[Αποτύπωση της επάρκειας του Δημάρχου, των δημοτικών
συμβούλων, των Τεχνικών Υπηρεσιών, των εργολάβων και μηχανικών εν γένει δε των
στελεχών τού Δήμου Βριλησσίων. Μικρογραφία τού πωλητικού μας συστήματος, αλλά
και νομιμοφροσύνη οδηγού οχήματος].
Αν δεν επρόκειτο για ευρωπαϊκά κονδύλια και....
ανάμειξη των ευρωπαίων εισαγγελέων, δεν θα γινόταν τέτοιος χαμός με τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Ελάχιστο
παράδειγμα τα € 6 εκ. που μάσησαν διάφοροι υπηρέτες τού δημοσίου συμφέροντος ως
δήθεν διδάσκαλοι στα δημόσια ΙΕΚ. Βιβλία
έχει συγγράψει ο Γεώργιος Μπούτος για το
χάλι εκείνο, αλλ’ ουδεμία κοιλότητα κορμού δένδρου συγκινήθηκε.
Οφείλω, όμως,
να πω ότι εξακολουθώ να εκτιμώ τον τέως Πρόεδρο του ΟΠΕΚΕ, συνταξιούχο δικαστή,
κ. Νικόλαο Σαλάτα. Δεν θέλω να πιστέψω, ότι με τις ευλογίες του έφαγαν τόσο
χρήμα οι πωλητικοί και τα τσιράκια-ψηφοφόροι τους. Ας θυμηθούμε: ήταν εισηγητής
στο δικαστικό συμβούλιο που παρέπεμψε τη Χρυσή Αυγή να δικαστεί για σύσταση και
λειτουργία εγκληματικής οργάνωσης. Μειοψήφισε
ως προς την παραπομπή για εγκληματική οργάνωση. Ερωτηθείς από παραξενεμένο δημοσιογράφο
εξήγησε: σύμφωνα με τη συνθήκη του Παλέρμο που υπέγραψε η χώρα μας και ως τέτοια υπερισχύει κάθε αντίθετης διάταξης
της εθνικής νομοθεσίας, για να έχουμε εγκληματική οργάνωση, πρέπει να υπάρχει
οικονομικό όφελος. Ξετινάξαμε τα βιβλία και τους λογαριασμούς τού κόμματος της
ΧΑ και των στελεχών του και δεν βρήκαμε τίποτε. Πώς λοιπόν να συμφωνήσω με την παραπομπή για εγκληματική οργάνωση; Και τότε τον ρώτησε η δημοσιογράφος απορούσα:
«Μα εσείς; Ένας αριστερός!». Και ο Σαλάτας απήντησε: «Αριστερός μεν, δικαστής
δε». Τί σχέση μπορεί να έχει αυτός με
κομπίνες τύπου ΟΠΕΚΕΠΕ και οποιουδήποτε άλλου τύπου;
Σώτος
Υ.Γ. Κυριακή 10 Δεκεμβρίου
2023
Εμμέσως υποκλίνομαι βαθέως στον Σουλτάνο δια βαθείας
υποκλίσεως στον ΥπΕξ Γεραπετρίτη
Γράφει ο Σωτήριος
Καλαμίτσης
Τούτο τον καιρό μελετώ [δεν διαβάζω] το
βιβλίο του Γεωργίου Μπούτου «ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ», για την ανάγνωση του
οποίου είχα προτρέψει τους πάντας με ...
πρόσφατο αρθρίδιό
μου.
https://makpress.blogspot.com/2023/11/2.html
Μη φεισθείτε, λοιπόν, της αξίας
3 freddo capuccino. Θα τεντωθούν κάπως τα
νεύρα σας, αλλά θα αντιληφθείτε, μεταξύ άλλων, γιατί έπιασε ο πόνος το
Χατζιδάκι να πατάξει [λέμε και καμμιά μ…να περνάει η ώρα] τη φοροδιαφυγή.
Αντιγράφω τις σελίδες 258 και 259 του εν
λόγω βιβλίου, αφού σημειώσω, ότι ούτε εγώ, μαζί με άλλα 11.000.000
συμπατριωτών, είχα πάρει είδηση τη φοβερή τούτη διάταξη που ψήφισε το ελληνικό
κυνοβούλιο:
Νόμος 4812/2021
«ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Άρθρο εκατοστό ένατο - Ρύθμιση
καταβολής δαπανών της εταιρείας
«ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» για τόκους
δανείων και προμήθειες εγγύησης για δάνεια από
την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
Δαπάνες της εταιρείας «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ
Α.Ε.», που καταβλήθηκαν ή θα καταβληθούν από το έτος 1992 μέχρι και τις
31.12.2049 και αφορούν σε: α) τόκους δανείων
της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, τα οποία έχουν χορηγηθεί από το 1992 μέχρι
σήμερα ή θα χορηγηθούν μέχρι την παραπάνω ημερομηνία και β) προμήθειες εγγύησης
του Ελληνικού Δημοσίου για δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που
έχουν καταβληθεί ή θα καταβληθούν κατά τα ανωτέρω στο Ελληνικό Δημόσιο, αφορούν
σε έργα που εμπίπτουν στους καταστατικούς σκοπούς της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» και
ήταν ή είναι συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ενταγμένα στο
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.), θεωρούνται νόμιμες δεδομένου
ότι, εμπίπτουν στην εξυπηρέτηση του δημοσίου σκοπού του φορέα και
βαρύνουν το εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Π.Δ.Ε. του Υπουργείου
Υποδομών και Μεταφορών. Τα ανωτέρω ποσά απαλλάσσονται από οποιαδήποτε
φορολογική επιβάρυνση. Η παρούσα ρύθμιση καταλαμβάνει τις αντίστοιχες
δαπάνες από το έτος 1992 μέχρι σήμερα, που αφορούν σε έργα προηγούμενων
προγραμματικών περιόδων (Α` Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, Β` Κοινοτικό Πλαίσιο
Στήριξης, Γ` Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, ΕΣΠΑ). Το συνολικό ποσό της κρατικής
επιβάρυνσης κατανέμεται στα επόμενα έτη σε συνάρτηση με τις δημοσιονομικές
δυνατότητες των ετών αυτών. Οι ειδικότεροι όροι και κάθε αναγκαία
λεπτομέρεια, σχετικά με την υλοποίηση των ανωτέρω προβλέψεων, ρυθμίζονται με
κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Υποδομών
και Μεταφορών.»
Σελίδες 258 και 259 λοιπόν:
«…..Είναι γνωστό, ότι προεκλογικά η Ν.Δ. εγκαλούσε εύλογα την κυβέρνηση των
ΣΥ.ΡΙΖ.ΑΝ.ΕΛ. για αύξηση ρεκόρ του αριθμού των μετακλητών υπαλλήλων και για
καταιγισμό διατάξεων με τις οποίες νομιμοποιούνται εκ των υστέρων παράνομες
δαπάνες του Δημοσίου. Φαίνεται, όμως, πως ο κ. Γεραπετρίτης ζήλωσε τις
επιδόσεις των ΣΥ.ΡΙΖ.ΑΝ.ΕΛ. και φρόντισε να καταρρίψει το ρεκόρ της
και στις δύο περιπτώσεις [ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ 13: Σύμφωνα με τα στοιχεία
απογραφής του Υπουργείου Εσωτερικών (www.apografi.gov.gr), τον Ιούνιο
του 2019, επί κυβερνήσεως ΣΥ.ΡΙΖ.ΑΝ.ΕΛ., ο αριθμός των μετακλητών
ανερχόταν σε 2.024, ενώ τον Μάιο του 2022, επί κυβερνήσεως Ν.Δ.,
ανήλθε σε 3.625 (αύξηση κατά 79,1%)! Σε ό,τι αφορά στην πυορροούσα πληγή των
νομιμοποιήσεων παράνομων δαπανών, όχι μόνο καταρρίφθηκε κάθε προηγούμενο ρεκόρ,
αλλά δημιουργήθηκε και παγκόσμιο ρεκόρ, άξιο να καταχωρισθεί στο βιβλίο των
ρεκόρ Guiness, των εκ προοιμίου
νομιμοποιήσεων δαπανών, οι οποίες πρόκειται να πραγματοποιηθούν μέχρι και τις
31.12.2049 (άρθρο εκατοστό ένατο του ν. 4812/2021)!]. Με τον τρόπο
αυτό αναβάθμισε το επιτελικό κράτος σε μετακλητό. [ΣΗΜ. υπογράμμιση
του συγγραφέα]. Παράλληλα, στη συνέχεια, ο αρχάγγελος της καλής
νομοθέτησης μερίμνησε και για την έκδοση Εγχειριδίου
Νομοπαρασκευαστικής Μεθοδολογίας, στο πλαίσιο των διατάξεων του άρθρου 59 του
ν. 4622/2019, το οποίο κατέληξε στον κάλαθο των αχρήστων, όχι μόνον των λοιπών
μελών του Υπουργικού Συμβουλίου, αλλά και του ιδίου, αφού ο ίδιος προωθούσε,
μέσω του εκτελεστικού του βραχίονα, Σ. Κουτνατζή, Γενικού Γραμματέα
Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων, καταιγισμό νομοσχεδίων που «βάπτιζε»
τροπολογίες, τις οποίες ενέτασσε σε παντελώς άσχετα νομοσχέδια, ευτελίζοντας
κάθε έννοια καλής νομοθέτησης![ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ 14: Με την ιδιότητά μου, ως
μέλους της ομάδας εργασίας για την κατάρτιση του Εγχειριδίου
Νομοπαρασκευαστικής Μεθοδολογίας, στις 13.11.2019, με σχετικό αναλυτικό
υπόμνημα, είχα διατυπώσει αιτιολογημένα τις αντιρρήσεις μου προς τα μέλη της
ομάδας και προς τον κ. Γεραπετρίτη, τόσο ως προς την έκταση και το περιεχόμενο
του Εγχειριδίου, όσο, κυρίως, ως προς την κατάληξή του: «κινδυνεύει να
μεταπέσει σε έγγραφο κενού περιεχομένου, χωρίς ουδεμία
ουσιαστική χρησιμότητα». Πράγματι, το θεωρητικό κατασκεύασμα των 79 σελίδων,
για το οποίο ξοδεύτηκαν εκατοντάδες ανθρωποώρες και άγνωστη αποζημίωση σε
συμβούλους (Expertise France) και σε εξωτερικούς
συνεργάτες, πρακτικά κατέληξε στον σκουπιδότοπο της Δημόσιας Διοίκησης.] Μάλιστα, με την
προώθηση νομοθετικών ρυθμίσεων σε πρωτόγνωρους χρόνους κατάρτισης, «επεξεργασίας»
και ψήφισης, που μπορεί να διεκδικούν και παγκόσμιο ρεκόρ πολυνομίας,
επιβεβαίωσε το απόφθεγμα που αποδίδεται στον Otto Von Bismarck: «Οι πολίτες δεν πρέπει να βλέπουν πώς
φτιάχνονται δύο πράγματα: οι νόμοι και τα λουκάνικα». Συγχρόνως, με τους
ιλιγγιώδεις ρυθμούς προώθησης νομοσχεδίων, επιβεβαίωσε τα ακόλουθα αποφθέγματα
των: Χαριλάου, βασιλιά της Σπάρτης (7ος αιώνας
π.Χ.): «Τοις ολίγα λεγουσών, ολίγων και νόμων εστί χρεία», του Λάο Τσε (6ος αιώνας
π.Χ.): «Όσο πληθαίνουν οι νόμοι, πολλαπλασιάζονται οι παράνομοι», του Κικέρωνα
(106-42 π.Χ.): «Περισσότεροι νόμοι, λιγότερη δικαιοσύνη» και του Τάκιτου
(55-120 μ.Χ.): «Όσο πιο διεφθαρμένο είναι το κράτος, τόσο περισσότεροι νόμοι
υπάρχουν».
Ωστόσο, ο πολυπράγμων καθηγητής δεν
περιορίσθηκε στο πεδίο των αρμοδιοτήτων του. Yποκαθιστώντας ουσιαστικά τον Υπουργό Εξωτερικών, αλλά και το
ανύπαρκτο Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας, μερίμνησε και για τη
διασφάλιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας στο Αιγαίο, με τη δημόσια
δήλωσή του, ότι η «κόκκινη» γραμμή της κυβέρνησης είναι τα έξι μίλια
(!), απεμπολώντας ουσιαστικά το δικαίωμα διεύρυνσης του κυριαρχικού μας χώρου
στα δώδεκα (12) μίλια, το οποίο απορρέει από το δίκαιο της θάλασσας. Έτσι, είτε
εξ ιδίας πρωτοβουλίας είτε κατ’ εντολή, έδωσε το πράσινο φως στους
συμπαθείς εξ ανατολών γείτονές μας να προχωρήσουν σε έρευνες και
γεωτρήσεις αμέσως μετά τα έξι μίλια, εγγράφοντας, με τη δήλωσή του υπέρ
αυτών, ισχυρή παρακαταθήκη για ενδεχόμενη προσφυγή στη Χάγη ή ακόμη
και για απευθείας διαπραγμάτευση εφ’ όλης της ύλης με αυτούς. Ήταν
προφανές ότι η ενασχόλησή του με τόσο σοβαρά εθνικά ζητήματα δεν του επέτρεπε
να ασχοληθεί με επουσιώδη…»
Σώτος
Υ.Γ. Κάποια σχετικά για ακούραστους αναγνώστες
Κυριακή 23 Απριλίου 2023
Γράφει ο Σωτήριος
Καλαμίτσης
Αξιοκρατία, διαφάνεια, αλλαγή, κοινωνική
δικαιοσύνη, ανάπτυξη, νόμος και τάξη, ειλικρίνεια, ανεξάρτητη δικαιοσύνη,
προοδευτική κυβέρνηση, εθνική αξιοπρέπεια, εντιμότητα, πίστη στο
καθήκον, ευνομία, σεβασμός στο Σύνταγμα. Χορτάσαμε πάλι στα πλαίσια τής
προεκλογικής περιόδου. Υποσχέσεις που δεν πρόκειται να
τηρηθούν για πολλοστή φορά. Εστιάζουν όλοι στην οικονομική ευμάρεια, στην
αύξηση μισθών και συντάξεων, στη μείωση του ορίου ηλικίας για συνταξιοδότηση
κ.λπ. Κανείς δεν ασχολείται με αυτά που πολύ φοβούμαι πως θα μας συμβούν εξ
αιτίας της ξεδιάντροπης υποτέλειας ΟΛΩΝ των πωλητικών μας στα νατοϊκά και μη
εξωτερικά κελεύσματα.
Μας ενημερώνουν τα ΜΜΕ για την Καϊλή και
τον Γεωργούλη, αλλά και για τον εμφύλιο στο Σουδάν, χωρίς, όμως, να μας λένε
για ποιές δυνάμεις και συμφέροντα αντιμάχονται εκεί οι 2 πλευρές.
Αυτά σκεφτόμουν καθώς διάβαζα στο φύλλο
634ο του «Δρόμου της Αριστεράς» το άρθρο του εκδότη και την
τακτική σελίδα του Στάθη [κάτι διάβασα και στην ΕΣΤΙΑ της 09.04.2023], ότι στο
Αιγαίο θα γίνει κάτι παρόμοιο με τα Σκόπια. Μετά τη συμφωνία των Πρεσπών η
συμφωνία του Αιγαίου. Εμείς, όμως, ασχολούμεθα με τον Γεωργούλη, τον Μιθριδάτη,
τον Αντώναρο, τον Άδωνι, τον Ραγκούση, τη Μαρέβα και τ’ άλλα κνώδαλα.
Έτσι, είπα να σπάσω κι’ εγώ λίγη
πλάκα. Ιδού:
Τροπολογία στο υπό ψήφιση
νομοσχέδιο «Αδιάβλητοι διορισμοί ημετέρων στο Δημόσιο, αμερόληπτες απ’
ευθείας αναθέσεις εις γνωρίμους, αξιοκρατικές προαγωγές οπαδών μας, εύλογες
αυξήσεις αποδοχών διευθυνόντων δημόσιους οργανισμούς και άλλες παρόμοιες
διατάξεις».
Πεζοδρόμιο
Αιτιολογική έκθεση
Ενόψει εθνικών εκλογών και δεδομένου, ότι
όλοι ανεξαιρέτως οι εκλογείς που οδηγούν πάσης φύσεως τροχοφόρα,
τηρούν με ευλάβεια τους ορισμούς τού Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κρίθηκε σκόπιμο
να καταργηθούν ως άσκοπες οι ποινικές και διοικητικές κυρώσεις που προβλέπει ο
Κώδικας, ώστε τα αστυνομικά όργανα να επιδίδονται απερίσπαστα στο έργο πάταξης
μαφιόζικων πρακτικών που αμαυρώνουν το κράτος δικαίου, με εξαίρεση τα υπουργικά
ανομήματα, η δε Δικαιοσύνη να ασχολείται με εξαιρετική σπουδή με
σοβαρά αδικήματα, όπως είναι η παραβίαση της νομοθεσίας για το «πόθεν έσχες»
πολιτικών, δημοσιογράφων και λοιπών υποχρεούμενων στην υποβολή σχετικής δήλωσης
προσώπων, η μεταφορά ναρκωτικών ουσιών με σκάφη επωνύμων εφοπλιστών, η εμπλοκή
επίορκων αστυνομικών σε ναρκεμπόριο και λοιπά κακουργήματα, το λαθρεμπόριο
καπνού και καυσίμων. Ειδικώτερα έχει διαπιστωθεί, ότι:
-όλοι οι πεζοί διασχίζουν τις οδούς
χρησιμοποιώντας μόνον τις προοριζόμενες γι’ αυτούς διαγραμμισμένες διαβάσεις,
εάν δε πρόκειται για διαβάσεις με φωτεινούς σηματοδότες κυκλοφορίας, μόνον,
όταν είναι αναμμένος ο Γρηγόρης
-όλοι οι εποχούμενοι δικύκλων φοράνε
κράνος ανεξαιρέτως
-στα πεζοδρόμια κυκλοφορύν
μόνον πεζοί και κανένα τροχοφόρο. Προ πάντων δε ουδείς σταθμεύει το όχημά του
πάνω σε πεζοδρόμιο ή εν μέρει στο πεζοδρόμιο και εν μέρει στο οδόστρωμα
-ουδείς κινείται στη ΛΕΑ των εθνικών οδών
με εξαίρεση ασθενοφόρα, περιπολικά και πυροσβεστικά οχήματα
-όλοι οι οδηγοί, χωρίς την παραμικρή
εξαίρεση, παραμερίζουν, για να δώσουν προτεραιότητα στα κινούμενα ασθενοφόρα,
περιπολικά και πυροσβεστικά οχήματα
-ουδείς οδηγός ανοίγει την πόρτα τού
αυτοκινήτου, για να εκτοξεύσει θορυβωδώς τη ροχάλα του στο οδόστρωμα
-ουδείς οδηγός πετάει από το παράθυρο
σκουπίδια στον δρόμο
-ουδείς οδηγεί με το ένα χέρι στο τιμόνι
και το άλλο στο κινητό τηλέφωνο
-ουδείς οδηγός διακόπτει την κίνηση του
οχήματός του επί διασταυρώσεως σεσημασμένης με κίτρινες λωρίδες
-όλοι οι οδηγοί δίνουν προτεραιότητα στους
πεζούς που πρόκειται να διασχίσουν το οδόστρωμα βαδίζοντας σε διαγραμμισμένη
διάβαση μακρυά από φωτεινούς σηματοδότες
-ουδείς, των ντελιβεράδων
περιλαμβανομένων, παραβιάζει μονόδρομους
-άπαντες τηρούν με ευλάβεια τα όρια
ταχύτητος
Κι’ άλλο πεζοδρόμιο.
Διάταξη
Στο άρθρο πρώτο του νόμου 2696/1999 «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας»
προστίθεται η ακόλουθη παράγραφος.
«Όλες οι προβλεπόμενες στον παρόντα νόμο κυρώσεις,
διοικητικές και ποινικές, καταργούνται. Οδηγοί και πεζοί οφείλουν να συνεχίσουν
να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή για την αποφυγή πρόκλησης συγκρούσεων και
ατυχημάτων εν γένει με σκοπό την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία εαυτών και
τρίτων».
Και ΤΟ πεζοδρόμιο.
Σώτος
Υ.Γ. «Δεν είναι κακοί άνθρωποι οι
πολιτικοί. Απλώς είναι ασήμαντοι».
[ Μάνος Ελευθερίου]
http://trelogiannis.blogspot.com/2023/04/blog-post_243.html
https://www.pronews.gr/kosmos/agkape-to-aidiastiko-agalma-pou-dimiourgisan-stin-dania/
Δημοσιεύθηκε : Παρασκευή, 09 Αύγουστος
2019 08:37 | Γράφτηκε από τον/την Super User
Γράφει ο Σωτήρης
Καλαμίτσης.
Μετά την «αλλαγή», τον
«εκσυγχρονισμό», την «επανίδρυση του κράτους», το «λεφτά υπάρχουν» [για τις
τράπεζες] και το «σκίσιμο των καλσόν», με το μπαρδόν των Μνημονίων, ήλθε το
«επιτελικό κράτος».
Άκουγα χθες στο
ραδιόφωνο τον υπουργό Επικρατείας Γεραπετρίτη να λέει ότι οι μετακλητοί
περιωρίσθηκαν από 775 σε 690 [ουάου] και ότι κατόρθωσε με το επιτελείο του να
τους μετρήσει, όπερ έστι μεθερμηνευόμενον ότι έβαλε μερικούς νοματαίους, με το
μπαρδόν επιτελείς, να μετρήσουν τους μετακλητούς. Δηλαδή δεν υπήρχε στο
υπουργείο κάπου καταγεγραμμένος ο αριθμός τους, τα ονόματα, ο υπουργός παρά τω
οποίω υπηρετούν κ.λπ.;
Και γιατί ρε φιλάρα δεν αποδέχεσαι το ψηφιακό πρόγραμμα που έχει εκπονήσει ο
φίλος μου Ρηγόπουλος να ξενοιάσεις; Θα πατάς ένα κουμπάκι και θα έχεις μπροστά
σου σε δευτερόλεπτα την ακτινογραφία όλου του Δημοσίου.
Και εξακολουθεί να το
παλεύει ματαιοπονών ο Ρηγόπουλος ως σύγχρονος Δον Κιχώτης, μήπως και πείσει
τους σημερινούς κυβερνώντες, ότι διαφάνεια χωρίς αυτή την εφαρμογή δεν
υπάρχει. Στην οποία, βέβαια, θα πρέπει να έχει πρόσβαση πας πολίτης. Οι προηγούμενοι
τον απέρριψαν, καθότι αριστεροί [λέμε και καμμιά μ…].
https://www.capital.gr/me-apopsi/3375478/i-psifiaki-autognosia-proupothesi-gia-to-epiteliko-kratos
Δεν βολεύει ε; Το
ξέρω. Γι’ αυτό σταματήστε την παπαρολογία περί επιτελικού κράτους. Πείτε ευθέως
στον λαό ότι μότο σας είναι αυτό που είχε πει ο τεράστιος Βύρωνας «Και τα δικά
μας παιδιά πότε θα διορισθούν;». Ναι, αυτός που διετέλεσε Πρόεδρος της Βουλής
επί ΜΙΑΝ ημέραν, στη διάρκεια της οποίας επετέλεσε ένα και μόνον ανδραγάθημα:
να διορίσει στη Βουλή την κόρη του. Καθότι τοιούτον προνόμιον έχει απονεμηθεί
τω δευτέρω τη τάξει πολιτειακώ παράγοντι. Όλα τ’ άλλα είναι για τον
λούτσο.
Και σεις της
αντιπολίτευσης που χθες διαμαρτυρόσασταν για κοινοβουλευτικά πραξικοπήματα,
επειδή η κυβέρνηση κατέθεσε την τελευταία στιγμή δύο τροπολογίες, εξ ου και σας
έπιασε ο πόνος για τη συνταγματική και κανονιστική τάξη, η οποία παραβιάσθηκε
για πεντάκις χιλιοστή και βάλε φορά, πείτε στον Κούλη να αποδεχθεί τις
προτάσεις Ρηγόπουλου. Κι’ αν αρνηθεί, να του πείτε ότι είναι καραγκιόζης.
Ακριβώς όπως και σεις που αρνηθήκατε την εφαρμογή τού έργου του Ρηγόπουλου για
τα μικροκωματικά αριστερά [λέμε και καμμιά μ…] παιχνιδάκια σας.
Αλλά αυτά θα βιώνουμε,
όσο ο λαός στέλνει στη Βουλή ανθρώπους ως ο διαφημιστής του TELOPON που το
παίρνεις και τελειώνει ο πόνος ακαριαίως, εξ ου και θεραπεύει πάσαν νόσον, αλλ’
ουχί την μαλακίαν, σε συνδυασμό με τη χρήση αγιορείτικης οδοντόπαστας που κάνει
τα δόντια λευκά όσο το χαρτί, στο οποίο έγραψε ο Χριστός τις γνήσιες επιστολές
του που διεσώθησαν και αναπαράγονται από τον Βελόπουλο.
Τ’ άκουσες
Γεραπετρίτη; Κάλεσε επειγόντως στο τηλέφωνο τον Ρηγόπουλο. Κι’ αν απουσιάζει
στο εξωτερικό, στείλε το πρωθυπουργικό αεροσκάφος να τον φέρει πίσω
σιδηροδέσμιο να εγκαταστήσει την εφαρμογή του. Δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο ούτε
για χέσιμο.
Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2020
Νομοθετώντας ασυνάρτητά τε και φωτογραφικά
Γράφει ο Σωτήριος
Καλαμίτσης
Υπέπεσε [και όχι περιέπεσε] στην αντίληψή μου το Εγχειρίδιο
Νομοπαρασκευαστικής Μεθοδολογίας που εκπονήθηκε κατ’ επιταγή τού ν. 4622/2019
στα πλαίσια του εξαγγελθέντος επιτελικού κράτους. Διαβάζω στο προοίμιό του:
«Η υφιστάμενη κατάσταση
πολυνομίας και κακονομίας στη χώρα μας είναι παγκοίνως γνωστή. Σύμφωνα με την
καταγραφή των Σωτηρόπουλου και Χριστόπουλου, κατά την δεκαπενταετία 2001-2016
ψηφίσθηκαν 1.569 νόμοι, που περιείχαν περί τις 20.000 εξουσιοδοτήσεις για την
έκδοση κανονιστικών διοικητικών πράξεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας του
Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών ως προς την ποιότητα νομοθέτησης του 2018
επιβεβαιώνουν αυτή την εικόνα και δεν μπορούν παρά να χαρακτηρισθούν ως
αποκαρδιωτικά: Κανένας από τους 41 νόμους και τις 36 κυρώσεις που ψηφίσθηκαν το
2018 δεν πληροί τις προϋποθέσεις καλής νομοθέτησης, με τη συντριπτική
πλειοψηφία να περιέχει άσχετες και εκπρόθεσμες τροπολογίες, ενώ ένας στους
τέσσερις νόμους ψηφίσθηκε με την επείγουσα ή την κατεπείγουσα διαδικασία και
στις μισές περίπου περιπτώσεις δεν ακολουθήθηκε η διαδικασία δημόσιας
διαβούλευσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 61% των νόμων και κυρώσεων του 2018
τροποποιεί τουλάχιστον έναν νόμο που τέθηκε σε ισχύ από το 2015 έως το 2018,
δηλαδή από την ίδια κοινοβουλευτική πλειοψηφία ενώ η ανάγνωση της νομοθετικής
παραγωγής του 2018 θα απαιτούσε για τον μέσο άνθρωπο 60 εργάσιμες ημέρες.
Σοβαρές αμφιβολίες δικαιολογούνται, αντίθετα, ως προς την αναγκαιότητα αυτής
της νομοθετικής δραστηριότητας, αν εξετάσει κανείς τουλάχιστον τις εκθέσεις
αξιολόγησης των νόμων του 2018, από τις οποίες το 65% δεν περιλαμβάνει ποσοτικά
στοιχεία, το 85% δεν περιλαμβάνει προβλέψεις για απλοποιήσεις διαδικασιών ενώ
σε καμία περίπτωση δεν φαίνεται να έγινε μέτρηση των διοικητικών επιβαρύνσεων».
Το εγχειρίδιο περιλαμβάνει
τα αυτονόητα: λιτότητα, ακριβολογία και σαφήνεια στην έκφραση, γλωσσική
ορθότητα και νοηματική αλληλουχία, γραμματική και συντακτική αρτιότητα. Το μόνο
που δεν είδα στο εγχειρίδιο είναι η απαγόρευση τροποποιήσεων, καταργήσεων,
αντικαταστάσεων διατάξεων άλλων νόμων με τρόπο που ο αναγνώστης, ούτε οι
βουλευτές που τις ψηφίζουν, δεν κατανοεί τον λόγο της τροποποίησης ή τις
επιπτώσεις αυτής στην ερμηνεία του νόμου, όπου εντάσσεται η τροποποίηση.
Ας πάρουμε για παράδειγμα τον ν.
4009/2011 περί ΑΕΙ, ο οποίος υποτίθεται ότι αποτελούσε το απαύγασμα/συνισταμένη
όλων των αλλεπάλληλων επί δεκαετίες ρυθμίσεων των εκάστοτε κυβερνήσεων ή και
υπουργών της ίδιας κυβέρνησης, ώστε να αποτελέσει σταθερό πλαίσιο λειτουργίας
τής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ενδιαφέρουσα είναι η διατύπωση του άρθρου 19 περί
εκλογής καθηγητών, το οποίο τροποποιήθηκε επτά [7] φορές εντός τεσσάρων ετών με
τους νόμους 4405/2016, 4452/2017, 4485/2017, 4521/2018, 4559/2018, 4589/2019 και
4610/2019.
Άρθρο 19
«1.α) Προϋπόθεση για εκλογή σε θέση καθηγητή όλων των βαθμίδων είναι η
κατοχή διδακτορικού διπλώματος, καθώς και η συνάφεια αυτού του εν γένει
ερευνητικού, επιστημονικού, διδακτικού, κλινικού ή καλλιτεχνικού έργου των
υποψηφίων με το γνωστικό αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης. …
…..
4…
γ) Η τριμελής εισηγητική επιτροπή οφείλει μέσα σε αποκλειστική προθεσμία
σαράντα (40) ημερών από τη συγκρότησή της και όχι νωρίτερα από είκοσι (20)
ημέρες να καταθέσει εισηγητική έκθεση στην οποία οφείλει: α) να αναλύσει και να
αξιολογήσει το έργο και την προσωπικότητα κάθε υποψηφίου, εκφέροντας κρίση για
την προσφορά του στην πρόοδο της επιστήμης, β) να διατυπώσει την άποψή της εάν
οι υποψήφιοι ανταποκρίνονται στα απαιτούμενα από το νόμο προσόντα και
ειδικότερα για τη συνάφεια του γνωστικού αντικειμένου της προς πλήρωση θέσης με
το γνωστικό αντικείμενο της διδακτορικής διατριβής, καθώς και η συνάφεια αυτής,
επιστημονικού, διδακτικού, κλινικού ή καλλιτεχνικού έργου των υποψηφίων με το
γνωστικό αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης..»,
Προφανώς ο νομοθέτης ήθελε να πει στην μεν §1α ότι η διδακτορική διατριβή
πρέπει να είναι συναφής με το έργο του υποψηφίου. «Η συνάφεια αυτού του εν
γένει .. έργου» δεν λέει τίποτε. Στην §4.γ γίνεται ορθώς λόγος για διδακτορική
διατριβή και όχι για διδακτορικό δίπλωμα που αναγράφεται στην §1.α. Γιατί αυτή
η διαφοροποίηση; Άλλο είναι το διδακτορικό δίπλωμα και άλλη η διδακτορική
διατριβή; Στη συνέχεια στην §4.γ (β) ορίζεται ότι η εισηγητική επιτροπή πρέπει
να αποφανθεί και περί της συνάφειας του γνωστικού αντικειμένου της διατριβής με
το αντικείμενο της προς πλήρωσης θέσης, αλλά και η συνάφεια αυτής
«επιστημονικού, διδακτικού .. έργου». Προφανώς ο νομοθέτης ήθελε να πει ότι η
διατριβή πρέπει να είναι συναφής με το επιστημονικό κ.λπ. έργο του υποψηφίου,
αλλά και με το γνωστικό αντικείμενο της προς κατάληψη θέσης . Τόσο δύσκολο ήταν
να το γράψει σε σωστά ελληνικά;
Και γιατί παρακαλώ να
υποχρεούται η Επιτροπή να διατυπώσει απλώς άποψη περί συναφείας μεταξύ
διατριβής και γνωστικού αντικειμένου της προς κατάληψη έδρας και να μην
υποχρεούται να βεβαιώνει και μάλιστα ητιολογημένως τη συνάφεια; Και μάλιστα
κατά τρόπο άρτιο που να ελέγχεται και δικαστικώς ως προς την ουσία; Αλλά αυτά
ντεν γκίνοντε στο Ελάντα. Πώς θα κατελάμβανε πανεπιστημιακό θώκο η Μπέττυ, κατά
κόσμον Περιστέρα Μπαζιάνα, ή παλαιότερα η Νατάσσα Παζαΐτη, σύζυγος Κωστάκη, αν
ο νόμος ήταν σαφής χωρίς παραθυράκια;
Αλλά και κάτι άλλο: γιατί θα
πρέπει η διατριβή και το εν γένει έργο του υποψηφίου να είναι απλώς συναφή προς
το γνωστικό αντικείμενο της προς κατάληψη έδρας και να μην εντάσσονται στο
αντικείμενο της Σχολής, στην οποίαν ανήκει η έδρα;
Κατά τα λοιπά το εν λόγω άρθρο
19 με τις κατά καιρούς τροποποιήσεις του όρισε σωρεία προσόντων για την
κατάληψη μίας θέσης σε ΑΕΙ. Π.χ. να έχει ο υποψήφιος αναπτύξει το έργο του στα
5 τελευταία χρόνια ή να έχει διδάξει τα τελευταία 3 χρόνια. Αν έχει εκπληκτικό
έργο προγενέστερο των 5 ετών, ουδόλως ενδιαφέρει. Άρα, αποκλείεται και τη θέση
καταλαμβάνει αυτός που ανέπτυξε το έργο στα τελευταία 5 χρόνια. Κι’ αν ο
εκλεκτός είχε αναπτύξει το έργο του στα τελευταία 2 χρόνια, τότε σίγουρα ο
νόμος θα όριζε ότι προϋπόθεση για την κατάληψη της θέσης είναι τα 2 χρόνια.
Για να δούμε, θα συμμορφωθεί η
Διοίκηση με τις επιταγές του Εγχειριδίου Νομοπαρασκευαστικής Μεθοδολογίας; Εγώ,
πάντως δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος, αν κρίνω και από το πολύ πρόσφατο
παράδειγμα: τις προδιαγραφές για την κατασκευή μασκών για τους μαθητές, οι
οποίες πρέπει να αλλάξουν λόγω αστοχίας ως προς τις διαστάσεις.
Σώτος
ΚΑΙ ΤΟΥΤΟ
Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020
Άσε μας ρε Διονύση! Όρεξη που την έχεις!!
Γράφει ο Σωτήριος
Καλαμίτσης
Ο φίλος μου ο Διονύσης, λοιπόν, ο
σύγχρονος Έλλην Δον Κιχώτης, τα έβαλε πάλι με το αποκατεστημένο. Είδε
νομοσχέδιο για την ψηφιακή διακυβέρνηση και αναθάρρησε μέχρι να απογοητευθεί
για πολλοστή φορά. Έχει την απαίτηση από τα ζαγάρια που μας κυβερνούν να διοικούν
με διαφάνεια και με ήθος, να μη σπαταλούν το δημόσιο χρήμα, να διορίζουν,
προάγουν και μεταθέτουν αξιοκρατικά και λοιπές μπούρδες. Πού ζης ρε
Διονύση; Εδώ ετοιμάζονται να πουλήσουν το Καστελλόριζο, η ψηφιακή
αποτύπωση του Δημοσίου σε μάρανε;
Διαβάστε αυτά που έγραψε το άτομο και φρίξτε.
Ψηφιακή διακυβέρνηση με ατέλειες του 2010
Δημοσιεύτηκε από economia 16/09/2020 0 Σχόλια Μελέτες / αναλύσεις
του Διονύση Ρ. Ρηγόπουλου, Ph.D.
Συζητείται αυτές τις μέρες στη Βουλή η
Κωδικοποίηση της Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με ειδικά κεφάλαια για τα Ανοικτά
Δεδομένα και την Ψηφιακή Διαφάνεια. Περιλαμβάνει την «ολοκληρωμένη ρύθμιση όλων
των θεμάτων που άπτονται της ψηφιακής διακυβέρνησης και ιδίως εκείνων που
σχετίζονται με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) από
τους φορείς του δημόσιου τομέα για τις ανάγκες της λειτουργίας τους» (Άρθρο 1).
Το «Άρθρο 81 - Ανάρτηση οργανογράμματος και στοιχείων υπηρετούντων» αναπαράγει
αυτολεξεί το Άρθρο 8 του Ν. 3861/2010 της Διαύγειας.
Στη δημόσια διαβούλευση προσπάθησα
να εξηγήσω γιατί είναι κρίσιμο για τη δημόσια διοίκηση, τη λειτουργία του
Επιτελικού Κράτους και τη διαφάνεια να αντικατασταθεί αυτό το άρθρο με το άρθρο
«Ενιαίο Ψηφιακό Οργανόγραμμα-Αποτύπωση του Δημοσίου» της από 16.10.2019
τροπολογίας του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών και της Διεθνούς Διαφάνειας
Ελλάδος. H κακότεχνη Έκθεση επί της Διαβούλευσης, 128 σελίδων, παραλείπει στον
δυσανάγνωστο πίνακα με τα σχόλια αν οι προτάσεις του κάθε σχολίου υιοθετήθηκαν
ή όχι και γιατί. Δεν βρήκα να τεκμηριώνεται η μη ενσωμάτωση της παραπάνω
πρότασης, όπως προβλέπει ο νόμος για το Επιτελικό Κράτος.
Όμως, για να αντιληφθεί κανείς ένα
λάθος που θεωρεί σωστό, χρειάζεται κάποιος να του το υποδείξει. Ελπίζω ο
αρμόδιος υπουργός και οι υπεύθυνοι βουλευτές που θα υπερψηφίσουν το παρόν
νομοσχέδιο να εξηγήσουν πού βρίσκεται το λάθος στην ενιαία ψηφιακή αποτύπωση
της δομής και της στελέχωσης του Δημοσίου και γιατί αντ’ αυτής προκρίνουν να
διατηρηθεί ένα άρθρο δεκαετίας, που και τεχνολογικά υστερεί και δεν τηρήθηκε
στην πράξη. Άλλωστε, και η έρευνα της διαΝΕΟσις (2018) για την ηλεκτρονική
διακυβέρνηση στην Ελλάδα, προτείνει το ίδιο «ΣΤ6.13. Κεντρικό Ψηφιακό
Οργανόγραμμα με Δεδομένα από την Απογραφή Δημοσίων Υπαλλήλων.»
H δημόσια διοίκηση είναι (ή μάλλον
πρέπει να είναι) ενιαία, με ενιαία διαχείριση και ξεκάθαρους κανόνες. Με την
ενιαία αποτύπωσή της, διευκολύνονται κατά πολύ οι λειτουργίες της αλλά και ο
έλεγχός της. Για παράδειγμα, θα μπορούσε ο καθένας να παρακολουθεί εύκολα τις
δομικές μεταβολές, όπως την προ διμήνου δημιουργία του κέντρου πολιτισμού
Ακροπόλ (Ν.4710) ή την ίδρυση της ανώνυμης εταιρίας του Δημοσίου Ο.ΔΙ.Π.Υ. και
τη στελέχωσή της με άγνωστο αλλά μεγάλο αριθμό υπαλλήλων, όπως υπονοεί η
πρόβλεψη για θέσεις γενικών διευθυντών (Ν.4715). Αυτές οι διογκώσεις, και οι
αντίστοιχες οικονομικές επιβαρύνσεις σε εμάς και τα παιδιά μας, χάνονται στην
καθιερωμένη αδιαφάνεια του κράτους. Δε λείπει βέβαια η τεχνολογία, η οποία από
καιρό μπορεί να απεικονίζει ψηφιακά, απλά και εύληπτα, πολύ πιο σύνθετα
στοιχεία. Λείπει η βούληση.
Στις 11 Ιουλίου 2018, η Ευρωπαϊκή
Επιτροπή αποφάσισε «την ενισχυμένη εποπτεία» «για τη διασφάλιση της συνέχειας
και της ολοκλήρωσης των μεταρρυθμίσεων που εγκρίθηκαν στο πλαίσιο του
προγράμματος ESM» «μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος.» Τα μνημόνια
είχαν δημοσιονομική στόχευση και θεωρούσαν πάρεργο (“flanking structural
policies”) τις, απαραίτητες για την Ελλάδα, μεταρρυθμίσεις της δημόσιας
διοίκησης. Ως εκ τούτου, πολλές αναβάλλονταν χωρίς πρόβλημα και τα προγράμματα
«ολοκληρώθηκαν επιτυχώς,» παρότι δεν είχαν ολοκληρωθεί οι μεταρρυθμίσεις.
Σήμερα, το δημόσιο χρέος είναι
μεγαλύτερο απ’ όσο όταν μπήκαμε στα μνημόνια, και τα περισσότερα τρίμηνα
αυξάνει.
Η βιώσιμη οικονομική εξυγίανση της
χώρας εξαρτάται απολύτως από τη βελτίωση της λειτουργίας του Δημοσίου. Και ο
μόνος τρόπος να γίνουν αποτελεσματικά και κατά το δυνατόν ανώδυνα αληθινές
μεταρρυθμίσεις, είναι να αντικρύζουμε με θάρρος την υπάρχουσα πραγματικότητα.
Την ύψιστη ανάγκη λεπτομερών
καθημερινών δεδομένων για τον προγραμματισμό των επόμενων βημάτων ανέδειξε
πρόσφατα η προσπάθεια για την αποτροπή της πανδημίας. Είναι καιρός και το
κράτος μας να αρχίσει να καταπολεμά την «ενδημική πανδημία» της κακοδιαχείρισης
και απαξίωσης των πόρων του, μόλις μάθει ποιοι υπάλληλοι στελεχώνουν κάθε
στιγμή την κάθε μονάδα του.
Δεν το έκανε προ έτους στα
νομοσχέδια για το Επιτελικό Κράτος και Επενδύω στην Ελλάδα. Αν το αναβάλει και
τώρα, πότε άραγε θα το κάνει;
Υ.Γ. «Η διακυβέρνηση, η ψηφιακή
πραγματικότητα κι εμείς, οι πολίτες» ήταν το θέμα της περσινής μου εισήγησης
στο 9ο Συνέδριο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (27.3.2019). Για τρίτη συνεχή
χρονιά, τόνισα πόσο απαραίτητη είναι η ενιαία ψηφιακή αποτύπωση του Δημοσίου
και πόσο εύκολα γίνεται. Από το 7:50 έως το 14:50, αποδεικνύεται με στοιχεία
και βίντεο ότι οι αρμόδιοι γνωρίζουν τα προβλήματα διαχείρισης των πόρων της
δημόσιας διοίκησης και αναγνωρίζουν την αξία μιας σωστής υποδομής για την
επίλυσή τους. Όμως, η τότε κυβέρνηση δεν έκανε την υποδομή, με κάλυψη από την
«ενισχυμένη εποπτεία».
* Ο δρ. Διονύσης Ρ. Ρηγόπουλος είναι
μηχανικός με ειδίκευση στην υπολογιστική μοντελοποίηση, πρώην
Επιθεωρητής-Ελεγκτής Δημόσιας Διοίκησης [2009-2018] και μέλος της ομάδας
εργασίας για την ανοιχτή διακυβέρνηση του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών
dionysis.rigopoulos@gmail.com
Σώτος ο αντιγραφεύς

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου