Αποδεικνύεται συχνά στην καθημερινότητα μας ότι οι περισσότεροι οδηγοί δεν γνωρίζουν και τόσο καλά την χρήση του αυτοκινήτου τους από όσο νομίζουν. Παρά το γεγονός ότι πολλοί από αυτούς είναι έμπειροι οδηγοί και....
πιάνουν το τιμόνι εδώ και πολλά χρόνια!
Περίπου το 25% και παραπάνω των Ελλήνων οδηγών δεν έχουν συνειδητοποιήσει την ύπαρξη μιας μυστικής συσκευής η οποία ονομάζεται «φλας».
Μπορείτε να την βρείτε αριστερά του τιμονιού σας, στην ουσία είναι ένας μικρός διακόπτης ο οποίος, όταν είναι ενεργοποιημένος ανάβει η πορτοκαλί λυχνία στην αριστερή ή τη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου. Αυτοί οι λαμπτήρες για παράδειγμα δείχνουν τη στροφή που θέλουμε να πάρουμε δεξιά ή αριστερά και γενικά την πρόθεση μας.
Άλλη χρήση αυτής της συσκευής είναι να δηλώσουμε την πρόθεση μας στο δρόμο ώστε να ενημερώσουμε τον απέναντι ή τον διπλανό οδηγό. Όπως για παράδειγμα μια προσπέραση στο δρόμο με πολλά αυτοκίνητα. Έτσι προειδοποιούμε τους άλλους οδηγούς για την πρόθεση μας και τους ενημερώνουμε για να μην ξαφνιαστούν από την κίνηση μας.
Μια άλλη όμορφη χρήση αυτής της άγνωστης συσκευής για πολλούς Έλληνες είναι η δήλωση την πρόθεσης ότι θέλουμε πραγματοποιήσουμε παρκάρισμα. Ανάβουμε τα φλας, ακόμα κι όταν βρισκόμαστε μέσα σε πάρκινγκ σουπερμάρκετ και πολυκαταστημάτων.
Δεν είναι λίγα τα ατυχήματα που συμβαίνουν μέσα σε αυτά. Σε δρόμους με περιορισμένη ορατότητα, κι όταν το προπορευόμενο όχημα είναι φορτηγό, ο οδηγός του μας κάνει πολλές φορές σινιάλο με τα φλας του, ώστε να γνωρίζουμε πότε θα προσπεράσουμε.
Στην περίπτωση αυτή δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεξί φλας (του φορτηγατζή) σημαίνει προσπερνάμε και αριστερό πως δεν προσπερνάμε. Σιγουρευόμαστε ότι ο δρόμος είναι ελεύθερος και μετά πραγματοποιούμε την προσπέραση.
Επίσης, όταν περιμένουμε σε μία διασταύρωση και βλέπουμε ότι πλησιάζει ένα αυτοκίνητο που έχει βγάλει φλας, δεν ξεκινάμε αμέσως για να περάσουμε απέναντι. Μπορεί να έχει ξεχάσει ο οδηγός το φλας ή απλά να το μετάνιωσε και να συνεχίζει ευθεία.
Επίσης δεν χρησιμοποιούμε φλας όταν μπαίνουμε σε πλατεία, αλλά όταν βγαίνουμε από αυτή. Είναι λάθος να ανάβουμε φλας όταν μπαίνουμε σε πλατεία, όπως λάθος είναι να μη βγάζουμε φλας όταν πρόκειται να βγούμε από αυτή.
Χρησιμοποιούμε το φλας ακόμα κι αν παραμένουμε σε δρόμο προτεραιότητας, εφόσον στρίβει ο τελευταίος. Είναι λάθος να μην χρησιμοποιούμε το φλας επειδή ο δρόμος μας έχει προτεραιότητα. Αν συνεχίσουμε ευθεία, βγαίνοντας από το δρόμο προτεραιότητας, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δεξί φλας για να διευκολύνουμε όσους ακολουθούν, αν και δεν είναι υποχρεωτικό.
πιάνουν το τιμόνι εδώ και πολλά χρόνια!
Περίπου το 25% και παραπάνω των Ελλήνων οδηγών δεν έχουν συνειδητοποιήσει την ύπαρξη μιας μυστικής συσκευής η οποία ονομάζεται «φλας».
Μπορείτε να την βρείτε αριστερά του τιμονιού σας, στην ουσία είναι ένας μικρός διακόπτης ο οποίος, όταν είναι ενεργοποιημένος ανάβει η πορτοκαλί λυχνία στην αριστερή ή τη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου. Αυτοί οι λαμπτήρες για παράδειγμα δείχνουν τη στροφή που θέλουμε να πάρουμε δεξιά ή αριστερά και γενικά την πρόθεση μας.
Άλλη χρήση αυτής της συσκευής είναι να δηλώσουμε την πρόθεση μας στο δρόμο ώστε να ενημερώσουμε τον απέναντι ή τον διπλανό οδηγό. Όπως για παράδειγμα μια προσπέραση στο δρόμο με πολλά αυτοκίνητα. Έτσι προειδοποιούμε τους άλλους οδηγούς για την πρόθεση μας και τους ενημερώνουμε για να μην ξαφνιαστούν από την κίνηση μας.
Μια άλλη όμορφη χρήση αυτής της άγνωστης συσκευής για πολλούς Έλληνες είναι η δήλωση την πρόθεσης ότι θέλουμε πραγματοποιήσουμε παρκάρισμα. Ανάβουμε τα φλας, ακόμα κι όταν βρισκόμαστε μέσα σε πάρκινγκ σουπερμάρκετ και πολυκαταστημάτων.
Δεν είναι λίγα τα ατυχήματα που συμβαίνουν μέσα σε αυτά. Σε δρόμους με περιορισμένη ορατότητα, κι όταν το προπορευόμενο όχημα είναι φορτηγό, ο οδηγός του μας κάνει πολλές φορές σινιάλο με τα φλας του, ώστε να γνωρίζουμε πότε θα προσπεράσουμε.
Στην περίπτωση αυτή δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεξί φλας (του φορτηγατζή) σημαίνει προσπερνάμε και αριστερό πως δεν προσπερνάμε. Σιγουρευόμαστε ότι ο δρόμος είναι ελεύθερος και μετά πραγματοποιούμε την προσπέραση.
Επίσης, όταν περιμένουμε σε μία διασταύρωση και βλέπουμε ότι πλησιάζει ένα αυτοκίνητο που έχει βγάλει φλας, δεν ξεκινάμε αμέσως για να περάσουμε απέναντι. Μπορεί να έχει ξεχάσει ο οδηγός το φλας ή απλά να το μετάνιωσε και να συνεχίζει ευθεία.
Επίσης δεν χρησιμοποιούμε φλας όταν μπαίνουμε σε πλατεία, αλλά όταν βγαίνουμε από αυτή. Είναι λάθος να ανάβουμε φλας όταν μπαίνουμε σε πλατεία, όπως λάθος είναι να μη βγάζουμε φλας όταν πρόκειται να βγούμε από αυτή.
Χρησιμοποιούμε το φλας ακόμα κι αν παραμένουμε σε δρόμο προτεραιότητας, εφόσον στρίβει ο τελευταίος. Είναι λάθος να μην χρησιμοποιούμε το φλας επειδή ο δρόμος μας έχει προτεραιότητα. Αν συνεχίσουμε ευθεία, βγαίνοντας από το δρόμο προτεραιότητας, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δεξί φλας για να διευκολύνουμε όσους ακολουθούν, αν και δεν είναι υποχρεωτικό.