Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2016

Μια απάντηση στο άρθρο «Τα έργα της περιφερειακής και η γαργάρα τοπικών ΜΜΕ και περιφερειακών συμβούλων»

Με αφορμή την επιστολή αναγνώστη σας, την οποία δημοσιεύετε στο ιστολόγιό σας με ημερομηνία 28/8/2016, με τίτλο «Τα έργα της περιφερειακής και η γαργάρα τοπικών ΜΜΕ και περιφερειακών συμβούλων»,....




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΥΓΗ για την
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ 4, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ - ΦΑΞ: 2310521842

ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
ΒΑΣ. ΟΛΓΑΣ 198, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ: 2313319774

Αγαπητοί κύριοι
Με αφορμή την επιστολή αναγνώστη σας, την οποία δημοσιεύετε στο ιστολόγιό σας με ημερομηνία 28/8/2016, με τίτλο «Τα έργα της περιφερειακής και η γαργάρα τοπικών ΜΜΕ και περιφερειακών συμβούλων», η Ελληνική Αυγή για την Κεντρική Μακεδονία, ως παράταξη του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε τα εξής:
http://makpress.blogspot.gr/2016/08/blog-post_812.html
Κανένας δε βρίσκεται στο απυρόβλητο και η παράταξή μας ασκεί σκληρή αντιπολίτευση, προσπαθώντας ταυτόχρονα να προωθήσει ζητήματα που ενδιαφέρουν τους πολίτες, με τους οποίους είμαστε σε καθημερινή επικοινωνία μέσω του γραφείου μας στην Περιφέρεια. Φυσικά δεν πιστεύουμε στην «αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση» και στόχος μας είναι να συμβάλλουμε εποικοδομητικά με τις προτάσεις και τις θέσεις μας.
Η παράταξη μας ασκεί έλεγχο στη διοίκηση σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία των ερωτήσεων – επερωτήσεων, τις οποίες σας αποστέλλουμε κάθε φορά, αλλά σπανίως δημοσιεύετε. Ειδικότερα για το θέμα της πίστας εξέτασης οδηγών αυτοκινήτων, στην οποία αναφερόμαστε από τον αναγνώστη και ονομαστικά, έχουμε καταθέσει επερώτηση στις 5/2/2016, η οποία κατά την άποψή μας δεν απαντήθηκε ικανοποιητικά και επανήλθαμε με δεύτερη επερώτηση στις 4/4/2016 και η οποία δεν έχει συζητηθεί ακόμη.
Σας αποστέλλουμε και τα δύο κείμενα συνημμένα, με τη σημείωση ότι στην δεύτερη επερώτηση (4/4/2016) συμπεριλαμβάνεται και η απάντηση της διοίκησης στην πρώτη μας επερώτηση.
Είμαστε πάντα στη διάθεση σας για οποιοδήποτε θέμα προκύψει, για το οποίο καλό θα ήταν να ενημερωνόμαστε πριν δημοσιευθούν ανακρίβειες.

Ελληνική Αυγή για την Κεντρική Μακεδονία
Χρυσομάλλης Νικόλαος


ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΥΓΗ
Τηλ. Επικοινωνίας: 2310521842


ΠΡΟΣ: Περιφερειάρχη Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κο Α. Τζιτζικώστα
ΚΟΙΝ: Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κο Α. Γυφτόπουλο

ΘΕΜΑ: «Ανεκμετάλλευτο παραμένει το πάρκο εξέτασης νέων οδηγών στην Ραιδεστό Θεσσαλονίκης»

Το πάρκο εξέτασης νέων οδηγών στη Νέα Ραιδεστό είχε ανακοινωθεί με τυμπανοκρουσίες, διότι επρόκειτο για μεγάλο έργο, όχι τόσο ως μέγεθος, όσο ως έργο ουσίας, με πολλαπλά οφέλη σε ότι αφορά την οδηγική ασφάλεια και την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, τομείς που η χώρα υστερεί τραγικά, με αποτέλεσμα χιλιάδες νεκρούς και τραυματίες κάθε χρόνο στην Ελλάδα.
Το εν λόγω έργο θα πρόσφερε ένα απολύτως ασφαλές περιβάλλον και οι υποψήφιοι οδηγοί θα είχαν την δυνατότητα να μάθουν σωστή οδήγηση, σε οδικό περιβάλλον που προσομοιάζει σε πόλη, με σήματα, διασταυρώσεις, κυκλικές πορείες αλλά και οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και πολλά ακόμη σε ειδικές εγκαταστάσεις. Ένας χώρος δηλαδή που θα άλλαζε εκ βάθρων την πρακτική εκμάθησης της οδήγησης με απόλυτη ασφάλεια για «μαθητές» και εκπαιδευτές.
Η θεμελίωση του έργου έγινε το 2009 και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2010, σε χώρο έκτασης 66 στρεμμάτων, στην Ανατολική Θεσσαλονίκη στην περιοχή της Θέρμης.
Δυστυχώς σήμερα ένα έργο, με κόστος περίπου 5.000.000 ευρώ, βιώνει εικόνα πλήρους εγκατάλειψης, με τις εγκαταστάσεις λόγω παντελούς έλλειψης συντήρησης και φύλαξης να ρημάζουν στο χρόνο.

Ερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας:

1) Ποιοι είναι οι λόγοι της μη λειτουργίας του Πάρκου εξέτασης νέων οδηγών και με τίνος την ευθύνη ο συγκεκριμένος χώρος παρουσιάζει αυτή την εικόνα εγκατάλειψης;
2) Λαμβάνοντας υπόψη ότι επρόκειτο για έργο ουσίας μιας και η χώρα μας κατέχει θλιβερή πρωτιά στα τροχαία ατυχήματα, υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα άμεσης λειτουργίας του πρότυπου κέντρου;
3) Με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί η προστασία και συντήρηση του χώρου μέχρι την έναρξη της λειτουργίας του;
Θεσσαλονίκη, 5/2/2016
Ο Ερωτών Περιφερειακός Σύμβουλος

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΥΓΗ
για την ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ






ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΥΓΗ
Τηλ. Επικοινωνίας: 2310521842


ΠΡΟΣ: Περιφερειάρχη Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κο Α. Τζιτζικώστα
ΚΟΙΝ: Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κο Α. Γυφτόπουλο

ΘΕΜΑ: «Ανεκμετάλλευτο παραμένει το πάρκο εξέτασης νέων οδηγών στην Ραιδεστό Θεσσαλονίκης»

Σε συνέχεια της επερώτησης της παράταξής μας σχετικά με το πάρκο εξέτασης νέων οδηγών και αναφορικά με την απάντηση που μας δόθηκε στη συνεδρίαση θα θέλαμε κατ’ αρχήν να παρατηρήσουμε τα εξής:
1. Στο ερώτημα μας για τους λόγους της μη λειτουργίας του Πάρκου εξέτασης νέων οδηγών και με τίνος την ευθύνη ο συγκεκριμένος χώρος παρουσιάζει αυτή την εικόνα εγκατάλειψης, απαντήσατε ότι η πίστα εξέτασης δεν λειτουργεί διότι αντιδρούν οι σχολές οδηγών, θέτοντας θέμα την κατασκευή κόμβου πρόσβασης, που έχει αναλάβει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.
Σε επικοινωνία όμως με την ΠΟΕΟ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδηγών) και μάλιστα τόσο με τον νυν πρόεδρο κο Δ. Ηλιάδη, όσο και με τον προηγούμενο κο Κ. Μαυράκη, μας ενημέρωσαν ότι το θέμα του κόμβου δεν είναι μείζον και καλύπτεται ικανοποιητικά από τη σημερινή κατάσταση. Αντίθετα θέτουν ζητήματα κρίσιμων ελλείψεων ασφαλείας στην κατασκευή της πίστας, που καθιστούν απαγορευτική τη χρήση της σύμφωνα με όσα προβλέπει η σχετική νομοθεσία.
Ειδικότερα με το ΑΠ 192/5-8-2010 έγγραφο της ΠΟΕΟ προς το ΥΥΜΔ/ΔΟΑΠ και κοινοποίηση προς την τότε ΝΑ Θεσσαλονίκης (συνημμένο 1) τα ζητήματα που τίθενται είναι η τοποθέτηση πλαστικών κρασπεδόρειθρων πεζοδρομίων, τα οποία θα πρέπει να είναι καμπυλωτά και όχι γωνιασμένα, καθώς και η ύπαρξη αμμοπαγίδας, μετά το πλαστικό κρασπεδόρειθρο, πλάτους τουλάχιστον 2 μέτρων. Σημαντικό επίσης είναι το πλάτος της οδού εξέτασης, το οποίο πρέπει να είναι τουλάχιστον 8 μέτρα, ώστε να καλύπτεται η ικανότητα αναστροφής όλων των οχημάτων.
Οι παραπάνω προϋποθέσεις συνδέονται άμεσα με την πρόβλεψη από το νόμο ότι ο εξεταζόμενος οδηγός θα είναι μόνος μέσα στο όχημα και κατά συνέπεια θα πρέπει να παρέχεται η μέγιστη δυνατή ασφάλεια.
2. Στο ερώτημά μας για το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας της πίστας εξέτασης οδηγών, σχετίζετε την απάντησή σας και πάλι με την κατασκευή του κόμβου από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε. και τη συνάντηση με τις σχολές οδηγών. Είναι σαφές ότι η ύπαρξη του κόμβου έχει ελάχιστη σχέση με τη λειτουργία της πίστας, ενώ οι σχολές οδηγών έχουν εκφραστεί πολλές φορές σχετικά με τα ζητήματα ασφαλείας, που θέτουν και τα οποία είναι κατασκευαστικά του ίδιου του έργου. Σε επίσκεψή μας στο χώρο διαπιστώσαμε ότι, καμιά από τις προϋποθέσεις ασφαλείας, που ορθώς βάζει με το προηγούμενο έγγραφό της η ΠΟΕΟ, δεν καλύπτεται στο έργο, που έχει κατασκευαστεί. Με δεδομένο μάλιστα ότι η ασφάλεια είναι το μέγιστο ζητούμενο, θα πρέπει να διερευνηθεί, αν τα όσα ζητούσαν, τουλάχιστον από το 2010 οι σχολές οδηγών, είχαν προβλεφθεί στην αρχική μελέτη του έργου ή γιατί δεν ενσωματώθηκαν στη συνέχεια.
3. Μη ικανοποιητική είναι και η απάντησή σας στο ερώτημα σχετικά με φύλαξη και τη συντήρηση του χώρου, όπου αόριστα αναφέρετε ότι «φυλάσσεται όπως όλα τα δημόσια κτήρια και με την έναρξη της λειτουργίας της πίστας εξέτασης οδηγών θα προβλεφθούν κωδικοί χρηματοδότησης για τη συντήρηση και την επισκευή του χώρου». Κατ’ αρχήν από την απάντησή σας είναι σαφές ότι δεν έχετε την παραμικρή ιδέα για την κατάσταση που βρίσκεται σήμερα το έργο. Ο ισχυρισμός σας ότι φυλάσσεται όπως όλα τα δημόσια κτήρια είναι σκόπιμα ασαφής. Στην κεντρική είσοδο του χώρου υπάρχει η πινακίδα μιας εταιρείας παροχής υπηρεσιών φύλαξης, που σε επικοινωνία μας μαζί τους, ξεκαθάρισαν ότι δεν παρέχουν πλέον κανενός είδους υπηρεσία στο χώρο, αλλά και ουδέποτε είχαν οποιαδήποτε σχέση με την πρώην Νομαρχία ή με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Εργοδότης τους ήταν ό εργολάβος του έργου και η σύμβασή τους τελείωσε μετά την ολοκλήρωση των εργασιών.
Σημαντικότερο όλων όμως είναι το γεγονός ότι ο μαντρότοιχος που περιβάλει το χώρο δεν είναι ολοκληρωμένος περιμετρικά. Παρά την αρχική εντύπωση ότι ο χώρος είναι περίκλειστος, αρκεί να πλησιάσει κανείς για να αντιληφθεί ότι λείπει ένα μεγάλο μέρος της περίφραξης. Το γεγονός αυτό έχουν αντιληφθεί κάποιοι και από ότι φαίνεται εισέρχονται τακτικά στο χώρο, προκαλώντας σημαντικές φθορές.

Τα ζητήματα που προκύπτουν από το συγκεκριμένο έργο είναι πολλά και σοβαρά. Το έργο έχει μεν εγκαινιαστεί, αλλά δεν μας είναι γνωστό αν έχει γίνει η οριστική παραλαβή του. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι η μελέτη και κατά συνέπεια η κατασκευή δεν έλαβε υπόψιν της τα ζητήματα ασφαλείας, που σωστά θέτουν οι σχολές οδηγών. Το γεγονός αυτό καθιστά το έργο πρακτικά μη λειτουργικό και εγείρει σοβαρά ερωτηματικά για τυχόν ευθύνες στη μελέτη και την κατασκευή, αφού εκατομμύρια ευρώ σπαταλήθηκαν άδικα. Διακρίνεται επίσης μια δυσκολία προς την κατεύθυνση της διερεύνησης των ευθυνών από τη σημερινή διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίες είναι σίγουρα πολιτικές, αλλά ενδεχομένως να είναι και ποινικές.
Ως παράταξη θεωρούμε ότι η υπόθεση πρέπει να διερευνηθεί και να γίνουν γνωστές όλες οι λεπτομέρειες του συγκεκριμένου έργου. Το έργο πρέπει να λειτουργήσει, καλύπτοντας όλους τους όρους ασφαλείας και να αποκατασταθούν άμεσα όλες οι φθορές από τους βανδαλισμούς και την εγκατάλειψη. Επαναλαμβάνουμε λοιπόν τα ερωτήματα που θέσαμε και στην προηγούμενη επερώτησή μας και ειδικότερα:

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κος ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ

1. Έχει γίνει οριστική παραλαβή του έργου από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας; Αν ναι, με ποιο πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής και αν όχι, για ποιους λόγους δεν έχει γίνει.
2. Υπάρχει πρόβλεψη για ολοκλήρωση της περίφραξης και αποτελεσματικής φύλαξης του χώρου, προϋποθέσεις απαραίτητες, πριν την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας αποκατάστασης των ζημιών, που έχουν προκληθεί εξαιτίας της εγκατάλειψης;
3. Προτίθεστε να ενσωματώσετε στο έργο τα αιτήματα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδηγών, σχετικά με την ασφάλεια των εξεταζομένων οδηγών, ώστε να είναι δυνατή η χρήση της πίστας για εξετάσεις;
4. Ποιο ακριβώς είναι το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης των ζημιών και ασφαλούς λειτουργίας της πίστας και πως θα χρηματοδοτηθούν;
5. Σκοπεύετε να διερευνήσετε την υπόθεση της μελέτης και της κατασκευής του έργου για τυχόν παραλείψεις και φυσικά την απόδοση ευθυνών, εάν και εφόσον προκύψουν;
Θεσσαλονίκη, 4/4 /2016

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΥΓΗ
για την ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ