H Διεθνής Ένωση Πιλότων καταδικάζει έντονα τη διαρροή των ηχητικών ντοκουμέντων
«Το γεγονός ότι κάτι τέτοιο είναι δυνατό, δεν μπορούσαμε ως τώρα να το φανταστούμε», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Ένωσης Πιλότων Γιεργκ Χάντβεργκ και πρόσθεσε ότι...
στην ιστορία της αεροπλοΐας έχουν υπάρξει κι άλλα κρούσματα αυτοκτονιών. «Πρέπει να περιμένουμε το τελικό πόρισμα. Βεβαίως αρκετά συνηγορούν υπέρ του σεναρίου ότι μπορεί να πρόκειται για έναν άνθρωπο ψυχικά άρρωστο», συνέχισε, αλλά προειδοποίησε να μην χαρακτηριστεί η συντριβή πρόωρα αυτοκτονία. «Στα νέα στοιχεία των ερευνητών αυτό είναι μόνο ένα ενδιάμεσο πόρισμα. Πολλά ερωτήματα είναι ακόμη ανοιχτά. Από τη δική μας σκοπιά, είναι πιθανά και άλλα σενάρια», τόνισε.«Το γεγονός ότι κάτι τέτοιο είναι δυνατό, δεν μπορούσαμε ως τώρα να το φανταστούμε», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Ένωσης Πιλότων Γιεργκ Χάντβεργκ και πρόσθεσε ότι...
Στο μεταξύ ο κανονισμός λειτουργίας των πιλοτηρίων μπαίνει πλέον στο μικροσκόπιο. Μετά τις αεροπορικές εταιρίες που ανακοινώνουν ότι στο εξής δεν θα μπορεί να μείνει ένα άτομο μόνο στο κόκπιτ, ο αντιπρόεδρος της Κ.Ο. Χριστιανοδημοκρατών/Χριστιανοκοινωνιστών (CDU/CSU) Άρνολντ Βάατζ ζήτησε από όλες τις αεροπορικές εταιρείες να καταστήσουν αυστηρότερους οικειοθελώς τους κανόνες του πιλοτηρίου. «Τάσσομαι υπέρ του να πρέπει πάντα ένα άτομο από το πλήρωμα καμπίνας να βρίσκεται στο κόκπιτ όταν το εγκαταλείπει είτε ο κυβερνήτης είτε ο συγκυβερνήτης», δήλωσε ο Βάατζ στην Rheinische Post.
Σε ό,τι αφορά τον συγκυβερνήτη του μοιραίου αεροσκάφους, σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το ιδιωτικό τηλεοπτικό δίκτυο RTL από το Μονταμπάουρ –τον τόπο καταγωγής του–, μια παλιά του συμμαθήτριά του δήλωσε ότι πριν από έξι χρόνια της είχε εκμυστηρευθεί ότι έπασχε από υπερκόπωση και κάποιας μορφής κατάθλιψη. Η ίδια ωστόσο δήλωσε ότι τον συνάντησε πριν από τα Χριστούγεννα και της έδωσε την εντύπωση ενός «απολύτως υγιούς νέου».
An airline pilots’ union is blasting whoever leaked audio from the cockpit voice recorder within the Germanwings plane crash to the media, spoken language it absolutely was a “breach of trust.”
Prior to today’s announcement from French prosecutors that they believe the co-pilot deliberately crashed the plane into the French Alps on weekday, killing all a hundred and fifty on board, a French military official told the big apple Times that audio from the CVR showed that the co-pilot had fastened the pilot out of the cockpit when he got up to momentarily leave the landing deck.
“The International Federation of Air Line Pilots’ Associations (IFALPA) deplores and condemns yesterday’s leaky of sure components of the Cockpit Voice Recorder (CVR) of the Germanwings flight 4U9525,” the association same in a very statement. “Not solely do these leaks contravene the internationally in agreement principles of accident investigation confidentiality come into being in ICAO Annex thirteen, they’re additionally a breach of trust to all or any those concerned within the investigation and to the families of the victims. what is more, leaks of this nature greatly damage flight safety since they invite ill-informed speculation from the media and therefore the general public and discourage cooperation with investigators in future accidents.”
IFALPA represents over a hundred,000 pilots in additional than a hundred countries worldwide.
IFALPA same the only real purpose of a CVR is to assist investigators in determinant the factors resulting in associate degree accident and to not apportion blame or be used outside of its safety context.
CVR details, it said, ought to solely be publically free following a radical and complete investigation of the events that occurred, and not untimely throughout the course of the sector portion of the accident investigation.
“Leaking premature, unanalyzed, and partial CVR recordings, that lack the context of the complete body of factual fact-finding information, severely interferes with the fact-finding method, and might solely result in early conclusions on what specifically occurred throughout the time leading up to the accident,” the union same. “Any alternative use of CVR information isn’t solely invalid, however is associate degree unacceptable invasion of privacy best delineated as a pursuit for sensationalism and paraphilia of the worst kind. it’s important for the work body to confirm all data underneath their management is correctly handled till the completion of the investigation.”
IFALPA is providing its help to the investigation, spoken language there’s a “need for associate degree objective accident investigation method through the gathering of all the facts required to draw associate degree correct analysis of events.”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου