Πρόστιμο ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ στη ΣΤΑΣΥ επέβαλε το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ), μετά από φορολογικό έλεγχο που ...
πραγματοποίησε για τα έτη 2008, 2009 και 2010 στα οικονομικά πεπραγμένα της ΑΜΕΛ, της εταιρείας που ήταν υπεύθυνη για τη λειτουργία του Μετρό έως το 2011.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι ελεγκτές του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., που υπάγεται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, διαπίστωσαν πως στην ΑΜΕΛ, η οποία συγχωνεύθηκε με τους ΗΣΑΠ και το Τραμ δημιουργώντας τη ΣΤΑΣΥ το 2011, έλειπαν βιβλία για τις χρήσεις 2008-2010 και ως εκ τούτου η εταιρεία αδυνατούσε να αποδείξει τα έσοδα που είχε.
Το Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. έχει επιδώσει στην ΣΤΑΣΥ προσωρινό φύλλο ελέγχου με το πρόστιμο, με την εταιρεία να έχει περιθώριο 20 ημερών για να το αντικρούσει.
Η εταιρεία από την πλευρά της αμφισβητεί τα αποτελέσματα του φορολογικού ελέγχου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. και πριν από δύο ημέρες προσκόμισε στον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργο Πιτσιλή, έγγραφο από τον ΟΑΣΑ, με το οποίο επιβεβαιώνεται πως η ΑΜΕΛ είχε πράγματι τα έσοδα που υποστήριζε ότι είχε την τριετία 2008-2010. Ο ΟΑΣΑ, στον οποίο αποδίδονται όλα τα έσοδα από τις αστικές συγκοινωνίες, υπάγεται στο Υπουργείο Οικονομικών.
Η ΣΤΑΣΥ επίσης επικαλείται εγκύκλιο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, την οποία ο κος Πιτσιλής έστειλε σε όλες τις υπηρεσίες την πρώτη Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την οποία δεν μπορεί να διεξαχθεί φορολογικός έλεγχος για υποθέσεις πριν το 2010.
Σε περίπτωση που δεν γίνουν αποδεκτά τα επιχειρήματα της ΣΤΑΣΥ και το Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. επιδώσει το οριστικό φύλλο ελέγχου στην εταιρεία με το πρόστιμο των 30 εκατομμυρίων ευρώ, τότε θα δεσμευθούν όλοι οι εταιρικοί και οι προσωπικοί λογαριασμοί τόσο των νυν διοικούντων της ΣΤΑΣΥ, όσο και εκείνων που διοικούσαν την ΑΜΕΛ την επίμαχη τριετία.
Εαν συμβεί αυτό, η ΣΤΑΣΥ θα βρεθεί στη δεινή θέση να μην μπορεί να πληρώσει τις υποχρεώσεις τις, συμπεριλαμβανομένων μισθών, προμηθευτών και λογαριασμών. Στην περίπτωση αυτή η ΣΤΑΣΥ θα πρέπει να πληρώσει το μισό πρόστιμο, δηλαδή 15 εκατομμύρια ευρώ, εαν θέλει να προσφύγει στη δικαιοσύνη για την ακύρωση του προστίμου.
Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα, το Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. και η ΣΤΑΣΥ είχαν φθάσει κοντά στο να κλείσουν το ζήτημα με πρόστιμο ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ, ωστόσο αυτό ουδέποτε συνέβη.
Για την επίλυση του ζητήματος έχουν γίνει επαφές ανώτατων παραγόντων του Υπουργείου Υποδομών, με τον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Πηγές με γνώση της υπόθεσης υποστήριζαν πως το ζήτημα ενδέχεται να διευθετηθεί με βάση την εγκύκλιο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, σύμφωνα με την οποία αδικήματα προ του 2010 έχουν παραγραφεί, εφόσον δεν υπάρχουν λόγοι για νέο φορολογικό έλεγχο της εταιρείας μετά το 2010.
πραγματοποίησε για τα έτη 2008, 2009 και 2010 στα οικονομικά πεπραγμένα της ΑΜΕΛ, της εταιρείας που ήταν υπεύθυνη για τη λειτουργία του Μετρό έως το 2011.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι ελεγκτές του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., που υπάγεται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, διαπίστωσαν πως στην ΑΜΕΛ, η οποία συγχωνεύθηκε με τους ΗΣΑΠ και το Τραμ δημιουργώντας τη ΣΤΑΣΥ το 2011, έλειπαν βιβλία για τις χρήσεις 2008-2010 και ως εκ τούτου η εταιρεία αδυνατούσε να αποδείξει τα έσοδα που είχε.
Το Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. έχει επιδώσει στην ΣΤΑΣΥ προσωρινό φύλλο ελέγχου με το πρόστιμο, με την εταιρεία να έχει περιθώριο 20 ημερών για να το αντικρούσει.
Η εταιρεία από την πλευρά της αμφισβητεί τα αποτελέσματα του φορολογικού ελέγχου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. και πριν από δύο ημέρες προσκόμισε στον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργο Πιτσιλή, έγγραφο από τον ΟΑΣΑ, με το οποίο επιβεβαιώνεται πως η ΑΜΕΛ είχε πράγματι τα έσοδα που υποστήριζε ότι είχε την τριετία 2008-2010. Ο ΟΑΣΑ, στον οποίο αποδίδονται όλα τα έσοδα από τις αστικές συγκοινωνίες, υπάγεται στο Υπουργείο Οικονομικών.
Η ΣΤΑΣΥ επίσης επικαλείται εγκύκλιο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, την οποία ο κος Πιτσιλής έστειλε σε όλες τις υπηρεσίες την πρώτη Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την οποία δεν μπορεί να διεξαχθεί φορολογικός έλεγχος για υποθέσεις πριν το 2010.
Σε περίπτωση που δεν γίνουν αποδεκτά τα επιχειρήματα της ΣΤΑΣΥ και το Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. επιδώσει το οριστικό φύλλο ελέγχου στην εταιρεία με το πρόστιμο των 30 εκατομμυρίων ευρώ, τότε θα δεσμευθούν όλοι οι εταιρικοί και οι προσωπικοί λογαριασμοί τόσο των νυν διοικούντων της ΣΤΑΣΥ, όσο και εκείνων που διοικούσαν την ΑΜΕΛ την επίμαχη τριετία.
Εαν συμβεί αυτό, η ΣΤΑΣΥ θα βρεθεί στη δεινή θέση να μην μπορεί να πληρώσει τις υποχρεώσεις τις, συμπεριλαμβανομένων μισθών, προμηθευτών και λογαριασμών. Στην περίπτωση αυτή η ΣΤΑΣΥ θα πρέπει να πληρώσει το μισό πρόστιμο, δηλαδή 15 εκατομμύρια ευρώ, εαν θέλει να προσφύγει στη δικαιοσύνη για την ακύρωση του προστίμου.
Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα, το Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. και η ΣΤΑΣΥ είχαν φθάσει κοντά στο να κλείσουν το ζήτημα με πρόστιμο ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ, ωστόσο αυτό ουδέποτε συνέβη.
Για την επίλυση του ζητήματος έχουν γίνει επαφές ανώτατων παραγόντων του Υπουργείου Υποδομών, με τον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Πηγές με γνώση της υπόθεσης υποστήριζαν πως το ζήτημα ενδέχεται να διευθετηθεί με βάση την εγκύκλιο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, σύμφωνα με την οποία αδικήματα προ του 2010 έχουν παραγραφεί, εφόσον δεν υπάρχουν λόγοι για νέο φορολογικό έλεγχο της εταιρείας μετά το 2010.