Τετάρτη 4 Αυγούστου 2021

Δεν πειράζει, ας καεί η Ελλάδα, αρκεί να μην πάρουμε Ρώσικα πυροσβεστικά Beriev

Μια χώρα με δάση, χιλιάδες πυρκαγιές κάθε χρόνο και αφρικανικές θερμοκρασίες, διαθέτει 15 Canadair , όλα 50 ετών και ΕΝΑ ρωσικό μεγαθήριο Beriev, που είναι το μόνο που προσφέρει ουσιαστικά. Το θέμα με τα Beriev είχε τεθεί και στην καταστροφή της Πελοποννήσου, αλλά οι σύμμαχοί μας, φαίνεται πως μας απαγορεύουν να πάρουμε ακόμη και πυροσβεστικά, αν είναι ρώσικα! Ας καεί η Ελλάδα, αρκεί να μην πάρουμε ρώσικα!!! Μιλάμε για..... σχιζοφρένεια δουλοπρέπειας στους "συμμάχους" μας.
Κι επί 20 χρόνια, αναρωτιούνται οι πυροσβέστες μας: "μα γιατί δεν παίρνουμε μερικά Beriev ακόμη;". Που να ΄ξεραν οι καημένοι....


TO ΡEΠOΡTAZ

Η καθήλωση λόγω της υψηλής θερμοκρασίας αλλά και βλαβών των περισσοτέρων από 15 ( εννιά CL-215 και έξι CL-415) πυροσβεστικά αεροσκάφη Canadair συνέβαλε καθοριστικά στην επέκταση της καταστροφικής πυρκαγιάς στην περιοχή Βαρυμπόμπης –Θρακομακεδόνων το τελευταίο 24ωρο.

Ελάχιστη ώρα τα εν λόγω αεροσκάφη που μεταφέρουν από 4,5 έως 6,5 τόνους νερού συμμετείχαν στις προσπάθειες δασοπυρόσβεσης, κάτι που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επέκταση του πύρινου μετώπου . Κι ετσι αδίκως «αναζητούντο» από εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και πυρόπληκτους στις δημόσιες εκκλήσεις τους για από αέρος βοήθεια.

Στην αεροπυρόσβεση συμμετείχαν ελικόπτερα της Πυροσβεστικής και των Ενόπλων δυνάμεων , τα μικρά αμφίβια πυροσβεστικά αεροσκάφη (τράκτορες) που μεταφερουν όμως μόνο 2,5 τόνους νερού κι έχουν συμπληρωματικό ρόλο όπως και το ρωσικό μεγαθήριο Beriev Be-200 με διμελές πλήρωμα που είναι ικανό να συγκεντρώνει 12 τόνους νερού σε 14 δευτερόλεπτα από θάλασσες με κύματα έως 1,2 μέτρα. Με αναφορές στελεχών της Κατεχάκη ότι γίνεται ολοένα και πιο αποτελεσματικό , ύστερα από την σταδιακή προσαρμογή των Ρώσων πιλότων στο ελληνικό «ανάγλυφο» αφού αρχικά έριχναν νερό από σχετικά μεγάλο ύψος.

Επειδή λοιπόν η πυρκαγιά στην ευρύτερη περιοχή της Βαρυμπόμπης ξεκίνησε περίπου στις μία το μεσημέρι όταν η θερμοκρασία ήταν της τάξης του 42-44 βαθμών ήταν σχεδόν αδύνατη η απογείωση των περισσοτέρων από τα αεροσκάφη CL-215 που βρίσκονταν κυρίως σε περιφερειακά αεροδρόμια όπως της Ανδραβίδας κι αλλων.

Πολλές φορές βάσεις των εν λόγω αεροσκαφών είναι τα αεροδρόμια σε Σκύρο και Πρέβεζα. Ακόμη είχαν παρουσιασθεί βλάβες σε τουλάχιστον τρία από τα CL-415 που είχαν επιχειρήσει στην Ρόδο και σ άλλες πυρκαγιές , ενώ ένα από αυτό που είχε σταλεί για να υποβοηθήσει την κατάσβεση της πυρκαγιάς στην Σαρδηνία είχε παρουσιάσει βλάβη αλλά τελικώς επέστρεψε στην χώρα μας. Ο βασικός σχεδιασμός των υπευθύνων της αεροπυρόσβεσης είναι σχεδόν όλα τα Canadair (παρ ότι είναι αεροσκάφη ηλικίας 50 ετών) είναι να βρίσκονται στον «αέρα» από το ξημέρωμα της Τετάρτης όταν κι οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές και δεν εμποδίζουν την απογειωση των CL-215.

Επιπλέον το βράδυ της Τρίτης είχε δοθεί εντολή για την επισκευή όλων των πυροσβεστικών αεροσκαφών που παρουσίαζαν βλάβες κι έλειψαν καθοριστικά από την προσπάθεια «συρρίκνωσης» της καταστροφής με την ελπίδα ότι τα Canadair μαζί με τον υπόλοιπο εναέριο στόλο θα προχωρήσουν στην άμεση κατάσβεση της πυρκαγιάς από τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης.

ΤΟ ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου