Έλα μωρέ, σιγά τα αδικήματα
903 δημόσιοι υπάλληλοι που κατηγορούνται ή έχουν καταδικαστεί για διάφορα αδικήματα, από πειθαρχικές παραβάσεις μέχρι και για βαριά εγκλήματα, όπως η παιδεραστία, η εξώθηση σε...
πορνεία κ.α. ευεργετούνται χάρη στο νόμο
Κάθε είδους επίορκοι δημόσιοι υπάλληλοι, ακόμη και αυτοί που κατηγορούνται για σοβαρά εγκλήματα, επιβραβεύονται με μια δεύτερη ευκαιρία.
Χάρη στον «νόμο Κατρούγκαλου», καθηγητές που παρενόχλησαν σεξουαλικά τους μαθητές τους, γιατροί που λαδώθηκαν , εφοριακοί που χρηματίστηκαν κ.ο.κ. επανέρχονται στην υπηρεσία τους, μισθοδοτούνται και συνταξιοδοτούνται από το μεγαλόψυχο Ελληνικό Δημόσιο.
Εκατοντάδες δημόσιοι υπάλληλοι που κατηγορούνται ή έχουν καταδικαστεί για διάφορα αδικήματα, από πειθαρχικές παραβάσεις μέχρι και για βαριά εγκλήματα, όπως η παιδεραστία, η εξώθηση σε πορνεία κ.α. ευεργετούνται χάρη στο νόμο Κατρούγκαλου και αποκαθίστανται, παρόλο που είχαν αποταχθεί προσωρινά ως επίορκοι. Φυσικά η επάνοδός στη θέση τους στο Δημόσιο συνεπάγεται αυτομάτως ότι μισθοδοτούνται ή συνταξιοδοτούνται κανονικά, σαν να μην είχαν διαπράξει ποτέ το παραμικρό αδίκημα.
Τα παραπτώματα, δε, που βαρύνουν τους επισήμως χαρακτηρισμένους ως επίορκους δημοσίους υπαλλήλους είναι οτιδήποτε άλλο εκτός από αμελητέα πταίσματα: ο χρηματισμός, η πλαστογραφία, ο εκβιασμός ακόμη και η σύσταση εγκληματικής οργάνωσης είναι μερικά μόνο από τα αδικήματα που έχουν καταλογιστεί στους 903 επίορκους που αποκαθιστά το νομοθέτημα του Γιώργου Κατρούγκαλου.
Ως το Μάιο του 2015, όταν και κατατέθηκε σε ισχύ ο επίμαχος νόμος από την κυβερνητική συμμαχία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ο επίορκοι αυτοί υπάλληλοι του Δημοσίου βρίσκονταν σε αυτοδίκαιη αργία. Απίστευτες περιπτώσεις εκβιαστών, κρατικών υπαλλήλων που χρηματίστηκαν, γιατρών που πήραν φακελάκι προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, για τις οποίες κάποτε έδωσαν τον όρκο του Ιπποκράτη, εφοριακών που καταχράστηκαν εκατομμύρια ευρώ από το κράτος ή άλλων που πλαστογράφησαν κρατικά έγγραφα βρίσκονται μεταξύ υποθέσεων που έρχονται καθημερινά στη δημοσιότητα. Αφορμή για την προβολή αυτής της ανωμαλίας στη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού, ο οποίος υποτίθεται βρίσκεται στη διαδικασία της εξυγίανσης είναι η αποκατάσταση των κάθε είδους διεφθαρμένων ή και κοινών εγκληματιών των επίορκων λειτουργών του Δημοσίου.
Μάλιστα κάποιοι αποκαθίστανται παρά τις εκκρεμότητες με τη Δικαιοσύνη καθώς ουδείς γνωρίζει αν στο δικαστήριο αν και όποτε έρθει το πλήρωμα του χρόνου για την ακροαματική διαδικασία οι κατηγορούμενοι θα αθωωθούν ή θα κριθούν ένοχοι για τις κατηγορίες που αντιμετωπίζουν.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει ο πρώην υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης από τον Ιούλιο του 2013 μέχρι το Δεκέμβριο του 2014 είχαν εκδοθεί από τα αρμόδια πειθαρχικά συμβούλια περισσότερες από 3000 αποφάσεις επί εκκρεμών πειθαρχικών παραπτωμάτων για τα οποία διώκονται δημόσιοι υπάλληλοι. Συγκριτικά κατά τη διάρκεια ολόκληρου του 2012 είχαν εκδοθεί μόλις 800 παρόμοιες αοφάσεις. Όπως διευκρινίζεται από το γραφείο του κ. Μητσοτάκη «το 2014 μέσα από την ποινική και πειθαρχική διαδικασία απομακρύνθηκαν 695 δημόσιοι υπάλληλοι όταν τα τρια προηγούμενα χρόνια είχαν απομακρυνθεί για τους ίδιους λόγους συνολικά 428 δημόσιοι υπάλληλοι»
Τον Ιανουάριο του 2015 σύμφωνα με τα δεδομένα του αρμόδιου υπουργείου βρίσκονταν σε αργία 903 άτομα. Μεταξύ αυτών υπήρχαν άτομα που αντιμετώπιζαν βαριές κατηγορίες και για τις οποίες η Δικαιοσύνη διέταξε τη φυλάκισή τους.
Σε αυτές τις περιπτώσεις οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν επιστρέφουν στις θέσεις τους,
αντίθετα από εκείνους οι οποίοι αποκαθίστανται εκμεταλλευόμενοι τις ευνοικές διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου, παρά το γεγονός ότι κατηγορούνται για εκβιασμό, υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, πλαστογραφία και άλλες βαριές αξιόποινες πράξεις.
Ο εμπνευστής του νόμου 4325/2015, που αποκαθιστά τους επίορκους ή και κοινούς εγκληματίες του Ποινικού Δικαίου δημόσιους υπαλλήλους Γιώργος Κατρούγκαλος υποδεικνύει ως βαθύτερο αίτιο του φαινομένου τα …μνημόνια: «η αλήθεια είναι ότι οι μνημονιακοί νόμοι έθεταν κάθε δημόσιο υπάλληλο που τον βάρυνε πειθαρχική κατηγορία και παραπεμπόταν στο πειθαρχικό συμβούλιο σε αυτοδίκαιη, αυτόματη αργία. Αθώοι ή ένοχοι, με επαρκείς ή όχι ενδείξεις ενοχής, για σοβαρά ή όχι αδικήματα, όλοι πετάγονταν αναπολόγητοι έξω από τη δουλειά τους, κατά προφανή παραβίαση του τεκμηρίου αθωότητας. Ο νόμος 4325/2015 επανέφερε τον κανόνα του πειθαρχικού δικαίου που ίσχυε επί δεκαετίες, πριν από τη μνημονιακή λαίλαπα: Αυτοδίκαιη, αυτόματη αργία εφαρμόζεται, αλλά όχι για όλες τις πειθαρχικές κατηγορίες, μόνο για τις πιο σοβαρές: π.χ. αν έχει ασκηθεί δίωξη σε βάρος καθηγητή για παιδεραστία, αν το πειθαρχικό αδίκημα είναι ταυτόχρονα και ποινικό και υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις ενοχής που οδηγούν σε προφυλάκιση κ.λπ. Στις άλλες περιπτώσεις η αργία είναι δυνητική. Δηλαδή, ο νόμος δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό ή τον επικεφαλής του δημόσιου νομικού προσώπου (π.χ. του νοσοκομείου) να θέσει εκτός καθηκόντων τον πειθαρχικά κατηγορούμενο μόνο με την υπογραφή του και στη συνέχεια να ζητήσει από το πειθαρχικό συμβούλιο να τον θέσει σε δυνητική αργία, μέχρις ότου δικάσει επί της ουσίας την υπόθεσή του».
Ωστόσο ο κ. Κατρούγκαλος έχει παραλείψει ωστόσο να αναφέρει ότι ο νόμος άφηνε περιθώρια για ευρείες ερμηνείες, με αποτέλεσμα λίγο πολύ όλοι οι επίορκοι δημόσιοι υπάλληλοι να επιστρέφουν στις θέσεις τους, ενώ αρκετοί από αυτούς πρόλαβαν να συνταξιοδοτηθούν.
Επίσης ο κ. Κατρούγκαλος έχει παραβλέψει το γεγονός ότι η έλλειψη Πειθαρχικών Συμβουλίων ουσιαστικά καθηλώνει τη διαδικασία με αποτέλεσμα οι επίορκοι να βρίσκονται και πάλι στα γραφεία τους και να πληρώνονται από το κρατικό ταμείο, περιμένοντας τη σύγκληση των συμβουλίων.
Αυτό σημαίνει οτι μια υπόθεση, λόγω του μεγάλου αριθμού περιπτώσεων που συσσωρεύονται, εκδικάζεται μετά από χρόνια επιτρέποντας ενδεχομένως στον επίορκο να διαφεύγει τον κολασμό μέσω της συνταξιοδότησής του. Κατ’αυτόν τον τρόπο όχι μόνο συνεχίζει να λαμβάνει λανονικά το μισθό του από το Δημόσιο- που ως γνωστόν χρηματοδοτούν οι φορολογούμενοι- αλλά θα πάρει επιπλέον και τη σύνταξή του.
Τον τελευταίο καιρό παρατηρούνται εκατοντάδες περιπτώσεις επίορκων γιατρών, εφοριακών και υπαλλήλων υπουργείων οι οποίοι επιστρέφουν στις θέσεις τους εκμεταλλευόμενοι το νόμο Κατρούγκαλου. Μέχρι σήμερα δεν έχει ακόμη καταστεί σαφές πόσοι ακριβώς από τους 903 επίορκους στους οποίοςυ αναφέρεται ο κ. Μητσοτάκης έχουν επανέλθει στην υπηρεσία τους. Αυτό συμβαίνει διότι ορισμένοι εξ αυτών εκτίουν ήδη ποινές φυλάκισης, οπότε αντικειμενικά δεν μπορούν να επιστρέψουν. Κάποιοι άλλοι έχουν συνταξιοδοτηθεί- και πληρώνονται ούτως ή άλλως από το ελληνικό κράτος, παρά τις παρανομίες τους. Μια άλλη κατηγορία των επίορκων, τέλος, λόγω της σοβαρότατης φύσεως των κατηγοριών που τους βαραίνουν (παιδεραστία, απόπειρα βιασμού απόπειρα ανθρωποκτονίας κ.ο.κ) παραμένουν εκτός Δημοσίου μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεσή τους.
http://airetos.gr/default.aspx?pageid=16742
903 δημόσιοι υπάλληλοι που κατηγορούνται ή έχουν καταδικαστεί για διάφορα αδικήματα, από πειθαρχικές παραβάσεις μέχρι και για βαριά εγκλήματα, όπως η παιδεραστία, η εξώθηση σε...
πορνεία κ.α. ευεργετούνται χάρη στο νόμο
Κάθε είδους επίορκοι δημόσιοι υπάλληλοι, ακόμη και αυτοί που κατηγορούνται για σοβαρά εγκλήματα, επιβραβεύονται με μια δεύτερη ευκαιρία.
Χάρη στον «νόμο Κατρούγκαλου», καθηγητές που παρενόχλησαν σεξουαλικά τους μαθητές τους, γιατροί που λαδώθηκαν , εφοριακοί που χρηματίστηκαν κ.ο.κ. επανέρχονται στην υπηρεσία τους, μισθοδοτούνται και συνταξιοδοτούνται από το μεγαλόψυχο Ελληνικό Δημόσιο.
Εκατοντάδες δημόσιοι υπάλληλοι που κατηγορούνται ή έχουν καταδικαστεί για διάφορα αδικήματα, από πειθαρχικές παραβάσεις μέχρι και για βαριά εγκλήματα, όπως η παιδεραστία, η εξώθηση σε πορνεία κ.α. ευεργετούνται χάρη στο νόμο Κατρούγκαλου και αποκαθίστανται, παρόλο που είχαν αποταχθεί προσωρινά ως επίορκοι. Φυσικά η επάνοδός στη θέση τους στο Δημόσιο συνεπάγεται αυτομάτως ότι μισθοδοτούνται ή συνταξιοδοτούνται κανονικά, σαν να μην είχαν διαπράξει ποτέ το παραμικρό αδίκημα.
Τα παραπτώματα, δε, που βαρύνουν τους επισήμως χαρακτηρισμένους ως επίορκους δημοσίους υπαλλήλους είναι οτιδήποτε άλλο εκτός από αμελητέα πταίσματα: ο χρηματισμός, η πλαστογραφία, ο εκβιασμός ακόμη και η σύσταση εγκληματικής οργάνωσης είναι μερικά μόνο από τα αδικήματα που έχουν καταλογιστεί στους 903 επίορκους που αποκαθιστά το νομοθέτημα του Γιώργου Κατρούγκαλου.
Ως το Μάιο του 2015, όταν και κατατέθηκε σε ισχύ ο επίμαχος νόμος από την κυβερνητική συμμαχία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ο επίορκοι αυτοί υπάλληλοι του Δημοσίου βρίσκονταν σε αυτοδίκαιη αργία. Απίστευτες περιπτώσεις εκβιαστών, κρατικών υπαλλήλων που χρηματίστηκαν, γιατρών που πήραν φακελάκι προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, για τις οποίες κάποτε έδωσαν τον όρκο του Ιπποκράτη, εφοριακών που καταχράστηκαν εκατομμύρια ευρώ από το κράτος ή άλλων που πλαστογράφησαν κρατικά έγγραφα βρίσκονται μεταξύ υποθέσεων που έρχονται καθημερινά στη δημοσιότητα. Αφορμή για την προβολή αυτής της ανωμαλίας στη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού, ο οποίος υποτίθεται βρίσκεται στη διαδικασία της εξυγίανσης είναι η αποκατάσταση των κάθε είδους διεφθαρμένων ή και κοινών εγκληματιών των επίορκων λειτουργών του Δημοσίου.
Μάλιστα κάποιοι αποκαθίστανται παρά τις εκκρεμότητες με τη Δικαιοσύνη καθώς ουδείς γνωρίζει αν στο δικαστήριο αν και όποτε έρθει το πλήρωμα του χρόνου για την ακροαματική διαδικασία οι κατηγορούμενοι θα αθωωθούν ή θα κριθούν ένοχοι για τις κατηγορίες που αντιμετωπίζουν.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει ο πρώην υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης από τον Ιούλιο του 2013 μέχρι το Δεκέμβριο του 2014 είχαν εκδοθεί από τα αρμόδια πειθαρχικά συμβούλια περισσότερες από 3000 αποφάσεις επί εκκρεμών πειθαρχικών παραπτωμάτων για τα οποία διώκονται δημόσιοι υπάλληλοι. Συγκριτικά κατά τη διάρκεια ολόκληρου του 2012 είχαν εκδοθεί μόλις 800 παρόμοιες αοφάσεις. Όπως διευκρινίζεται από το γραφείο του κ. Μητσοτάκη «το 2014 μέσα από την ποινική και πειθαρχική διαδικασία απομακρύνθηκαν 695 δημόσιοι υπάλληλοι όταν τα τρια προηγούμενα χρόνια είχαν απομακρυνθεί για τους ίδιους λόγους συνολικά 428 δημόσιοι υπάλληλοι»
Τον Ιανουάριο του 2015 σύμφωνα με τα δεδομένα του αρμόδιου υπουργείου βρίσκονταν σε αργία 903 άτομα. Μεταξύ αυτών υπήρχαν άτομα που αντιμετώπιζαν βαριές κατηγορίες και για τις οποίες η Δικαιοσύνη διέταξε τη φυλάκισή τους.
Σε αυτές τις περιπτώσεις οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν επιστρέφουν στις θέσεις τους,
αντίθετα από εκείνους οι οποίοι αποκαθίστανται εκμεταλλευόμενοι τις ευνοικές διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου, παρά το γεγονός ότι κατηγορούνται για εκβιασμό, υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, πλαστογραφία και άλλες βαριές αξιόποινες πράξεις.
Ο εμπνευστής του νόμου 4325/2015, που αποκαθιστά τους επίορκους ή και κοινούς εγκληματίες του Ποινικού Δικαίου δημόσιους υπαλλήλους Γιώργος Κατρούγκαλος υποδεικνύει ως βαθύτερο αίτιο του φαινομένου τα …μνημόνια: «η αλήθεια είναι ότι οι μνημονιακοί νόμοι έθεταν κάθε δημόσιο υπάλληλο που τον βάρυνε πειθαρχική κατηγορία και παραπεμπόταν στο πειθαρχικό συμβούλιο σε αυτοδίκαιη, αυτόματη αργία. Αθώοι ή ένοχοι, με επαρκείς ή όχι ενδείξεις ενοχής, για σοβαρά ή όχι αδικήματα, όλοι πετάγονταν αναπολόγητοι έξω από τη δουλειά τους, κατά προφανή παραβίαση του τεκμηρίου αθωότητας. Ο νόμος 4325/2015 επανέφερε τον κανόνα του πειθαρχικού δικαίου που ίσχυε επί δεκαετίες, πριν από τη μνημονιακή λαίλαπα: Αυτοδίκαιη, αυτόματη αργία εφαρμόζεται, αλλά όχι για όλες τις πειθαρχικές κατηγορίες, μόνο για τις πιο σοβαρές: π.χ. αν έχει ασκηθεί δίωξη σε βάρος καθηγητή για παιδεραστία, αν το πειθαρχικό αδίκημα είναι ταυτόχρονα και ποινικό και υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις ενοχής που οδηγούν σε προφυλάκιση κ.λπ. Στις άλλες περιπτώσεις η αργία είναι δυνητική. Δηλαδή, ο νόμος δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό ή τον επικεφαλής του δημόσιου νομικού προσώπου (π.χ. του νοσοκομείου) να θέσει εκτός καθηκόντων τον πειθαρχικά κατηγορούμενο μόνο με την υπογραφή του και στη συνέχεια να ζητήσει από το πειθαρχικό συμβούλιο να τον θέσει σε δυνητική αργία, μέχρις ότου δικάσει επί της ουσίας την υπόθεσή του».
Ωστόσο ο κ. Κατρούγκαλος έχει παραλείψει ωστόσο να αναφέρει ότι ο νόμος άφηνε περιθώρια για ευρείες ερμηνείες, με αποτέλεσμα λίγο πολύ όλοι οι επίορκοι δημόσιοι υπάλληλοι να επιστρέφουν στις θέσεις τους, ενώ αρκετοί από αυτούς πρόλαβαν να συνταξιοδοτηθούν.
Επίσης ο κ. Κατρούγκαλος έχει παραβλέψει το γεγονός ότι η έλλειψη Πειθαρχικών Συμβουλίων ουσιαστικά καθηλώνει τη διαδικασία με αποτέλεσμα οι επίορκοι να βρίσκονται και πάλι στα γραφεία τους και να πληρώνονται από το κρατικό ταμείο, περιμένοντας τη σύγκληση των συμβουλίων.
Αυτό σημαίνει οτι μια υπόθεση, λόγω του μεγάλου αριθμού περιπτώσεων που συσσωρεύονται, εκδικάζεται μετά από χρόνια επιτρέποντας ενδεχομένως στον επίορκο να διαφεύγει τον κολασμό μέσω της συνταξιοδότησής του. Κατ’αυτόν τον τρόπο όχι μόνο συνεχίζει να λαμβάνει λανονικά το μισθό του από το Δημόσιο- που ως γνωστόν χρηματοδοτούν οι φορολογούμενοι- αλλά θα πάρει επιπλέον και τη σύνταξή του.
Τον τελευταίο καιρό παρατηρούνται εκατοντάδες περιπτώσεις επίορκων γιατρών, εφοριακών και υπαλλήλων υπουργείων οι οποίοι επιστρέφουν στις θέσεις τους εκμεταλλευόμενοι το νόμο Κατρούγκαλου. Μέχρι σήμερα δεν έχει ακόμη καταστεί σαφές πόσοι ακριβώς από τους 903 επίορκους στους οποίοςυ αναφέρεται ο κ. Μητσοτάκης έχουν επανέλθει στην υπηρεσία τους. Αυτό συμβαίνει διότι ορισμένοι εξ αυτών εκτίουν ήδη ποινές φυλάκισης, οπότε αντικειμενικά δεν μπορούν να επιστρέψουν. Κάποιοι άλλοι έχουν συνταξιοδοτηθεί- και πληρώνονται ούτως ή άλλως από το ελληνικό κράτος, παρά τις παρανομίες τους. Μια άλλη κατηγορία των επίορκων, τέλος, λόγω της σοβαρότατης φύσεως των κατηγοριών που τους βαραίνουν (παιδεραστία, απόπειρα βιασμού απόπειρα ανθρωποκτονίας κ.ο.κ) παραμένουν εκτός Δημοσίου μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεσή τους.
http://airetos.gr/default.aspx?pageid=16742
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου