Γράφει ο Μιχάλης Ραμπίδης
Η αρνητική διαφήμιση του εορταστικού στολισμού της Πτολεμαΐδας, έδωσε τουλάχιστον την....
ευκαιρία σε κάποιους να γνωρίσουν την ύπαρξή της. Μην αμφιβάλετε, έχουμε πολλούς αγεωγράφητους. Επειδή όμως «ουδέν κακόν αμιγές καλού», αντικρίζοντας το ποτήρι μισογεμάτο, μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτήν την «προβολή».
Στις παρυφές και παραπλεύρως της Πτολεμαΐδας, είναι σε κυκλοφορία για αρκετά χρόνια ο κάθετος οδικός άξονας της Εγνατίας Οδού (Ε.Ο.) προς Φλώρινα και τα Ελληνο-Σκοπιανά σύνορα, στο φυλάκιο της Νίκης. Η δεύτερη αυτή σε πληθυσμό πόλη της Δυτικής Μακεδονίας, είναι σε απόσταση λιγότερη των 20 χιλιομ. από την Εγνατία Οδό.
Η Πτολεμαΐδα που χαρίζει απλόχερα για έξι (6) δεκαετίες την Ηλεκτρική Ενέργεια σ’ όλη την Ελλάδα, δεν υπάρχει στον τουριστικό χάρτη της Δυτ. Μακεδονίας. Θα μπορούσε να έχει σημαίνουσα θέση για συγκεκριμένους λόγους, με πρωταρχικό τον βιομηχανικό τουρισμό, στον οποίον είμαστε στάσιμοι για ισάριθμες (6) δεκαετίες.
Περνάνε από δίπλα μας τα εκδρομικά (Πούλμαν & Ι.Χ.) και δεν γνωρίζουν την ύπαρξή μας, γιατί κι εμείς δεν θέλουμε να «συστηθούμε».
Οι είσοδοι της Πτολεμαΐδας από Αμύνταιο-Φλώρινα και από Κοζάνη-Γρεβενά (ολοκληρώνεται την Άνοιξη) είναι φαρδείς-φωτεινοί & καλόγουστοι και προϊδεάζουν τον επισκέπτη για μια σύγχρονη μεγαλούπολη. Λείπουν από τις εισόδους οι δυο (2) πινακίδες (1Km πριν από Βόρια & Νότια είσοδο) που να ενημερώνουν τους διερχόμενους εκδρομείς του κάθετου άξονα της Ε.Ο. ότι μπορούν να επισκεφτούν τουλάχιστον το κέντρο την πόλη μας και ότι στην κάθε είσοδο υπάρχει προς χρήση ελεύθερο παρκινγκ. Η απόσταση περπατώντας μέχρι την «ζωντανή» κεντρική πλατεία, την μεγαλύτερη συγκριτικά από πολλές πόλεις, είναι μόνο 500 μέτρα, με άνετα πεζοδρόμια.
Το παρκινγκ από Φλώρινα θα μπορούσε να είναι το ιδιωτικό οικόπεδο ακριβώς απέναντι από το υδραγωγείο, με μίσθωση και προσωρινή επίστρωση από το Δήμο (για να μην αποτελεί και εστία μόλυνσης). Αν όχι ο χώρος μπροστά από τη Σχολή Πυροσβεστικής και το πάρκο της ΔΕΗ. Το πάρκινγκ από την πλευρά της Κοζάνης , μπροστά από τις αποθήκες του Αγροτικού Συνεταιρισμού, με τη απαραίτητη διαμόρφωση.
Γνωρίζω καλά από περιγραφές φίλων που επισκέπτονται την περιοχή (Πρέσπες, λίμνες Αμυνταίου, Καστοριά κ.α.), αλλά και πολλοί που επιλέγουν την επιστροφή στη Θεσσαλονίκη μέσω Έδεσσας, ότι αναρωτιούνται αν μπορούν να δούνε και την Πτολεμαΐδα, όμως διστάζουν γιατί δεν τους καθοδηγούμε.
Το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας της Εγνατίας Οδού και προσαρμογής το περάσαμε εδώ και 15 χρόνια. Δεν αξιοποιήσαμε ούτε στο ελάχιστο τις νέες συνθήκες που δημιουργεί η κατασκευή ενός νέου και σύγχρονου οδικού άξονα. Μήπως είναι ώρα να κάνουμε τα μικρά, τα ελάχιστα, να εκμεταλλευτούμε ακόμα και τα αρνητικά, για να κάνουμε την πόλη μας επισκέψιμη; ……
Κ Α Λ Ε Σ Γ Ι Ο Ρ Τ Ε Σ
Η αρνητική διαφήμιση του εορταστικού στολισμού της Πτολεμαΐδας, έδωσε τουλάχιστον την....
ευκαιρία σε κάποιους να γνωρίσουν την ύπαρξή της. Μην αμφιβάλετε, έχουμε πολλούς αγεωγράφητους. Επειδή όμως «ουδέν κακόν αμιγές καλού», αντικρίζοντας το ποτήρι μισογεμάτο, μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτήν την «προβολή».
Στις παρυφές και παραπλεύρως της Πτολεμαΐδας, είναι σε κυκλοφορία για αρκετά χρόνια ο κάθετος οδικός άξονας της Εγνατίας Οδού (Ε.Ο.) προς Φλώρινα και τα Ελληνο-Σκοπιανά σύνορα, στο φυλάκιο της Νίκης. Η δεύτερη αυτή σε πληθυσμό πόλη της Δυτικής Μακεδονίας, είναι σε απόσταση λιγότερη των 20 χιλιομ. από την Εγνατία Οδό.
Η Πτολεμαΐδα που χαρίζει απλόχερα για έξι (6) δεκαετίες την Ηλεκτρική Ενέργεια σ’ όλη την Ελλάδα, δεν υπάρχει στον τουριστικό χάρτη της Δυτ. Μακεδονίας. Θα μπορούσε να έχει σημαίνουσα θέση για συγκεκριμένους λόγους, με πρωταρχικό τον βιομηχανικό τουρισμό, στον οποίον είμαστε στάσιμοι για ισάριθμες (6) δεκαετίες.
Περνάνε από δίπλα μας τα εκδρομικά (Πούλμαν & Ι.Χ.) και δεν γνωρίζουν την ύπαρξή μας, γιατί κι εμείς δεν θέλουμε να «συστηθούμε».
Οι είσοδοι της Πτολεμαΐδας από Αμύνταιο-Φλώρινα και από Κοζάνη-Γρεβενά (ολοκληρώνεται την Άνοιξη) είναι φαρδείς-φωτεινοί & καλόγουστοι και προϊδεάζουν τον επισκέπτη για μια σύγχρονη μεγαλούπολη. Λείπουν από τις εισόδους οι δυο (2) πινακίδες (1Km πριν από Βόρια & Νότια είσοδο) που να ενημερώνουν τους διερχόμενους εκδρομείς του κάθετου άξονα της Ε.Ο. ότι μπορούν να επισκεφτούν τουλάχιστον το κέντρο την πόλη μας και ότι στην κάθε είσοδο υπάρχει προς χρήση ελεύθερο παρκινγκ. Η απόσταση περπατώντας μέχρι την «ζωντανή» κεντρική πλατεία, την μεγαλύτερη συγκριτικά από πολλές πόλεις, είναι μόνο 500 μέτρα, με άνετα πεζοδρόμια.
Το παρκινγκ από Φλώρινα θα μπορούσε να είναι το ιδιωτικό οικόπεδο ακριβώς απέναντι από το υδραγωγείο, με μίσθωση και προσωρινή επίστρωση από το Δήμο (για να μην αποτελεί και εστία μόλυνσης). Αν όχι ο χώρος μπροστά από τη Σχολή Πυροσβεστικής και το πάρκο της ΔΕΗ. Το πάρκινγκ από την πλευρά της Κοζάνης , μπροστά από τις αποθήκες του Αγροτικού Συνεταιρισμού, με τη απαραίτητη διαμόρφωση.
Γνωρίζω καλά από περιγραφές φίλων που επισκέπτονται την περιοχή (Πρέσπες, λίμνες Αμυνταίου, Καστοριά κ.α.), αλλά και πολλοί που επιλέγουν την επιστροφή στη Θεσσαλονίκη μέσω Έδεσσας, ότι αναρωτιούνται αν μπορούν να δούνε και την Πτολεμαΐδα, όμως διστάζουν γιατί δεν τους καθοδηγούμε.
Το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας της Εγνατίας Οδού και προσαρμογής το περάσαμε εδώ και 15 χρόνια. Δεν αξιοποιήσαμε ούτε στο ελάχιστο τις νέες συνθήκες που δημιουργεί η κατασκευή ενός νέου και σύγχρονου οδικού άξονα. Μήπως είναι ώρα να κάνουμε τα μικρά, τα ελάχιστα, να εκμεταλλευτούμε ακόμα και τα αρνητικά, για να κάνουμε την πόλη μας επισκέψιμη; ……
Κ Α Λ Ε Σ Γ Ι Ο Ρ Τ Ε Σ