Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2015

Μα τι αηδία είναι αυτή η Coca Cola με barcode 544 ;

Σήμερα 6/10/2015, η γυναίκα μου αγόρασε μια Coca Cola 1,5 lt  από το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς. Για να μη φλυαρώ, η αηδία γεύση της ήταν η χειρότερη που έχω δοκιμάσει ποτέ σε αναψυκτικό ...
τύπου Cola. Και έχω δοκιμάσει πάρα πολλές, με ζάχαρη, χωρίς ζάχαρη, με στέβια, τις Cola του Μασούτη, του Καρφούρ, την green cola, αυτό το πράμα, είναι ό,τι χειρότερο.
Σκέφτηκα, ό,τι θα σκεφτόταν ο καθένας στη θέση μου: ότι είναι "βουλγάρικη". Κι έκανα, ό,τι θα κάνατε όλοι: έψαξα με προσοχή τη φιάλη, αλλά πουθενά δεν αναγράφει τόπο παραγωγής. Οπότε έκανα ό,τι έκαναν προφανώς χιλιάδες άλλοι: είπα να βρω άκρη με το barcode. Το barcode ξεκινά από 544, αλλά όπως όλοι ξέρετε, από την ΤΕΡΑΣΤΙΑ συζήτηση που γίνεται τα τελευταία 4-5 στο διαδίκτυο, με το barcode δεν πολυβρίσκεις άκρη, καθώς μπορεί ένα προϊόν να έχει κωδικό 520- αλλά να μην είναι ελληνικής προέλευσης, ενώ το 544- παραπέμπει μεν σε Βέλγιο και Λουξεμβούργο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι παρασκευάστηκε ή συσκευάστηκε εκεί. Μπορεί κι άλλες coca cola να έχουν τον ίδιο barcode, δεν το ξέρω.

Οπότε, το μόνο που μένει από την όλη ιστορία, αφού σίγουρα δεν θα βρούμε άκρη, είναι να ζητήσουμε ως καταναλωτές από το κράτος, να επιβάλλει ΣΟΒΑΡΕΣ ποινές για την έλλειψη πλήρους πληροφόρησης του καταναλωτή στις ετικέτες των προϊόντων.

Αλλά ποιό κράτος να επιβάλλει κυρώσεις; Αυτό που δεν τολμάει να επιβάλλει κυρώσεις στην ΚΑΡΦΟΥΡ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ για τη μη δημοσίευση ισολογισμού;
Οι "πολυεθνικές" γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τους νόμους και τους πολιτικούς. Έχουν φαίνεται προστάτες, πολύ ισχυρότερους από τον εκάστοτε Έλληνα Πρωθυπουργό ή δικαστή.

Αυτά με απλά και κατανοητά λόγια για όλους και παρακαλώ, να μην μείνουμε στο τετριμμένο θέμα των barcodes, έχει εξαντληθεί η συζήτηση στο διαδίκτυο, μπορείτε να βρείτε χιλιάδες σχετικά άρθρα, από τα οποία όμως δεν βγαίνει άκρη. Άκρη, μπορεί να βγάλει μόνο το κράτος, υποχρεώνοντας τις εταιρείες να παρέχουν αναλυτικότερη πληροφόρηση κι εμείς οι καταναλωτές, που πρέπει να δίνουμε μερικά μαθήματα στις εταιρείες. Κι επειδή στο makpress, όπως ξέρετε, δεν μας αρέσουν τα παπατζηλίκια του τύπου "μποϊκοτάζ" ή "μην παίρνετε coca-cola, πιείτε κάτι άλλο" κ.λ.π. επειδή, ας μην κοροϊδευόμαστε, μαζικό μποϊκοτάζ τροφίμων είναι αδύνατο, εκτός από το ότι δεν θα ξαναψωνίσω coca για πολύ καιρό, αλλά κάποια άλλη cola, είπα να δημοσιοποιήσω με πολύ απλά λόγια το μικρό αυτό θεματάκι, μπας και κουνήσει κανείς ελεγκτής τον πωπό του και δει τι γίνεται με τις ετικέτες.

Έγραψα λοιπόν αυτό το άρθρο,  απλά και κατανοητά για τον καθένα, απευθυνόμενος κυρίως στο αρμόδιο Υπουργείο , τον ΕΦΕΤ και ...το ΣΔΟΕ φυσικά ! 

Βασίλης Προκοπίδης
makpress


Y.Γ. Το ότι ένα προϊόν είναι Βουλγάρικο ή Ουγκαντέζικο, δεν σημαίνει ότι είναι χειρότερο από ένα ελληνικό ή "ελληνικό". Δεν είναι αυτό το θέμα. Το θέμα είναι ότι ο καταναλωτής που έχει συνηθίσει ή επιθυμεί ένα προϊόν, πρέπει να προϊδεάζεται με κάποιο τρόπο, ότι αυτό  που παίρνει τώρα, είναι διαφορετικό. Για να το πω πιό λιανά και να γίνει κατανοητό στους υπέυθυνους της Coca Cola : πες εσύ κύριε μάνατζερ της Coca Cola, ότι είσαι καπνιστής και καπνίζεις 20 χρόνια το κλασικό σκληρό Marlboro. Πας μια μέρα στο περίπτερο, παραγγέλνεις όπως πάντα το ίδιο προϊόν, βλέπεις εξωτερικά ότι είναι το ίδιο, ανάβεις το πρώτο τσιγάρο και είναι αηδία ! Ε, τι θα έκανες ; Δεν θα αναρωτιόσουν "μα πού διάολο γίνεται αυτό το συγκεκριμένο πακέτο;" Δεν πρέπει με κάποιο τρόπο να γράφει απέξω, ότι δεν είναι αυτό που έχεις συνηθίσει; Ότι είναι Marlboro Ρουμανίας π.χ.; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου