Γράφει ο Βασίλης Γκόλτσιος
O πρώτος γύρος των αυτοδιοικητικών εκλογών θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 19 Μαϊου του 2019 και ο δεύτερος μαζί με τις ευρωεκλογές στις 26 Μαΐου.
Αυτό βέβαια δεν αποκλείει να γίνουν ταυτόχρονα και οι Εθνικές εκλογές αν...
λάβει κανείς υπόψιν το πολιτικό σκηνικό που βιώνουμε σήμερα.
Η πολιτική κατάσταση είναι είναι ιδιαίτερα ρευστή και βέβαια
δεν πρέπει να λησμονούμε ότι… στην Ελλάδα ζούμε.
Οι αυτοδιοικητικές εκλογές θα διενεργειθούν για πρώτη φορά με το σύστημα της απλής αναλογικής που καθιερώθηκε με τον πρόσφατο νόμο τον επονομαζόμενο «Κλεισθένης ι που ψήφισε η Κυβέρνηση.
Με βάση τον Κλεισθένη Ι ο Δήμαρχος και ο Περιφεριάρχης θα εκλέγονται την δεύτερη Κυριακή αν δεν εξασφαλίσουν ποσοστό 50%+1 από την πρώτη Κυριακή
Αντίθετα οι Δημοτικοί και Περιφερειακοί Σύμβουλοι θα εκλεγούν από την πρώτη Κυριακή.
Ο Δήμαρχος και ο Περιφεριαρχης προκειμένου να εξασφαλίσουν πλειοψηφία στο Δημοτικό η Περιφεριακό Συμβούλιο θα πρέπει να εξασφαλίσουν συναινέσεις η να κάνουν μεταγραφές, που είναι και πολύ της μόδας τελευταία στα πολιτκά πράγματα της χώρας.
Εδώ και καιρό η χώρα μας με μεταγραφές κυβερνάται και στους Δήμους και τις Περιφέρειες θα μας πειράξει.
Άλλωστε ο… σοφός νόμος ,προβλέπει διαδικασίες συναίνεσης ,ανεξαρτητοποίησης, μεταγραφής ακόμη δε και συνενώσεις παρατάξεων , προκειμένου να εξασφαλίζονται οι πληοψηφίες στα Δημοτικά και Περιφεριακά Συμβούλια.
Με βάση λοιπόν αυτές τις συνθέσεις των Συμβουλίων θα ορίζονται οι Αντιδήμαρχοι και οι Αντιπεριφεριάρχες.
Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιοι συνδιασμοί , από την πληθώρα, κατά πως προμηνύεται, να συμετάσχουν στις προσεχείς Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές ,εκλέξουν από έναν η δύο Συμβούλους , οι οποίοι θα λείπουν αντίστοιχα από τον πλειοψηφίσαντα συνδιασμό , προκειμένου να σχηματισθεί η απαιτούμενη πλειοψηφία που θα διοικήσει τον Δήμο η την Περιφέρεια , θα αρχίσουν οι συναλλαγές .
Θα εμφανισθούν φαινόμενα σαν αυτά που παρατηρούμε τελευταίως στο ..λίκνο της Δημοκρατίας ,το επονομαζώμενο Βουλή των Ελλήνων.Το Εθνικό Κοινοβούλιο.
Οι περισσότεροι αν όχι όλοι οι Δήμοι της χώρας αλλά και οι Περιφέρειες θα μετατραπόυν σε μικρά Κοινοβούλια με ότι αυτό συνεπάγεται για τους πολίτες.
Οι μεμονωμένοι Σύμβουλοι θα απαιτούν τουλάχιστον Αντιδημαρχίες και Αντιπεριφέρειες η σημαντικά πόστα στον διοικητικό μηχανισμό,προκειμένου να συμμετάσχουν σε πλειψηφικά σχήματα.
Μακάρι να είναι μόνο αυτό λέμε εμείς, γιατί από αυτά που βλέπουμε μόνο αισιόδοξοι δεν μπορούμε να είμαστε.
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι σύμφωνα πάντα με τον Κλεισθένη Ι εκλέγονται με σταυροδοσία σε όλο τον Δήμο.
Υπάρχει όμως μία λεπτομέρεια ιδιαίτερα σημαντική την οποία θα πρέπει να λάβουν υπόψιν οι υποψήφιοι Σύμβουλοι.
Δίδεται απόλυτη προτεραιότητα στο ποιός υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος συγκεντρώνει περισσότερους σταυρούς στην Περιφέρειά του.
Υπάρχει συνεπώς η περίπτωση Σύμβουλος να πάρει περισσότερους ψήφους σε όλη την περιφέρεια του Δήμου και να μη εκλεγεί ,παρά το γεγονός ότι ο συνδιασμός του θα πάρει την έδρα.
Σε ξεχωριστή (τρίτη) κάλπη θα εκλέγονται ο πρόεδρος και τα μέλη των τοπικών Συμβουλίων .
Υπάρχει περίπτωση να ψηφισθεί Δήμαρχος και Δημοτικό Συμβούλιο από μία παράταξη και Πρόεδρος και Τοπικό Συμβούλιο από άλλη παράταξη.
Ο Πρόεδρος του τοπικού Συμβουλίου εκλέγεται από το σύνολο των μελών του Τοπικού Συμβουλίου για όλη την Δημοτική περίοδο.
Η εκλογή θα γίνει μεταξύ των δύο υποψηφίων που συγκέτρωσαν περισσότερους ψήφους από τους δύο πρώτους κατά σειρά εκλογής συνδιασμούς .
Όλα αυτά και πολλά άλλα, τα οποία θα αναλύσουμε με άλλη μας ανάρτιση ,θα πρέπει να γνωρίζουν οι επίδοξοι Δημοτικοί μας Άρχοντες, προκειμένου να χαράξουν την στρατηγική για την επιλογή τους.
Μέσα στα τόσα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έρχονται να προστεθούν και άλλα με τον νέο Νόμο.
Καλή η απλή αναλογική αλλά σκεφθείτε έναν Δήμαρχο η έναν Περιφερειάρχη να διοικεί με Συμβούλους εκλεγμένους από άλλη παράταξη η με την συνένωση πολλών παρατάξεων ;
Φαίνεται ότι οι συντάκτες του Κλεισθένη Ι κατοικούν σε άλλη χώρα η ο νόμος ήλθε γραμμένος σε άλλη γλώσσα και κάπου σκάλωσε στην μετάφραση .
Ο Κλεισθένης πράγματι καθιέρωσε την Δημοκρατία στην Αρχαία Αθήνα και έδωσε την εξουσία στον λαό αφού όμως πρώτα οργάνωσε τις 10 φυλές με τον πλέον αντιπροσωπευτικό τρόπο.
Η επιλογή των 500 βουλευτών , 50 από κάθε φυλή , γινόταν με κλήρωση και για ένα μόνο χρόνο και έτσι η συγγένεια και η καταγωγή έπαψαν να παίζουν ρόλο στην πολιτική ζωή της Αθήνας.
Σε ότι αφορά τους παρανομούντες, οι ποινές ήταν εξοντωτικές, σε αντίθεση με ότι ισχύει στις ημέρες μας όπου οι μη παρανομούντες θεωρούνται τα κορόίδα..
Από την πλευρά μας δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε κουράγιο στους τολμηρούς. Ας διαθέσουν ελάχιστο χρόνο διαβάζοντας τον Κλεισθένη .Θα είναι χρήσιμο για τους ίδιους και καλό για τους Δήμους και τους Δημότες.
Βασίλης Γκόλτσιος
Αντιπρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου στον τ. Δήμο Φυλής
O πρώτος γύρος των αυτοδιοικητικών εκλογών θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 19 Μαϊου του 2019 και ο δεύτερος μαζί με τις ευρωεκλογές στις 26 Μαΐου.
Αυτό βέβαια δεν αποκλείει να γίνουν ταυτόχρονα και οι Εθνικές εκλογές αν...
λάβει κανείς υπόψιν το πολιτικό σκηνικό που βιώνουμε σήμερα.
Η πολιτική κατάσταση είναι είναι ιδιαίτερα ρευστή και βέβαια
δεν πρέπει να λησμονούμε ότι… στην Ελλάδα ζούμε.
Οι αυτοδιοικητικές εκλογές θα διενεργειθούν για πρώτη φορά με το σύστημα της απλής αναλογικής που καθιερώθηκε με τον πρόσφατο νόμο τον επονομαζόμενο «Κλεισθένης ι που ψήφισε η Κυβέρνηση.
Με βάση τον Κλεισθένη Ι ο Δήμαρχος και ο Περιφεριάρχης θα εκλέγονται την δεύτερη Κυριακή αν δεν εξασφαλίσουν ποσοστό 50%+1 από την πρώτη Κυριακή
Αντίθετα οι Δημοτικοί και Περιφερειακοί Σύμβουλοι θα εκλεγούν από την πρώτη Κυριακή.
Ο Δήμαρχος και ο Περιφεριαρχης προκειμένου να εξασφαλίσουν πλειοψηφία στο Δημοτικό η Περιφεριακό Συμβούλιο θα πρέπει να εξασφαλίσουν συναινέσεις η να κάνουν μεταγραφές, που είναι και πολύ της μόδας τελευταία στα πολιτκά πράγματα της χώρας.
Εδώ και καιρό η χώρα μας με μεταγραφές κυβερνάται και στους Δήμους και τις Περιφέρειες θα μας πειράξει.
Άλλωστε ο… σοφός νόμος ,προβλέπει διαδικασίες συναίνεσης ,ανεξαρτητοποίησης, μεταγραφής ακόμη δε και συνενώσεις παρατάξεων , προκειμένου να εξασφαλίζονται οι πληοψηφίες στα Δημοτικά και Περιφεριακά Συμβούλια.
Με βάση λοιπόν αυτές τις συνθέσεις των Συμβουλίων θα ορίζονται οι Αντιδήμαρχοι και οι Αντιπεριφεριάρχες.
Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιοι συνδιασμοί , από την πληθώρα, κατά πως προμηνύεται, να συμετάσχουν στις προσεχείς Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές ,εκλέξουν από έναν η δύο Συμβούλους , οι οποίοι θα λείπουν αντίστοιχα από τον πλειοψηφίσαντα συνδιασμό , προκειμένου να σχηματισθεί η απαιτούμενη πλειοψηφία που θα διοικήσει τον Δήμο η την Περιφέρεια , θα αρχίσουν οι συναλλαγές .
Θα εμφανισθούν φαινόμενα σαν αυτά που παρατηρούμε τελευταίως στο ..λίκνο της Δημοκρατίας ,το επονομαζώμενο Βουλή των Ελλήνων.Το Εθνικό Κοινοβούλιο.
Οι περισσότεροι αν όχι όλοι οι Δήμοι της χώρας αλλά και οι Περιφέρειες θα μετατραπόυν σε μικρά Κοινοβούλια με ότι αυτό συνεπάγεται για τους πολίτες.
Οι μεμονωμένοι Σύμβουλοι θα απαιτούν τουλάχιστον Αντιδημαρχίες και Αντιπεριφέρειες η σημαντικά πόστα στον διοικητικό μηχανισμό,προκειμένου να συμμετάσχουν σε πλειψηφικά σχήματα.
Μακάρι να είναι μόνο αυτό λέμε εμείς, γιατί από αυτά που βλέπουμε μόνο αισιόδοξοι δεν μπορούμε να είμαστε.
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι σύμφωνα πάντα με τον Κλεισθένη Ι εκλέγονται με σταυροδοσία σε όλο τον Δήμο.
Υπάρχει όμως μία λεπτομέρεια ιδιαίτερα σημαντική την οποία θα πρέπει να λάβουν υπόψιν οι υποψήφιοι Σύμβουλοι.
Δίδεται απόλυτη προτεραιότητα στο ποιός υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος συγκεντρώνει περισσότερους σταυρούς στην Περιφέρειά του.
Υπάρχει συνεπώς η περίπτωση Σύμβουλος να πάρει περισσότερους ψήφους σε όλη την περιφέρεια του Δήμου και να μη εκλεγεί ,παρά το γεγονός ότι ο συνδιασμός του θα πάρει την έδρα.
Σε ξεχωριστή (τρίτη) κάλπη θα εκλέγονται ο πρόεδρος και τα μέλη των τοπικών Συμβουλίων .
Υπάρχει περίπτωση να ψηφισθεί Δήμαρχος και Δημοτικό Συμβούλιο από μία παράταξη και Πρόεδρος και Τοπικό Συμβούλιο από άλλη παράταξη.
Ο Πρόεδρος του τοπικού Συμβουλίου εκλέγεται από το σύνολο των μελών του Τοπικού Συμβουλίου για όλη την Δημοτική περίοδο.
Η εκλογή θα γίνει μεταξύ των δύο υποψηφίων που συγκέτρωσαν περισσότερους ψήφους από τους δύο πρώτους κατά σειρά εκλογής συνδιασμούς .
Όλα αυτά και πολλά άλλα, τα οποία θα αναλύσουμε με άλλη μας ανάρτιση ,θα πρέπει να γνωρίζουν οι επίδοξοι Δημοτικοί μας Άρχοντες, προκειμένου να χαράξουν την στρατηγική για την επιλογή τους.
Μέσα στα τόσα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έρχονται να προστεθούν και άλλα με τον νέο Νόμο.
Καλή η απλή αναλογική αλλά σκεφθείτε έναν Δήμαρχο η έναν Περιφερειάρχη να διοικεί με Συμβούλους εκλεγμένους από άλλη παράταξη η με την συνένωση πολλών παρατάξεων ;
Φαίνεται ότι οι συντάκτες του Κλεισθένη Ι κατοικούν σε άλλη χώρα η ο νόμος ήλθε γραμμένος σε άλλη γλώσσα και κάπου σκάλωσε στην μετάφραση .
Ο Κλεισθένης πράγματι καθιέρωσε την Δημοκρατία στην Αρχαία Αθήνα και έδωσε την εξουσία στον λαό αφού όμως πρώτα οργάνωσε τις 10 φυλές με τον πλέον αντιπροσωπευτικό τρόπο.
Η επιλογή των 500 βουλευτών , 50 από κάθε φυλή , γινόταν με κλήρωση και για ένα μόνο χρόνο και έτσι η συγγένεια και η καταγωγή έπαψαν να παίζουν ρόλο στην πολιτική ζωή της Αθήνας.
Σε ότι αφορά τους παρανομούντες, οι ποινές ήταν εξοντωτικές, σε αντίθεση με ότι ισχύει στις ημέρες μας όπου οι μη παρανομούντες θεωρούνται τα κορόίδα..
Από την πλευρά μας δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε κουράγιο στους τολμηρούς. Ας διαθέσουν ελάχιστο χρόνο διαβάζοντας τον Κλεισθένη .Θα είναι χρήσιμο για τους ίδιους και καλό για τους Δήμους και τους Δημότες.
Βασίλης Γκόλτσιος
Αντιπρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου στον τ. Δήμο Φυλής