. Όπως και τις προηγούμενες φορές, με απεργίες, διαδηλώσεις και συντονισμό των κινητοποιήσεων! Απαιτούμε οι υποδομές της χώρας να μείνουν δημόσιες. Απαιτούμε τη διαγραφή του χρέους, αντί να σπαταλάμε το δημόσιο πλούτο και να θυσιάζουμε τα εργατικά δικαιώματα στο βωμό της αποπληρωμής του. Παλεύουμε για την αποδέσμευση από την ευρωζώνη και την ΕΕ που με πρόσχημα το χρέος επιβάλλει μνημόνια και ιδιωτικοποιήσεις. Δεν χρωστάμε, δεν πουλάμε, δεν πληρώνουμε!