Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

Τι είπε πριν λίγο ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Θ. (Λιμάνι Θεσσαλονίκης)

«Πρέπει να ξεφύγουμε από την μιζέρια της συζήτησης για «ξεπούλημα». Έχουν αντιστραφεί οι όροι. Γίνεται ...
συζήτηση αν ξεπουλάμε την Ελλάδα ή όχι. Μία χώρα μπορεί και πρέπει να είναι περήφανη, κανείς όμως δεν μπορεί να είναι περήφανος αν ζει με δανεικά», είπε στον Αlpha 989 ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας και πρόσθεσε ότι «ως Έλληνες, αν θέλουμε να επιτελέσουμε εθνικό σκοπό, πρέπει να σταματήσουμε να σκιαμαχούμε».

Χαρακτήρισε εντυπωσιακό τον ρυθμό προόδου στις αποκρατικοποιήσεις.
«Θα επιβεβαιωθεί άμεσα. Το κλείσιμο της πρώτης αξιολόγησης θα δημιουργήσει ένα ευνοϊκότερο πλαίσιο για επενδύσεις στην Ελλάδα. Βλέπω κάθε μέρα από όλο τον κόσμο επενδυτές που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στη χώρα μας. Καναδική εταιρεία οργάνωσε παρουσίαση στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ. Συγκέντρωσε στα γραφεία μας 33 ακολούθους ξένων πρεσβειών στην Ελλάδα. Αυτό δείχνει ότι η Ελλάδα συζητιέται πολύ και είναι στο επίκεντρο των αναζητήσεων», είπε χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο κος Πιτσιόρλας είπε πως «πάντα ήταν «κέντρο». Μετά το τέλος του ψυχρού πολέμου η Θεσσαλονίκη έγινε πάλι αυτό που ήταν σε όλη της την ιστορία: κέντρο προς την Βαλκανική και τη Νότια και Κεντρική Ευρώπη. Τέλος Σεπτεμβρίου θα έχουμε δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Αρχές του ‘17 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα είναι η χρονιά που θα αρχίσουν οι επενδύσεις. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει προσπάθεια να συνδεθεί με το λιμάνι της Σμύρνης. Να μπαίνουν στο λιμάνι της Σμύρνης και να βγαίνουν στην Θεσσαλονίκη ώστε μέσω της Εγνατίας να συνεχίζουν την πορεία τους προς την Ευρώπη».



Αναφέρθηκε σε «ανοιχτή διπλωματία» ως προς την διαχείριση των λιμανιών. Και στα λιμάνια της Βουλγαρίας και της Αλβανίας υπάρχουν διεργασίες. Η Αλβανία προσφέρει χωρίς αντάλλαγμα στην COSCO το λιμάνι του Δυρραχίου.
Έχουμε ζήσει και εμπειρίες σαν χώρα παλαιότερα. Υπάρχει εμπάργκο προς την Ρωσία μετά την Κριμαία. Πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτές τις συγκρούσεις προς όφελός μας. Απαιτεί ταλέντο».

Για την Εγνατία είπε ότι «είναι στο πρόγραμμα να παραχωρηθεί η συντήρηση του δρόμου. Πρέπει να μπουν διόδια. Σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν διόδια. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος».

Για τον Αξιό είπε πως «ο Κ. Καραμανλής είχε ρίξει την ιδέα να γίνει πλωτός ο Αξιός. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα τεράστιο έργο που θα μας αναβάθμιζε τρομερά σαν χώρα. Θα μπορούσαμε να κάνουμε τέτοιες προτάσεις αρκεί να ξεφύγουμε από την μιζέρια που μας κατατρέχει».