Τρίτη 8 Αυγούστου 2017

Θεσσαλονίκη: Με e-pass κλείνει η είσοδος Ι.Χ. στους πεζόδρομους -Τη νύχτα η τροφοδοσία της αγοράς

Στα πρότυπα του e-pass, που ισχύει στους σταθμούς διοδίων, θα λειτουργεί το καινούργιο ....
σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης το οποίο σχεδιάζει να εγκαταστήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης σε κομβικούς πεζόδρομους της πόλης, με σκοπό να τους θωρακίσει απέναντι σε ασυνείδητους οδηγούς που συστηματικά τους παραβιάζουν.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος Θανάση Παππά η εγκατάσταση και η λειτουργία ενός ηλεκτρονικού συστήματος για τον έλεγχο των πεζοδρόμων είναι μόνον μία από τις δράσεις που πρόκειται να χρηματοδοτηθούν μέσω δωρεάς από το ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος”. Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου ανέρχεται σε 688.098 ευρώ.
Όπως επισήμανε ο προϊστάμενος της διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Μπελιμπασάκης, η λειτουργία του καινούργιου συστήματος θα είναι απλή. “Από το δήμο Θεσσαλονίκης θα διατεθούν ηλεκτρονικές κάρτες στην αστυνομία, στο ΕΚΑΒ και στην πυροσβεστική, ενώ με ανάλογες κάρτες θα εφοδιαστούν τα απορριμματοφόρα και οχήματα υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης. Η κάρτα αυτή, όπως ακριβώς ισχύει και στο e-pass των διοδίων, θα αναγνωρίζει το όχημα που έχει άδεια εισόδου στον πεζόδρομο. Τα εμπόδια θα βυθίζονται αυτόματα και θα σηκώνονται μετά την είσοδο του οχήματος”, εξήγησε ο κ. Μπελιμπασάκης.

Κλείνει η πρόσβαση στην παραλία

Με την εγκατάσταση και λειτουργία του καινούργιου συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης των πεζόδρομων της πόλης θα αποκλειστεί η πρόσβαση των οχημάτων στην αναπλασμένη νέα παραλία. Και αυτό γιατί ηλεκτρονικά πασσαλάκια πρόκειται να τοποθετηθούν τόσο στη ζώνη των ιστιοπλοϊκών ομίλων και δίπλα από την πλατεία Λευκού Πύργου όσο και στα δύο στενά εκατέρωθεν του ξενοδοχείου “Μακεδονία Παλάς”, μέσω των οποίων ασυνείδητοι οδηγοί βρίσκουν την ευκαιρία να τρυπώσουν στο πλακόστρωτο της νέας παραλίας.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου Θεσσαλονίκης ηλεκτρονικά πασσαλάκια θα εγκατασταθούν επίσης στον άξονα της Αριστοτέλους και στην αγορά Βλάλη, στα Λαδάδικα, στην Άθωνος, στην Ικτίνου και στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης.

Νύχτα θα γίνεται η τροφοδοσία της αγοράς

Στα μέσα Σεπτεμβρίου σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος Θανάση Παππά θα αρχίσει η εφαρμογή του νέου ωραρίου φορτοεκφορτώσεων που έχει αποφασιστεί από το δημοτικό συμβούλιο, καθώς πλέον ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει στα χέρια του όλες τις προβλεπόμενες εγκρίσεις τόσο από την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας όσο και από την αποκεντρωμένη διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης.
Το νέο ωράριο φορτοεκφορτώσεων φέρνει τα πάνω κάτω στην τροφοδοσία της αγοράς, η οποία πλέον θα γίνεται κατά τις βραδινές ώρες, με σκοπό να μην προκαλούνται πρόσθετα προβλήματα στο ήδη επιβαρημένο κέντρο της πόλης από την κυκλοφορία φορτηγών κατά τη διάρκεια της ημέρας -ακόμη και σε ώρες αιχμής- όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.
Ο κ. Παππάς υπογράμμισε ότι από τα τέλη Αυγούστου θα ξεκινήσει μια μεγάλη καμπάνια ενημέρωσης των επαγγελματιών και των απλών πολιτών, ώστε από τα μέσα Σεπτεμβρίου το καινούργιο ωράριο φορτοεκφορτώσεων να τεθεί σε εφαρμογή. Το στοίχημα θα είναι μεγάλο για το δήμο Θεσσαλονίκης και τη δημοτική αστυνομία, που παράλληλα με την τήρηση του νέου ωραρίου φορτοεκφορτώσεων πρέπει να εποπτεύει και τη λειτουργία του καινούργιου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, το οποίο θα ξεκινήσει πιλοτικά να εφαρμόζεται από την περιοχή της Άνω Πόλης.

Το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης διαμορφώνεται ως εξής:
1. Σε όλες τις οδούς του δήμου Θεσσαλονίκης και για φορτηγά οχήματα ωφέλιμου φορτίου έως 8 τόνων η στάση για φορτοεκφόρτωση δίπλα στο πεζοδρόμιο επιτρέπεται τις καθημερινές από τις 8.30 το βράδυ μέχρι τις 8.30 το επόμενο πρωί. Τα Σαββατοκύριακα οι φορτοεκφορτώσεις θα επιτρέπονται από τις 5 το απόγευμα του Σαββάτου μέχρι και τις 8.30 το πρωί της Δευτέρας, ενώ τις αργίες οι στάσεις για αυτό το σκοπό θα γίνονται ελεύθερα.
2. Στις λεωφορειολωρίδες η στάση για φορτοεκφόρτωση θα απαγορεύεται κατά τις ώρες λειτουργίας τους. Ειδικότερα οι απαγορεύσεις διαμορφώνονται ως εξής:
>> Στην οδό Μητροπόλεως: Στη δεξιά λωρίδα κατά τη φορά του μονόδρομου τις καθημερινές από τις 10 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ.
>> Στην οδό Τσιμισκή, στο τμήμα της από την Αγγελάκη έως την Κομνηνών, στη δεξιά λωρίδα κατά τη φορά του μονόδρομου, τις καθημερινές από τις 6.30 το πρωί μέχρι τις 8.30 το βράδυ.
>> Στη Βασιλίσσης Όλγας και στη συνέχεια στη Βασιλέως Γεωργίου έως την οδό Ναπολέοντος Ζέρβα στη δεξιά λωρίδα κατά τη φορά του μονόδρομου, τις καθημερινές από τις 6.30 το πρωί μέχρι τις 8.30 το βράδυ.
>> Στη Γεωργίου Παπανδρέου στο τμήμα της από την οδό Κορομηλά μέχρι και 35 μέτρα πριν από τη διασταύρωση με τη Θεμιστοκλή Σοφούλη, στη δεξιά πλευρά κατά τη φορά του μονόδρομου, από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 9 το βράδυ.
>> Στην Αγγελάκη, από την πλατεία ΧΑΝΘ έως και 60 μέτρα πριν από την πλατεία Σιντριβανίου, στη δεξιά πλευρά κατά τη φορά του μονόδρομου, από τις 6.30 το πρωί μέχρι τις 8.30 το βράδυ.
>> Στην Αλεξάνδρου Παπαναστασίου, από τον κόμβο με την οδό Βαλαγιάννη και στη συνέχεια στη λεωφόρο Στρατού μέχρι την οδό Κυβερνίδου, στη δεξιά πλευρά με κατεύθυνση προς το κέντρο της πόλης, από τις 6.30 το πρωί μέχρι τις 8.30 το βράδυ.
>> Στη λεωφόρο Στρατού, στο τμήμα της από τη Ναπολέοντος Ζέρβα μέχρι τη διασταύρωση με την οδό Μπιζανίου, στη δεξιά πλευρά με κατεύθυνση προς τη Χαριλάου, από τις 6.30 το πρωί μέχρι τις 8.30 το βράδυ.
>> Στην Αλεξάνδρου Παπαναστασίου, στο τμήμα της από τον κόμβο Κωνσταντινουπόλεως – λεωφόρου Στρατού μέχρι και 27 μέτρα πριν από τη διασταύρωσή της με την οδό Βαλαγιάννη, στη δεξιά πλευρά με κατεύθυνση προς τη Χαριλάου, από τις 6.30 το πρωί μέχρι τις 8.30 το βράδυ.
3. Για τα οχήματα ωφέλιμου φορτίου έως 1,5 τόνου οι φορτοεκφορτώσεις επιτρέπονται ανεξαρτήτως ωραρίου μόνο στις ειδικά διαμορφωμένες θέσεις.

Τι θα ισχύσει για τους πεζόδρομους

Στο μεταξύ στην τελευταία συνεδρίασή του το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης προχώρησε στον καθορισμό καινούργιου ωραρίου φορτοεκφορτώσεων στους πεζόδρομους της πόλης. Αυτό κρίθηκε επιβεβλημένο, καθώς μέχρι πρότινος σε κάθε πεζόδρομο ίσχυαν διαφορετικά ωράρια, με αποτέλεσμα να υπάρχει σύγχυση στους επαγγελματίες, αλλά και να είναι δύσκολη η εποπτεία των χώρων από τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες.
Οι αλλαγές που επέρχονται στο ωράριο φορτοεκφορτώσεων που ισχύει στους πεζόδρομους της πόλης διαμορφώνονται ως εξής:
>> Στην περιοχή των Λαδάδικων μεταξύ της Τσιμισκή, της Πολυτεχνείου, της Σαλαμίνος, της Κουντουριώτη και της Ίωνος Δραγούμη η φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων για την τροφοδοσία των καταστημάτων επιτρεπόταν από τις 8 το πρωί μέχρι τις 2 μετά το μεσημέρι. Πλέον θα επιτρέπεται από τις 6.30 έως τις 8.30 το πρωί για φορτηγά ωφέλιμου φορτίου έως 8 τόνους.
>> Στο μνημειακό άξονα της Αριστοτέλους, στο τμήμα από την Εγνατία μέχρι και τη Μητροπόλεως, η τροφοδοσία της αγοράς γινόταν από τις 7 μέχρι τις 9 το πρωί και από τις 2.30 το μεσημέρι μέχρι τις 5 το απόγευμα. Πλέον θα γίνεται από τις 6.30 έως τις 8.30 το πρωί για φορτηγά ωφέλιμου φορτίου έως 4 τόνους.
>> Στις αγορές του ιστορικού εμπορικού κέντρου “Βατικιώτη”, “Βλάλη” και “Μπεζεστένι” οι φορτοεκφορτώσεις επιτρέπονταν από τις 5 έως τις 9 το πρωί και από τις 3.30 έως τις 4.30 το μεσημέρι. Πλέον στη “Βατικιώτη” και στη “Βλάλη” η τροφοδοσία θα γίνεται από τις 2.30 μετά τα μεσάνυχτα μέχρι τις 8.30 το πρωί για φορτηγά ωφέλιμου φορτίου έως 8 τόνους, καθώς στις αγορές αυτές λειτουργούν λαχαναγορά και ιχθυαγορά. Στο “Μπεζεστένι” οι φορτοεκφορτώσεις θα επιτρέπονται από τις 6.30 μέχρι τις 8.30 το πρωί.
>> Στον πεζόδρομο της Κλεισούρας το ωράριο φορτοεκφόρτωσης ήταν από τις 9 το πρωί μέχρι τις 2 μετά το μεσημέρι. Στο εξής τροποποιείται από τις 6.30 μέχρι τις 8.30 το πρωί για φορτηγά ωφέλιμου φορτίου έως 8 τόνους.
>> Στον πεζόδρομο της Γ. Θεοχάρη η τροφοδοσία της αγοράς επιτρεπόταν από τις 8 μέχρι τις 10 το πρωί. Πλέον θα επιτρέπεται από τις 6.30 μέχρι τις 8.30 το πρωί για φορτηγά ωφέλιμου φορτίου έως 4 τόνους.
>> Στην πλατεία Χρηματιστηρίου (Αγίου Μηνά από την Κατούνη μέχρι την Ίωνος Δραγούμη, Εδέσσης, Ολυμπίου Διαμαντή από τη Βίκτωρος Ουγκώ μέχρι την Κατούνη, Ηρώδου του Αττικού, Ερνέστου Εμπράρ, Βηλαρά από την Καθολικών μέχρι τη Συγγρού, Συγγρού από την Εγνατία μέχρι τη Βαλαωρίτου, Πάικου από τη Συγγρού μέχρι την Ίωνος Δραγούμη, Ι. Καποδιστρίου από τη Βαλαωρίτου μέχρι την Παπαδοπούλου και Παπαδοπούλου από την Ι. Καποδιστρίου μέχρι την Ίωνος Δραγούμη) οι φορτοεκφορτώσεις επιτρέπονταν από τις 6 έως τις 9 το πρωί και από τις 3.30 το μεσημέρι μέχρι τις 5.30 το απόγευμα. Με τη νέα απόφαση θα επιτρέπονται από τις 6.30 μέχρι τις 8.30 το πρωί για φορτηγά ωφέλιμου φορτίου έως 4 τόνους.
>> Στον πεζόδρομο της Ζεφύρων το ωράριο φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων είχε καθοριστεί από τις 9.30 το πρωί μέχρι τις 12.30 το μεσημέρι. Πλέον η τροφοδοσία θα γίνεται από τις 6.30 έως τις 8.30 το πρωί για φορτηγά ωφέλιμου φορτίου έως οκτώ τόνους.
>> Στις Χαριτωνύμου, Σέκερη, Φωτήλα, Πετρόμπεη και Πανουργιά και στο τμήμα της Ταντάλου από την Καζαντζάκη μέχρι και την οδό Παλαιού Σταθμού το ωράριο που ίσχυε ήταν από τις 8 έως τις 11 το πρωί. Με την καινούργια απόφαση οι φορτοεκφορτώσεις θα επιτρέπονται από τις 6.30 έως τις 8.30 το πρωί για φορτηγά ωφέλιμου φορτίου έως 8 τόνους.
>> Στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας οι φορτοεκφορτώσεις επιτρέπονταν από τις 8.30 έως τις 10.30 το πρωί και από τις 3 μετά το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα εκτός του Σαββάτου, οπότε η τροφοδοσία επιτρεπόταν μόνον τις πρωινές ώρες. Το καινούργιο ωράριο είναι από τις 6.30 έως τις 8.30 το πρωί για φορτηγά ωφέλιμου φορτίου έως 4 τόνους.
>> Στους πεζόδρομους της Αγίας Θεοδώρας και της Γεωργίου Σταύρου καθορίζεται ωράριο φορτοεκφόρτωσης από τις 6.30 έως τις 8.30 το πρωί για φορτηγά ωφέλιμου φορτίου έως 4 τόνους.
>> Στους πεζόδρομους της Ικτίνου και της Ζεύξιδος λόγω της λειτουργίας σχολικού συγκροτήματος οι φορτοεκφορτώσεις θα επιτρέπονται από τις 6 έως τις 7.30 το πρωί για φορτηγά ωφέλιμου φορτίου έως 4 τόνους.
>> Για τους πεζόδρομους Τσιρογιάννη και Νικηφόρου Φωκά (από την Παύλου Μελά μέχρι τη λεωφόρο Νίκης) θα ισχύσει ωράριο φορτοεκφόρτωσης από τις 6.30 έως τις 8.30 το πρωί για φορτηγά ωφέλιμου φορτίου έως 4 τόνους.



Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Μακεδονία» την Πέμπτη 3 Αυγούστου 2017