Γράφει ο Φώτης Μακρίδης
Επομένως -και έχει τη σημασία του- οι Ιταλοί διαχειρίζονται δύο σημαντικά έργα στην Ελλάδα:
-το σιδηρόδρομο μέσω της Hellenic Train , που είναι θυγατρική της Trenitalia, θυγατρική της ΚΡΑΤΙΚΗΣ FSI (Ferrovie de lo Stato Italiano) και
-το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Και στα δύο, σημειώνονται συνέχεια βλάβες (που δεν σημειώνονται στην Αθήνα, όπου το Μετρό της, διαχειρίζεται το ελληνικό κράτος).
Επιπλέον το Αυτόματο Σύστημα Θυρών (Platform Screen Doors) που είναι εγκατεστημένο στις αποβάθρες όλων των σταθμών, προφυλάσσει τους επιβάτες κατά την παραμονή τους σε αυτές, καθώς απομονώνει και καθιστά απροσπέλαστο το χώρο των σηράγγων όπου κινούνται οι συρμοί.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του Μετρό Θεσσαλονίκης και του Αυτόματου Συστήματος είναι η μεγάλη ευελιξία που διαθέτει και δίνει τη δυνατότητα σε περιόδους, ημέρες και ώρες αυξημένων επιβατικών αναγκών, να εξυπηρετεί τη ζήτηση με περισσότερους συρμούς και συχνότερα δρομολόγια.
Κατανόηση της Ακινητοποίησης Συρμών σε Αυτόματα Συστήματα Μετρό
Το πλήρως αυτόματο σύστημα του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει σχεδιαστεί με βασική προτεραιότητα την ασφαλή λειτουργία του και παρακολουθείται συνεχώς μέσω πολλαπλών αυτοματοποιημένων μηχανισμών ελέγχου και προληπτικών ενεργειών.
Προτεραιότητα η Ασφάλεια
Προηγμένοι αισθητήρες και συστήματα ελέγχου παρακολουθούν συνεχώς τη λειτουργία των συρμών. Εάν εντοπιστεί ακόμα και μια μικρή απόκλιση, όπως εμπόδιο στις γραμμές, το σύστημα σταματά αυτόματα τον συρμό για να αξιολογήσει την κατάσταση. Με αυτόν τον τρόπο προλαμβάνονται εγκαίρως ενδεχόμενα προβλήματα.
Ειδικά κατά την έναρξη λειτουργίας ενός πλήρους αυτόματου συστήματος Μέτρο, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι αναμενόμενο να συμβούν πιο συχνά μεμονωμένα περιστατικά ακινητοποιήσεων συρμών που επιφέρουν ολιγόλεπτες καθυστερήσεις και εντάσσονται κατά την προσαρμογή του συστήματος στις πραγματικές και εντατικές συνθήκες λειτουργίας. Αυτές οι καθυστερήσεις είναι απόλυτα φυσιολογικές και δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την ασφάλεια των επιβατών.
Ακινητοποίηση Δε Σημαίνει Κατ’ ανάγκη Βλάβη
Η ακινητοποίηση ενός συρμού πραγματοποιείται προληπτικά προκειμένου να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων και δεν υποδηλώνει απαραίτητα τεχνική βλάβη του συρμού. Το σύστημα διασφαλίζει ότι ο συρμός μπορεί να συνεχίσει το δρομολόγιο του μόνο όταν επιβεβαιωθεί ότι οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς.
Εφεδρικά Συστήματα Ασφαλείας
Πολλαπλά εφεδρικά συστήματα ασφαλείας λειτουργούν παράλληλα. Αν κάποιο κύριο σύστημα εντοπίσει πρόβλημα, τα εφεδρικά συστήματα ασφαλείας ενεργοποιούνται. Ο συρμός παραμένει ακινητοποιημένος έως ότου όλα τα συστήματα επιβεβαιώσουν τις συνθήκες για την ασφαλή συνέχιση της λειτουργίας.
Διαδικασία Εκκένωσης Συρμού
Σε σπάνιες περιπτώσεις όπου η ανίχνευση του ενδεχόμενου προβλήματος και η αποκατάσταση απαιτεί χρόνο, μπορεί να είναι απαραίτητη η εκκένωση του συρμού. Η εκκένωση πραγματοποιείται για να:Αποφευχθούν παρατεταμένοι χρόνοι παραμονής των επιβατών μέσα στον ακινητοποιημένο συρμό.
Διασφαλιστεί ότι οι τεχνικοί μπορούν να αποκαταστήσουν το πρόβλημα με ασφάλεια, χωρίς επιβάτες εντός του συρμού.
Αυτή είναι μια τυπική διαδικασία που ακολουθείται από όλα τα αυτόματα συστήματα μετρό παγκοσμίως.
Κατά τη διάρκεια μιας εκκένωσης συρμού:Ακολουθούνται Ειδικά Πρωτόκολλα
Για τις εκκενώσεις συρμών ακολουθούνται πιστά σχεδιασμένες, δοκιμασμένες και πιστοποιημένες διαδικασίες, διασφαλίζοντας ότι όλες οι απαραίτητες ενέργειες γίνονται με οργάνωση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.Εκπαιδευμένο Προσωπικό καθοδηγεί και παρέχει βοήθεια στους επιβάτες
O εκπαιδευμένος συνοδός συρμού, καθοδηγεί τους επιβάτες με ασφάλεια μέσω του πεζοδιαδρόμου στη σήραγγα, προς τον πλησιέστερο σταθμό, παρέχοντας βοήθεια σε ηλικιωμένους και σε άτομα με κινητικά προβλήματα ή προβλήματα όρασης και ακοής. Σε περίπτωση που υπάρχει επιβάτης με αναπηρικό αμαξίδιο, ο συνοδός συρμού παραμένει μαζί του στον συρμό και μεριμνά για τις ανάγκες του, έως ότου ο συρμός μετακινηθεί με ασφάλεια και προσεγγίσει τον σταθμό όπου και γίνεται η αποβίβαση στην αποβάθρα.Οι επιβάτες οδηγούνται σε ασφαλή σημεία εξόδου
H εκκένωση του συρμού ολοκληρώνεται είτε μέσω των εξόδων έκτακτης ανάγκης που οδηγούν στο επίπεδο της οδού είτε μέσω της αποβάθρας.
Όλα τα βήματα είναι σχεδιασμένα για να ελαχιστοποιούν την ταλαιπωρία και να παρέχουν τη μέγιστη ασφάλεια όλων.
Ένα ασφαλές & αξιόπιστο Σύστημα
Στο Μετρό Θεσσαλονίκης, κάθε διαδρομή πραγματοποιείται μόνο όταν όλες οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς και ελεγμένες και καλύπτονται οι υψηλότερες προδιαγραφές ασφάλειας.
Μετά το χθεσινό νέο ρεζιλίκι, οι Ιταλοί της THEMA, εξέδωσαν αυτή την απίθανη ανακοίνωση:
Το Μετρό Θεσσαλονίκης με το Αυτόματο Σύστημα GoA4 που διαθέτει, είναι ένα από τα πιο σύγχρονα, ασφαλή και αξιόπιστα Μετρό παγκοσμίως.
Το Αυτόματο Σύστημα Μετρό ξεκίνησε το 1980 και τα τελευταία δέκα χρόνια εξαπλώνεται ραγδαία στις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου, μεταξύ των οποίων η Σαγκάη, το Πεκίνο, το Σίδνεϋ, η Κοπεγχάγη, το Παρίσι, το Λονδίνο, η Βουδαπέστη, η Βαρκελώνη και το Μιλάνο. Πρόκειται για ένα Σύστημα που αντιπροσωπεύει το μέλλον στις μετακινήσεις με Μετρό, κυρίως γιατί παρέχει τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και αξιοπιστίας.
Το Αυτόματο Σύστημα καλύπτει τις υψηλότερες προδιαγραφές ασφάλειας για τους επιβάτες, καθώς η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης παρακολουθείται καθημερινά με πολλαπλούς αυτόματους μηχανισμούς ελέγχου. Έτσι, διασφαλίζεται ότι κάθε δρομολόγιο, κάθε ώρα, και σε όλο το μήκος του Δικτύου εκτελείται σύμφωνα με όλους τους κανόνες ασφάλειας και προστασίας.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης με το Αυτόματο Σύστημα GoA4 που διαθέτει, είναι ένα από τα πιο σύγχρονα, ασφαλή και αξιόπιστα Μετρό παγκοσμίως.
Το Αυτόματο Σύστημα Μετρό ξεκίνησε το 1980 και τα τελευταία δέκα χρόνια εξαπλώνεται ραγδαία στις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου, μεταξύ των οποίων η Σαγκάη, το Πεκίνο, το Σίδνεϋ, η Κοπεγχάγη, το Παρίσι, το Λονδίνο, η Βουδαπέστη, η Βαρκελώνη και το Μιλάνο. Πρόκειται για ένα Σύστημα που αντιπροσωπεύει το μέλλον στις μετακινήσεις με Μετρό, κυρίως γιατί παρέχει τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και αξιοπιστίας.
Το Αυτόματο Σύστημα καλύπτει τις υψηλότερες προδιαγραφές ασφάλειας για τους επιβάτες, καθώς η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης παρακολουθείται καθημερινά με πολλαπλούς αυτόματους μηχανισμούς ελέγχου. Έτσι, διασφαλίζεται ότι κάθε δρομολόγιο, κάθε ώρα, και σε όλο το μήκος του Δικτύου εκτελείται σύμφωνα με όλους τους κανόνες ασφάλειας και προστασίας.
Επιπλέον το Αυτόματο Σύστημα Θυρών (Platform Screen Doors) που είναι εγκατεστημένο στις αποβάθρες όλων των σταθμών, προφυλάσσει τους επιβάτες κατά την παραμονή τους σε αυτές, καθώς απομονώνει και καθιστά απροσπέλαστο το χώρο των σηράγγων όπου κινούνται οι συρμοί.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του Μετρό Θεσσαλονίκης και του Αυτόματου Συστήματος είναι η μεγάλη ευελιξία που διαθέτει και δίνει τη δυνατότητα σε περιόδους, ημέρες και ώρες αυξημένων επιβατικών αναγκών, να εξυπηρετεί τη ζήτηση με περισσότερους συρμούς και συχνότερα δρομολόγια.
Κατανόηση της Ακινητοποίησης Συρμών σε Αυτόματα Συστήματα Μετρό
Το πλήρως αυτόματο σύστημα του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει σχεδιαστεί με βασική προτεραιότητα την ασφαλή λειτουργία του και παρακολουθείται συνεχώς μέσω πολλαπλών αυτοματοποιημένων μηχανισμών ελέγχου και προληπτικών ενεργειών.
Προτεραιότητα η Ασφάλεια
Προηγμένοι αισθητήρες και συστήματα ελέγχου παρακολουθούν συνεχώς τη λειτουργία των συρμών. Εάν εντοπιστεί ακόμα και μια μικρή απόκλιση, όπως εμπόδιο στις γραμμές, το σύστημα σταματά αυτόματα τον συρμό για να αξιολογήσει την κατάσταση. Με αυτόν τον τρόπο προλαμβάνονται εγκαίρως ενδεχόμενα προβλήματα.
Ειδικά κατά την έναρξη λειτουργίας ενός πλήρους αυτόματου συστήματος Μέτρο, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι αναμενόμενο να συμβούν πιο συχνά μεμονωμένα περιστατικά ακινητοποιήσεων συρμών που επιφέρουν ολιγόλεπτες καθυστερήσεις και εντάσσονται κατά την προσαρμογή του συστήματος στις πραγματικές και εντατικές συνθήκες λειτουργίας. Αυτές οι καθυστερήσεις είναι απόλυτα φυσιολογικές και δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την ασφάλεια των επιβατών.
Ακινητοποίηση Δε Σημαίνει Κατ’ ανάγκη Βλάβη
Η ακινητοποίηση ενός συρμού πραγματοποιείται προληπτικά προκειμένου να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων και δεν υποδηλώνει απαραίτητα τεχνική βλάβη του συρμού. Το σύστημα διασφαλίζει ότι ο συρμός μπορεί να συνεχίσει το δρομολόγιο του μόνο όταν επιβεβαιωθεί ότι οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς.
Εφεδρικά Συστήματα Ασφαλείας
Πολλαπλά εφεδρικά συστήματα ασφαλείας λειτουργούν παράλληλα. Αν κάποιο κύριο σύστημα εντοπίσει πρόβλημα, τα εφεδρικά συστήματα ασφαλείας ενεργοποιούνται. Ο συρμός παραμένει ακινητοποιημένος έως ότου όλα τα συστήματα επιβεβαιώσουν τις συνθήκες για την ασφαλή συνέχιση της λειτουργίας.
Διαδικασία Εκκένωσης Συρμού
Σε σπάνιες περιπτώσεις όπου η ανίχνευση του ενδεχόμενου προβλήματος και η αποκατάσταση απαιτεί χρόνο, μπορεί να είναι απαραίτητη η εκκένωση του συρμού. Η εκκένωση πραγματοποιείται για να:Αποφευχθούν παρατεταμένοι χρόνοι παραμονής των επιβατών μέσα στον ακινητοποιημένο συρμό.
Διασφαλιστεί ότι οι τεχνικοί μπορούν να αποκαταστήσουν το πρόβλημα με ασφάλεια, χωρίς επιβάτες εντός του συρμού.
Αυτή είναι μια τυπική διαδικασία που ακολουθείται από όλα τα αυτόματα συστήματα μετρό παγκοσμίως.
Κατά τη διάρκεια μιας εκκένωσης συρμού:Ακολουθούνται Ειδικά Πρωτόκολλα
Για τις εκκενώσεις συρμών ακολουθούνται πιστά σχεδιασμένες, δοκιμασμένες και πιστοποιημένες διαδικασίες, διασφαλίζοντας ότι όλες οι απαραίτητες ενέργειες γίνονται με οργάνωση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.Εκπαιδευμένο Προσωπικό καθοδηγεί και παρέχει βοήθεια στους επιβάτες
O εκπαιδευμένος συνοδός συρμού, καθοδηγεί τους επιβάτες με ασφάλεια μέσω του πεζοδιαδρόμου στη σήραγγα, προς τον πλησιέστερο σταθμό, παρέχοντας βοήθεια σε ηλικιωμένους και σε άτομα με κινητικά προβλήματα ή προβλήματα όρασης και ακοής. Σε περίπτωση που υπάρχει επιβάτης με αναπηρικό αμαξίδιο, ο συνοδός συρμού παραμένει μαζί του στον συρμό και μεριμνά για τις ανάγκες του, έως ότου ο συρμός μετακινηθεί με ασφάλεια και προσεγγίσει τον σταθμό όπου και γίνεται η αποβίβαση στην αποβάθρα.Οι επιβάτες οδηγούνται σε ασφαλή σημεία εξόδου
H εκκένωση του συρμού ολοκληρώνεται είτε μέσω των εξόδων έκτακτης ανάγκης που οδηγούν στο επίπεδο της οδού είτε μέσω της αποβάθρας.
Όλα τα βήματα είναι σχεδιασμένα για να ελαχιστοποιούν την ταλαιπωρία και να παρέχουν τη μέγιστη ασφάλεια όλων.
Ένα ασφαλές & αξιόπιστο Σύστημα
Στο Μετρό Θεσσαλονίκης, κάθε διαδρομή πραγματοποιείται μόνο όταν όλες οι συνθήκες είναι απόλυτα ασφαλείς και ελεγμένες και καλύπτονται οι υψηλότερες προδιαγραφές ασφάλειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου