"Ολοι πάνε στην Κεραμωτή, επειδή έχει πολλά ferry-boats δεν αφήνουν ούτε ευρώ και φεύγουν στη Θάσο κι εμείς στην Καβάλα κυνηγάμε μύγες". Αυτό είναι το ρεζουμέ σύσκεψης.
Και η πρόταση; "Να μειωθούν τα δρομολόγια από Κεραμωτή για Θάσο" !!!
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
Στην Καβάλα επικρατεί προβληματισμός για την μείωση των δρομολογίων στην πορθμειακή γραμμή Καβάλας-Πρίνου, ενώ ο δήμαρχος Νέστου, Βαγγέλης Τσομπανόπουλος διαμαρτύρεται για την αύξηση του αριθμού των φέρι μπόουτ στη γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα! «Θα έχουμε πέντε πλοία στο λιμάνι. Έτσι, δεν βγάζουμε λεφτά.
Απλά, έρχονται για να μπούνε στα πλοία και να περάσουν στη Θάσο», είπε στη συνάντηση (φορέων) που έγινε το απόγευμα της Τετάρτης 30 Μαΐου 2018 στο Επιμελητήριο Καβάλας, παρουσία της υπουργού τουρισμού, Έλενας Κουντουρά. Η υπουργός, όμως, δεν μπορεί να κάνει κάτι για τη θαλάσσια συγκοινωνία. Την αρμοδιότητα αυτή έχει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), το οποίο υπάγεται στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Ο αρμόδιος υπουργός, Παναγιώτης Κουρουμπλής, δεν ικανοποίησε το αίτημα που του υπέβαλε εγγράφως ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, που ζήτησε να επανέλθει η ευθύνη καταρτισμού των δρομολογίων στις τοπικές πορθμειακές γραμμές στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση.
Έτσι, οι ναυτιλιακές εταιρείες προτείνουν, κάθε χρόνο, στο Σ.Α.Σ. τον αριθμό των πλοίων και των δρομολογίων κι εκείνο εγκρίνει τις προτάσεις τους. Με γνώμονα, όχι την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την ομαλή λειτουργία των τοπικών κοινωνιών, αλλά τα συμφέροντα των ναυτιλιακών εταιρειών και του ανταγωνισμού μεταξύ τους.
Πράγματι, λόγω της μεγάλης συχνότητας δρομολογίων, του μικρότερου χρόνου ταξιδιού, του χαμηλότερου κόστους, των καλύτερων και μεγαλύτερων πλοίων και της γειτνίασης με τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος», η Κεραμωτή δέχεται τον κύριο όγκο των ταξιδιωτών προς τη Θάσο. Οι ταξιδιώτες δεν έχουν χρόνο ούτε για να απολαύσουν ένα καφέ στην παραλία της Κεραμωτής, αφού χάρη στην πυκνότητα των δρομολογίων μπορούν να ταξιδέψουν χωρίς μεγάλη αναμονή προς τον Λιμένα και να πιούνε καφέ, ή να γευματίσουν, οπουδήποτε θέλουν στο νησί!
Αυτή είναι η «άλλη όψη του νομίσματος» στη θαλάσσια σύνδεση της Θάσου με το ηπειρωτικό τμήμα του Νομού Καβάλας. Η Κεραμωτή, λοιπόν, αποτελεί «κέντρο διερχομένων» ταξιδιωτών και όχι τουριστικό προορισμό για τους επισκέπτες. Βεβαίως, ο δήμαρχος Νέστου δεν συμμετέχει στην προσπάθεια του Θ. Μαρκόπουλου για τον εξορθολογισμό των δρομολογίων, γιατί θεωρεί ότι είναι μονόπλευρο το πρόβλημα, δηλαδή για τη γραμμή Καβάλας-Πρίνου.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν μπορούν να απαγορεύσουν στα βαρέα οχήματα να μετακινούνται από την πορθμειακή γραμμή Κεραμωτής-Θάσου. Αυτό που ίσως προσφέρει μία λύση, ώστε να ανακουφιστεί ο οικισμός, είναι να οριστούν δρομολόγια αποκλειστικά για την μεταφορά των βαρέων οχημάτων και όχι όλες τις ώρες της ημέρας ανεξέλεγκτα. Έτσι, τα βαρέα οχήματα θα κυκλοφορούν ορισμένες ώρες και δεν θα επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό, το περιβάλλον και την ασφάλεια στην Κεραμωτή.
Πριν, επομένως, ο δήμαρχος Νέστου διαμαρτυρηθεί προς τους υπουργούς, θα ωφελούσε να συζητήσει με τους διοικούντες τις ναυτιλιακές εταιρείες, για την εξεύρεση ικανοποιητικής λύσης στο συγκεκριμένο τεχνικό ζήτημα.
K-typos
Και η πρόταση; "Να μειωθούν τα δρομολόγια από Κεραμωτή για Θάσο" !!!
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
Στην Καβάλα επικρατεί προβληματισμός για την μείωση των δρομολογίων στην πορθμειακή γραμμή Καβάλας-Πρίνου, ενώ ο δήμαρχος Νέστου, Βαγγέλης Τσομπανόπουλος διαμαρτύρεται για την αύξηση του αριθμού των φέρι μπόουτ στη γραμμή Κεραμωτής-Λιμένα! «Θα έχουμε πέντε πλοία στο λιμάνι. Έτσι, δεν βγάζουμε λεφτά.
Απλά, έρχονται για να μπούνε στα πλοία και να περάσουν στη Θάσο», είπε στη συνάντηση (φορέων) που έγινε το απόγευμα της Τετάρτης 30 Μαΐου 2018 στο Επιμελητήριο Καβάλας, παρουσία της υπουργού τουρισμού, Έλενας Κουντουρά. Η υπουργός, όμως, δεν μπορεί να κάνει κάτι για τη θαλάσσια συγκοινωνία. Την αρμοδιότητα αυτή έχει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), το οποίο υπάγεται στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Ο αρμόδιος υπουργός, Παναγιώτης Κουρουμπλής, δεν ικανοποίησε το αίτημα που του υπέβαλε εγγράφως ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, που ζήτησε να επανέλθει η ευθύνη καταρτισμού των δρομολογίων στις τοπικές πορθμειακές γραμμές στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση.
Έτσι, οι ναυτιλιακές εταιρείες προτείνουν, κάθε χρόνο, στο Σ.Α.Σ. τον αριθμό των πλοίων και των δρομολογίων κι εκείνο εγκρίνει τις προτάσεις τους. Με γνώμονα, όχι την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την ομαλή λειτουργία των τοπικών κοινωνιών, αλλά τα συμφέροντα των ναυτιλιακών εταιρειών και του ανταγωνισμού μεταξύ τους.
Πράγματι, λόγω της μεγάλης συχνότητας δρομολογίων, του μικρότερου χρόνου ταξιδιού, του χαμηλότερου κόστους, των καλύτερων και μεγαλύτερων πλοίων και της γειτνίασης με τον αερολιμένα «Μέγας Αλέξανδρος», η Κεραμωτή δέχεται τον κύριο όγκο των ταξιδιωτών προς τη Θάσο. Οι ταξιδιώτες δεν έχουν χρόνο ούτε για να απολαύσουν ένα καφέ στην παραλία της Κεραμωτής, αφού χάρη στην πυκνότητα των δρομολογίων μπορούν να ταξιδέψουν χωρίς μεγάλη αναμονή προς τον Λιμένα και να πιούνε καφέ, ή να γευματίσουν, οπουδήποτε θέλουν στο νησί!
Αυτή είναι η «άλλη όψη του νομίσματος» στη θαλάσσια σύνδεση της Θάσου με το ηπειρωτικό τμήμα του Νομού Καβάλας. Η Κεραμωτή, λοιπόν, αποτελεί «κέντρο διερχομένων» ταξιδιωτών και όχι τουριστικό προορισμό για τους επισκέπτες. Βεβαίως, ο δήμαρχος Νέστου δεν συμμετέχει στην προσπάθεια του Θ. Μαρκόπουλου για τον εξορθολογισμό των δρομολογίων, γιατί θεωρεί ότι είναι μονόπλευρο το πρόβλημα, δηλαδή για τη γραμμή Καβάλας-Πρίνου.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν μπορούν να απαγορεύσουν στα βαρέα οχήματα να μετακινούνται από την πορθμειακή γραμμή Κεραμωτής-Θάσου. Αυτό που ίσως προσφέρει μία λύση, ώστε να ανακουφιστεί ο οικισμός, είναι να οριστούν δρομολόγια αποκλειστικά για την μεταφορά των βαρέων οχημάτων και όχι όλες τις ώρες της ημέρας ανεξέλεγκτα. Έτσι, τα βαρέα οχήματα θα κυκλοφορούν ορισμένες ώρες και δεν θα επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό, το περιβάλλον και την ασφάλεια στην Κεραμωτή.
Πριν, επομένως, ο δήμαρχος Νέστου διαμαρτυρηθεί προς τους υπουργούς, θα ωφελούσε να συζητήσει με τους διοικούντες τις ναυτιλιακές εταιρείες, για την εξεύρεση ικανοποιητικής λύσης στο συγκεκριμένο τεχνικό ζήτημα.
K-typos