Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018

Μάστιγα η ανεξέλεγκτη διάσχιση του οδοστρώματος από πεζούς στη Θεσσαλονίκη

Πιο επίκαιρη απο ποτέ η έρευνα του ΠΑΜΑΚ......η υπ’ αριθμόν ένα αιτία θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων στο δήμο Θεσσαλονίκης είναι η ανεξέλεγκτη διάσχιση του οδοστρώματος από πεζούς
Μαθητές του 2ου ΕΠΑ.Λ. του δήμου Κορδελιού - Ευόσμου παρακολούθησαν ημερίδα για τα τροχαία ατυχήματα με ομιλητή, μεταξύ άλλων, τον Δημήτρη Αντωνίου.

Ένα «λιθαράκι» στην ενημέρωση γύρω από το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων πρόσθεσε με ημερίδα που διοργάνωσε η Λέσχη Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης, μόλις μία εβδομάδα μετά το τραγικό δυστύχημα στο κέντρο της πόλης που στοίχισε τη ζωή σε τρία άτομα.

Κυρίως νεαρά άτομα, ανάμεσά τους μαθητές του 2ου ΕΠΑ.Λ. του δήμου Κορδελιού - Ευόσμου, που έχασαν τους συμμαθητές τους στο πολύνεκρο δυστύχημα με τον 17χρονο οδηγό, τον περασμένο Μάρτιο, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν, μεταξύ άλλων και έναν άνθρωπο με το πιο ισχυρό βιωματικό κίνητρο.

Κατά την εκδήλωση, ο Δημήτρης Αντωνίου, που υπήρξε θύμα τροχαίου ατυχήματος στα 16 του και έκτοτε κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο, παρουσίασε τα στοιχεία έρευνας που εκπόνησε στο πλαίσιο της μεταπτυχιακής του εργασίας, με τίτλο «Τροχαία Ατυχήματα και Υποδομές: Μία εμπειρική διερεύνηση για την περίπτωση της Θεσσαλονίκης». Η έρευνά του έδειξε πως η πρώτη αιτία θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στον δήμο Θεσσαλονίκης, είναι η ανεξέλεγκτη διάσχιση του οδοστρώματος, δηλαδή πεζοί που διέσχιζαν τον δρόμο σε χώρους και χρόνους που δεν επιτρεπόταν (εκτός διαβάσεων, ενώ είχαν κόκκινο φανάρι κλπ). Οι παρασύρσεις πεζών αποτελούν «πληγή» για την πόλη, αφού στην πενταετία 2010-2015 σημειώθηκαν 73 περιστατικά.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Για τα ζητήματα αυτά ο κ. Αντωνίου «δείχνει» ως λύση την βελτίωση των υποδομών, με τη δημιουργία περισσότερων διαβάσεων, την τοποθέτηση περισσότερων κιγκλιδωμάτων και, ασφαλώς, την καλύτερη ενημέρωση του κοινού για τον παραβατικό χαρακτήρα του να διασχίζει τον δρόμο από σημεία που δεν επιτρέπεται. Παράλληλα, πρότεινε τη θέσπιση επιδότησης για αγορά ενός ποιοτικού κράνους, καθώς διαπίστωσε ότι υπήρχαν πολλά ατυχήματα με τραυματισμούς στο κεφάλι, παρά το γεγονός ότι ο αναβάτης φορούσε κράνος. Η έρευνα κλείνει με τα συμπεράσματα, από τα οποία προκύπτει ότι η υπ’ αριθμόν ένα αιτία θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων στο δήμο Θεσσαλονίκης είναι η ανεξέλεγκτη διάσχιση του οδοστρώματος από πεζούς


ΚΙ ΟΜΩΣ Η ΘΥΣΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΤΙΣ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗΣ ΔΙΑΣΧΙΣΗΣ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ ΕΚΤΟΣ ΔΙΑΒΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΠΕΖΟΥΣ......ΜΗΔΕΝ ΟΔΗΓΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ!!!

3/4/18
Τροχαίο ατύχημα με παράσυρση πεζού σημειώθηκε το μεσημέρι της Μεγάλης Τρίτης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.Ειδικότερα, η γυναίκα οδηγός της μηχανής παρέσυρε, υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, ένα διερχόμενο πεζό στην Λεωφόρο Στρατού.

21/2/18 Πιο αναλυτικά, περίπου στις 14.45 ένα δίκυκλο παρέσυρε και τραυμάτισε άνδρα στην οδό Εγνατία, στο ύψος του Πανεπιστημίου Μακεδονία, ρεύμα προς δυτικά

5/7/18 Συγκεκριμένα, λίγο μετά τις 21.00, δίκυκλο το οποίο κινούνταν επί της Λεωφ. Στρατού στο ύψος του Βελλίδειου, παρέσυρε και τραυμάτισε μία γυναίκα η οποία κινούνταν πεζή.

7/5/18 Ειδικότερα, γύρω στις 12:00, ΙΧ αυτοκίνητο παρέσυρε και τραυμάτισε ελαφρά μία γυναίκα στη συμβολή των οδών Αιτωλού και Δημοκρίτου.

1/5/18 Δύο ηλικιωμένους παρέσυρε οδηγός ΙΧ γύρω στις 16:40 στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.Συγκεκριμένα, το ατύχημα συνέβη στην οδό Εγνατία επί της Αριστοτέλους

4/5/18 Ειδικότερα, στις 20:15 το βράδυ της Παρασκευής, ΙΧ αυτοκίνητο παρέσυρε τον ανήλικο στην οδό Καρανιβάλου στην Κάτω Τούμπα, κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες.

17/7/18 «Βραδινές ώρες της 16-07-2018 στην Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, ύψος του κλάδου εξόδου από ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ προς της Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που οδηγούσε 57χρονος, συγκρούστηκε με 40χρονη πεζή.ΝΕΚΡΗ

17/7/18 Τροχαίο δυστύχημα με δύο νεκρούς σημειώθηκε σήμερα το απόγευμα στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο ύψος του κόμβου της Λαχαναγοράς

ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΒΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟ 2016 ΕΩΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ...........................

RTHESS


Τη ζωή τους κορόνα γράμματα παίζουν καθημερινά δεκάδες πεζοί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης διασχίζοντας κάθετα τους δρόμους.

Παρά το γεγονός ότι οι διαβάσεις είναι λίγα μέτρα πιο δίπλα πολλοί επιλέγουν να περάσουν ανάμεσα από αυτοκίνητα και δίκυκλα για να περάσουν στο απέναντι πεζοδρόμιο.

Οι περισσότεροι απαντώντας στην ερώτηση γιατί «δεν επιλέγετε τη διάβαση;», απαντούν λόγω βιασύνης. Αρκετοί εξ αυτών είναι ηλικιωμένοι οι οποίοι παρά το γεγονός ότι περπατούν με δυσκολία ακόμη και με μπαστούνι δεν επιλέγουν τις διαβάσεις.

Σε πολλές περιπτώσεις στέκονται για αρκετή ώρα ανάμεσα στα δυο ρεύματα με τα αυτοκίνητα να περνούν σε απόσταση αναπνοής από κοντά τους ενώ κάποιοι τρέχουν για να περάσουν ανάμεσα στα αυτοκίνητα κάνοντας μάλιστα και νόημα στους οδηγούς να σταματήσουν για να περάσουν.

«Δεν νομίζω ότι ένα πρόστιμο θα είναι αυτό που θα συνετίσει τους οδηγούς» λέει o Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Γιώργος Σουρβίνος, αναφερόμενος στους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να αρχίσουν να σέβονται τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Όπως εξήγησε ο ίδιος «το πρόστιμο δεν είναι η λύση.